Akcióban a TrueAudio technológia

Az AMD TrueAudio technológiájáról már írtunk egy cikket, melyben részleteztük, hogy mégis mire való a rendszer. Világmegváltó újdonságként nem lehet rá tekinteni, hiszen nagyjából ugyanezt a Aureal nevű cég másfél évtizeddel korábban már prezentálta, amíg a Creative a jogi procedúrák után be nem kebelezte a konkurensét. Azóta ez utóbbi vállalat megoldása is majdnem elért azokba a magasságokba, amit az A3D technológia rajongói annyira szerettek, de a Microsoft inkább az Intel szoftveres irányát tartotta életképesnek, így fokozatosan leépítették a Windows operációs rendszer hangzásért felelős rétegeit.

A TrueAudio technológia elvben ugyanúgy küzdene a Windows rendkívül korlátolt funkcionalitásával, de az AMD nem megy bele a Microsoft játékba, így a TrueAudio blokk használata a WDDM-en (Windows Display Driver Model) keresztül valósul meg, vagyis az egész rendszer a grafikus meghajtó közvetítésével működik a Catalyst csomagba épített TrueAudio API-val. Később lehet, hogy ez megváltozik, de egyelőre a WDDM viszonylag kevés korlátja tűnik a legjobban járható útnak.

A technikai részletek mellett azonban mindenki arra kíváncsi, hogy a gyakorlatban mit kínál a rendszer, ezért a Lichdom fejlesztői éppen ezért kikevertek egy demonstrációt, amivel meghallgatható, hogy mit tud az AMD specifikus hangprocesszora, illetve lényegében ez az élmény igaz lesz a PlayStation 4-re is, hiszen ugyanaz a hardveres blokk dolgozik a Sony új generációs konzoljában.

Az alábbi videót mindenképp fej-, vagy fülhallgatóval kell meghallgatni, mivel a térhangzás megteremtése szempontjából fontos ismerni a két hangszóró pozícióját. Normál hangszórók, illetve többcsatornás rendszerek mellett nem ad jó élményt, bár nem is ront rajta, viszont a különbség nem igazán hallható.

A legjobb példa a videóban a kandallós jelenet, ott ugyanis érezhető, hogy sztereó hangzás mellett viszonylag éles váltások történnek a tűz pozíciójának meghatározásánál, míg a TrueAudio hardveren keresztül működő AstoundSound technikával lényegesen pontosabban belőhető a tűz helye. Mindezek mellett az már csak ráadás, hogy a dedikált hangprocesszor tehermentesíti a központi processzormagokat, így extra erőforrás marad a többi feladat számítására.

A Lichdom mellett a Thief, a Murdered: Soul Suspect, a Star Citizen és a Sonic & All-Stars Racing Transformed című alkotások is támogatják a TrueAudio technikát, de a kihasználásához mindenképp AMD Radeon R7 260X, illetve R9 290 és 290X jelzésű VGA szükséges, vagy a következő év elején érkező Kaveri APU.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés