Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #64791808

    törölt tag

    válasz benike123 #292 üzenetére

    Hali,

    ha írásban nem, csak szóban jelezted, hogy hiba van, és az egyeztetések szóban történtek, akkor buktad.

    Ha őt írásban tájékoztattad, és van bármilyen írásos (papíron vagy e-mailben) nyoma annak, hogy ő megkapta a te tájékoztatásodat arról, hogy hibás a készülék, akkor a Ptk. szerinti bejelentési kötelezettségednek eleget tettél.

    Innentől kezdve kötelessége elvégezni a javítást vagy fizetni a javíttatást, amennyiben ez nem lehetséges, akkor kérheted a szerződés előtti állapot visszaállítását. Tehát garanciaidőn belül be kell jelenteni a hibát, a garanciaidő erre vonatkozik a Ptk szerint. Az, hogy ő ezt húzza, az nem mentesíti a kötelezettség alól.

    Az ügyet jogi útra lehet terelni olyan formában, hogy keresel egy ügyvédet, aki nagyon dörgedelmes, nagyon hivatalos levelet ír a kollégának. Pert nem hiszem, hogy érdemes csinálni belőle, mert a magánszemélyek közötti használt ingóság adás-vétel elég ingoványos terület, na nincs 100%ra lepapírozva a dolog, akkor nehezen érvényesíted az igazadat. Ilyen kis tételért meg sok vesződség. Esetleg meg lehet kérdezni a kollégát arról, hogy SZJA-t fizetett-e vajh' a tőled kapott pénz után, merthogy kellene. N

    A jövőre nézve: olyan adás-vételit kell írni, ahol az van, hogy az eladó x ideig jótáll a termékért, és annak bármilyen, nem külsérelmi okból adódó meghibásodása esetén jogodban áll elállni a szerződéstől. Mert ha ez van leírva, akkor bíróságon is sima az ügy, jelezted, hogy a gép hibás, jelezted, hogy elállnál, ő meg megszegte a szerződést. De így...

Új hozzászólás Aktív témák