- Minden USB-C kábel egyforma? Hát NEM. És ez a baj. – Tech Percek #7
- Nyakunkon vannak a Microsoft új Surface mobilgépei
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Házimozi haladó szinten
- OLED monitor topik
- Házimozi belépő szinten
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen notebookot vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Rivaul
addikt
Sziasztok!
Az első autóm egy kis Saxo volt. Életem egyik nagy szerelme lett. Azóta volt sok autóm, de nem tértem vissza a Francia vonalra. Most egy Volvo XC90 mellé szerettem volna venni valamit, helyi rohangáláshoz. Főleg feleségemnek szaladgálni kisvárosba a gyerekekkel. Sok olvasgatás és keresgélés után egy 2006-os C1 Elite literes benzines, lett a befutó. Eddig nagyon tetszik. Viszont az olajjal kicsit bajban vagyok. Ez a Francia autó, Japán motor kérdés elég sok oldalt összezavar ahogy látom. Most amit rendeltem bele:TOTAL 5W-30 Q. 9000 FUT NFC 4L/NL. Ahogy néztem ennek tökéletesen egyezik a specifikációja. A leírásban benne van a Toyota követelménye is. Api SL/CF A5/B5 (A1/B1). Máshol viszont látom a 0w20-as ajánlásokat is. A Dízel Volvoba teszek 0w30-at. 15 éve csak Total olajokat használok, maradnék ezen a vonalon. Megfelelő amit rendeltem, vagy mondjam le és keressek mást, amit ajánlotok? 175ekm van benne. -
jobbacsabba
aktív tag
válasz
MC Pite #5691 üzenetére
Akkor pár infó, hogy most hogyan sikerült a frissítés.
A Citroen Update verziója 1.4.0., ezzel készítettem el a pendriveot a navigáció és az érintőképernyő frissítéséhez. Gond nélkül sikerült a frissítés.
A pendrivera két mappát csinált a program: SWL és license. Az SWL mappában a két frissítés könyvtára (ezk neve egy-egy számsor mindkét frissítés esetében), tulajdonképpen a letöltött .tar fájlokban lévő swl mappa tartalma van. UpdateInfo.xml fájlok nincsenek a pendriveon. A license mappában pedig a letöltött .key fájl található.
Így utólag, szerintem ami a folyamatban lényeges különbség volt az az, hogy frissült a Citroen Update program. -
nesa
veterán
Baranyában nincs valakinek eladó Com 2000 kormánykapcsoló ?
-
MC Pite
veterán
A búg nem biztos hogy elég. Nálam 7-9V-on szenvedett, ha el is indult.
A rail csövön van egy autósszelep, 3,5b nyomást csibál a szivattyú. Ha jól megy, spriccelnie kéne leállítás után is. -
Dell XPS
veterán
válasz
kalmanchris #5692 üzenetére
Igen, működik.
-
MC Pite
veterán
OK, remek. Ha még fájlban vagy a lépésekben bármi van, ami utókornak/később neked jó lehet, szedd össze ide, hogy meglegyen
-
jobbacsabba
aktív tag
válasz
MC Pite #5673 üzenetére
Na, sikerült a szoftver frissítés. Még menetközben nem tudtamn kipróbálni, de fentvan a tapi és a navi.
Ami más volt, mint korábban:
- frissült a mycitroen alkalmazás a gépen,
- nem nyitottam ki a gépen a pendriveot, amit a szoftver készített,
- nem csak a tapi szoftverét tettem fel a pendrivera, hanem a naviét is. -
dik
őstag
Helló!
Keresem azon Berlingo tulajokat akiknek 1.6 HDI 99Le gépe van 2018 évj. körüli! Lenne egy kis óvatos kérdésem hozzájuk!
-
MC Pite
veterán
Én Tarjánba Vargaszékhoz szoktam vinni/javasoli ha valami olyan, ott van sok bontott cucc (PSA bontó is egyben), és egyből ki tudják azokkal próbálni. A benzinszag nem berobbant benzinre utal, tehát a gyújtásprobléma esélyes. Nem tudom merre laksz és ott ki lenne esélyes, illetve meddig/hogy tudnád eljuttatni.
Inkább egyébként a korrodált üa szivattyú kontakt szokott a BSM-nél jellemző lenni, de olyankor jellemzően nem indul/kevés benzin jut be. A trafósor km alapján bőven jó kéne hogy legyen, de hát a korral azért jöhetnek elő furcsaságok. -
Dell XPS
veterán
-
Dell XPS
veterán
válasz
MC Pite #5681 üzenetére
Köszi!
Korrodált volt az érintkező, de nincs változás egyelőre. Van tanacsod, hogy tudnám egyértelműen megállapítani a trafósor hibáját? Szerintem az, mert már voltak "érdekességek": bedadogot, elment az erő hirtelen, illetve nagyon furcsán járt alapjáraton néha. Jól ismerem az autót, így azonnal észreveszem ha valami nem stimmel. Fojtószelepre gondoltam a felsorolt hibák alapján, de nem vot annyira koszos. Viszont így már a gyújtás, trafó a gyanús.
Szóval nem szeretnék 40k -t kiadni ha nem az lenne. Nyilván távolról ultra nehéz, de hátha
több tapasztalat segíthet.2 henger kompresszióját még nem tudtam megmérni, remélem nem szelep problémám van. Egyébként elindulna vagy probálkozna szelepégégés esetén ? Csak teker és semmi ...
Már nagyon régen szereltem nem emlékszem a jelenségre. -
MC Pite
veterán
válasz
jobbacsabba #5680 üzenetére
Nem látja? Fat32 a filefomátum? Nekem se elsőre látta, de nem rémlik mi volt a megoldás.
Szerk: Megvan.Dell XPS: Főként az érintkezőkre, takarítsd meg őket, ha tudod kontaktsprével (nem wd40!).
-
MC Pite
veterán
Csak ki kell húzni, igen.
Trafósor csatlakozóját csekkold még.Benzinszag bontás után van, vagy ennyire érződik szívó oldalon is? Utóbbit nem gondolom normálisnak.
-
Dell XPS
veterán
válasz
Dell XPS #5676 üzenetére
kimaradt: MAP szenzort simán ki kell húzni ha már nem fogja a csavar ? (TU5JP4)
Még nem vettem ki eddig, de megtisztítanám ha így alakult. Fojtószelepházat is levettem, kell hogy szellőzzön, érzem.
Szívócsonkon is érződik. Citroen Xsara -nál nem zárja a benzinpumpát a program ha pl gyújtásprobléma van ???
- Vezérlés ok
- Kompressziót mérek majd (folyamatban)
- Gyertyákban: 7500km, de cserélemMire gondoljak még ?
köszi!
-
Dell XPS
veterán
Sziasztok!
Tegnap váratlanul nem indult el az autóm (Xsara II. 1.6 16V 2002 / 128600km). Egyszer mindha elkapta volna, de leállt. Utána semmi, csak forgatta.... Lexia " cylinder no.2 misfire detected" hibát ír ki. Ahogy olvasgattam a neten több minden lehetséges.Esetleg ismeri valaki P0302 üzenetet ? Amennyiben a trafósor lenne hibás akkor azt írta volna ki ? Erősen benzinszagú minden...
Köszönöm! -
MC Pite
veterán
válasz
jobbacsabba #5672 üzenetére
Fw frissítéssel kezdenék, pendriveról magad is megcsinálhatod szerintem (208nál legalábbis így van).
-
jobbacsabba
aktív tag
Sziasztok!
2017-es Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI érintőképernyője néha újraindul. Általában a beindítás után néhány perccel, de nem mindig. Előfordult, hogy többször is megcsinálta, de van olyan hosszú út, amikor egyszer sem.
Valaki hallott, látott ilyesmit? Tudtok segíteni, hogy merre induljak a probléma kiderítésében? -
Spin
aktív tag
Peugeot 207 sw (1.6 hdi ha számít) van esetleg ötletetek, mitől lehet, hogy random leenged az első ablakból valamelyik? Teljesen véletlenszerűen csinálja, mióta nálam van (6 hónapja) 2x fordult elő, szerencsére mindkétszer esett az eső, így be is ázott a belseje, legutóbb ma reggel...Esőben sem mindig csinálja, kocsimosás után semmi baja...Igen, tudom, húzzam fel és akkor nem lesz ilyen gond, de azt hiszem ezen az opción már túl vagyok
Van esetleg ötlet merre induljak? -
Barnahalo
tag
válasz
Hauptmann #5668 üzenetére
Már én is nézegettem a Xsarámhoz (különben mindig Picasso dolgokat dob fel, hú de utálom...), ha veszek egy ilyen nyers kulcsot amiben van egy chip, azt fel kell programoztatnom, vagy hozzátanulja a kocsihoz? Már akartam csináltatni, de itt magyarba a sima kulcs bevágásáért 19-et elkértek volna, így inkább halasztgatom. A rádiós kulcs rádiós részét amúgy se használom, mert nem zárja le a kocsit a megtört ajtókábelek miatt...
-
Sziasztok!
2018-as Peugeot 308.
Szükségem van másik távirányítós bicska kulcsra, mert már hárman fogjuk használni a kocsit.
Lehetséges nem a gyárival azonos kulcsot csinálni hozzá? Van ennek hátránya? Szeretném, ha kisebb hatótávú lenne, mert párszor már megnyomódott a zsebemben, esetleg kikapcsolhatós rádióval?
A kisebb fizikai méret sem lenne hátrány.Előre is köszi a válaszokat!
-
dethroner
veterán
A TU5JP4 motor tényleg 5200-on adja le a maximumát?
-
MC Pite
veterán
Lejárt a szerkidő: elvileg 3300on volt ennek a KFU-nak nyomatékmaximuma, nem 3800on. Baromi derék szívó benzinestől.
Közben 208asunkal egyidős i20 kb ugyanennyit tud (84 ló 122Nm) csak 4000es fordulaton, érzésre mintha soha sehol nem húzna rendesen, a 3 hengeres VTi-t meg mindenki turbósnak hiszi utasként.
Meg ülés, fék, kormányzás is annyival más liga, hogy nem ellenfelek annak szemében, aki vezette mindkettőt. Sőt, futómű, kilátás, ülésmagasság, világítás is vastagon rálicitál a koreaiakra, de ez már erősen off. -
MC Pite
veterán
Meg nyilván nem a lepkék hordják össze a jobb teljesítményt, kisebb fogyasztást az új motoroknál, hanem hogy jobban ki vannak centizve dolgok, komolyabb technológiákat használnak (EB szériánál a DLC bevonat, olajban futó szíj, stb) - ezt modernebb olajjal tudják a motorok. Mikor belerakják az egyszerűbbet, hamarabb lesz baj, mint az eleve egyszerű olajra tervezett régi motoroknál.
Nekünk a C3 mk1 TU3 (1.4 8V 73 ló) és a 208 EB2FA (1.2 83LE) a jó példa. 3800 helyett 2750(!)-en nyomatékmaximum, sokkal elevenebbnek, erősebbnek érződik, miközben egy literrel kevesebbet eszik.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
csubuka #5653 üzenetére
Némelyik márka már egész egészségesen rövid szerviz ciklusokat ad meg, hirtelen a Ford és Mercedes ugrik be. Régi motorokat azért ajánljuk ennyire, mert amit 20 éve mutattak be, arról egyrészt már kiderült, mennyire problémás vagy megbízható, idő alatt kiforrottabb lett, régi technika eredendően olcsóbb lesz akar csak a darabszám és egyszerűség miatt is, stb. Új motorokkal sokszor még nincs elég tapasztalat sem, hogy okosat lehessen mondani, meg a széria eleji gyerekbetegségek is ott lehetnek.
-
MC Pite
veterán
válasz
dethroner #5659 üzenetére
Nyilván sokkal többet érne a telezöldes forgalomirányítás; stb, de ez sem rossz (ha nem szarul van kivitelezve). Én rommá büntetném ahol a forgalomszervezést el...ták, de ez én vagyok. Az emberek idegeit, autót és a levegőt sem kímélik ahol...khm, hagytak még potenciált a közlekedés ésszerűsítésében.
-
dethroner
veterán
válasz
MC Pite #5658 üzenetére
Nekem 19-es kamuhibrid swiftem van, jár vele. Na, az simán leoltja a motort a már emlíített nem ideális körülmények között, ezért is van motorindítás után egyből kikapcsolva a start-stop. Be lehetne állítani, hogy inkább takarékos legyen, vagy inkább a komfortot favorizálja és akkor kevesebbszer, rövidebb időkre állítaná le, de inkább kikapcsolva tartjuk. Nem hozom fel példának a repülőket, hajókat stb, de úgy gondolom, nem a lámpák előtt kikapcsolt motor hozna jobb levegőt a városokban, hanem az ésszerű forgalomszervezés a hatóságok részéről, és az autóhasználok részéről pedig az, hogy megéri-e bekínlódni a belvárosba és ott parkolót keresni, vagy jobb megállni a P+R-ben, és felülni a tömegközlekedésre.
-
MC Pite
veterán
válasz
dethroner #5657 üzenetére
Nem látom bizonyítottnak, nem látok összefüggést a 10-90 másodperces stop startok és olajfogyasztás között, nem is találkoztam vele. Addig ez nem érv
.
208 nem lövi le 1⁰ alatt és 30⁰ felett, de ez másutt is jellemző.
Nem 2 deci benzinért, hanem hogy álló autó ne eregessen semmit. Ezt mindenki (bekeértve gyermekeinket is) szívja, az nem magánügy - a fogyasztás az az.
Most ne a repülő meg tankhajóval jöjjünk, a jól megcsinált stop start nem zavaró, és álló autók nem pöfögnek feleslegesen. Igen, drágább akku kell hozzá, ha kikapcsolod, akkor is.Engem nem zavar, nem lehet benne spórolni, sőt, összességében kicsit drágább, de jobban szeretem ha van. Nekem az fura hogy a Megane miért ketyeg, ha állok vele.
-
dethroner
veterán
válasz
MC Pite #5656 üzenetére
Akkun kívül min segít? Pl a fórumtárs azt írta, sok leállás és indítás miatt zabálják az olajat. Nos, akkor már az olajfogyasztáson is segít. Azon kívül nem kell nyáron azon mérgelődni várakozás közben, hogy nem hűt a klíma, vagy télen amikor 0 fok alatt 500 méter megtétele utáni egyből leállítja a motor és indít újra (mert a hibrid rendszer okos és figyeli a motor hőmérsékletét, na persze
). És mindezt 2 deci benzinért csinálná. Hát köszi, nincs rá szükségem. Majd én eldöntöm mikor álljon le a motor, én fizetem a kútnál a naftát.
Enyémbe 0w-16 megy és nem eszi -
MC Pite
veterán
válasz
dethroner #5655 üzenetére
Min segít ha kikapcsolod? Akkun kívül. Komolyan
Hibridek, főleg plugin hibridek azt nem szeretik ha közben lehül a motor, és hirtelen oda kell baszni mert lepadlózták esetleg.
A legtöbb japán motor ellensége a tulaj/szerelő, ótvar olajjal a belevaló helyett.Csak ők 10-20 évvel korábban elkezdek alacsonyabb viszkozitású olajat használni. Mai napig hallom a sok okosságot, szerelőktől, hogy úristen, meg fogja enni a 0w20-at. Eszi a lófaszt, és ha eszi, akkor a félásványi 40es szar miatt képződőtt lerakódások miatt, mert az olajlehúzón a furatokat normális olajra méretezték, nem Ladába való olajra. Rendes olajjal idővel újra kitisztul a rendszer. Ami szimeringet/vezmódosító tömítést meg tönkrevágott a silány olaj, azokon meg már csak a csere segít.
Tehát igaz, eszik az olajat - ha nem megfelelőt raktak bele. Halkan jegyzem meg, tizenévig hülyeségeket írtak a gépkönyvbe is, mert fel volt sorolva 0w20, 0w30, 5w40, ...20w50 is egyes gépkönyvekbe.
Ne mondja nekem senki hogy ugyanaz a rendszer jól működik 0w20-al megy 20w50-el, mert nem. Bár legalább idővel mögé írta 1-2 gyártó pár típusnál hogy melyik az ajánlott.Én megint úgy vadásztam a 208-ba az Xtra First olajat, mert itthon nem kapni továbbra sem a nagykerekben a 2010-es 0w20-et, ami az EB2FA/HMR és az 1.5HDi-k gyári feltöltésű olaja is. Márkakóklerek is jobb esetben azt 2312-őt töltik bele, amit tizensokéve töltenek a benyásokba (ami még elfér, de sajna néha még ettől is gyengébb, nem belevalót öntenek bele).
-
MC Pite
veterán
válasz
csubuka #5651 üzenetére
A Jazz nem annyira, sem az idisi 8 gyertyás nagyobbik 1,3as, sem az 1,4 100lovas utódja nem díjazza. A Toyota 1.5/1.8 hibridjei sem szeretik. A csak synthetic(azaz félásványi) 40es olajak nem barátai ezeknek a mociknak; ha 20-25 ezret használod fullsynth 20as olajokkal, azzal nincs bajuk.
Hát, PSA KFU (TU3) meg NFU (TU5 JP4) elég robosztus, tűrhetően bírják a Renault 1.2/1.4/1.6osok is (K4M-nél a vezmódosító kerék nem szereti ugyan, de nem nagy tétel) - opel 1.4 90 és 1.6 szintén zenész.
Olaszok későbbi 1.2/1.4-esei (korai Fire nem nagyon szerette az olajsarat/ritka cserét).
VAGnál 1.6 mpi nem finnyás (1.4 16v és 1.6 fsi inkább az) de akkora ...., hogy nem tudok érvet mellette.
Kia/hundai régeppi kappái nem annyira válogatósak, de a gdi megint az, az mpi meg kicsit gyenge (rioba/i20ba még ok).Amik 2011-2013ban debütált motorok, ott viszont szinte mindegyik kényes az olajra (renault korai1.2/1.4T, opel, fiat 1.4T motorjai nem annyira).
-
MC Pite
veterán
Lexia is kell hogy kijelezze (asszem addig 2 csík van a helyén míg nincs jel). Elsőre azt tippelném ha fűtés van, csak kéne legyen a hőmérőnek is szál; ha nem, passz.
-
nesa
veterán
Sziasztok, valaki tudna nekem segíteni 2004 partnerbe cseréltem kijelzőt, ez már képes lenne külső hőfokot is megjeleníteni, nyilván a tükörbe most nincs hőmérő, de nem is ez a lényeg hanem hogy vajon az ajtó átvezetőig eljön-e egyáltalán, ha nem akkor van valakinek ötlete honnan kellene kihúzni a vezetéket?
Ez a jobb oldali ajtó átvezető, jelenleg az ajtóban elektromos tükör, tükör fűtés, és elektromos ablak van + a centrál.
-
doka03
újonc
Köszönöm! Filter abc oldaláról szoktam mindent rendelni.
-
MC Pite
veterán
Előírt specifikációt tarsd be, máris 1-2 fajta lesz jó, nem 100. Ha jól rémlik Acea C2 illetve B71.2290, de az olajválasztók pontosan megmondják. Itthon sztárolják ezeket a márkákat, nem gondolnám jobbnak mint a Totalt; lényeg hogy megbízható forrásból legyen, ne feltétlen a legolcsóbb webshoptól.
-
doka03
újonc
Üdv mindenkinek!
Van egy 2013 citroen c3 picassom 1.6 hdi 9hp. Olajcsere előtt állok.
Idáig az előírt total quartz ineo ecs 5w30 at használtam de pár ismerősöm mondta, hogy már sok a hamisítvány belőle és inkább motult vagy liquid mollyt használjak. De ezekből is 100 fajta van... :/ Kinek mi jött be? Válaszotokat előre is köszönöm -
csubuka
addikt
válasz
MC Pite #5643 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Igen kellemetlen... a 10 évnél régebbiek rohadnak, Dániában ez a fő baj és itt aztán teljesen értelmetlen karosszériáshoz vinni olyan árak volnának...
A 10 évnél fiatalabb meg javarészt ilyen érzékeny motoros lesz
Vicces helyzet.
Nem tudom, amúgy, hogy mennyire volna menthető az adott C3 (kéne rajta egy kompressziómérés felteszem, hogy a károsodás visszafordíthatatlan-e stb. Érzésre jól megy amúgy, azzal baj nem volt...).
A kereskedő azt mondja, hogy "ez ilyen nem lehet vele mit kezdeni" tipik félkamu duma (tehát max a visszavételre tudom kényszeríteni, javításra nem). Most azzal presszurálom, hogy márkaszervizektől bekérek ajánlatot, hogy lássa, hogy azért lehet, hogy lehet vele mit csinálni. Mondjuk a helyi órabérekkel ez egy vadiúj motor árában lesz érzésre...
Az is lehet, hogy valamennyit visszakövetelek az árból, aztán év végén meg eladom olajevősként és a bukót kiegészítem magamnak a visszakövetelt pénzből. Újabb kocsit nézni nincs nagy kedvem...
De így használni egy évet az szenvedés. Kéthetetnte töltögetni, egyszer elfelejtjük azt besül a pályán. A párom nem fog megállni veszélyesen, csak azért, hogy mentse a kocsit, helytelen is volna önmagát veszélyeztetnie amúgy... Ez elég péntek délutáni félrészegen előállított tűréshibás LADA vagy fogalmam sincs milyen kocsi tudott ilyet produkálni, szerintem ennél a LADA-k is korrektebbek voltak mind.
A családban régebben volt egy régi Kalos. 150000km-nél még semmi olajat nem evett és alsópolcos szutyok olajjal is elvolt. Fogyasztott 7.5 liter benzint max. Ez a szutok meg 6.5-öt mondjuk, azért nem világmegváltó különbség, ezárt kár volt millárd eurókért fejlesztgetni, spórol nekem évi 100 ezret benzinen, cserébe eléget 100 ezernyi olajat (és sokkal környezetszennyezőbb, mint az EURO gagyi besorolású Kalos, arra fogadni mernék így jelen állapotában). Király. A-ból B-be az is elvitt. Nem reális ez az irány, hogy a userek babusgatni fogják az autójukat
-
MC Pite
veterán
válasz
csubuka #5642 üzenetére
Sajna minél újabbak az autók, annál kényesebbek az olajra, hogy pontosan a belevalót kapják. Ez az ára annak, hogy kevesebbet egyenek, jobban menjenek mint 20-30 éves motorok.
Csak az emberek/szerelők még nem szokták meg hogy erre figyelni kellene, és olykor a gyártói speckóknál is szigorúbbra kell venni a cseréket.2016után javult ezzel a motorral a helyzet, de sajna olyat érdemes venni, amibe igazoltan csak a 2312 vagy 2010-et töltötték. Elég egy periódus egy
ótvarabbnem belevaló olajjal, és kész a baj. Nem csak itt.
Évente és 15-20 ezrenként (attól függ mennyi rövid/hosszú úton van használva) 2010-el megfelelő, főleg ha már az újabb szíj van benne.
Ha nem az került bele, nem a világ vége, de szét kell kapni, takarítani. -
csubuka
addikt
válasz
MC Pite #5469 üzenetére
Szia, sziasztok!
Jelentem a C3-am egy szutyok (a sztori itt kezdődött és a tanulság, hogy de a látszat tud csalni simán. Amúgy a hibáját leszámítva tényleg újszerű, öröm beleülni... kivéve az "apró" problémát. Így lesz a legalacsonyabb környezet védelmi adós kocsiból a legótvarabb környezetromboló szotty... ennyit a dán zöld-adóról, baromi sok ilyen hulladék lehet az utakon az utóbbi idők terméséből)
A katalizátora ennek sem poénból lett gariban cserélve az tuti immár.
3000km alatt a norma olajevése 0.8l/1000km, de az legalább stabil, kiszámítható
A vezérműszíja amúgy szinte új és okés, max korábban még a csere előtt málhatott szét és lehet annak a mocska gyakta szét az olajlehúzó gyűrűket. Vagy csak szimplán ilyen ez a csoda, gondolom a 20000km-es olajcseréket sem köszönte meg a gép, lehet annyi elég volt az olajlehúzók elpusztulásához. Bár korábban is így csipegethetett, szóval kb 4.5* kap olajcserét egy ilyen 20 ezres ciklusban
Mindig finom, frisset kap
Lesz még pár köröm az eladóval, gondolom a végén megy majd vissza az autó, a dán fogyasztóvédelem/békéltető testület-szerű emlegetése egészen kooperatívvá tette a kedves eladót. Meglátjuk.
Olyan kocsi nem lesz, aminek proaktívan 10 ezrenként cseréltették volna az olaját, ez nem az az ország, ahol a lakók a gépekkel sokat foglalkoznának. Szóval olyat kell néznem, ami bírja a strapát.
-
s4ny4b4
csendes tag
Sziasztok!
Hogyan tudnám megállapítani a pontos feégcsavar méretet a kocsimhoz?
2004-es Peugeot 206 1.1 Hatback
Köszönöm! -
venom8888
őstag
Nagyon koszonom, utana neztem a 107 nek,dragabb mint a c1 és az aygo.
-
-Tsaba-
tag
válasz
venom8888 #5622 üzenetére
Jaja, ahogy írták full ugyan az az autó. Én is nézegettem asszonykámnak, sajnos a végén Peugeot 1007es lett a befutó nála, mert ebben nem tetszett neki pár dolog (pl a hátsó ablak hogy csak kipattintható, ill a csomagtér ajtó hogy full üveg és nincs kerete). Egy ismerősömnek volt, amíg össze nem törte, nagyon dicsérte (keveset fogyaszt, jól megy, olcsón üzemeltethető/javítható), de fórumokon is dicsérik, típushibák sem mindenkinél jelentkeznek. Peugeot 107, és Citroen C1 verzióban olcsóbbak szoktak lenni jelentősen...
-
venom8888
őstag
Sziasztok. Paromnak 2 auto kozul vacilalok vasarolni, az egyik az Aygo, es a C1. Kb azonos arban vannak 2011 kornyeki evjarat. Mi a velemenyetek a 2 autorol, pro-kontra erdekelne. Azt tudom hogy a C1 nek a hatso teto ajtonal be azik, ez gyakori?
-
MC Pite
veterán
Így van, legtöbb autóban ez a teteje a tripnek. Nullázni kell.
-
hacki87
senior tag
Sziasztok! járt már valaki úgy, hogy beakadt a trip computer? Azt írja, hogy a megtehető táv(nyalokától távolodó autó pikt.) 9999km és az átlagy fogyasztás is megállt. Elég lehet neki egy aksi le aksi vissza? az alany egy pug 5008 1.6 150-160hp közötti benzines.
-
nesa
veterán
Köszi , akkor marad a gyári rádió, nem szeretnék erre költeni, ez csak ahogy írtam megyei rohangálós munkába járós, arra a rövid időre meg nem kell jobb, annyira nem használhatatlan az RD3, inkább szűk keresztmetszet a gyári hangszórók de az is marad, még nem 100% os az autó sorsa hogy megtartom vagy megy a háztól, de már parkolóba 3x megakarták venni, ha valaki valami nagyon jót kínál lehet elcsábulok a pénz felé.
-
-
Hauptmann
veterán
Valaki a 307-es fórumon próbálkozott a VAN-CAN átalakítóval, amivel a VAN buszos autó kezeli a CAN buszos rádiót (az RD4 CAN buszos), össze is jött az illetőnek, de aztán nem tudom, mi lett a projekt vége.
Semmi különbség a VDO és a Clarion RD3 között. Ha cserélni akarsz, vegyél inkább egy minőségibb 1 DIN-es fejet, ha van rádióvezérlő karod, a Connects2 adapterrel arról sem kell lemondanod.
-
nesa
veterán
válasz
MC Pite #5608 üzenetére
Köszi, nincs különösebb elvárásom, rádió elég, abból nincs vita, csak utálom a nyomógombos hangerőszabályzást és kismértékben irritál, ezt csak Baranyába használom a megyét még nem hagyta el mióta nálam van, akkor marad az RD3, hosszabb útra a v70 et használjuk.
RD3 VDO és RD3 clarion között van érezhető minőségbeli különbség?
-
nesa
veterán
Azt tudja valaki hogy 2004 pug partnerbe a gyári RD3 rádió kicserélhető-e RD4 re , ugye itt más a csatlakozó ha cserélhető feltételezem van átalakító is, a kijelzőt már nagyra cseréltem.
-
jobbacsabba
aktív tag
Sziasztok!
Eladtam régi C4 GP 1.6 HDI-t és maradt belőle egy olaj és szűrők cseréjéhez való cucc.
Ha valakinek épp szüksége lenne rá, dobjon privátot.Ha szabálytalan ilyesmi említése, moderáljátok ki kérlek a hozzászólást.
-
FeZ...
aktív tag
válasz
Barnahalo #5604 üzenetére
Az összeg az az alkatrész gyármányától és a műhely óradíjától függően változik. Kérdés még, hogy a szerelő cserél-e pl. hátsó főtengelyszimeringet, ami kuplungcseréhez nem szükséges, azonban ajánlott, ha már úgyis szét van szedve és még egy kuplung élettartamát nem valószínű, hogy kibír. Ugyanez igaz a váltó szimeringjeire is, bár pl. a féltengelyszimeringek cseréje nem hatalmas munka később sem. Plusz a váltóolaj csere is ajánlott ilyenkor. (és ha nem volt cserélve belátható időn belül korábban)
A kuplungon elvileg nem lehet állítani, mert vagy hidraulikus a kiemelés vagy automata bowdenes és ez egyiknél sem működik, de ha valaki már kicserélte pl. az eredeti automata bowdent egy kézi állításúra korábban, akkor előfordulhat, hogy mégis lehet állítani rajta. A hidraulikusnál meg pl. levegősödés esetén is előfordulhat, hogy nem emel ki eléggé a kuplung, úgyhogy ezt látni is jó lenne élőben, utána lehetne jól megszakérteni. -
Barnahalo
tag
Valakinek kellett már kuplungot cserélni Citroën Xsara MK2-n? Kb. mennyibe került? Köszönöm!
Valahol lehet állítani a kiemelést? Rükvercet egyre nehezebben veszi, már duplakuplunggal kell, vagy először 1-es, aztán rüki... -
slett27
addikt
#5597 -> Ahogy kiveszem a reakció hiányát minden IS lehet.
Nekem időnként rángat nagyobb sebességnél amikor csak finoman tartom a gázt, vagy gyorsítok és csak akkor amikor bemelegszik az autó. Szívócső vákuum érzékelő cserélve (erre hibát dobott), lambda szonda csere (ez is rossz volt) illetve termosztát csere. EGR ? Üzemanyag szűrő ? Gyertya ? Trafó ? ECU frissítés ? Merre indulhatnék el ? Peugeot 1.4 VTi 95LE benzin.
-
Hauptmann
veterán
válasz
LurkerSheik #5601 üzenetére
Elképzelhető, hogy beázott a BSI. Akkor szokott ilyen hülyeséget csinálni.
-
Sziasztok!
Peugeot 508 2012
A tegnapi nagy esőzés után ma ajtó nyitás után automatikusan megy az első ablaktörlő, nem lehet leállítani se gyorsítani.
csak az akkusaru levétel segít.Visszarakva az akkusarut, ugyanúgy folytatja.
Hol lehet a hiba?
Új hozzászólás Aktív témák
- Minden USB-C kábel egyforma? Hát NEM. És ez a baj. – Tech Percek #7
- Tőzsde és gazdaság
- Renault, Dacia topik
- Nyakunkon vannak a Microsoft új Surface mobilgépei
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Macska topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- DOOM - The Dark Ages
- További aktív témák...
- www.LicencAruhaz.hu OLCSÓ & LEGÁLIS SZOFTVEREK 0-24 KÉZBESÍTÉSSEL - Windows - Office - ÖRÖK GARANCIA
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- HPE Apollo 4200 Gen9 2U rack szerver, 1x E5-2620v4, 64GB RAM, 24x3.5" 2U-ban! ÁFA-s számla, garancia
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest