- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy Tab tablet topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
VaniliásRönk
nagyúr
Nyugodtan magyarázhatsz, van Win7 és LinuxMint 16 is a gépen, pontosan tudom mennyivel lassabbak a (multiplatform) játékok Linuxon, mint Windowson, hogy a hiányzó szolgáltatások garmadájáról ne is beszéljünk. És mindez a zárt meghajtóval, ami nagyságrendekkel jobb az opensource-nál. (pl. a notebookom üzemidejét a zárt meghajtó ennek ellenére is szó szerint megduplázta)
Az opensauce közösség meg szándékosan ellehetetleníti a gyártók zárt megoldásait, mert az gonosz, az ördögtől való, software csak "szabad" lehet. Aztán mégis jutott nekünk Heartbleed, amiről mellesleg már majd' egy éve pampogok, de persze le voltam ugatva, nincsenek "véletlen hibák" a nyílt programokban. Dehogy. -
lev258
veterán
válasz
VaniliásRönk #19 üzenetére
Ebben azért tévedsz. A legutóbbi tesztek alapján mindhárom gyártó (Nvidia, Intel, AMD) driverei azonos szinten vannak (modelltől függően hol a Windows-on, hol Linux-on van némi előnyük). Az open-source közösség pedig mindent megtesz érte, hogy legyen kernelszintű out-of-the-box támogatás. Arról nem tehetnek, hogy erről az oldalról az Nvidia tesz rájuk és reverse-engineering-gel kell szenvedniük. Az AMD (aminek sokak szerint ugyanolyan bug-os a drivere Windows alatt is) viszont segíti az open-source driver-t is, ami nagyon jó ütemben fejlődik, és bár teljesítményben még nem, de stabilitásban már veri a gyártói driver-t.
Más jellegű driverek is csak a gyártó a hozzállásán múlnak. Ma már elmondható, hogy a legtöbb nem teljesen noname eszköz rögtön működik, egyre ritkábban kell hozzá manuális "bűvészkedés".
De örülnék, ha kifejtenéd bővebben, mire gondoltál. -
BatchMan
senior tag
Valóban a FreeCiv-re gondoltam. Csak azt akartam jelezni, hogy grafikailag a játék nem egy kihívás. Nyilván ki lehet olyan effekteket találni, ami már egy programozónak sok munka, de szerintem a játék lényegéhez már nem tesz hozzá. Amióta a Portal1-t láttam Ubuntun futni, azóta azt gondolom, már csak szándék kérdése bármi megírása Linuxra.
És most opportunista nézeteimmel visszabújok a sündisznóbőrömbe, és elhallgatok. -
Hintalow
senior tag
Nem technikai oldalról megközelítve a dolgot, egy ilyen múltú, és fajtájú játék nem feltétlenül a legjobb választás a steam által elképzelt "nappali-gamingre" kontrollerrel húzócímnek.
Ha mégis annak szánják, akkor pedig jó esélye van az egyszerűsítésének (ergó butításának) -
lev258
veterán
Az AMD hivatalos álláspontja jelenleg az, hogy a Mantle még egy darabig biztosan nem érkezik OSX-re, Linux-ra, nincs elég erőforrásuk ahhoz, hogy dolgozzanak rajta. Azt hiszem, jogos az a vélemény, hogy inkább fordítsák a Linux-os Catalyst-ra, illetve az új open-source driver politikájukra azokat az erőforrásokat. Az Opengl újításaival elvileg elérhető hasonló (esetleg nagyobb) teljesítménynövekedés is, vagy elérhetővé válik később.
-
Loha
veterán
Windowson a Mantle kód biztos elérhető lesz, míg Linuxon azon múlik a támogatás, hogy az AMD elérhetővé teszi-e az API-t a startra. A SteamOS-re vonatkozó extra teljesítmény sem zárja ki a Firaxis, ha a Valve engedélyezi az API beépítését a platformba.
A SteamOS nem akar Mantle-t. A Valve jövőképe, hogy ne legyenek az OS-ben gyártófüggő technológiák. A Mantle ebbe nem illik bele. Még a CUDA is ki lesz paterolva. OpenCL és OpenGL lesz. Abu85
-
Cassi
őstag
Annak idején (pont 15 éve) megjelent a Civ: Call To Power Linuxra is a boldogult Loki Games jóvoltából, de az
a bináris már aligha működik jól a mai gépeken. Ráadásul letölthető volt hozzá PowerPC és Alpha verzió is!http://en.wikipedia.org/wiki/Civilization:_Call_to_Power
http://www.lokigames.com/products/civctp/ -
VaniliásRönk
nagyúr
Nem mintha nekem a grafika lenne a mániám, de ez elég ótvarnak hat így 2014-ben, OpenGL, Linux ide vagy oda.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Más úgy nekifogni a fejlesztésnek, hogy az elején számolsz azzal, hogy kell HLSL és GLSL kód. A Firaxisnak is ezért nem probléma, mert így indultak neki. De a Metro esetében a GLSL kód nem ilyen egyszerű. Jó optimalizálással nekik túl sokáig tartana a munka. Ezen sajnos nem segít, hogy az új motort esetleg úgy fejlesztik, hogy később ebből ne legyen gond.
De a Metro eleve para, mert ők low-level működére is optimalizálnak. Nagyon érdekes például, hogy a HLSL egy return x*1.0f+y kódból MAD-ot fordít, míg a GLSL ugyanebből MUL+ADD kódot. Ezért a GLSL-re (x+y)*1.0f kell, ami viszont a HLSL-nél MUL+ADD-ra fordul le. -
Vico87
tag
A hír lényeg, hogy remélhetőleg lesz egy jó Alpha Centauri utód.
"Mivel az említett platformok közül leginkább az utóbbi [SteamOS] alkalmas a nappaliban történő szórakozásra ..."
Hát szerintem jelenleg a Windows + Steam Big Picture sokkal inkább alkalmas rá, mint a SteamOS, a sokkal szélesebb játékkínálat miatt.A HLSL->GLSL átírás nem olyan irtózatos és vállalhatatlan meló, mivel a két nyelv nagyon hasonlít. Érdemes megnézni az UE4 forrását, ott megoldották preprocesszor makrókkal, hogy ugyanaz a kód forduljon mindhárom API-ra (DX11/OpenGL/OpenGL ES). Ráadásul nagyon sokan eleve szétmakrózzák a shader kódot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Lényegében igen, hiányoznak a DX10+ effektek róla. De pont ez a probléma. Az API-t könnyű cserélni, vagy alá rakni, de a HLSL effekteket GLSL-re átírni már vállalhatatlanul melós. A legtöbb HLSL->GLSL konverter is csak DX9-ig működik, és nem is hatékonyan. Itt nem csak az akarat hiányzik, hanem ez egy durván költséges procedúra, ami egyszerűen nem térülne meg. Itt jön az a hiba, hogy a SteamOS-t a piac főleg 600-1000 dolláros gépekhez akarja adni luxusOS-ként. Pedig ennek a helye a 200-300 dolláros gépeken van. Persze ez két külön probléma, csak egymásra hatással vannak.
-
Örvendetes. Bár a DX12 is elég meggyőző lett. Jó is így, fellélegezhet a PC-s játékpiac.
-
lev258
veterán
Én úgy tudom, a Metro: Last Light grafikai hátránya Linuxon abból adódik, hogy egyszerűen lebutították a portot. Nem használták a DirectX ekvivalens OpenGL-t. Még azt se tartom kizártnak, hogy nem natív OpenGL-t használtak hozzá. Utóbbiban javítsatok ki bátran.
-
BatchMan
senior tag
A civ nem egy cod, és évek óta elérhető Linuxon.
Ez meg egy cikk, ami a gamepod.hu-ra való.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Ingatlanos topic!
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Synology NAS
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Szép! Lenovo Thinkpad T14 G3 "Golyóálló" Üzleti Laptop 14" -50% i5-1250P 12Mag 16GB/512GB FHD+ IPS
- Lenovo ThinkPad T14 Gen 1 - Ryzen 5 Pro 4650U, 16GB RAM, 512GB NVMe SSD - Szépséghibával, áron alul!
- Eladó Lg Ultragear Oled 27GR95QE-B, garis 27.02ig
- be quiet! Pure Rock 2 Black 150W TDP Foxpost az árban
- SAMSUNG LU28R550UQRXEN 28" 4K 60Hz UHD LED monitor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- iKing.Hu - Xiaomi 14T Blue Gyors, stílusos és megbízható 12/256 GB Használt, karcmentes,Gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest