Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #16939776

    törölt tag

    válasz #25954560 #49213 üzenetére

    Magának az mozgó folyadék csapágyazásnak nem árt a magas hőmérséklet, de az elektronikai készülékekbe szánt kész-egységeknek a disszipációját max. 50°C-os környezeti hőmérsékletre szokás tervezni. "Régen" ezért számoltak/adtak meg 25 ill. 50°C hoz is a MTBF értéket pl.: ventilátorokhoz, transzformátorokhoz, mágnesszelepekhez.

    Jelen esetben, mivel nem akarjuk szétfűrészelve megmérni és nincs hozzá matematikai modellünk sem, és azt sem tudjuk, hogy milyen arányban hatna rá a beáramló közeg ill. a hátában lévő borda hőmérséklete, ezért - az egyszerűség kedvéért - tekintsük a motor belsejét valami homogén anyagnak.
    Aminek a felületének egy tetszőleges pontján megmérjük a hőmérsékletét, szoba-hőmérsékleten, "hideg" bordával a hátában, terméseztessen üzemmel azonos fordulatnál, beépített állapotban.
    A második mérést, ugyan azt a pontot vizsgálva meleg bordával, azonos körülmények között végezzük.
    Ha a kettő különbsége - ami a relatív hőmérséklet emelkedés akarna lenni - nagyon messze van a +25C°-os értéktől, akkor már lehet aggódni, hogy a motor belsejében is nagyobb hőmérséklet uralkodik, mint ami 50°C-os környezetnél alakulna = gond van.

    Most térnék rá az 1-es kérdésre: Mivel eddig se fedte le a bordát a ventilátor, nem lesz mérhető a nyomás csökkenés és térfogatáram csökkenés a két eset között, szerintem nem is lenne kimérhető az eltérés. Sőt annyira véletlenszerű az eset, hogy nem jósolható az eltérés iránya sem, ha lesz.
    Csinálhatod azt, hogy kartonpapírból vágsz egy lég-záró takarást, ami arra kényszeríti az összes mozgó levegőt, hogy a bordán keresztül áramoljon át. Ekkor megvan az 1-2mm távolság a borda-motor között, ráadásul elég jó hatásfokkal dolgozna tovább a hűtésed.

    2: Ha tényleg gond van - lásd a hosszú bevezetőt - nagyon nyersen lehet azzal számolni, hogy minden 10°C-on ként, amivel túlléped a megengedettet, feleződik az élettartam.

Új hozzászólás Aktív témák