Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Gaben92 #186086 üzenetére

    Kb 16 évig cigiztem, tudom miről beszélsz. :D Jó meggyőztél, akkor következő autónak nem vetem el a hibridet. Egy nem túl régi IS300h vagy egy RX400h tetszene is.

    #nincsbennetarcsi

  • zolee3000

    tag

    válasz Gaben92 #186086 üzenetére

    Hasznos volt, köszönöm! Viszont akkor jól gondolom, hogy egy diagnosztikával ki lehet olvasni az MCU-ból valami SoH értéket, ami jelzi, h. kb. mennyire van elhasználódva az akkupakk (akár használat/akár sok állás miatt)? Nyilván nem lehet párhuzamba állítani, de pl. HDD esetében is hasznos, ha látom a kondíciót, hibás szektorok számát etc.
    Abba nem szeretnék belefutni, hogy fél-egy évvel a vétel után kompletten cserélni kelljen az egész akkut, mert annyira megártott neki a sok állás, a szakszerűtlen tárolás, hogy a kereskedő nem foglalkozott vele, hogy időnként megjárassa, töltöttséget ellenőrizzen. Nyilván ezt bevallani senki sem fogja.

    @kisza25 (#186087) és Doki16 (#186089): De ha nem lemerülten, hanem 60-70%-os töltöttséggel állítom le a telepen, aztán hónapokig felé se nézek, az ugyanúgy nem tesz jót gondolom. Csak kevésbé "károsodik" miatta az akksi, mintha eleve gyengén tenném el hosszabb távra.

    Az N-be rakás jó hogy szóba került, mert az lett olna az egyik következő kérdésem, hogy ti. normál körülmények között mi szükség van rá. :-)

    Csak kis off még ezzel kapcsolatban: B-be téve úgy tudom hatékonyabb a visszatáplálás. Akkor nem érdemes mindig abban az állásban használni D helyett? Mikor nem ajánlott/kerülendő a B-ben húzva közlekedés?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák