- VGA-t károsító ASUS deszkák: a gyártó kínai részlege komolyabban veszi a dolgot
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Tápokról alaposan - mélyvíz
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
FragMaster
addikt
válasz
TechArtist #35 üzenetére
Hogyne támogatná, tiled resources tier 2 szinten megvan: [link]
Jelenleg úgy tűnik ott van a konkurencia mellett dx támogatás szintjén, a dx12-t meg majd meglátjuk ha véglegessé válik, arra is nagy a valószínűség."FragMaster felhasználónak 11 pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon!": http://goo.gl/vYc6Ml
-
TechArtist
aktív tag
"Az NVIDIA utalt rá, hogy a frissen megjelent GM204 kódnevű lapka a specifikációk jelen formájában támogatja az újításokat."
A dx 11.2-t sem támogatja jelenleg, akkor a 11.3-at hogy támogathatja? Vagy nem előfeltétel a 11.2 támogatása?
Egyébként az NVIDIA miért nem lép már 64 UAV-re, technikailag gondolom képesek rá, akkor mégis miért nem teszik? Ennyire nem látják értelmét vagy csak ennyire leszarják az igényeket?
-
sb
veterán
Nem voltak kihasználva régen sem általánosan. Ugyanúgy megvolt a szegmentálás.
Pl. amikor bejött a T&L onnantól jöttek olyan játékok amik meg sem mozdultak nélküle. Pedig semmivel sem néztek ki jobban/voltak részletesebbek, mint a 2 hónappal azelőttiek. Ugyanúgy kuka volt a régi generáció.Most viszont semmi érdemi előrelépés nincs évek óta és nincs paradigmaváltás sem hw szinten. Mai program elfut 5 éves hw-n is.
A másik oldalról nézve viszont nincs kihasználva a hw. Sokszor a több mag se, nemhogy gpgpu/IGP, HSA...
Ami megváltozott az viszont a hw fejlődés. Ma hiába várod a köv generációt, hogy egy sima csíkszélesség lépéssel 2x teljesítményt hozzon ugyanolyan paraméterekkel... vagy még olcsóbban.
Ez a különbség jelenleg szerintem.Konzolban is ugyanez: Az új gen után hiába várod a következő gen-t 2x teljesítménnyel. Jó eséllyel nem fog beleférni 100W-ba sokkal több ugyanezzel a koncepcióval.
Vagy ugye már a mostani gen-t is sokan fikázzák, hogy csak egy Puma+7850 szint fért bele, hol van ez a csúcs hw-któl…A jelenlegi felhasználás szerint messze. De 2-300W-ot nem nyomhatsz bele egy konzolba.
Az újabb nézet szerint viszont nem olyan rossz a konzol, hiszen az egybeolvasztott APU viszont lenyom akármilyen PC-s cpu only megoldást erőben.GPU szinten meg más feature-ök hozzák fel a relatíve gyenge teljesítményét.
Szerintem jobb út a hw kihasználása... még ha valóban hoz is kompatibilitási problémákat. Azok amúgy is elkerülhetetlenek szerintem a fejlődéssel, ahogy korábban is azok voltak.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Nem kell annyira felkapni a vizet, remélem azért értetted amit írtam.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Firestormhun
senior tag
A linkelt cikkben egyértelműen le van írva, hogy NV kérésére bővítették DX 11-et, mert csak az új feature-ök segítségével működik hatékonyabban VXGI. Nyilván hamarabb be akarják vetni vásárló csalogatás révén és nem akarnak vele várni DX12 véglegesítéséig.
"...major aspect of VXGI is building the voxel grids used in these calculations. It’s here where NVIDIA has pulled together the D3D 11.3 feature set, along with additional hardware features, to greatly accelerate the process of creating the voxel grid in order to speed up the overall algorithm.From the D3D 11.3 feature set, conservative rasterization and volumetric tiled resources will play a big part. Conservative rasterization allows the creation of more accurate voxels, owing to the more accurate determination of whether a pixel/voxel covers a given polygon. Meanwhile volumetric tiled resources will allow for the space efficient storage of voxels, allowing software to store only the voxels it needs and not the many empty voxels that would otherwise be present in a scene."
...
-
Jack@l
veterán
Még mielőtt agymosott ph-s pistike lennél: Ha nem lesz "végtelen erőforrás" benne, attól még elmegyeget a kártya dx12-vel... Különben sincs fogalmad se mire jók azok a tier 3-as izék, amirtől szó van, sőt arról se most mennyi játék használja, vagy 3 év múlva mennyit fognak használni belőle.
Sőt továbbmegyek, állítóleg a win9 kiadásakor, áprilisban, még benne se lesz a dx12. Mit gondolsz ,ha kijön a hivatalos, mennyi ideig tart a játékfejlesztőknek arra írni a játékaikat? (mert a mostaniakat már tuti nem fogják átírni rá, ingyé minek dolgoznának...)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Gainka
őstag
Az elözö cikkekböl meg egy forumtárs kommentjeiböl. Hogy az nvidia nem tudja 100%-an támogatni a dx 12-öt és a low level apihoz ismerni kell a fejlesztöknek a hardvert. Na most ha ez, az nvidiánál nem menne stb... ebböl következtettem de ezt nem kell komolyan veni ez az én agyszüleményem.
-
Gainka
őstag
Ez a dx11.3 az nvidiànak keszült ? 0
-
pakriksz
őstag
még mindig nem értem hogy ez api hogy tudna os-t kinyírni... assembly-ben programozva ki lehet nyírni az os-t akarás nélkül? Nem hiszem... annál pedig nincs alacsonyabb szint. Szóval max fagyasztani lehet, esetleg kékhalálba kergetni, és csak akkor sérülhet a rendszer ha ez éppen lemez írás közben történik... de ez áramszünetkor is megtörténhet, és nagyon ritka hogy nem javítja ki a következő bootkor.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
hugo chávez
aktív tag
Dehogynem tudja. Ezért is igényel jóval nagyobb "odafigyelést" az alacsony szintű API-kra történő játékírás. Ez az alacsony szintű API-k használatának az "ára". De vagy ez van és mellette a pozitív tulajdonságai, a megfelelő optimalizálás lehetősége és emiatt a jobb hardverkihasználás, a jóval nagyobb szabadság, több lehetőség, jelentősen egyszerűbb és gyorsabb hibakeresés és megoldás. Vagy marad a DX11-beni nyűglődés, annak minden korlátjával együtt.
[ Szerkesztve ]
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
arn
félisten
Ez nem a hwgyartokon mulik, erre van igeny. A 90es evekben csak kapkodta az ember a fejet, megis ki volt hasznalva. Vagyis nem, mert abbol allt a pc, hogy szrtak optimalizaciora, minden izombol ment. Most sincs maskent, csak a konzol a szint, amit meg kell ugrani. Az elozo generacio olyan sokaig volt, hogy a pck mar ratyin megirt kodot is ezerrel futtatak. Most hogy ujabb szint van, vmi szukosse valt, de ha lepnek parat, megint ez lesz a helyzet.
Igy most szep, hogy jon ez a lehetoseg, csak szerintem a kezdeti lelkesedes utan nem fognak x fele hwre optimalizalni. Nezd meg a 285ot... Alig ter el, de visszalepes a "regi" mantle kodokkal.
Meg az lesz a szep, ha a vegen a drv es a sw fejlesztok is egymasra varnak, mert hogy ez a masik dolga.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
DigitXT
nagyúr
Ha egy játék fejlesztőin múlik, hogy kinyírják-e az oprendszert,
komoly bajok jöhetnek. Vagy csak én értem félre? (Mantle nem
tudja hasonlóan kinyírni a rendszert, lévén az is low level API?)https://hardverapro.hu/apro/zotac_gtx_1080_arcticstorm_elado/friss.html
-
Jack@l
veterán
válasz
djculture #17 üzenetére
Ettől én nem félek... Új feature nem nagyon lesz a dx12-ben, csak a fejelsztőket érinti, meg a szutyok procisokat.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
djculture
félisten
2015 végén készül el a végleges azt olvastam. Addig még vga-t se nagyon érdemes venni, mert az se tusztázott mi a ready szint mi a compatibility. Ready-t már megtapasztalhattuk mit jelent, elindul de egy csomó minden nem működik kilesz kapcsolva, randa lesz ugy a játék mint a bűn.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Ezek szerint még abban se lesz dx12? Legalább nem kell megvennem...
@sb: hova váltson az ember, ha ilyen 10-20% +okkal jönnek ki az új csúcsgenerációk. Régen 40-50%+ -ért váltott az ember simán évente videokarit (jóval olcsóbban)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
sb
veterán
Másik topicban már írtam egyszer, hogy szerintem fordítva van:
Szerintem a lassú hw váltás nem okozat, hanem ok.
Egy pár éves Sandy Bridge-ről hova váltson az ember? Milyen uttörő innováció volt cpu téren? Vagy egy több éves GCN-ről?
Ha szigorúan akarom nézni, akkor még ide vehetem a GCN-es HSA-s APU-kat is amik meg még nincsenek kihasználva egyáltalán, arról sem nagyon van hova váltani. Jó ha pár év múlva kihasználható lesz.Nincs igazán hw fejlődés a jobb hatékonyságon kívül. A gyártástechnológiai előrelépés is egyre drágább. Általánosságban legalábbis, leszámítva most a Core M-et.
Összességében most olcsóbb az amúgy költséges sw fejlesztés mint a hw-re való várakozás. Ott az APU-ban, Intel IGP-ben jó pár GFLOPS kihasználatlanul, a dvga-k is kihasználatlanok a low level API-k híján. De még egy 6-8, sokszor 4 magos kommersz cpu is unatkozik egy rakás nem párhuzamosított régivágású x86 kód alatt.
Aztán persze generációváltásnál vagy egyebeknél ez visszaüt sw oldalról, de valamit valamiért.
Enélkül nincs most előrelépés. Nyilván egy gpgpu-s program sem fog megíródni ha állandóan a múltban él a fejlesztő és x86 SISD kódot írogat. És mondjuk 10 év múlva egy raytrace hw-n se fog megmozdulni egy raszteres, 15 éves Crysis. Vagy újraírják vagy nem lesz Crysis nosztalgiázás. De lesz más, ami jobb. -
jozsi
tag
Mondok én jobb irányt ennél, konzol
)) Ennyi elég volt a ebből a tökölésből, PS4-et minden nappaliba
Keresek: e6600 dobozos, számlás, garós processzort. Van egy inno3d 6600-osom 256 mb-os AGP-s by ''razor91''
-
TK36
aktív tag
"A DirectX 11.3 várhatóan a Windows 9-cel, illetve az újabban már csak szimplán Windowsnak nevezett operációs rendszerrel fog megérkezni, valamikor tavasszal. Ugyanakkor a specifikáció nincs véglegesítve, így hivatalosan egyetlen gyártó sem jelentett be támogatást az új effektekhez." - akkor ez azt is jelentheti, hogy akár Windows 7/8.1-re is jöhet?
Vagy a Microsoft nem ilyen nagyvonalú?[ Szerkesztve ]
-
pakriksz
őstag
nem, akár most is, mert már a jelenlegi opengl verziókban is van lehetőség jelentősen csökkenteni az overheadet.
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
#06658560
törölt tag
Jé, szia, DX9C!
-
pakriksz
őstag
pedig ez 2000 környékéig így ment...
Az akkori játékoknál ki kellett választani a vga típusát, a hangkártya típusát, és a driver végül is a játékban volt. A 3dfx korszakban a glide is ugyan ilyan low level api-volt. Egyébként úgy tűnik hogy a dx11 megmarad, ezt használják az amatőrebb fejlesztők, a profik meg a 12-t... vagy áttérnek opengl-re ami egy jó kompromisszum a 2 között, 1 apiban.
[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
arn
félisten
válasz
VaniliásRönk #6 üzenetére
Az amd mar most magyarazkodni kenyszerul a nem is tul eltero architektura miatt. Ezt max ugy tudnam elkepzelni, hogy csinalnak egy specifikus verziot, de azt meg akkor fogjak meglepni, ha penzelik oket.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért azt tegyük hozzá, hogy a Microsoft nem kényszerít senkit a DX12 használatára. Megtartják a DX11-es alapokat és úgy is dönthet a fejlesztő, hogy lebutítja a PC-s portot a DX11 képességeihez. Ettől függetlenül nagyon jó, hogy a lehetőséget megkapják a fejlesztők az újabb, low-level API-któl. Ha akarnak élhetnek vele. Ha nem, akkor használhatnak mást. Ez még mindig jobb a csak ez van, hiába akarsz mást iránynál.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Pontosabban hogy funkcionálisan ne csorbuljon, ez nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem nyúlhatnak a hardware-hez. Az, hogy egy régi játék arányaiban nem gyorsul annyit, mint a hardware, esetleg nem lesz gyorsabb az új hardware-rel, szerintem teljesen elfogadható.
[ Szerkesztve ]
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
kpal
nagyúr
jézus még hány variaco lesz.
-
arn
félisten
A fejlesztok majd lehet visszasirjak a dx11et. Mi lesz generaciovaltaskor? Szep ez a kozvetlen elerhetoseg egy hwileg es swileg erre gyurt konzolon, de szerintem nem passzol egy mas programokat is futtato os es egy sokkal gyakrabban megujulo hw melle.
Nem eppen segiti a pcs hweladasokat... Itt az az erdek, hogy minel tovabb valtozatlan maradjon a hw.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
djculture
félisten
Lesz ebböl a sok egymásra épülő szabványokból akkor káosz hogy sírva lehet röhögni és találgatni hogy most ez az adott játék miért nem megy normálisan az adott hardveren..
-
max-pain
senior tag
Az Intel reszerol:
Intel Processor support for DirectX12
D3D12 API
-4thGeneration Intel Core processor
-5thGeneration Intel Core processor
-Intel Core M processor
-14nm Intel Atom processorFeature Level 12
-Next Generation Intel Core processors
-Next Gen 14nm Intel processor for Tablets[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az újítás a DirectX 12-vel párhuzamosan készül, de a pontos megjelenés még nem ismert.
- VGA-t károsító ASUS deszkák: a gyártó kínai részlege komolyabban veszi a dolgot
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Mindent a StreamSharkról!
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Túra és kirándulás topic
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Hibátlan - MSI AMD Radeon RX 6600 Mech 2x 8G GDDR6 128bit VGA videókártya
- PowerColor RX 6600 XT 8GB GDDR6 FIGHTER Eladó!
- PowerColor RX 6600 XT 8GB GDDR6 HELLHOUND Eladó!
- Hibátlan - ASUS Nvidia Geforce RTX 2060 Super Dual Evo V2 Advanced 8GB GDDR6 256bit VGA videókártya
- Palit 3070 Gaming Pro / 3 hónap garancia
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest