- Programajánló: közeleg az idei Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Computex 2025: az Akko klaviatúráira nem mondható, hogy unalmasak
- Computex 2025: szinte mindenre gondol a Team Group
- ATX 3.1-es tápokkal gyarapodott az MSI MAG termékcsaládja
- Még mindig nem döntött az ASML High-NA gépeiről a TSMC
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Steam Deck
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
-
PROHARDVER!
Peugeot / Citroën / DS topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Feketelaszlo #3496 üzenetére
Elfogadom. Sajnos nem értek hozzá, de érdekelne hogy mitől függ, hogy cserélni kell-e? Az előírt periódus 20000km vagy 1év.
Az olaj megdöglik álltában is?
Mindig élek a gyanúval, hogy csak a bevétel miatt zavarnak be a szervizbe évente. Ha elmehetnék 1 év alatt 20000 km-t is, mi változik, ha ezt 2 vagy 3 év alatt zavarom le?(#3497) molnarpeter: 60% hosszú, 40% rövid.
-
Peugeot 308 THP 1.6.
Tavaly októberben volt 4 éves szerviz a márkaszervizben. Azóta kerek 4000km-et mentem vele. A jövőre várható futás 5-6000km.
Kibírja az olaj a következő évet, vagy muszáj cserélni csak a javasolt éves periódus miatt? -
Vismajor01
addikt
Sziasztok,
2007 Grand picassoba szeretnék egy ilyet,
Mennyi lenne a beszerelése? hátulról van vmi élhető módja a kábel előrejuttatásának? Milyen nehéz a dashboardot szétszedni?
-
Peugeot 308 II. THP 1.6 2014.
Keresek hozzáértő szerelőt Szeged környékén.
Van valakinek tapasztalata?
Jelzi az 5. éves szerviz szükségét.
Olajcsere biztosan kell és van egy kis alapjárati ingadozás hidegen. -
válasz
csabi94 #3490 üzenetére
2.2 204LE motort mondják a legjobbnak, nálam is ilyen van. Ez Bosh rendszer, jobban bírja. A turbóra érdemes vigyázni, mert egy viszonylag ritkább darab van rajta. Én inkább vennék ilyet, mint a 163asat. Érzésre is kellemesebben mozgatja az autót,a dupla kipuffanó meg látszatra is kellemesebb hátul :)
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Még mindig Citroen C5 a téma. Szóba került a 2.2-es 204 lóerős motor is, mert abból is lehet találni. Mit kell erről tudnom? Az is olyan megbízható mint a 163 lovas hdi? Egyáltalán melyik az ajánlott motor ebből? A 163 lovasról csak jókat hallottam.
Illetve mivel a vizsgáló szakemberrel nem vagyok túlzottan megelégedve, kérdezném, hogy ha egyedül megyek-e megnézni, valahogyan meg lehet-e tudni a részecskeszűrő állapotát Delphi, és odb eszközök nélkül?
-
válasz
csabi94 #3488 üzenetére
Szia,
Sajna nem értek a váltóhoz annyira. Az enyémben bőven 300ezer km után lett váltóolaj cserélve, picit finomabb lett tőle, de a kilométer azért már érződik az enyémen is. Nem ránt, de néha érezni a váltást. Olajcsere javított rajta azért.
Pesten van csak c5tel foglalkozó specialista, ha a távolságba belefér én tuti megnézetném vele vétel előtt.
Ha kell privátban megadom a számat, szerintem tud mondani árat bontott váltóra. -
csabi94
őstag
válasz
addamka #3485 üzenetére
Szia!
Megnéztük az autót. Múlt szombaton a próbakörön nem csinálta, most viszont érezhető volt, hogy 2-ből 3-ba váltva kissé ránt. Tud erről valaki valamit, hogy mekkora lehet a gond, vagy hogy szokott-e lenni ezekkel a 6 sebességes Aisin váltókkal valami? Állítólag 2-300 között már lehet bele kapni bontott váltót. Érdemes pofátlan alkuval próbálkozni, vagy inkább ott kell hagyni a fenébe?
A többi része az autónak jó, leszámítva azt, hogy a beltér több pontján durván látszik a használat (kapaszkodók, pakoló rekeszek karcosak, hátsó rolóknál hiányzó műanyag elemek, kézifék gombról lepattogzott a krómhatás, váltógomb kopott).
Motorikusan jó az autó, szépen húz, futómű tökéletes, gumik, felnik szép állapotúak, kormányzás, fék tökéletes.
Tényleg, nem tudok mást mondani, egyik szemem sír, a másik nevet.
Vélemény?
-
vasi79
aktív tag
válasz
gainwardgs #3477 üzenetére
Győrben Bácsán van egy maszek szerviz, akik csak franciával foglalkoznak. Nem úgy
Állítólag értenek hozzá. Viszont nem olcsók és nagy az arcuk. A várólista hetekre is nyúlhat.
Varga Ferenc - autószerelő
Győr, Bácsai út 116, 9026
(06 96) 331 460 https://g.co/kgs/8RH2mh -
válasz
csabi94 #3484 üzenetére
2013as 2.2es kombin van. Hidro kb. annyira, mint egy átlagos futómű, szétesik a szar utakon ez is, csak itt csövet meg munkahengert cseréltetsz. Árban nem drágább ha jó helyre viszed. Váltó ha volt olajcsere akkor jó.
Eddig 1 hátsó hidraulika cső repedés volt ami nem tervezett, illetve most kellett a két hátsó munkahengert cserélni mert csöpögött. 320ezer km van benne, szóval egyik sem lepett megRozsdára annyira nem hajlamos, az enyém Dániából jött, azok szoktak rohadni, de ez túlélte szerencsémre.
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Egy kombi 2010-es C5 a kiszemeltem. Közeledik a 300.000 km-hez, viszont autószerelő tulajtól venném meg (nem ismerem, megbízhatóságáról nem tudok, de szimpatikus), aki vállalja az autó további szervizelését is. Sőt, a korábbi tulajának is Ő szervizelte már így mondhatom, hogy az autónak nagyjából ismeri az előéletét.
163 lovas, hidrós futómű, 6 sebességes automata váltó, automata csomagtér ajtó.
A kérdésem: mik a gyenge pontjai? Futóművel mennyi probléma van? A hidros rendszer fenntartása mennyire költséges? Az automata váltó mennyire problémás? Az alváz mennyire hajlamos a rozsdásodásra?
100.000 km-enként volt váltóolaj csere, illetve odafigyeltek rá műszakilag. Egy nagy takarítás ráfér, de az belefér.
Légyszi segítsetek nekem!
Köszönöm szépen!
-
Gtaati
őstag
Helló Mindenki!
Valaki tudna-e segíteni, vagy van-e ötlete, hogy PSA 1.6hdi 109LE motorhoz, honnan tudnék beszerezni vezérműházat tengelyekkel együtt?
Nagyon szépen köszönöm!
-
nesa
veterán
válasz
MC Pite #3480 üzenetére
Nekem evasionon vannak ilyen külső műanyagok mikor vettem az egyik oldalon gyanús volt hogy mintha ragasztva lenne (pár patent le volt törve) a műanyag, levágtam gitárhúrral, patika volt alatta a másik oldalon viszont csak a gyári patentok voltak lepattintottam, annyi sár volt alatta amennyi befért, meg is kezdte a lemezt így nem maradt más mint flexel kivágni a rákos részt, kb 4x8cm sebet kellet ejteni, mivel inkább 2mm többet vágok minthogy pici rákos rész is maradjon, aztán cinkromátossal faszán kezeltem az élt több rétegbe, a műanyagot fbs-el ragasztottam vissza a kivágást pont eltakarta a műanyag így behegesztve nem lett, 4 év után levágtam újra hogy mi a helyzet, és ugyan olyan patika állapot volt mint amikor megcsináltam.
-
MC Pite
veterán
Mindig mondom Picassos ismerősöknek (kerékcserés időben), hogy kerékcserénél takarírsanak a dobbetétnél, de félévenként öt perces munka helyett természtesen a küszöbrohasztást szokták választani (ahogy hídfelújítást a csapágycsere helyett is):
Ez volt a két oldalnál, most csak ennyire fértem hozzá, amúgy még jönne ki belőle. -
AXisBOLD
addikt
206 benzin 1.4
30k egy befecskendező szelep (Valeo) cseréért (alkatrész + munkadíj) reális ár? -
AXisBOLD
addikt
válasz
gainwardgs #3477 üzenetére
értem, így nem ajánlanék senkit, de ha találsz ne titkold el
-
gainwardgs
veterán
Győr Moson Sopron megyében tud valaki ajánlani márkához hozzáértő szerelőt??
-
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #3473 üzenetére
Van boxom is, és én sokkal jobban szeretem azt feltenni a tetőre, mint a bringákat.
Zárható az is, és kevésbé csábító (csúnya embereknek), személyautóval mindenhova beférek, másra is jó a box, és ötöd idő feldobni a boxot a táskákkal, mint a két bringát (és tartóit) stabilan rögzíteni a tetőn. Időjárás is kevésbé érdekel, bogarak is, és sokkal stabilabb vele az autó mint bringával. -
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #3471 üzenetére
Nem nyitható fel/vehető ki az ülőlap? [link]
Hátsó tartót ha felrakod, egy kis szilikont rakj a tappancs alá, összebaxxa. Volt nekem is, tökig húztam, mégis.
Szerintem sokkal gyorsabb kikapni a hátsó kereket is és/vagy a nyeregcsövet is mint felinstallálni ezt, és rá a bringákat, plusz a nőihez kell venni adaptert is. -
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
mindenkinek köszönöm! Én is inkább hátra tenném, de sajnos vonóhorog nincs a kocsin.
(#3469) MC Pite: 2 felnőtt treking, női+ffi (azt hiszem mind a kettő 28-as), Első kerekek gyorszárasak, de nem akarom a csomagtartóba pakolni, a hátsó üléssor döntésével az elsőket nagyon előre kell tolni, így kb csak városban lehet vele még menni, de 15 perc után megőrülsz annyira kényelmetlen.
Így marad a hátsó tartó. Ezt a szürke rendszámot, hogy/hol lehet intézni, mindenképpen kelleni fog ha hátul szeretném szállítani? Mennyibe kerül, illetve hol érdemes hátsó tartókat nézni hozzá?
-
Doki42
őstag
válasz
molnarpeter #3468 üzenetére
+ biztonságosabb hátul.
-
MC Pite
veterán
válasz
AXisBOLD #3466 üzenetére
Milyen bringa, mik gyorszárasak rajta (kerék, nyeregcső)? Treking/mtb/országúti/egyéb?
Elsősorban montizok, de ourszágutit is szoktunk vinni(kisebbek). Egyik kolléga 206ossal jár, két nagykerekű monti befér hátra fektetve (kivett első, esetleg mindkét kerék, beljebb tolt nyeregcső). Én rühellem tetőre rakni amíg nem muszáj (ahogy a kollégák is) mert instabilabb az autó, nem hagyhatjuk ott hosszabb úton amíg bemegyünk enni, stb; csomó helyre nem lehet behajtani, tiszta bogaras lesz az autó, nehéz felrakni (egyterűekre meg egyenesen horror, kislétrát kellett hordanom a Picassoba ilyenkor). Amibe van rá mód, így rakom, akár a villát spanival összehúzva.
Tetőre való csomagtartónál az alábbiakat vedd figyelembe:
-Megengedett súlyba a lemért bringa, tetőcsomagtartó és bringatartó is férjen bele (2nél nem gond, de pl 4 nem mehet átlag személyautóra átlag bringából, még ha 2 gyerekbringa sokszor az is bukó)-Ha gyorszáras rögzítéses, akkor nézd meg milyen adapterek vannak hozzá, plusz a bringádon is hogy melyik rendszer van. QR (9mm), QR15 (15mm) és többféle 20mm-es tengely.
Én inkább a keréknél rögzítős tartókat preferálom kompatibilitás szempontjából, figyelni kell tengelytávra, és hogy pedálra vagy vázra lehet felhajtani a megfogatást (előbbi mindennel kompatibilis).
Csomagtérajtós ahogy írták nem a legpraktikusabb (rendszám, ajtónyitás, fényezést összeb*ssza). Legjobb kinti szállításra a vonóhorgos, de gondolom írtad volna ha lenne, és rohadt drágák a jó tartók hozzá. -
Feketelaszlo
senior tag
válasz
AXisBOLD #3466 üzenetére
Ha nem teher a tetőre pakolás, akkor a tetőcsomagtartó a legjobb módszer. Amennyiben gyorszáras az első kerék a bringán, akkor az első villát a keresztrúdra ráfogatós megoldás a legelegánsabb s legstabilabb, a kerék pedig megy a csomagtérbe. Ha ez nem kivitelezhető, akkor kicsit keresgélni kell, hogy melyik kerékpártartó melyik váztípushoz illik, több féle rögzítési módot láttam már, de a 206-osra is ugyanolyan tetőcsomagtartó szerelhető fel, mint minden más autóra - szóval azt nem a járműhöz kell hozzánézni.
Csomagtérajtóra felszerelést itthon a szürke rendszámos kínlódás miatt kerülendő - meg amúgy is azzal karcolható legjobban össze a fényezés, nem látsz ki hátra, nem férsz hozzá a csomagtérajtóhoz amíg fent van meg az is vitatható, hogy mennyire hordozható autók között. -
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
kerékpár szállítással van valakinek tapasztalata?
Peugeot 206 - 2004 hatchback-el szeretnék 2 felnőtt bringát szállítani, de nem tudom melyik tartó/rögzítési módszer lenne a legjobb. -
Dorien
veterán
Sziasztok!
Én is beléptem (ismét) a PSA klubba egy 2003-as 1.4 HDi Citroen C2-vel. 169e km van a verdában, megkímélt, szép citromsárga - nem kimondottan férfias autó, de lesz@rom, van egy benzines kombi Focus is mellette.
Megyek évi ~30e km-t, nem mindegy, hogy mennyit fogyaszt a verda. Eddig 5,2 l az átlagfogyasztása 80% városban. Kívül kicsi, belül kényelmes és jól variálható. Megy, mint a golyó. Egyelőre nagyon szeretem.
-
MC Pite
veterán
A Start Stop csak marketing, de arra utal hogy jobb(an tapad az alaktrészekre, és jobban bírja az elindulásokat) mint az e nélküli olaj.
Minden autónál érdemes megnézni, mert csak a viszkozitás messze nem elég. Főleg BMW-vel közös, himbakopásra inkább hajlamos motoroknál. -
vtomi2
őstag
válasz
MC Pite #3460 üzenetére
Megnéztem, hogy 5w30, bementem Tescoba, megnéztem miből van ilyen, szimpatikus márka a Castrol volt. Ebből volt az Edge és a Magnatec verzió. Magnatecre rá volt írva, hogy start stop rendszerhez, ami nekem nincs, úgyhogy inkább az olcsóbb Edget választottam. Arra nem is gondoltam, hogy egy 207-esbe is ennyire utána kell nézni az olajnak.
Köszi a segítséget, majd elolvasom azokat a cikkeket
-
MC Pite
veterán
"Ezt a táblázatot néztem én is, de olajra nem kerestem rá"
Nem egészen értem, akkor mi alapján választottál?
A Totálnál pl 16 féle 5W30 van. [link]Összeollóztam egy eposzt a fogalmakból, hogy melyik érték mit jelent, mit kell nézni innen és innen a viszkozitási osztályról, kinematikai viszkozitásról, HTHS viszkozitásról és viszkozitás indexről, meg kimásoltam ezeket az adatokat pár Eneos olajról. Majd kaja közben újraindult a gép (frissítés)... Mindegy, akit érdekel, átfutja.
Szal már csak röviden:
Ha csak viszkozitási osztály alapján, akkor még az általam legtöbbször preferált olajmárkából az alábbiak vannak (ahol nincs sokféle olaj, próbálnak ezekkkel minél többet lefedni): [adatlapok]
5W-30 ENEOS Sustina
5W-30 ENEOS A5/B5 Premium Hyper
5W-30 ENEOS Premium Hyper
5W-30 ENEOS Premium Hyper S
5W-30 ENEOS Premium Ultra 504/507
5W-30 ENEOS R1 Premium HyperEzek (full)szintetikusak, ami nem fullszintetikusnak írt, csak simán vagy részszintetikus vagy based on synthetic oil, stb, az mind félásványi, kevésbé stabil, alacsonyabb VI-el, azaz kevésbé 'védi' a motort és kevésbé tartós, plus jellemzően sűrűbb, lassabban alakul ki normális kenés, kevésbé hatékony a koksz ellen, stb.
Nyilván nem poénból csinálnak ennyifélét, hanem mert más előírásokra készítették őket, és különbözőek. Magas, alacsony és közepes HTHS viszkozitásúak, régi/középrégi/újabb (újabb ami 15 évnél nem idősebb) motorokhoz nagyon leegyszerüsítve, és különböző szulfáthamu tartalommal, stb. Nyilván ha ezek nem stimmelnek, az nem lesz jó a motornak.
Így nem értem az emberek általában mi alapján választalak olajat. -
vtomi2
őstag
válasz
MC Pite #3458 üzenetére
Ezt a táblázatot néztem én is, de oljara nem kerestem rá, azt hittem az csak a gyári ajánlás.
Megnéztem a szintet, kb semmi nem fogyott belőle 3 hónap alatt. Kellemeset csalódtam benne, pedig idén volt 10 éves, és női tulaja volt előtte. Még a végén nem is fog kelleni bele olajat öntenem.
-
MC Pite
veterán
A szervizkönyv nem azt írta hogy 5W30 kell bele, hanem gondolom azt hogy minimum C2-es 5W30. Vagy nem tudom pontosan mit írt...
Amelyikben jobban bízol/megbízhatóbb helyről szerzed be (Castrolt hamisítják, olcsó helyekről nem merném megvenni).
Egy beletöltéstől nem lesz baja, a paramétereket kell meglesni. Sok .... A3-es 5W40 meg 10W40-et tölt bele, ami minden szempontból rosszabb. De tény, hogy a motor származását tekintve kényesebb az olajra az átlagnál/PSA motoroknál, és a vezérműtengely/himbák ennél sem örökéletűek ha jól rémlik (az elődjénél karcosabb volt).
De vásárlás előtt érdemes 2-3 olajválasztót megnézni, meg a füzetet, és a minősítéseket vadászni, főleg ennél a motornál. [link] -
vtomi2
őstag
válasz
MC Pite #3456 üzenetére
Nem értek hozzá, szervvízkönyvben néztem meg, hogy 5w30-kell bele. Utánna jutott eszembe, hogy itt is rákérdezhettem volna.
Akkor Eneost ajánlod, vagy inkább a 0w30-as Magnatecet?
Számlát nem találom, úgyhogy már nem tudom visszavinni a C3-mast, inkább ne öntsem bele ugye?
-
MC Pite
veterán
Az Edge a fullos széria; de csak a viszkozitás az ACEA jelölések nélkül kb semmit nem jelent, csak azt hogy sültkrumplit nem ebben kéne sütni, hanem autóba való.
Edgeből csak 3 van, de 6-8 féle 5W30 szokott lenni egy gyártónál.Mind a három C3-as olaj, és elvileg minimum C2-es kellene, lehetőség szerint a megfelelő PSA szabvány betartásával (B71 2290 ha jól sejtem). Nem meglepő módon a Castrol olajválasztója is ezt mondja, nem tudom miért vettél mást.
A C3asok nagyja magas HTHS viszkozitású, a VTI motorok pedig azt nem annyira szeretik: PSA-Peugeot-Citroen-motorolaj-specifikaciok [link]Próbálj ACEA C2; PSA Approval B71 2290 (vagy ha utóbbival nem rendelkezik, akkor ha A5/B5 minősítéssel pedig igen, az már felül is teljesíti az elvárásokat) olajat szerezni, pl amit kidob Magnatec, vagy 5W-30 ENEOS Premium Hyper S, vagy amit a Total olajválasztója kidob (lásd fentebb).
-
MC Pite
veterán
Engine EP3 Capacity:Capacity 4 litre:Filter capacity 0,25 litre Use:NormalIntervals:Change 30000 km/ 24 monthsProducts:Quartz Ineo First 0W-30 :Quartz Ineo ECS 5W-30
ill
Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 C2
Motor EP3
Van 5W30as C2es Castrol is, de a 0-ás jobb télen, nyáron (a mi éghajlatunkon). -
vtomi2
őstag
Sziasztok!
Peugeot 207 1.4 vti 16v-hez milyen olajat ajánlotok? szervízkönyv 0/5W30-at ajánl. 0-sat nem találtam, úgyhogy 5W30-at vettem egyelőre, télire nem lenne jobb 0-sal töltögetni? Castrol mennyire ajánlott márka?
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
206 1.4 benzin 75 LE - 2004
hűtőfolyadék csere 1 évvel ezelőtt volt (hengerfej tömítés cserénél),
most ellenőrizni szeretném a fagyáspontját - majd elgurulok egy kútra - de belenézve a folyadék színe nálrancssárgás. Rendben van ez?
A szint a iegyenlítő tartály felénél van, így fogyás nem volt. -
bazsimano
őstag
sziasztok!
van mar itt valakinek uj 130lovas 1.2es benzines autoja? tapasztalatok?
udv -
MC Pite
veterán
válasz
orosziem81 #3444 üzenetére
Sabján János 06-20-5699074, Szilva Tamás +36-20-221-2066
-
orosziem81
tag
Sziasztok. Tud valaki jo szivvel HDI specialistat ajanlani Budapesten, akihez O maga is elvinne az autojat?
-
MC Pite
veterán
Ha jól értem ilyen adapterre gondoltál? Nézd meg mennyi hely van, C3-nál lazán, másik két autónál nehezebb betalálni az üléssel. Ha mindig abban az autóban lesz, akkor nincs rá szükség. Ha néha átpakolod, szűkös résnél, sötétben 30-50 másodpercig szerencsétlenkedve, akkor inkább időben távolkeletről rendelj 6-800Ft-ért
Ha pedig bázisról van szó; az ülés/hordozó függvénye, figyelni kell mit írnak (és isofix mellett mi a másodlagos rögzítés).
Androidos fejegység: Nincs tapasztalatom, de engem egy talán népszerűbb verzió érdekes, sima 2 dines, a C3-ba. Nem vagyok meggyőződve arról hogy minden kormány vezérlés, vagy azok a funkciók, amiket most a gyári fejegységen lehet állítani (pl hátsó ablaktő) állíthatóak lesznek vele. 15-25k között mennek átlagban, van aki már pakolt be hasonló kaliberű PSA autóba ilyet?
-
MC Pite
veterán
Hozzászólnék a gyerekülés témához én is
Hetekig olvastam utána, és egy csomó többgyerekes kollégát is meginterjúvoltam... Nekünk most 10 hónapos pici lányunk, és az alábbi autós/gyerekszállítós dolgokat állapítottam meg; hátha más is talál benne hasznos infót...Hordozó. Majdnem mindegy milyen, de ha az anya egyedül is akarja vinni, úgyis a jobb egyben lesz (akárki akármit mond), oda pedig a legtöbb autóban nem raktak még isofix csatlakozót, ellenőrizzétek a sajátotokban! Ezesetben övvel rögzíthetőt érdemes nézni (nekünk maxo-cosi van).
Gyerekülés
0-18kg: Ilyet kerestünk hetekig. Mert biztonságosabb a picinek menetirány szerint háttal, és hátha jobban viseli mint a hordozót, mert nem akartunk több ülést venni, stb stb. Mindegyik ilyen egy monstrum, 14kg fölöttiek a fordíthatóság miatt. Vagy top tetheres, vagy lábas kiegészítő rögzítésük van az isofix mellett! Ezt a Picassonál majdnem figyelmen kívül hagytam, ami előbbivel nem rendelkezik. Ezért, és a 2 autóban való használat miatt, mi...
9-18 kg : ...végül 9-18as ülést vettünk. Sokkal (8-9kg-val) könnyebbek, átpakolni is könnyebb, és kevesebb cuccot pihentetünk a dobozában pár hónap után, hisz a hordozók úgyis 12-13kg-ig jók.
Mi a nagyon jó eredményeket elért Kiddy Phoenixfix 2 Pro utódját, a 3-ast vettük, ami pajzsos.Gyerekrögzítés: Pajzs vs öv: Én jobban szeretem ezt, mert az övessel ugyanaz a bajom, mint a legtöbb kollégának: Anyuka nem húzza meg normálisan. Se a babakocsinál, se a gyerekülésnél, a gyerek ki tud bújni
Igen, én is próbáltam sokszor, hogy tessék, csak így, 2 ujj férhet be alá; de rendre kibújt Boglárka ha nem én kötöttem be.
Ülésrögzítés. Itt is van egy második rögzítés az isofix mellett(régen azt hittem isofix mellett nincs más) - a biztonsági öv fogja oda a pajzsot. Könnyebb másik autóba átpakolni mint a lábas vagy felső akasztóst, és a legtöbb autóba gyorsan berakható; a C3-ba nagyon gyorsan, a Meganeba az isofix bevezető már hasznos(érdemes ebay/aliról venni mert itthon rohadt drága), és rövidebb az öv fogadója, de itt is csak 2-3 másodperccel tart tovább a bekötés.
+1 Babakocsi:
Miért autós vonatkozású? Hát, a 3in1 csodakocsik nagy kerékkel tök jók, mehet rá mózes, meg a sport rész, nagy a kerék, levegős, rossz úton tök jó tolni, itthon ezt használjuk. De egy átlag kompakt csomagtartóját a váz, kerekek és az L alakú ülés kitölti!
Mikor kisasszony kinőtte a hordozót (súlyban még nem, de kilóg a lába) akkor problémát okozott hogy vásárolni, úszni, egyéb helyekre hogy vigyük, hisz addig a hordozóban lóbáltuk.
Ha két autó van, a kisautóba ez az egész be sem fér hátra, és akkor ugye vásárolni is szokott ezt-azt anya ha már mennek a városba; plusz több perc ennek a be-ki legózása!Mi egy kompakt babakocsit vettünk (szintén használtat) mellé.
A lapra csukhatók és az esernyők vannak ebben a kategóriában, utóbbiak jellemzően csukva hosszabbak mint 105cm, ami azt jelenti hogy kisautóbe be se fér, vagy átlósan telibe foglalja a csomagtartót (ahol pelenkázó táska, meg bevásárlás után pelus doboz, stb-nek kellene elférnie). A lapra csukhatóak között mindenféle kretén nano meg mini meg piko nevekkel vannak 70-80 centis legnagyobb kiterjedésűek is, ezeket inkább hagyjuk. Szerencsére van egy pár modell ami kisautó csomagtartóba is befér, hosszában is, újonnan is 40-55k között vannak, használtan tényleg nem vészes (használtan véve mondjuk 2 éves 'bérletért'fizetünk/bukunk 5-10ezret).
A miénk(Chicco Miinimo) így fér el C3 MK1-be: [link]
A top tizes videók a picire csukható babakocsikról agyrémek, egész kisautó csomagtartót elfoglalósak, amik csak a 3in1-hez képest kicsik.
Aki ilyet keres, az alábbiak férnek még be hasonlóan: Phil and Ted GO, gb pockit, Safety 1st Teeny, Hauck Swift Plus.szerk: +2 pont, övelhúzó, ha már 20 hetes pocaklakóról van szó
Kétfélét láttunk, és kétfélét vettünk. Egyik pl a Besafe, ami nagy szivacsos(annak mi értelme a fenék alatt?), és rugalmas elöl. Kényelmesnek tűnik, bár érdekelne hogy amikor szükség van az övre, akkor a több centis nyúlás mit okoz... megvettük mert sokan használják, de én nem szeretem, nejem mindkettővel elvolt. ennek a fő előnye hogy könnyű másik autóra átállítani a szíjat.
A másikféle pl ez , amit állítólag így gyártatnak, de képeken látok hasonlókat. Itt nem rugalmas az első középső csatos rész, hanem pocakméret függvényében 3 helyen lehet elvezetni. Ez fix, nekem szimpibb. Hátránya hogy nehezebb másik autóba/ülésre átállítani (ezt a márkát tudom, más hasonlóknál ez lehet hogy nem áll fenn).
Mindkettőt megtartottuk, saját autóba a fixet rakjuk, ha pedig más autóba kell átülnie, a másikat viszi. -
Rellind
senior tag
Erdemes a nemet amazont is figyelni... pls babakaramot onnan vettem.
-
-
Shad0w
senior tag
Mostanában nagyon szemezgetek a Dasaita fejegységgel. Van valakinek tapasztalata, hogy mennyire működik jól? Peugeot 2008 2013-ba kéne.
Köszi. -
válasz
molnarpeter #3431 üzenetére
Zsír, thx.
-
Beköszönök én is, tegnaptól egy Peugeot 3008 HDi Hybrid4-essal gazdagodott a család.
Amit ír a user manual az isofix rendszerről, jól értelmezem, hogy nem kell külön megvenni az adaptert ha hordozót rakok bele? (jó ez már félig baba-mama topik)
-
-
MC Pite
veterán
válasz
Rellind #3426 üzenetére
Nehéz mint a sár. A tolóajtó miatt nézitek? Ha nem; C3 (nekünk ez lett a befutó sok japán kipróbálása után) vagy Splash amit még felvennék a listára (utóbbi, főleg a big blockos 15ös kerekes egész korrektül autózható, nem billeg/életveszélyes mint az elődje).
Ugye városi az lehetőleg legyen MPI motoros, és könnyű (nálam ezek az egyik fő szempontok).
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Rellind #3426 üzenetére
Gyakorlatilag tényleg csak az ajtók miatt érdemes megvenni, nagyon más indokot nem tudok mellette felhozni. A hibája egyébként ugyanaz szokott lenni, mint minden hasonló ajtónak (úszó kertkapunak, fotocellás ajtónak, liftnek): van benne egy biztonsági szenzor, hogy ne tudja a még bekászálódó utast odapasszírozni, de ha viszonylag tisztaságban van tartva, akkor ez ritkán szokott gondot jelenteni. A 2TR váltónak sok hibája lehet a korai szériákból. Hasonló még a Fiat Idea vagy annak a luxus változata, a Lancia Musa, de még azoknak is érezni, hogy viszonylag magasan van a súlypontjuk, szóval ott vesztik el a városi autók értelmüket, mikor először kicsit gyorsabban hajtasz be egy körforgalomba és érzed, hogy furán dől (magyarán hiába kevésbé lomha a nagyobb motor, ha gyorsan menni azzal sem érdemes). Ha esetleg Suzuki WagonR / WagonR+-al volt már dolga az embernek ahhoz hasonlítható, csak míg az valamennyire feszes, ezek nem azok.
-
Rellind
senior tag
Sziasztok.
Szeretnek informaciot kerni, 1007-es vasarlason torom a fejem. No nem magamnak, a felesegemnekvarosi rohangalost.
Azt tudom hogy az 1.4 benzin nagyon lomha, illetve hogy sokat eszik,az ajtok nehezek es WD40 kell hogy legyen a csomagtartoban.
Van esetleg meg valami ami elrettento lehet? Koszonom -
-
gooool
őstag
válasz
bazsimano #3421 üzenetére
Attol fugg mit veszel...
Kisebbeken minimalis arres van, egy C-Elysee-n pl alapbol van alku nelkul 80-100 korul a föl, es kepesek alkudni bele...kepzelheted.
Spacetourerben meg ilyesmiben mar akad mozgaster, gumik vagy akar vonohorog is beleferhet ha mar a tollat lobogtatod, hogy hol irjam ala.
En videken vasarolnek, Pesten nagy a volumen, nem annyira mennek bele az ilyen alkudozasokba, tobb pesti vevom is volt anno, mert a videkinek egy is eladas ugye...
A legjobb arakat es korrektseget most Bekescsaban a Meszlenyi adja, adott esetben megerheti leautozni hozzajuk egy egyeztetes, arajanlat utan. De lehet mas videki kereskedes is, ha nem, akkor Pesten az Őrmező es az M5 Center ami emlitesre melto. -
bazsimano
őstag
JAH koszi! igazandibol aktualis lenne a vasarlas, és hatha egy picit kedvezobb arat kaptam volna
:
vagy valami kis plussz ajandekot
meg kerdes, hogy mennyire adhatnak egyeni kedvezmenyt? vagy annyira kicsi az arres hogy nem nagyon?
budapesten ajanlott ertekesito pont?
udv es koszonom!
b -
bazsimano
őstag
OFF: veletlenul valakinek nincsen ismerosei kozott ertekesito a Citroennel?
-
MC Pite
veterán
válasz
Carlytoo #3415 üzenetére
Ami megfelel a fentieknek.
Én szeretem az Eneost pl (jó áron, nem jellemző hogy hamisítanák):
5W-30 ENEOS Premium Hyper S (API SN/SM/CF; ACEA: C2, A1/B1, A5/B5)
Esetleg Castrol Magnatec C2-ese, vagy jobb áron a 'gyári'
QUARTZ INEO ECS 5W30.Amit elsődlegesen ajánl a Total, az pedig a QUARTZ INEO FIRST 0W-30.
-
echterion
nagyúr
válasz
MC Pite #3414 üzenetére
Igen, csak mi városba kerestünk kocsit, ezért a dízel kiesett. A húzásával nem volt nagy gond, bár az automata váltó sokat rontott rajta (ezt elfelejtette említeni a kereskedő, mikor a tesztautóról érdeklődtünk... ) , de ha a honda egylitereséből indulok ki, nagyjából elég lehet az 1,2 is. De az a hang nekem nagyon sérti a fülem, ez van.
Így vettünk egy 1,5-ös Hondát. -
MC Pite
veterán
válasz
Carlytoo #3411 üzenetére
Inkább az a fontos már, hogy milyen olajat kap.
Ne bízz abban hogy a szerelő megnézni pontosan mi kell bele...Normális olajjal ha mész évente legalább 20k-t, elég akkor cserélni, csak a silány olajat kell sűrűn cserélni - aminek egyéb paraméterei is rosszabbak, így nem ajánlott szerintem semmiképp. Amúgy sem szabadna ACEA C2 / API SN / PSA B71.2290 -nél rosszabbat bele (0W30 vagy 5W30; bár mazdába megengedik a 0W20at is és az is jó ennek is).
echterion: Khm... Nyilván 1.6, max 2.0 HDi-ról lehet jelenleg szó.
Kinek mi a normális? Szerintem átlag usernek tök jó az 1.2 is, plusz ha megfelelő olajjal és üzemanyaggal etetjük, az EP6 is jó (nincs akkor koksz, amiatt nem nyúlik a lánc; illetve megvételnél illik egy mechanikus tisztítást megejteni, pl dióhéjszórásost).1.2 Puretech jól húz, kellemes használni, 3 hengersek között nem rossz a hangja; nincs (a 130 lovasnak) az a hamar elfogyós érzése, pici turbó relatív magas fordulaton adja le a max teljesítményt, érdemes forgatni. Korabeli hasonlóakhoz képest én szeretem (ez és a 0.9 TCe ami tudja azt, mintha tényleg egy nagyobb köbcentis szívó lenne; ehhez szinte csak egy picike turbó kell, kis laggal és így még 4000 felett sem lesz vége a dalnak).
-
Carlytoo
senior tag
válasz
kalmanchris #3410 üzenetére
Köszönöm. Közben megvásároltam. Túlizgulom az egészet, de nem tudok vele mit kezdeni. 2 autószerelő nézte át diagnosztikával. Járt futóművesnél, gumisnál, lámpabeállítás volt szervizben, autóvillamossági szervizben teljesen átnézték és amit kellett megcsináltak rajta. Olajcsere, vezérléscsere a jövő héten lesz, mert csak akkorra kaptam időpontot.
-
MC Pite
veterán
Erre én 1.2 Puretechet vennék inkább. A kokszból is várható (turbó sem szereti) de a részecskeszűrő sem nagyon fogja díjazni. Bemelegedés szempontjából is talán ez a legrosszabb, ez a legalacsonyabb terhelés amit csak kaphat (55-70km/h) relatív kevés gyorsítással.
-
mateo91
tag
sziasztok, ki néztem egy 2014es 308 sw-t, 1.6 bluehdi, többnyire városba használnám, kb napi 2x15km, de nem az a totyogos tempo, hajnali 5kir nem nagyon vannak az ztakon, meg este 6 utan se.
mennyire lenne gaz dizelt valasztani ilyen hasunalatra, neha egy egy pesti ut volna azert miskolcrol. -
Carlytoo
senior tag
Sziasztok,
Most készülök venni egy 2008-as Citroen C4 Pallas-t (1.6 Hdi 109LE). Párommal ebben tudtunk megállapodni.
Esetleg tudtok tanácsokat adni? A kötelező szervizeken kívül mire figyeljek? Köszönöm.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ismert probléma - a váltó aktuátor folyadék elfolyt, alacsony a szintje vagy elszennyeződött. Kímélő használat javasolt a javításig, mert ha elkopik száraz súrlódás miatt akkor drága lehet a felújítás, javítás.
A sebességváltó házán fogsz találni két másik kisebb dobozt:
Ők hivatottak helyetted kapcsolgatni a sebességeket, nézd meg, hogy találsz-e rajta folyadékot vagy lyukas vezetéket. Az aktuátor házának élesek a sarkai és hajlamos kidörzsölni a hidraulika folyadék vezetékét, ami így távozik a rendszerből.
A tempomatra nincs ötletem. -
DJosef
őstag
Üdv Urak!
A következő problémával kapcsolatban kérném a segítségeteket.
Adott egy 2009 (facelift előtti) 1.6 HDI MCP Grand Picasso.
Az elmúlt pár napban elkezdte produkálni azt a hibát,hogy ha sokat áll a kocsi akkor indítás után nem veszi sem a rükvercet sem pedig manuális M állást. Menet közben tudok váltogatni Automata módban fülekkel. 5-10 perc után miután gondolom bemelegedett a motor/váltó működik már a manuális mód és a hátramenet is. Gearbox Faulty és sárga SERVICE felirat van amíg vissza nem teszem N vagy A állásba amíg még hideg a motor.
Lehet nem függ össze de a tempomatom is elég hektikusan működik 10 alkalomból kétszer háromszor tudom aktiválni csak legtöbbször ha rögzíteni akarom a sebességet csak két volna villog a rögzített sebesség helyén.
Előre is köszönöm!
-
kr:sz
tag
válasz
kalmanchris #3400 üzenetére
az indexel kezdte, aztán a zár is állandóan visszaoldott és most már semmi nem működik amit a BSI irányatana... (ablaktörlő, ablak, fűtés stb.) minden meghalt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- IKEA (HAVREHOJ) tablet tartó
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- DELL PowerEdge R730xd 16LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470s - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest