- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Atomenergiával dübörögnek tovább az Amazon adatközpontok, SMR-ek is jöhetnek
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz
dinnye2023 #92928 üzenetére
Szerintem is ez a legjobb megoldás. Főleg, ha látja is amint videóra veszi. Már az is elég lehet hogy befejezze végleg, mert megijed.
-
vendingo
veterán
válasz
dinnye2023 #92928 üzenetére
Szerencsére az elmúlt pár napban visszafogta magát.
-
nod1
csendes tag
válasz
dinnye2023 #92831 üzenetére
Az komoly, akkor majdnem egy Liberty arat elkoltotted a hengerre meg kipufogora.
Osszenezted a ket kipufogot, hogy van-e kulonbseg a kialakitasban? A Naraku nem a pontossagarol hires.
En kivennem a tocsavarokat, tennek be ujakat, vennek peremes anyat, es ugy meg egy fokkal jobban ra lehetne huzni. Esetleg meg hore kemenyedo pasztaval korbekenni. -
válasz
dinnye2023 #92834 üzenetére
Igen, nem kell oda tömítés. Sajnos előfordulhat, hogy két különböző gyártó (malossi/naraku) alkatrésze amik egyébkéz jó minőségben készülnek, de a kettőnek az összerakási/illesztési szöge valamiért nem lett pontos. Én pont ebbe nem futottam még bele, nálam a legtöbbször a kipufogó felfogatás furatainál fordult elő, hogy nem stimmelt, korrigálni kellett rajta. És mindezek 100+ ezer forintos kipufogónál is.
-
Honda567
tag
válasz
dinnye2023 #92831 üzenetére
Fotót tegyél fel róla, lehet a tömités nem megfelelő.
-
válasz
dinnye2023 #92387 üzenetére
Igen.
-
#TOTTI
őstag
válasz
dinnye2023 #92331 üzenetére
... és karburálnod is kellhet.
-
válasz
dinnye2023 #92331 üzenetére
Viszont a hajtás hangolást így sem úszod meg. Ez egy erősebb henger lesz a gyárinál, mindenképp kell majd utánaigazítás...
-
KTMHobby3
tag
válasz
dinnye2023 #92329 üzenetére
Pedig egyszerű a válasz. Használat során a korom lerakodások megváltoztatták az újkori állapotot. Meg az akkori olajoktól ez sokat romlott. Aztán az is rontott az akkori állapoton hogy nálunk 86-os benzinnel jártunk, a gyári 88-ashoz képest. Ennek ellenére elég jól működtek, még a mai napon is. Igaz, azóta sokat javult a benzin és az olajok minősége.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
dinnye2023 #92324 üzenetére
Simsont rugdalni? Pöccintésre indul, ha jó.
Rajt ülve, sebességbe és gyújtásra téve egy határozott lökés, és már pöfögött is. Berúgókart lassan visszaengedve teljes lenyomott állásból kattogott. Azon versenyeztünk, hány kattanástól tudjuk berúgni. Meleg motorral enyém 3 kattanástól (5-6 cm lehetett) legtöbb esetben indult.
Nagyon könnyen indult a Simson, ha jó volt.
Viszont gondold meg azt a hetvenes hengert. Akkor javaslom, ha erősebb főtengelyt is teszel bele. Ha kopott a főtengely, és raksz rá egy izmosabb hengert, hamar főtengelycsere is kinéz. Illetve hogy kihasználd a plusz pacikat, hajtást is meg kell variálni. Szóval szerintem akkor éri meg, ha mindent felújítasz, és eleve a hajtás is erősített lesz, meg hozzá passzoló görgőket raksz bele. -
macilaci78
nagyúr
válasz
dinnye2023 #92324 üzenetére
Én a dekni mellett törökülésben kézzel is be tudtam rúgni az 50-est.
Mellette állva lábbal semmi nehézség nincs benne.
-
válasz
dinnye2023 #92322 üzenetére
Nem tudja eléggé megforgatni, hogy beinduljon. Legalább is az esetek nagy százalékában. Ha új önindítót vennél bele, azzal sem lenne jobb.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dinnye2023 #92322 üzenetére
Berúgokar és középsztender van rajta? Nekem semmi baja sem volt az 50-esemnek, mégis 80%-ban rúgtam.
-
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
A felsoroltak közül a malossi a legjobb. Minőségben hozza a gyárit, és utánahangolva mindenféle variátor és kipufogó csere nélkül is nyersz kb 2 lóerőt a gyárihoz képest.
-
FeniX-
senior tag
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
Az eredeti gyári alulról súrolja a középértéket árban. Az nem jó? Az tuti csereszabatos a régivel.
-
KTMHobby3
tag
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
Vedd a legolcsóbbat, azon vesztesz a legkevesebbet. Ha meg bejön, akkor hurrá!
-
dellfanboy
őstag
válasz
dinnye2023 #91991 üzenetére
ha biztosra mész malossi.
viszont vettem én már kínai hengerszettet -igaz láncfureszre- ami jó volt, sőt megkockáztatom ár-érték arányba a legjobb... -
válasz
dinnye2023 #91392 üzenetére
Ahogy már írták, kb 8-ig számít jónak függetlenül attól, hogy elmehet kevesebbel is. A kritikus érték 6 környékén illetve alatta szokott lenne, alatta sok esetben már be sem indul.
-
csoki46
senior tag
válasz
dinnye2023 #91392 üzenetére
Kompressziót összeszerelt motoron, teli gázzal szokás mérni.
Membrán nélkül érdekes, hogy egyáltalán 7 bárt tudott.
Rakd össze a motort, mérj egyet úgy is. Saját tapasztalat alapján 5bár fölött jönnek-mennek ezek a blokkok. -
Zoli bácsi
őstag
válasz
dinnye2023 #91392 üzenetére
Kis Google keresgélés alapján írom, állítólag 8 bar legalább kellene.
Viszont saját tapasztalatból írom, ha annyi kompresszió van, hogy elindul, akkor 2T motor megy. Nem lesz erős, de megy, ez az egyik előnye. Másik előnye, hogy sokkal egyszerűbb mint a 4T motor, a felújítás is kevesebből kijön.
Hajtsd nyugodtan, ne aggódj a kompresszión. Ha hamarosan felújítod, mindegy. Ha nem, akkor is elmehet még pár szezont, ha amúgy más baja nincs. Gyakorlatban ott veszed észre hogy kevés a kompresszió, hogy hidegen nehezen indul.
Mikor összejöttem a feleségemmel, 2T Trabantja volt. Annyira nem volt benne kompresszió, hogy mikor szerelőhöz került, azt mondta a mester, ilyen nincs, semmi kompresszió nincs szinte, hogyan mehetett ez az autó?
Úgy indította az asszony, hogy volt egy fecskendő nála, meg egy kis (keverék) benzin. Indulás előtt lehúzta a karburátorról a szívócsövet (olyan egyszerű volt kb. mint egy motornál) belespriccelt kb. 10 ml benzint a szívótorokba, visszacsúsztatta a gumit..És indított. Trabi indult, és ment. Enélkül a procedúra nélkül télen abszolút nem indult volna el.
Egy telet így közlekedett.. -
#TOTTI
őstag
válasz
dinnye2023 #90486 üzenetére
Nem katalizátoros, az egy vaknyulvány, fojtás céllal.
-
KTMHobby3
tag
válasz
dinnye2023 #90413 üzenetére
Vártam hogy nálam hozzáértőbb fog majd válaszolni, de eddig még senki sem sietett. Abban biztos vagyok hogy motorokra 4 mm-nél vastagabbat nem szereltek. Az is biztos hogy a még csak 1 mm-es is biztosítja a hatásos fékezést, ha csak meg nem égette a használója.
-
Tamás9x
őstag
válasz
dinnye2023 #90243 üzenetére
Érdemesebb a légszűrővel foglalkozni, karbit cserélhetsz, ha az a legkiisebb keresztmetcet , de elsőnek gumikat, féket, és világítást érdemes rendbehozni, majd a hajtásláncot felújítani, ha már gyári értékeken vagy akkor jöhet a tuning, de első a biztonság
-
#TOTTI
őstag
válasz
dinnye2023 #90243 üzenetére
Karbi akár maradhat is ha rendben van.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
dinnye2023 #90239 üzenetére
Ha ugy van a gyujtaskapcsoloban a kulonbozo allasokban a rovidrezaras ahogy irtam, akkor tok mindegy, hogy 4-fekete 3-zold vagy 4-zold 3-fekete. Ugyanez igaz az 1-2-re is.
Kb mint ahogy egy kapcsolora is mindegy, hogy milyen sorrendben kotod a 2 vezeteket amit zar. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
dinnye2023 #90237 üzenetére
Merd vegig a gyujtaskapcsolo labait.
Ha tippelnem kellene, akkor 4-3 lock es off allasban rovidre zar, on allasban pedig az 1-2 lab zar rovidre.
Szamozas csak tipp, valoszinu egymas melletti parok fognak rovidre zarni a kulon allasban.
Fenti esetben 4-re mehet a zold, 3-ra a fekete, piros 2-re, feher 1-re.A lenyeg, hogy lock es off allasban a zold es fekete kell hogy zarjon, on allasban a piros feher.
-
Madball
csendes tag
válasz
dinnye2023 #90235 üzenetére
Ha meg van még a régi, nem lehet visszafejtetni?
Ha van kapcsolási rajz a motorhoz, azon még rajta lehet, hogy melyik színnek hova kell mennie.. -
macilaci78
nagyúr
válasz
dinnye2023 #89563 üzenetére
Magánszemélytől kell venni. Lehet, hogy nincs jobb állapotban, de talán olcsóbban megszerezhető.
-
dinnye2023
újonc
válasz
dinnye2023 #89542 üzenetére
Köszönöm a motoros társak segítségét. Nagyon sokat segítettek. Kicsit belemásztam az internet hirdetés bugyraiba, a helyzet elkeserítő a nepperek miatt, megveszik a legolcsóbb, de keresett típusokat, eladásra úgy-ahogy felkészítik a legolcsóbban, rátesznek kb. 100 eft-ot, és már mehet is. /tisztelet a kivételnek/. Valaki előbb-utóbb megveszi. Úgy árulnak, hogy a kérdéseimre sem tudtak válaszolni, vagy csak a sablon szöveg jött.
Több helyen is jártam, csak felszínes ismereteik vannak az árult gépről, és hatalmas duma, amit rögtön kiszúrtam, műszaki vagyok, az idősebb korosztályból.
Amit leírtam, már az egyik fórumtárs is írta, most nem keresem vissza, de a lényege az volt, hogy sajnálja a most vásárlókat kb. -
macilaci78
nagyúr
válasz
dinnye2023 #89542 üzenetére
Évi 300 km-re én is 2T-t javaslok, berugókarral. Nem tudom, ez a 300 km hogy jön össze, nekem 3 hét munkábajárással Budapesten, egy pesti futárnak munkanap.
Egy 2T egyszerű szerkezet. 100-as benzint tankolsz (2-3 tank egy évben), hogy a karburátor ne koszolódjon el, esetleg egyből keveréket, hogy az olajozás miatt ne fájjon a fejed. Marad a légszűrő, amit ennyi futásnál elég csak szezon elején megtisztítani.Kétévente fékfolyadékcsere, a végáttételben bőven elég 5 évente is ilyen kevés futásnál.
-
szimi57
őstag
válasz
dinnye2023 #89542 üzenetére
Nem ismerem a típust, de mivel a motor 50-es és 4 ütemű, bonyolultságához, hibaforrások számához, karbantartási, javítási igényeihez, menetteljesítményhez viszonyítva aránytalanul alul marad 50-es 2 ütemű társaihoz képest, még ha figyelebe vesszük az előnyeit is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
dinnye2023 #89385 üzenetére
Ha régen szereltél, akkor nem okoz gondot egy olajcsere. Persze gariidő alatt úgyis szervizbe hordod.
Új motor lévén váltót hangolni se lesz szükséged, ennyi használat mellett a szíj is bírni fogja 10+ évig.A Honda Sh széria is jó hírnek örvend, azt is megnézheted.
Bukósisakot tényleg próbáld bele. Elvileg az enyémben is elfér, gyakorlatilag meg csak az állvédő nélkülinek van esélye. Ha nem akarod magaddal vinni, akkor dobozzal is készülj.
Azt is vedd figyelembe, hogy a sisakot időnként cseréled majd. -
Honda567
tag
válasz
dinnye2023 #89385 üzenetére
Piaggio Medley [link] ez van még nagykerekü újba 125ös jó vétel ez is.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
dinnye2023 #89378 üzenetére
Én ezen akadtam fönt, hogy évi 300km?
Ha rövid, 1-2km-es utakra használnád, szerintem jobban járnál egy elektromos, akár rásegítéses bicajjal.
Ha új kell, én merem ajánlani a Piaggio Liberty-t, enyémet
áprilisban adtam el..vagyis számítattam be az új motorba a 125-ösömet. Ennek nagy előnye, hogy nagy kerekei vannak.
Ha van jogsid rá, mindenképp érdemesebb 125-öst nézned.Ránéznék még a Honda PCX-re, és az SH-ra. Utóbbiból van 150-es is.
Hondánál van 110-es robogó is, városba elég lehet: [link]
Én nagy kerekűt néznék mindenképpen.
elnézést, valamit elnyomtam a laptopon, nem akartam betűméretet változtatni..
Valamit elnyomtam, nem tudom mit....
Szerk: Valamit nagyon elnyomtam, linkelés sem sikerült,Honda Vision 110-est akartam linkelni. -
macilaci78
nagyúr
válasz
dinnye2023 #89378 üzenetére
2T 50 ccm nem jó? A 4T-ben illik időnként cserélni az olajat, de évi 300 km alatt nem az elhasználódás, hanem az unalom öli meg.
A 4T 50 ccm lomha, ezért ajánlunk nagyobbat. De a 2T még 50 ccm mellett is fickós. Persze ettől még smkp, vagyis nincs utas, max 40 km/h megengedett legnagyobb sebesség, nem mehet autópályára. Cserébe nincs rendszám, se műszaki, olcsóbb biztosítás.
Sisakot próbáld bele, esetleg doboz hátulra a sisaknak.Persze ha kevés az 50-60 km/h utazótempó, akkor kell a nagyobb köbcenti.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nyaralás topik
- Macska topik
- bambano: Bambanő háza tája
- Macron betiltatná az EU-ban a közösségi médiát a 15 év alattiaknak
- Nem várt platformon a OnePlus Nord 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Tőzsde és gazdaság
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Graphite - Használt, újszerű
- Samsung Galaxy Xcover 5 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!) - ELKELTEK
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest