-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
Sziasztok!
A kis madzagba (mazda 3 1.6benya 2007) kéne valami olajat tennem 5w30 . A gyári előírás :
gyári olaj: [link]
A kérdés az lenne hogy milyen márka menjen bele? A gyári mazda olajat a Total szállítja elvileg. A mazdás srácok az Eneos-t javasolják. Minden ötletet tapasztalatot szívesen fogadok. -
...én a helyedben innen, pozitív a tapasztalat, gyorsan jön a csomag, olcsó, és jól kommunikálnak a vevővel.
http://www.olejshop.com/és ez sem egy utolsó szempont náluk!!
"A kínálatunkban lévő összes motorolajat közvetlenül a gyártóktól- importőröktől szerezzük be, teljes mértékben elzárkózunk a Magyarországon piaci forgalomban lévő hamisítványoktól." -
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok.
Jövő héten lesz az olajcsere (1.9 TDI, 110le, ASV). Jelenleg Motul van benne, most Totalt szeretnék bele önteni. Inkább ez mint Castrol?
5W40 ugye és tudja az 505.00 szabványt -
Tomi0703
addikt
Hali!
Lassan esedékes lesz az olajcsere. Az autó egy 280k-t futott (?) 2004-es 1,9 dci Laguna (120 lovas verzió).
Áprilisban vettem, akkor 5w-30-as Elf 900 SXR ment bele.Valamint mostanában néha ezt a jelenséget produkálja. Most legutóbb tegnapelőtt is csinálta, de akkor hidegen indulva írta, hogy kevés az olaj. Mentem vele kb. 10km-t majd leállítottam. Indítom, megint max alatt két csíkkal. Azóta szereztem nívót. Max és min között van félúton pont.
Esélyes, hogy ez az olajszintmérő szarakodik?
Ha már itt vagyok. Van még egy 99-es Polo (1,4 benzin, 44 kw, 6n1). 170-180k körül van benne. Ebbe mi legyen öntve?
Köszi.
-
Qru
MODERÁTOR
Nem, az Imprezámról abba most Motul 5W30 X-Celan FE van (korábban 5w30 Eco-Clean+ ment bele) de Motul Eco-Nergy 5W30 megy majd bele legközelebb.
A Jazz-ben Fuchs Titan GT1 van (amíg garis volt gyári Honda olaj ment bele aztán Castrol EDGE de a hamisítási botrányuk miatt elpártoltam tőlük).
-
Qru
MODERÁTOR
Az időintervallumot nem tartom azért nyomom a szigorút. Kb 1,5-2 év alatt megy bele a 10k, akkor meg már inkább cserélem. Bár akár 3 évet is kibír egy jó olaj de azért jobb a békesség.
Viszont nekem is C2/C3-as olaj van benne az A5/B5 helyett (már másodszorra zsinórban). De még nem kopott szét a motor tőle.
-
Este még gondolkoztam a kérdésen és elbizonytalanodtam.
A VAG-nál az aktuális benzinmotorokhoz, normál (azaz nyújtott/rugalmas) olajcsere-intervallum mellett a VW 504.00 az előírás. Nem találtam olyan olajat, ami csak az 504.00-t tudná és az aktuális dízelekhez előírt 507.00-t nem (azaz minden gyártó egy univerzális VAG olajat gyárt, ami megfelel mindkét üzemanyaghoz (504.00 + 507.00)).
Ezek az olajak nem kaptak ACEA Ax/Bx jóváhagyást, semmilyent. Kizárólag az ACEA C3-nak felelnek meg (és közben a 504.00-nek, ami ugye a benzines VAG előírás).A fentiekből le tudom vezetni - legalább is magamnak - hogy van ráció C-s olajat tenni a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbós Suzukiba (pl. C2-t).
Találtam egy MOL prezit, abban a C-s olajra nem, mint dízelekhez való olajra hivatkoznak, hanem modern kipufogógáz-utókezeléshez alkalmas olajra (C = catalyst = katalizátor).
Korom
A 200 baron annyira nem érdemes rugózni; a TSI-k 2005. óta 150 baron dolgoznak. -
Qru
MODERÁTOR
Sajnos nem tudom, hogy jobban lebegteti-e de az LM-re tedd a voksod azzal tuti nem lősz mellé.
mod:
Bár logikus lenne, hogy a "belső egr" miatt a benzines motorokhoz mérve fokozott a koromképződése, ezért raknak bele dízeles olajat ami elve a kormosabb környezetre van tervezve ami azt sejteti, hogy jobban lebegtet egy dízel olaj... de ez csak olyan józan paraszti logika lehet semmi ráció nincs benne.
-
Kornel
veterán
válasz
norrberth #63 üzenetére
Szerintem az ECSTAR F9000 valódi full szintetikus.
Nem az olaj gyengus, hanem eddig még nem csináltak 200 baron befecskendező benzin motort.
Nyilván ez ezzel jár.Plusz a "belső EGR" megoldás, miszerint a szelepek összenyitásával etetik meg a motort a kipufogógázzal, nincs a valódi értelemben vett EGR, nem lesz kormos a szívó rész.
-
tabaga
tag
Probléma nem lesz, de ez nagyobb TBN számmal rendelkező olajban több a tartalék, vagyis nehezebben használódik el (oxidáló hatás, és olajba kerülő üzemanyag).
Amúgy mennyi idő alatt lett fekete a motorolaj?
Én feleslegesnek vélem a C-s olajt, mert ott sokminden alá van rendelve a kipufogógáz utókezelésnek (EGR, részecskeszűrő). -
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem jó lesz az a liqui, amit linkeltél. A diesel nagyobb igénybevételnek van kitéve, de kisebb hőmérsékletnek. A benzines más tészta.
Felejtsd ez az olajmágnások ajánlását és tartsd magad a gépkönyvhöz.
A korom mindig pályán vagy nagyvárosban költözik be az olajba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki keveset pályázik, és jórészt településen kívül mászkál, esetleg vidéken, annak sokkal tisztább az olaj.
-
Kornel
veterán
Értem, ennek ellenére miért ajánlja az összes olajkereső azt?
Illetve Liqui moly top tec 4600 megfelel a gepkonyvnek és az olajkeresőnek is: [link]
Menjen ez?
Egyébként 200 bar maximális nyomáson fecskendez be, benzin esetén ezt nem nevezném kevésnek.
tabaga: és milyen probléma lesz ezáltal?
Illetve a fentebb linkelt Liqui moly-val megoldanám a problémát, nem?
Egyébként tévedés, hogy csak a kipufogóba kormol, pár száz km után sötét az olaj, most 5000 km után pedig már egyenesen fekete.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Xiaomi smart home / Xiaomi okos otthon
- Autós topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- HP notebook topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
- iKing.Hu - Apple iPhone 15 Pro Max - White Titanium - Használt, karcmentes
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT Rampage SHIVA Zalman 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest