- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Házimozi haladó szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Partizan182
senior tag
Hali,
3 hete van a csoda EG910 otthon, mindene tökéletes (5% near-black-nél van egy kis banding de kb ennyi).
Mozgás megjelenítés: ez ilyen félreértés dolog, a TV tökéletesen megjeleníti a mozgást, csak a sample&hold (amit az összes LCD is használ btw) miatt a retinádon (komolyan) "elcsúszik" a kép, veszít a részletességéből. Ennek az az oka hogy az ember a mozgó tárgyat a szemével követi kényszeresen, míg a tényleges kép nem mozog ugye csak 30-40ms-ként, szem mozog+kép áll = blur.
Plazma, mozi, CRT-nél ilyen gond nincs (azok villognak vagy 2 frém közé beszúrnak egy tök feketét), LCD-nél itt-ott van BFI (black frame insertion). Ha LCD-hez szoktál még jobb is lesz az élmény (OLED-nél ugye szinte nulla a tényleges motion blur)
Beégés szintén mítosz: minimális image retention lehet (pl egy logó óráking ugyanott van), de az pár perc után eltűnik.
-
Partizan182
senior tag
Ég és föld az LCD-hez képest. Be fogsz szarni. Fekete nem tud "beégni", ott ugye le van kapcsolva a villany. De őszintén szólva én eddig nulla átmeneti image retentiont láttam.
Protipp: kalibrálj 2.4-es gammához. Tudom hogy 2.2-t használnak sokan és minimális black crush van 2.4-en (konkrétan a 17-es fekete sáv nem látszik), de 2.4-en annyira fasza a kontraszt, sokkal ütősebb lesz a kép mind a nappali mind az éjszakai jelenetekben.
Nekem ilyen:
OLED light: 60
Contrast: 95
Brightness: 54
Colour saturation: 50
Sharpening: 0/0
Hue középen
Color palette: standard (wide-on zöldes highlight-ot kapott a fehér PC-ről)
White balance: standard (asszem tán energiatakarékosnak hívja)
Gamma: 2.4 (game mode-ban Magas1-nek írja asszem)Minden utószar (zajcsökkentés, trúmósön) ki.
Tudom hogy sokan szeretik Melegre kalibrálni a színeket, de nálunk sötét a szoba és középen minden teljesen természetes.
+ ha filmet nézel 24hz-en hajtsd (+ Real Cinema ON) mert alapból nem tud 2:3 reverse pulldown-t és 60hz-en rángatós lesz a 24fps.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
Igen, FHD, sőt direkt azért vettem most, mert még forgalmazzák. (meg 470-ért akcióban ajándék volt)
Pár dolog a részemről ebben a témában:
- 55 colhoz a 4k tök felesleges
- 2 méterhez az 55 col sok (túl nagy). Én kb 3 méterről használom és még így sem látom be rendesen a teljes képernyőt
- Semmi eszközöm sincs ami 4k jelet tudna produkálni
- 4k tévén a 1080p jel szarabb mint a FHD-n (nincs olyan 4k panel jelenleg ami ne skálázgatna ami mindig minőségvesztéssel jár)
- 4k panelt a TV-k saját hardvere sem tudja még rendesen meghajtani (input lag, 30hz és társai)
- Netflix 2 sorozatán meg pár Jútúb videón kívül szinte semmi sem elérhető 4-kbanOlyan mint amikor QHD panelt raknak az 5 colos telefonba: jobbnak jobb, de full felesleges.
Ha a 2 méter fix akkor viszont neked lehet érdemes elgondolkodni a 4k panelben egy ok miatt: a pixelek között a rács szélesebb az OLED esetén, ha túl közelről nézed beficcen a screen-door effect (mintha szúnyoghálón keresztül néznéd). 4k panelen ez sokkal kevésbé van jelen. De továbbra is adom hogy 55 colt nem nézünk 2 méterről.
-
Partizan182
senior tag
15.000-30.000 óra között van egy ilyen OLED panel "felezési ideje" (fényerő felét elveszti). Normál TV-zés mellett ez kb 6-10 év, addigra már úgyis hologrammon fogjuk nézni a 100k-t.
Ahol ez inkább szempont az az üzleti felhasználás, pl egy kirakatban 0-24-ben megy az oled akkor az tényleg elférad pár év alatt.
A kék diódák kisebb élettartamával voltak még gondok régen, de ezt az LG gordiuszi módon megoldotta (fehéret használnak + színszűrőt).
-
Partizan182
senior tag
-
Partizan182
senior tag
Asszem 50-100 óra míg beáll véglegesre.
Én ezt használtam a kalibrációhoz: [link]
Meg ezt: [link]White balance-et ne nagyon piszkáld műszer nélkül azt ott is írják. Profi kalibrációt lehet rendelni több cégtől is, de az tényleg csak akkor ha már fuldokolsz a pénzben és nincs mire költeni.
Oled fény a fényerőt szabályozza, nappal magasabb a jó, este le lehet venni mert kiverik az ember szemét a fehérek töksötétben. Nekem 60 a szvít szpot. Sokan egyébként az csinálják hogy a Haladó1-et beállítják nappali viszonyokra, a Haladó2-t estére.
De használd, élvezd, ne gyökölj az apróságokon és for the love of god ne keress rá az "oled vignetting"-re mert onnantól csak azt figyeled (true story) és megőrülsz.
-
Partizan182
senior tag
Tökéletes? Nem.
Képes vagyok LCD-re nézni hányás nélkül mióta megvan? Nem.Vignettingen obsesseltem egy jó hetet (nagyon sötét egyenszürke - 5% near black - képernyőn a szélek sötétednek) meg vacillálgattam hogy full range vagy limited RGB-ben hajtsam (full nyert).
Gépi kalibrálás akkor fontos ha munkádhoz/hobbidhoz kell (pl fotószerkesztés, filmes utómunka stb.), gyárilag nagyon szép természetes az én panelem.
Mikori gyártás egyébként? (Hátlapjára van írva) Enyém 2015 dec, utólag olvasom AVforumon hogy állítólag az a golden ticket, előtte/utána nem jöttek olyan fasza panelok (0 referenciám van rá szal passz hogy tényleg így van-e).
-
Partizan182
senior tag
Ez a FHD LG Oledek velejárója, elvileg a 2016-os vacsiúj 4k modellekben egy fokkal jobb a helyzet, de itt is csak akkor feltűnő ha kifejezetten figyelsz rá. Meg ugye csak akkor fordul elő ha a teljes képernyő sötétszürke ami valljuk be nem túl gyakori.
Egyébként EG910 vagy EC930 lett? Szabad kérdezni mennyiért sikerült megcsípni?
-
Partizan182
senior tag
Ja, ez nagy kérdés hogy fog-e egyáltalán. LG idéntől nem csinál új FHD OLED-et, a 4k modellekre koncentrálnak, a tavalyi (EG910) még kapható, kérdés hogy meddig. Nulla konkurencia, így magától nehezen lesz olcsóbb (pl a 2014-es EC930 -ért is kb 450-500-at elkérnek a mai napig pedig az már nem is készül).
Én a régit egy 100-asért elpattintottam, így már nem is tűnik olyan drágának, a lelkemnek meg jót tett
Szerk: most látom hogy az EC930-al szemezgetsz, szvsz az EG910 jobb választás, gyorsabb rendszer, egy fokkal jobb panel (elvileg ugyanaz de az EG nem sárgásodik oldalról) meg még supportálja az LG (EC-t már nem). Persze ha kifogsz egy kihagyhatatlan ajánlatot az EC-re az is gigajó, de +10-20k-t simán megér az EG.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
-
Partizan182
senior tag
válasz #72042496 #589 üzenetére
Google-ba beirod hogy LG Oled [evszam] lineup és kidobja. Általánosságban itt kevésbé van meg az alja-kozepe-teteje, az OLED kb mindig premium (panel is kb ugyanaz mindegyikben) FHD oldalon az EC9300 a 2014-es modell, az EG9100 a 2015-os, tobbet mar uj FHD nem jon csak 4k. Szvsz ha realis budgeted van az EG9100 most a best buy, nyilvan ha az ar nem szamit akkor valamelyik 2016os 4k modell. De a FHD Oled is felmossa a padlot mindennel, ezt paran itt meg tudjak erositeni.
-
Partizan182
senior tag
Na, 3 hét szerencsétlenkedés után visszaálltam 2.2-es gammára, a 2.4 nagyon betörte az árnyékokat, bár a világos jelenetek továbbra is szebbek.
Amire végül jutottam, nekem ez adja a legszebb/részletesebb képet:
Gamma 2.2
OLED light: 60
RGB type: limited (!?! Jobb a kép mint fullon, pedig tudom hogy a PC oda-vissza kell hogy konvergálgassa)
Sharpness (v/h): 10 (ez ellenpontozza a 2.2-es gamma lágyabb képét)
White balance: Warm1Filmnél persze 1080@24, Real Cinema on, Trumotion: dejudder 0, deblur 10
Ennél jobbat nem tudtam kihozni.
-
Partizan182
senior tag
Jaja, HDR legnagyobb előnye a jóval kiszélesített colour gamut.
Ha már itt tartunk, valakinek van itt tapasztalata 10 bites anyagokkal? Kipróbáltam, 12 biten meg tudom hajtani PC-ről az EG910-et (10 bites panel), de sehol sem találtam anyagot ahol tesztelhetem hogy egyáltalán van-e különbség (photoshop nincs fenn, a többi képnézegető meg 8bitre konvertál úgyis). Videóanyagról meg végképp nem hallottam a pár UHD blu-rayen kívül.
Szal a kérdés hogy jelen állás szerint ki-e lehet használni a 10 bites panelt bárhogy HDR nélkül? PS4-em deep color-ba van rakva, de ezen kívül passz.
-
Partizan182
senior tag
-
Partizan182
senior tag
Más: Járt nálam a Kalibri, belőttük műszerrel a képet (EG910).
Ami változott:
- Zöld felhang eltűnt
- Világos pirosak már nem narancssárgák
- Kék fátyol off
- A gamma nagyságrendekkel jobb lett (mind 2.2 - nappali, mind BT1886 - esti setupon), sokkal mélyebbek a kontúrok, valahogy élőbb a kép (különösen a 2.2 hulladék alapból)
- VISZONT: a nagyon sötét szürkét fogta és betörte a feketébe. Nem direkt csináltuk, egyszerűen azzal hogy kisimítottuk a fehéregyensúlyt eltűntek a nagyon sötét részletek.Amihez nem kellett nyúlni:
- Színtér. Alapból fasza pontos volt, alig-alig volt eltérés (és mind 2 alatt bőven), inkább nem piszkáltuk.Mindenkinek erősen ajánlom, mert ahogy többet nézem, úgy kezdem egyre jobban értékelni a javulást. Nem nagyságrendi (alapból is relatíve pontos), de nem mennék vissza.
-
Partizan182
senior tag
Hali,
EG910 tulaj szintén, én kalibráltattam, legjobban elköltött 20 ezer Ft-om volt. Észrevehetően kontrasztosabb a képe, pontosabbak a színek, a piros az piros és nem narancssárga, eltűnt a kékeszöld "fátyol". Színekhez nem kellett nyúlni, amint a szürkeskálát kisimítottuk minden a helyére zuttyant.
Egyébként ezt érdemes megpróbálni:
Movie vagy ISF mode
Oled light: 70 (nappal) / 35 (éjjel) (ez kb 220 / 120 nit nálam)
Brightness: 54 (körül, test pattern-el nézd a tiéden pontosan hol van)
Contrast: 90
Sharpness: 0
Colour: 50
Tint: 0White balance: Warm 2 (elsőre nagyon sárgának fog tűnni, de hidd el ez a jó, a többi túl kék)
Gamma: 2.4 (kalibrálás előtt, a 2.2 faszább lett kalibrálás után).
Minden egyéb (éljavító, zajcsökkentő, trúmóson stb) off.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
Amúgy hol érdemes kalibráltatni ?es 20 lett a vége ?
Én a Kalibri.hu-n kértem meg, igen egy 20-as volt.
Ebbe mi van benne egy beállítás vagy ez hogy működik ?
Hozza a srác a műszert és beállítja a TV-t nappali/éjszakai tévézéshez. A fényerő/kontraszt/szín dolgokat te is meg tudod csinálni pattern alapján, amihez műszer kell az a fehéregyensúly/gamma állítás + színek (utóbbihoz nálam nem is kellett nyúlni).
És tényleg akkora lett a különbség ?
Félreértés ne essék: alapból nagyon szép volt a képe és relatíve pontos is (kicsit feljebb tekersz raktam előtte/utána eredményeket). Viszont szebb lett. A kérdés hogy ha fél millát kiad az ember egy TV-re azon a huszason szarrágjon-e ami kihozza a készülékből a 100%-ot.
Megvagy elégedve tv vel?
So-so. Esetek 95%-ban pofánverősen jó a kép. A maradék 5%-ban hányás. Banding/Vignetting nem nagyon javult Május óta, nyitottam rá jegyet az LG-nél, meglátjuk mit mondanak.
Mert tényleg igaz nem 4 k de oled és a sima LED tv-k ami 4 k is sehol nincs ilyen mint az oled ..nem bántam meg
Soha nem mennék vissza LCD-re.
-
Partizan182
senior tag
A fejlett csomag kell neked. Technikailag egyébként az egész folyamat nem más mint a televízió menüjében a képopciók állítgatása, meg is kapod majd papíron hogy melyik érték mire lett rakva. Ha akarod bármikor visszaállíthatod az alapértékre.
A trükk mindössze az hogy a színbeállításokat és főleg a fehéregyensúlyt szabad szem alapján nem lehet behangolni, csak műszerrel. Kis érzékelőt helyez a panelre, azt hozzáköti egy pattern generator dobozhoz és egy laptophoz. Magát az állítást a televíziód távirányítójával a tévéd menüjében végzi, csak közben ellenőrzi az érzékelővel hogy mennyire pontos a kép amit a pattern generator doboz kirak a képernyőre.
Eltart egy darabig, nálunk 4 óra volt mire végeztünk. 3D-vel nem szaroztam, azt ritkán nézünk.
-
Partizan182
senior tag
Na, most hívott az LG, cserélik a panelt egy héten belül, hozzák/viszik, minden.
Korrektek nagyon, nem is kellett anyáznom
-
Partizan182
senior tag
Nagyon sötét szürkénél produkálja. A kalibrálással nem hekkelik a tévét, a tévé saját beállításait rakják optimálisra, nyilván nem jár garivesztéssel
Képet nagyon nem érdemes raknom, nincs otthon olyan minőségű fényképező amin átjönne a változás.
Mondjuk most hogy panelcsere, lehet újra beállítattni, de hát így jártam.
-
Partizan182
senior tag
válasz MPowerPH #780 üzenetére
Mikro-akadás: 1080p60 a jel és 24p anyagot (mozifilmet) nézel? Ha igen, az normális, 3:2 pulldown miatt. 60hz-en nem tud az LG 24p anyagot judder nélkül megjeleníteni 24p-ben viszont igen, ha a Real Cinema-t bekapcsolod.
+PCn: MADVR segít, be kő kapcsolni a Smooth motion-t, úgy 60hz-en is folyamatos lesz a mozgás.
[ Szerkesztve ]
-
Partizan182
senior tag
válasz MPowerPH #795 üzenetére
A full fekete hibátlan kell hogy legyen, a majdnem fekete, na az zavaros. Vinnyettál a széleken meg függôlegesen sávozhat, összes 2015ös modell ilyen.
Utánhùzás itt nincs (0,1 ms válaszidõ ugye), PS4 el frenetikus. Csak tedd pc módba a hdmi inputot + game mode hogy ne legyen nagy input lag. Image retention van (hud, non-16:9 fekete csík stb.) de azt szepen tisztitja az esti pixelkalibrálás során.
-
Partizan182
senior tag
válasz #72042496 #800 üzenetére
Próbáltam egy összehasonlítást lőni (első kép jutub videóból van, második a TV-mről készült tök sötétben ugyanannál a jelenetnél - Last of Us).
Röviden: igen, ez panel/elekronika tökéletlensége. Akkor jön csak elő ha NAGYON sötét szürke,szinte teljesen homogén képet nézünk, a fenti egy szuper extrém eset és a legdurvább amit az elmúlt fél évben láttam.
Közben cseréltettem a panelt, az újon sávosodás kevésbé látszik, a jobb oldalán jobban vinnyettál. Amennyire emlékszem a Fallout 3 elég szürke alapból, de azt érdemes figyelembe venni, hogy ez a jelenség kizárólag akkor jön elő amikor annyira sötét minden (de még nem fekete) hogy egyébként sem látsz semmit. A fenti példán látszik hogy azért olyan húdesokmindenről nem maradtam le a sötétedő szélek miatt.
Just for reference: a Last of Us-on kívül csak a Gone Home-ban találkoztam ezzel (amíg fel nem kapcsolod a villanyt a szobában), most pörgött le pl a Lords of the Fallen ami végig esti/sötét gótikus képi világ, egy percig sem volt gond.
Otthon azért meglesek pár F3 vidijót és szólok.
-
Partizan182
senior tag
válasz MPowerPH #804 üzenetére
Ott lesz az, csak nagyon ritkán fordul elő. Abban igazad van hogy panelfüggő mennyire látványos, de még a 2016-os modelleken sem 100%. (Panasonic megoldotta a saját Oled modelljében mondjuk pedig az is LG panel ugye)
Itt a stressz teszt ha érdekel:
https://www.youtube.com/watch?v=Qi4Wy7vE8-oTeljes képernyőn, BT.1886 gammával, helyesen belőtt brightnessel, töksötét szopbában tuti hogy ott lesz valami hasonló. 2.2 gammán (nappali tévézésre állítva) még lejjebb kell menni (~3% near black) hogy előjöjjön.
-
Partizan182
senior tag
válasz MPowerPH #808 üzenetére
Sötét részek blokkosodnak/sávosodnak (banding) témához: kisebb revelation volt számomra mikor rátaláltam a MadVR kodekre azon belül is Reduce Banding Artifacts lehetõségre.
Mediumon haszálom (a high az ízlésemnek kicsit sokat elsimít a részletekbõl), egész más mint volt. Lehet hogy nyitott kapukat döngetek, ha nem, egy próbát mindenképp megér.
-
Partizan182
senior tag
válasz Gulyopapa #821 üzenetére
A fehéregyensúlyt (azon kívül hogy rögtön átrakod Warm2-re) műszer nélkül semmiképp ne piszkáld! Paneltől függ a jó beállítás, amit youtube-on (vagy bárhol találtál) 100% hogy nem jó a tiédre.
Többet ártasz vele mint használsz, érdemes defaulton hagyni (vagy rendesen műszerrel bekalibrálni).
-
Partizan182
senior tag
-
Partizan182
senior tag
Csak egy gyors: aki teheti (és kedveli a stílust) lesse meg a Crimson Peak c. filmet az OLED tévéjén. Del Toro mester olyan vizuális világot rittyentett hogy konkrétan tátva maradt a szám itt-ott. Mintha OLED demónak csinálták volna: szuperkontraszt; végtelen mély feketék, fantasztikus színek és dinamika.
Tegnap este néztem de még most is a hatása alatt vagyok (a látványnak, a sztori olyan so-so).
-
Partizan182
senior tag
válasz claire78 #943 üzenetére
EG910 a lenti szempontok alapján.
EC/EA ugyanennek korábbi verziói. EG960 meg egy 3-400 k-val drágább (ennyiért ezerszer B6/C6).
Fekete, mozgás ugyanolyan mindegyiken. A lentiek között kb a near-black problémák is (ezek a 2016-os modelleken javiltak nagyot).
Én várnék jövő tavaszig, hátha bezuhan a B6/C6 széria ára (pont a múlt héten vágtak rajta 500/1000 dodót usában).
-
Partizan182
senior tag
válasz claire78 #951 üzenetére
Röviden: nem a legjobb. Sample and hold ugye, semmi BFI vagy PWM flicker. Viszont a válaszidő kb azonnali, nincs lcd utánhúzás vagy plazma phosphor trail.
Ami a 910-nél még hasfájás az a near-black probémák. Ezt előre el kell fogadnod magadban, mert bár nagyon ritkán üti fel a kis fejét de olyankor nagyon fájdalmas.
-
Partizan182
senior tag
Igen, csak vaksötétben jön elő, a legkisebb ambient fénytől már nem veszed észre. Segít még rajta a 2.2-es gamma (gyorsabban jön ki feketéből a sötétszürke), bár a brightness-t nem piszkálnám, bár tény hogy ha a sötétszürkét betöröd a feketébe akkor kevésbé feltűnő hogy a széleken a TV magától teszi ezt
A lényeg hogy ritkán zavaró (persze kontent-től függ, pl ha nagy horror-fan vagy akkor gyakrabban találkozol ezzel a sötét jelenetekben), de sajnos létezik.
-
Partizan182
senior tag
válasz claire78 #961 üzenetére
Egyébként ezt a makroblokkosodást is felerősíti az OLED (trash in -> trash out), madVR segít (colour banding dettó).
Vignetting (meg úgy általában a near-black problémák) nem a világ vége de létező és (személytől függően) zavaró dolgok.Strezi megoldotta úgy hogy egyszerűen rákényszeríti a TV-t hogy azt a tartományt szinte sose használja (az 1-5% szürkéje elég világos ahhoz hogy ez ne legyen gond). Nekem ez nem pálya mert elveszti tőle a dinamikáját összes többi jelenet. 2.2 (mentsisten 1.9) gamma dettó: ritkábban jön elő a jelenség, de az összhatásból elvesz.
BT1886 gamma, pontra belőtt brightness, esti TV-zéshez való ~120nit-re maxolt OLED light (35 nálam) mellett nem sikerült megoldást találnom rája.
[ Szerkesztve ]