Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vicze

    félisten

    válasz Gargouille #255 üzenetére

    "Ha az SLS-ből is egyszerre 7-8 továbbfejlesztett példány épülne"
    A prop-ok nem működőd Starsip-ek. Egészen mellesleg jelenleg összesen 4db Starship van 25-28, összes többi vagy felrobbant vagy szétszedtek, és kérdéses hogy ezek is milyen állapotban vannak.
    Készülni, már legalább az 5. SLS készül, úgy hogy a 4. már az 1B.
    A tesztelés pedig teljesen folyamos minden egyes példányra, csak épp nincs akkora PR körülötte.
    (Orion-ból is a 3. vagy már a 4. készül.)

    "Spacex másképp fejleszt mint a NASA"
    Ugyan úgy fejlesztenek, szinte semmi különbség nincs. Attól, hogy NASA esetében a YouTube-erek nem óriási hírként kezelnek minden acéllemez szállítmányt egy NASA beszállító létesítményébe és ők értelmes fedett hangárakban gyártanak még pontosan ugyanazok a dolgok és ugyanazok a tesztek és iterációk megtörténnek.
    A különbség a rizikó vállalás mértékében van. SpaceX drasztikusan nagyobb rizikót bevállal, mert míg a sikertelenségest is már el tudják adni PR-nek, addig a NASA sikertelensége szenátusi meghallgatásokat és évekig tartó felelőssége vonást von maga után.
    --------------------------------------------------------------------------

    SpaceX eleve tudta hogy nem fog sikerülni már a start előtt, de mikor 3 hajtómű nem indult be, már akkor is nyilván való volt, hogy nem fog eljutni a szétválasztáshoz szükséges magasságba. Az a legviccesebb, hogy minél több részletet mond el Musk annál rosszabb és rosszabb képest fest le az egészről, komolyan olyan, mintha arra készültek volna, hogy ott a kilövőálláson felrobban a fenébe. Amit még felfogni se tudok, hogy hogy lehet. Ez még tesztnek se nevezném... :F
    Még én védtem őket, hogy direkt vártak az önmegsemmisítéssel, erre kiderül, hogy 0 kontrolljuk volt felette. Értitek egyáltalán, hogy ez milyen istentelen veszélyes, csak egy kicsit is?
    Az hagyám, hogy az FAA vizsgálódik, mivel kötelező, de már az FAA-t perelik a kilövés engedélyezése miatt és a túl hanyag környezetvédelmi hatástanulmány miatt. Lényegtelen, hogy jogos vagy hülyeség, ha valahogy a bíró elfogadja, lehető legrosszabb esetben évekkel visszavetheti az egészet egy elhúzódó perben. Szerencsére kicsi az esély, hogy elfogadják, de a rizikó ott van.

Új hozzászólás Aktív témák