- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Apple notebookok
- CES 2025: mini PC Snapdragon X Elite-tel
- Gaming notebook topik
- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Akciókamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesztor87
senior tag
Ez Szegeden van, ha itteni a taxis akkor über nem volt. Azt nem tudom mennyire hagyják hűlni, sok taxist látok csak az autóban üldögélni, és nem járó motorral várakozni. Fene tudja hogy éri meg nekik
Szerintetek ha szemre rendbe van vigyem el Nissan-ba átvizsgáltatni? Igazság szerint nem akarok sedant, de ez marha olcsó.
Lacettikkel találkoztam még, ha van még róla tapasztalat az jöhet. -
őstag
Nem értek hozzá, de én minden ki/be kapcsolgató szerkezetet mély gyanakvással figyelek. Avagy papíron feleljünk meg aztán ha árt valaminek jóval többet mint amennyit spórolunk az nem a mi gondunk (start/stop). Amúgy is az az ideális ha a garanciaidőt kibírja aztán vegyen újat a nép... Szegény lekapcsolt két henger és a másik kettő között nem lesznek különbségek idővel?
Szóval alapvetően nem attól félek hogy észreveszem, hanem azt hogy jóval nagyobb amortizációt okoz a motorban.
Szívesebben tankolnék többért inkább. De senki nem kérdezett sajna.
Ebben a seat atecába kellene berakni a 2 literes mazda benzinest egy hagyományos jó kis 6-os automatával, és kész is az ideális kocsi amit szeretnék
-
Vesztor87
senior tag
Köszi srácok Az annyira nem is rossz, sőt. Azért a 150-160 gondolom már sok szegénynek, nem is igen megy sokkal többet. Szél érzékeny egyébként? Ez 8 szelepes motor egyébként, ez az 1,4-es amit ezekbe tesznek? Szíjas, vagy láncos a vezérlése? Rozsdásodás jellemző rá? Köszi
-
Vesztor87
senior tag
Jazz-en gondolkodtam én is, azt mondják tágas, és keveset fogyaszt, Honda lévén gondolom megbízható is. De marha drága. Üléspozíciót tekintve mennyire magas építésű? Nagyobb sebességnél hogy viselkedik? (Pl pályázni milyen? Mennyit forog 100/130-nál kb).
Neked mennyit eszik? -
stickermajom
addikt
Inkább játszós a földön maradva, GT-t majd a középkor hajnalán. Árakról nem gondolkoztam, mondjuk 2, max 3 millió környéke az amennyit majd szívesen kiadnék mondjuk, ha úgy alakul, addig is el kell kezdenem beadagolnom otthon, hogy minek még egy autó.. Teoretikus a kérdés, nincs konkrét idő és pénzterv, csak keresek valamit amire lehet vágyni és megvalósítani.
Az E91 335i ötlet is jól hangzott egy autónak, csak amikor nem játszani szeretnék azon az évi maradék 20 ezer km-en szegénységbe taszítana
-
molnarpeter
nagyúr
Szerintem szervizelésnél leginkább embléma-felár van, maga az alkatrész nem feltétlenül drága aránytalanul webshopokban. Az első Boxster motorjánál van egy tervezési hiba, kapható átalakító szett mondjuk, illetve hard top is télire. Indexen egész aktív topikja van, én főként abból szűrtem le, szóval nem vállalok garanciát semmire
-
Mauzes
addikt
Nem értek egyet. Szerintem a böhöm nagy luxus hibrideknek nincs értelme. Csak ott ugye a pénzes vevőnek mindegy, hogy hibrid, vagy nem, szóval inkább akkor olyat vesz. Viszont az, hogy a Prius-ok 95%-a gyenge 99 lóerős, az nekem faszságnak tűnik. Egy 130-140 lóerős hibrid városi használatra majdnem annyira takarékos és praktikus lenne, de azért nem szenvedne meg, amikor néha elutazol vele nyaralni, kirándulni, akármi. Mert az emberek nagy része nem kizárólag városban vagy kizárólag autópályán használja az autóját. Én erre értettem, hogy arany középút. Persze létezik minimális számú ilyen autó, de most hány ember tud venni egy Lexus-t, amiket te is említettél.
8th: újonnan igaz, de a használt piacon már jóval kisebb a különbség. És minél nagyobb lenne (lehetne) a használt piac, annál jobban terjedne. Pl. egy használt Prius azért nem olyan drága. Na most ha lenne egy Octavia méretű, 140 lóerős hibrid, ami 5 évesen mondjuk 500-800 ezer Ft-tal drágább, mint az azonos kategóriájú nem hibid használtak, szerintem sokan szívesen fizetnének ennyit pluszban.
-
SzlobiG
félisten
Ez érdekes mer a skodri már csomószor lépett vész módba ilyenkor elveszi a turbo nyomást meg kikapcsolja az egrt. Tehát a 100-as tempót eleve nehéz elérni, de el lehet sőt én az m6on még 120-al is tudtam menni vele persze lejtőn. Csak annyit akarok mondani, hogy nincsen sebesség korlátozás csak iszonyat lassan gyorsul tehát ott a balesetnél is gyenge volt azért lassult vissza szvsz.
-
Declare
őstag
Jah...nem szerencses...de igy legalabb kipucolja. A VAG mit csinal ha olyan a tulaj, aki soha nem megy autopalyara? Egyszer csak eltömödik es felrobban?
Nyilvan en sem meloba menet csinalom....de bevasarlas utan mondjuk az asvanyviz meg soha nem panaszkodott a haztömb 2x megkerülese miatt
-
Declare
őstag
Az astra is akkor regeneral, amikor jol esik neki Nekem varosban 2-300 km enekent elindul, kb 15 perc. Ha megszakad, akkor legközelebb azonnal ujra inditja, kb 5 perc vezetes utan is, szoval az szoktam ha nagyon nem megyek semerre hosszabban, akkor kerülök vele eggyet, amig befejezi.
(#134447) SaNyEe nem a motorolaj vagy a vizhöfok a lenyeg a kipufogo rendszernek. Varosban, ha araszolsz a dugoban is felmegy 1000fokra a viz, de attol a dpf nem tisztul csak tömödik, mert pöfög az auto. Ha van 2500-3000rpm ott fog felforrosodni a rendszer. ( A dpf regeneralasnal is nem az alapjaratot emeli meg, hanem valahogy több üzemanyagot nyom a rendszerbe, vagy a dpf be vagy nem tudom. Nem emelkedik meg a fordulat, csak 3x annyit fogyaszt, leallitas utan meg ugy pattog a kipufog, mint amikor autopalyan 200 al van megkergetve )
-
SaNyEe
aktív tag
ők így próbálják meghatározni, hogy attópályán mész-e, (különben leég a volfszburgteknik)
Az mondjuk az Epica kézikönyvébe is írva vagyon, hogy ilyenkor lehetőleg éghető cumó fölé ne parkoljon a sofőr különben 1-2 dolog az autó alatt nekiindulhat kiereszteni magából a füstöt ami elősegítheti az autó füstjeinek előteremtésétNem ad-hoc, hanem szükségszerű regenerálásról van szó, emelt alapjáratról észre lehet venni.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Lehet én vagyok süti, de az élet védelme előbbre való kell, hogy legyen, mint a motoré, nem annyira vakvilágba kezdegetés. Azaz, ha kell regenerálni akkor kell regenerálni. Egy utólagos befecskendezésről van szó közvetlen a kipufogási ütem előtt, ami a kipufogórendszerben és így a DPF-ben is égést okoz.
Az lehet, hogy nem az indulást követő huszadik méteren kezdi el a regenerálást, de nem kell hozzá 20, meg 50 kilométert krúzolni, hogy kellően meleg legyen a motor ahhoz, hogy megkezdje a regenerálást. (ha egyáltalán figyelembe van véve a motor hőfoka), másfelől pár perc alatt kész is van vele.
A nem VW és nem Francia dízelemben ezt tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
És azzal műszakin hogyan megy át? Katalizátorral egybeépített egység.
Bár van egy gyanúm, hogy "okosba" ezt is megoldják, holott kb ez a 2 dolog ami részben inkább mint egészben véd a karcinogén hatású dolgoktól amit a dízelek eresztenek magukból.A dpf témával azt akarom mondani, hogy a motor a regenerációt városban is végrehajtja a közhiedelemmel ellentétben. Ha leállítás miatt félbeszakad több regeneráció, akkor erre egy kontrollámpa figyelmeztet valahogy így: "húzzál még pár kilométert leállítás előtt, mert önszántamból nem állok le szó nélkül b+"
Ha ez se segít akkor úgy 2,5 - 3,5 darab Szent Istvánért takarítják őket.
-- end of transmission --
-
Declare
őstag
Uh, micsoda tuti vetel lesz az a foka, amit berautokent hasznalnak Bp n taxinak gondolom 180k km körül megy eladasra, mint megkimelt, garazsban tartott verda, 89k km re visszatekerve es ra is fog rabolni mindenki, mert csak 89k km van benne na ilyenkor azert megneznem, hogy inkabb ez vagy egy nemetimportos 260k valos km el
-
-
tresh
veterán
KRÚ valamelyik nap megyek egy honda jazz-t megnézni kollégámnak 1.2 ideges 90 lóvas 2011-es gépállat. Van valami típushibája ennek a szériának amire fokozottan figyelni kell vagy csak az általános dolog elég. Köszike Bele van zúgva de még nem mondok rá áment addig nem meri megvenni mert már kétszer besz*pta
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Azert bennem az mindig felmerül, az ilyen vilagmegvalto ötletek eseten, hogy ha mi itt laikuskent ezt kisakkozzuk, hogy ezzel a biznisszeö be lehet ferni a 100 leggazdagabb Magyar köze, akkor egy autoszerelönek miert nem jutott meg eszebe Lehet minden dsg s tulaj valoban felgyujtja a verdat, ha meghal a valto
-
pocokxx
Közösségépítő
Jó kérdés. A sztori nagyjából olyasmi, hogy országúton megelőzte a Polot, mert 80 körüli tempóval ment csak, aztán erdőszélén látta, hogy valami fácán féle ki-be bóklászik az erdőbe, így lassított. A fácán picit koppant a tetőn, de nem vészesen, csak megijesztette a benn ülőket, közben meg a tükörben látja, hogy satuzik a Polo, rálép a gázra, de az ütközést már nem tudta elkerülni, a Polo eleje eléggé összetörött, a lökhárítót fényezte újra.
Integrale
Nézegettem azokat is, de valahogy sokkal inkább elhasználódottnak érzem, mint a ezeket, hiába fiatalabbak."Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor
-
fi:zi'k
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
ja pl az is
amugy ne is ertem amugy a dobfeket, minek eroltettek meg a '90-s evek vegen is1966-ban a Fiat124 (Lada) is 4 tarcsas volt 60lora, a ruszkik ezt visszabutitottak elol tarcsa hatul dobra
pl a 125-son a lengyelek megtartottak azt a fekrendszert, es annak a 4 tacsafeke legendasan jol fogott, arra mindenki emlekezett akinek volt vele dolga valaha, hogy azert az konkretsag volttöbb drón kell ;P
-
Dr.Zoo
őstag
Ha telefonon érdeklődöm a km futásra, és az erre vállalt garanciára Sz. Fehérváron, kíváncsi leszek, hogy mit mondanak. Lehet elsütöm nekik a poént, hogy KP-ra elviszem a kocsit, majd mint tulaj lekérem az alvázszám alapján a valóságot.... Vagy ez genyóság lenne?
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
Kornel
veterán
Igy van.
Akkora a csomagtere, mint némelyik kis kombinak (159 sw pl.)SaNyEe:
+1
Ezt magyaráztam el most a Honda topicban is a sztorira.
Civiccel jártam így, csak nem találtam semmit, mind kamu volt élőben megnézve.
Aztán szűkítettem a keresési kort magyarországon újonnan forgalomba helyezettre, és láss csodát pár százezer forinttal feljebb autókat is találtam, nem csak lefingott romokat.[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
őstag
Fóka 1 is benne van, ennél az egy típusnál vagyok hajlandó lemondani a sedan formáról, mert 1. a ferdehátú is jól néz ki szerintem, és 2. nem sok sedan szaladgál az utakon / várja jobb sorsát hahu-n.
A B Vekiről meg egyszerűen nem vagyok hajlandó lemondani, mert nekem irgalmatlanul bejön a külleme(#133745) rbalint88
Alfába nem merek ülni, annyira nem vagyok fanatikus
(#133742) dj79
Köszönöm a véleményedet neked is!
Többieknek: továbbra is várom az észrevételeket, javaslatokat, kommentárokat [link]
Szerk.: Ja, és még áll a kérés: ha valaki mostanában kérdez le kmóra állást és lenne egy szabad slotja, az dobjon egy PÜ-t pls
[ Szerkesztve ]
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Kobe
veterán
ez lenne a cél, de mots elég gyér a felhozatal, kb a linkelt mazda 6 volt a legszimpibb msot a 1.5-2.5-ös ársávban.
Viszont a mazda 6 - accord nekem agyban valahogy mindig pariban voltak, haosnló méretű, származású, karakterű autó, tlaán a mazda kicsit alacsonyabban pozicionálva, viszont nem igazán értem az accord nagy felárának okát. 2006 körüli mazda 6, 100-200K kmrel azért már akad 2M alatt, egy accord meg ugyanebből inkább 3M, és jóeséllyel 250K t beleraktak. Ez kb 40% árdifi, csak nem tudom az okát....biztos van neki -
Kobe
veterán
nagyon megtetszett a típus, sajnos de a józan eszem azt mondja, ezt most ki kell hagyni....ismerős már ráugrott erre a darabra, meg is nézte, szép meg jó, adatok valósak, de vezérléscsere + vízpumpa + normális abroncsszett lenne a minimum, amit azonnal el kellene végezni rajta, plusz egyéb apróságok. Ez még vállalható lenne, ha nem lenne benne a pakliban a lendkerék cseréje a következő fél - 1 évben, ami megint 3-400K ahogy néztem....így azért már torzul a kép és az ár-érték arány rendesen faxnak erőltetik az ilyen hülyeségeket a benzinesekben is
[ Szerkesztve ]
-
-
tresh
veterán
DSG vel csak hírős 1.4et meg a 1.8 tfsi-t vezettem szerintem szebben váltanak mint a PSA gépei. Mondjuk haver a6 2.5 tdi triptronicosánál mindegyik okosabb (az igazi kis paraszt) . Volvot akarok kipróbálni t5 vagy d5 automatával kis tesókat vezettem már az kellemes csalódás volt. Amúgy inkább cserélek sűrűbben féket mint váltogassak amit konkrétan már rühellek napi átlag 200km megyek fele kb város
-
-
tresh
veterán
Egy jó erős dízel motorral annyira fel se tűnik ha "gondolkodik a váltó", vagy is nekem e60 ba 535d be nem igen tűnt fel ellenben pl a 2 literes automata fokuszba. Ott érezhető mikor gondolkodik plusz elég bután is vált jó igaz nem egy kategória a kettő. Ettől függetlenül én is már csak automatát vennék városba megváltás.
-
őstag
Amúgy is kb jövő tavaszra lenne rá pénz ha addig nem csábít el a mazda 3. Majd ha a nyaraláson vezetek 10 napot automatával akkor legalább az eldől hogy automata kell-e.
Amitől félek hogy nagyon fog tetszeni az új. És az drága mulatság lenne... És elsőéves volvo-t nem akarok venni. És eddig 2:1 az arány az újaknál a tetszés javára (S90 nem annyira mozgat meg, XC90-et komálom, V90 meg kifejezetten tetszik).
-
#94529552
törölt tag
Meg kell várni a hivatalos írásos véleményt és a javítási árajánlatot, és utána támadni. Ez az 50-50% ilyen előre lefektetett hivatalos méltányosságnak tűnik nekem, amikor már nem garanciális az autó, de voltak ilyen szintű problémák ezzel a motorral. Minden komoly garis dolgot sztem engedélyeztetni kell a gyárral, ELSA, ETKA, vagy nem is tudom milyen protokollon keresztül. Mágust is kérdezted az esetről?
-
#94529552
törölt tag
Mi az a nem rendeltetésszerű használat, és ezeket is írásban közölték? Ha garanciaidőn belüli, és minden szerviz megcsinálva, akkor ilyen elutasítás nem fogadható el. Kolléga, tehát céges autó, gondolom a cég sem hagyja ezt. Megbontották már, hogy tudják mik sérültek, és hogy mekkora költség lesz?
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
Hát Ő tudja, természetesen ezt az érvet megértem.
Az igazi szemétség az az hogy direkt erre játszanak (50-50 ajánlat nyilván nem jó szívből jött hanem abból hogy ők is tudják mi a helyzet).Én a helyében írásban kérném ezt az 50-50-et tőlük és utána eresztennék rájuk egy ügyvédet (akkor most ez a teljes összegről fog indulni a a jogi eljárás ha nem csinálják meg gariban). Nem kell fair play bajnoknak lenni ha ők sem azok (írásban kérem és alszok rá egyet alapon kell kérni ).
Gondolom van jó szaki olcsóbban mint a Porsche HU, szóval ez az 50-50 inkább 30 vagy 20 a nomális költségből...
Szóval ha meglenne a pénz a máshol javításra én kíméletlenül kivégezném őket fizetési meghagyással/bíróságon. Végén még nyerne is rajta (de jó ügyvéd kell, sajna ajánlani nem tudok, saját ügyeimet én intézem, mert jogász vagyok).
-
őstag
Igen, de a végszámla nekik lesz magas ha addig bírja a költségeket a felperes...
Én vicces fiú lennék, kérnék tőlük egy árajánlatot a javításra és pontosan annyival megkínálnám őket egy fizetési meghagyással ha arra fennállnak a feltételek (így pofátlan árukat beszívnák, nehezen vitatható az összegszerűség része ha a saját ajánlatuk ).u.i: az én ilyen fizetési meghagyásos eljárásom ellentmondás nélkül jogerős lett (bár a nepper tudta valószínűleg, hogy kiürített cégén úgysem tudom behajtani, itt azért valószínűleg "küzdeni" fognak ha látnak esélyt, de így leírva, ennyiből nekem is buktának tűnik a Porsche ügye).
[ Szerkesztve ]
-
-
footy
addikt
Mikor Bazso tesztelte a GTE-t akkor pont emlitette hogy ha egyszer beindul a benzines akkor nem nagyon akar leallni, valoszinuleg azert hogy akkor mar erje el az uzemi homersekletet..
Bar mas reszrol hibridben azert a VW-nek nincs akkora tapasztalata mint a Toyotanak aki ugye Atkinson rendszeru motort hasznal...[ Szerkesztve ]
-
Mike81
senior tag
Az újabb TSI-k alatt mit értesz mikori évjárattól van a módosítás? Amúgy a mostani szívó 1.6-al sem volt semmi gond még (Focus MK1 1.6 kombi), pedig már 12 éves. Amúgy nem vagyok egy örült vezető nem is gyorsulok lámpától lámpáig, csak szeretném tudni hogy a motorban van még tartalék, és az előzést nem remegő lábbal fejezem be Amúgy a mostani kocsinkal is leginkább csak akkor van baj ha 4 felnőtt + csomagokkal robogunk. Egy fokkal jobb a szitu ha mi meg a 2 gyerek+csomagokkal vágunk neki az útnak. Amúgy azért lett volna jobb az egy kategoriával nagyobb autó mert most jelenleg a gyereküllések mellé nem tud beülni senki. Vagy ha mégis az akkor nagyon nádszál kivitel
-
#94529552
törölt tag
Ezeket mégis honnan?
Az 1.8T: karbon képződés az olajkádban, olajpumpa szívókosarában, tud repedni a turbó, rángat a gyújtótrafó hibája miatt, kényes a hűtésre, reped a vákuumcső...Durván gugli fordításnak látszik:
olajkád, szívókosár
Tud repedni a turbó? Valóban. A nadrág is tud repedni.
De a többit sem hoznám fel indoknak, lebeszélésképpen, azok minden autóra érvényes lehetnek. -
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Villanyszerelés
- Apple notebookok
- Elektromos autók - motorok
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Lightyear - befektetési app
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Facebook és Messenger
- Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...