Új hozzászólás Aktív témák

  • Frakk

    tag

    válasz yksz #28 üzenetére

    Hát ez az én személyes véleményem a mipmapingról. Ugyanis azt teszi, hogy ha egy pixeled alatt több texel is van, akkor ott kisebb felbontású textúrát használ. Ennek az az eredménye, hogy ha lapos szögben nézel rá, akkor a távolsághoz képest nagyon kicsi textúrát választ, ezért lesz minden olyan elmosódott. Az anizotróp szűrés ugyanazt a problémát oldja meg mint a mipmaping, csak az normálisan. Ott az egy pixel alatt lévő texelek színét átlagolja. Ennek a hátránya a mipmapinghoz képest, hogy lassítja a renderelést (persze ez függ attól, hogy hányszoros, és hogy milyen vidkarid van), és ha a taxtúra túl messze van, vagy túl laposszögben nézel rá, akkor túl sok texel van egy pixel mögött, és nem tudja mindet átlagolni, tehát a látvány kb olyasmi lesz mint szűrés nélkül. Én ezt a saját progimban úgy oldottam meg, hogy egyszerűen távolságtól függően lecserélem a textúrákat mindig egyre kisebbre, tulajdonképpen ugyanúgy mint a mipmaping, azzal a különbséggel, hogy ott nem a távolság számít, hanem az hogy egy pixel mögött hány texel van (a mipmaping úgy választja ki a textúra méretét, hogy csak egy legyen).

Új hozzászólás Aktív témák