Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MASSlag #79 üzenetére

    Igen és nem egyszerre. A SteamOS Linux alapú, de kap egy nappalihoz igazodó UI-t, és rengeteg olyan dolgot fejleszt bele a Valve, hogy gyorsabb legyen az OS, illetve legyen normális gamepad támogatás.
    Alapértelmezett módban a rendszerre csak olyan programot lehet telepíteni, amit a Valve bevizsgált, tehát kontrollálnak téged, hogy mit rakhatsz fel. Ebből adódik majd az egyszerűsége, mert nem kell érteni hozzá. Az OS-nek lesz egy úgynevezett developer módja. Ezt opcionálisan lehet elindítani. Ebben a módban úgy viselkedik az OS, mint egy Linux. Persze az egyedi UI megmarad, de a hozzájuthatsz root jogokhoz így viszonylag sok lehetőséged nyílik. Tudtommal debian csamagokat használ.
    Developer módban úgy működik a Steam kliens mint például az Ubuntun. Alap módban csak big picture van.

    A SteamOS gyártófüggetlen akar maradni. Ez az egyik legfontosabb alapja, tehát mindegy milyen gépet használsz.
    Idén nem biztos, hogy lesz csak OS-re vonatkozó bétateszt.
    Az OS-ben a legnagyobb késleltetéseket a driver modell adja a játékok szempontjából. A SteamOS ezen próbál vékonyítani. Éppen ezért ehhez az OS-hez nem lesznek jók az átlag Linux driverek. Elvileg ennek lesz dokumentációja, de ezt a részét a Valve nagyon kontrollálja majd. A kontroll esetén kérdéses, hogy mik a követelmények. Állítólag a szegmentáció elkerülése a cél, tehát a MESA és hasonló kezdeményezések csak akkor tudják teljesíteni, ha találnak szponzorokat, akik a különböző gyártóspecifikus fícsőrök licencét kifizetik, illetve a drivert zártan tartják, mivel a licencköteles technológiák implementációját nem lehet nyílt forrással szállítani. Ha a Linux közösség úgy tekint a SteamOS-re, hogy ez egy kezdeményezés a szép nyílt forráskódú jövő felé, akkor nagyot fognak csalódni. Ingyenes lesz, de számos része le lesz zárva.

    A SteamOS nem akar Mantle-t. A Valve jövőképe, hogy ne legyenek az OS-ben gyártófüggő technológiák. A Mantle ebbe nem illik bele. Még a CUDA is ki lesz paterolva. OpenCL és OpenGL lesz. A Mantle és a CUDA maximum dev. módban építhető bele, de a Steam szolgáltatásai és tartalomkínálata nem fogja használni egyiket sem.

    Tulajdonképpen a Valve jól gondolkodik. Amit lehet függetlenné tesz, de szoftveres oldalon nagy lesz a kontroll, ugyanis a cél az, hogy minden hivatalos tartalom gond nélkül működjön az OS-en. Erre van szükség a nappaliban. Az árakkal nem tudnak majd mit kezdeni, mert itt nincs olyan, hogy veszteséggel adják el, de azért van minden gyártó előtt nyitva az ajtó, hogy egymással alakítsanak ki egy árversenyt.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák