Aktív témák
-
DM-Fan
nagyúr
válasz kcsaba-00 #10987 üzenetére
Akkor viszont (ha tényleg úgy van, ahogy elmondtad) a Németországban vásárolt készülékeket biztosan nem lehet itthon garanciális javításra küldeni, mert itthon meg a garanciafüzetet kérik először. Hozzáteszem, szerintem teljesen logikusan és nagyon meg lennék lepve, ha ez Németországban másképp működne, hisz a pán-európai garanciafüzet az összes, abban részt vevő ország nyelvét tartalmazza (így a németet és a magyart is) és az üzlet abba köteles beleragasztani a TV-hez mellékelt második bárkódot és beleírni a vásárlás dátumát.
A számlán a TV konkrét adatai (pl. szériaszáma) nem kell, hogy szerepeljenek, ha viszont azon nem szerepelnek, akkor a készülék nem azonosítható, ezért van szükség a garanciafüzetre, abban a bárkódra, valamint az üzlet bélyegzőlenyomatára és a számlán látható dátumra. Ekkor él a garancia. Ez minden műszaki cikk vásárlásakor így működik, nem véletlenül kell műszaki cikk vásárlása után a garanciát külön érvényesíteni a multiknál is a vevőszolgálaton.
Magyarországon ez biztosan így megy, bár köztudott, hogy mi egy kifejezetten bürokratikus nép vagyunk - de ez speciel számomra is így logikus. Ha nem így lenne, akkor bárkinek a számlájával érvényesíthetnéd a garanciádat, aki később ugyanolyan típusú készüléket vásárolt, mint Te.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!