- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Gaming notebook topik
- Videós, mozgóképes topik
- Apple asztali gépek
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Már a Lada Szamara és a 80-as évek végén gyártott kocka Ladák is elzárták az alapjárati fúvókát tolóüzemben (= motorféknél). Köszönöm.
-
rbalint88
addikt
válasz tibbike01 #215152 üzenetére
Regebbi technikarol van szo
Egyebkent pl az uj (sharenow-os) bmw 118i-ben a motor nem all, mert nem mild hybrid, de a valto tudja a vitorlazo funkciot es tok jol is mukodik, ezt a reszet szerettem, a startstopja viszint csak 12V-os rendszer es harom hengeres, ugyhogy azt az elso ujrainditaskor kapcsoltam ki, mert azt hittem kiesik a motor az autobol
nekem a ceges Hyundai i30 tudja azt, mint a Skodad, en szeretem a vitorlazasat es mivel 48V-os, baromi gyors a startstopja, igy azt is hasznalom. (Lusta vagyok minden inditaskor kikapcsolni es tenyleg nem zavar a mukodese) -
hobizoli
nagyúr
válasz batai15 #215133 üzenetére
kb 1500rpm alatt van csak ujra befecsekendezes, vhol 1200 alatt
addig csak a levego megy at a motoronODB2 kiolvason nezve lehet is latni a kivezerlesi idoket is akar
meg en programoztam standalone ECU-t, ahol mindent IS te allitasz be
ott is mindig ugy allitottuk be a befecskendezest, hogy 60-65 fokos CLT felett, par % TPS alatt es alacsony kPa-s MAP ertek alatt = motorfek uzem, hogy egy n rpm-nel adja vissza a benzint
pl:meg az elektromos vezerlesu karbik is becsuktak a kabin a tuszelepet ezelott mar ~30+ evvel is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz WasabiTrsr #215135 üzenetére
a levego tuti bemegy akkoris, mert a szelepeket mozgatja a veztengely, azt meg forgatja a vezeressel a fotengely....
maga a levego osszesuritase (is) fekezo hatasu ilyenkortöbb drón kell ;P
-
tibbike01
őstag
A hűtás-kenés folyamatos marad?
Én ezt úgy értelmeztem, mint pl egy hagyományos motornál, amikor pályán mész és látod, hogy pl emelkedőről fog legurulni, akkor fogod a gyújtáskapcsolót és leállítod a motort, néhány percig 0-án áll a motor, teljesen off, majd amikor újra kellene az erő, akkor a gyújtáskapcsolóval újra beindítod a motort.focvis, ez 1.5 e-tsi, amikor vitorlázik, akkor a fordulat leesik 0-ára és leáll a motor.
[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
válasz EyElEs?! #215092 üzenetére
mintha magamat látnám
feleségemnek volt egy Clio-ja, amit 7 év és 28 ezer km után le akartunk cserélni egy nagyobbra, de olyanra, ami bírja a napi 2-3 km-eket
a keret kezdetben 6, később 7, majd a végén a malacperselyt feltörve 9 millió lett, és egy Mazda CX5-öt lőttünk meg, 2 literes szívó benzin motorral. ebben a felhasználásban 8,3 litert eszik
kicsit többért kellett végül autót vennünk, mint amennyit muszáj lett volna kiadni, mert kellett kormány fűtés meg 360-as kamera, meg Android Auto, szóval az első 3 felszereltségi szintet kb azonnal kilőttük... meg ráadásként piros kellett, ami a piac szerint felár egyébként.
ami még nálunk szóba került, az a Kia Niro (végül az automata váltók jellemző hibája miatt kiesett) a Kia Sportage (az 1,6 GDI problémás is, és gyenge is ahhoz a kasztnihoz, próbáltunk többet) és annak testvére a Hyundai Tucson, valamint a Honda CR-V (2 liter, szívó benzinnel)és a HR-V amiből az előbbi nem volt se színben se árban megfelelő az utóbbi meg karcsú motorizáltságban, és sok extra nem volt elérhető, ugyanis alapból egy Jazz. A Rav-4 ami szerintem a legjobb autó lett volna azért esett ki, mert mindkettőnk szerint ronda.
és a másik, a feladatra tökéletes választás a Toyota CH-R lett volna, a hibrid. Amiért kiszórtuk, az az, hogy hátul nagyon bunker feeling, kettőt próbáltunk, de nem tudtuk levetkőzni az érzést. viszont akinek ez nem para, annak szerintem jó lehet, nekem most egy Toyota hibrid rendszerű autóm van, tényleg el lehet vele járni városban 5,5 liter /100km körül nehéz lábbal is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
hobizoli
nagyúr
válasz WasabiTrsr #215156 üzenetére
azert ha a pillangoszelep zarva van, akkor tul sok levego nem kerul be, azert is lehet ott vakuumot merni
több drón kell ;P
-
őstag
válasz f4lcon #215164 üzenetére
Rav4 ronda? Az a gyönyörű baltával szabott brutalitás? Na jó megértem hogy megosztó, de nekem tetszik Nyaralásra cx5 van bérelve kíváncsi vagyok (bár mivel az vagyok biztos hogy a similart adják nem azt...), bár gondolom tetszeni fog ha az lesz(belső biztos pöpec lesz meg a vezetési élmény is, gondolom azért kicsit szűkebb lesz).
-
addikt
válasz Tom1939 #215166 üzenetére
nem a mostani Rav4 hanem az előző generáció
a mostani nem lett volna használtan sem 10m alatt, a jobbak inkább 12m annyit meg nem szántunk rá“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #215167 üzenetére
Sztem nem olyan ronda, engem inkább a kriminálisan vacak törésteszt eredménye zavarna. El is nevezték anyósölőnek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TrollBalint
addikt
2019-es Oktávíában mennyi időnként kell az automata váltóban olajat cserélni? 2.0-s benzin. A kereskedésbe a srác azt mondta, hogy a Skoda szerint nem kell, de Ő szerinte azért 120.000 km-ként nem árt. Elég ennyi, vagy ez inkább kevesebb?
Qru: A Skoda nyert, a jövő héten tervezzük megvenni
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
molnarpeter
nagyúr
válasz TrollBalint #215170 üzenetére
Márkaker tudja, eleinte 60 ezer volt a periódus, újabbaknál mintha ritkább lenne, de konkrétan nem tudom.
-
mycso
veterán
Egyébként ezeknél hogyn működik hibrid hajtás?
Azt látom hogy az új rav4 összteljesítményben 222ló, de ez milyen tempóig áll rendelkezésre?
Vagy amíg az akkuban van kraft, addig tol?"haverom" látott egyet a német pályán, ahol fix 170-el közlekedett és a kisebb torlódások után (120 --> 170, 140 -->170) is egész bátran gyorsult.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
nagyúr
válasz molnarpeter #215171 üzenetére
Fordnál is azt mndták, hogy nem kell cserélni, sőt hivatalból még kérésre sem cserélhetik (mekkora f'sság ez...), de azért megjegyezték, hogy tudnak olyan szakit, aki 60-80e-ként javasolja, és meg is csinálja. Kollégám meg is tette, azt mondta, hogy sokkal jobb lett csere után (pár száz km megtétele után).
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
hobizoli
nagyúr
válasz TrollBalint #215170 üzenetére
a Skoda szerint azert nem kell, mert gariidot kibirja...
utana meg elso tulaj el szokta adni az autot
ugyhogy onnantol kedzve oket nem igazan erdekli, mert az elso tulaj valszeg mar vett egy ujabb autot naluk, mert az alacsony karbantartasi koltsegei miatt neki megerte
masodik-harmadik.....-sokadik tulaj meg mit elszopik vele, az nekik nem tenyezo
de nyilvan jopenzert tudnak adni neki majd bele masik valtot, meg termeszetesen nagyon szivesen be is szerelik...csak kb egy GTK kozeli javitas lesztöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz cappa72 #215173 üzenetére
nekem is van ebben hivo kollegam...
aztan megkerdeztem tole egyszer, hogy az ok, hogy az autoja gyartoja ezt mondja, de ebbe az egyenkent Mrd-s erteku gepekbe ide meg miert nem talalta meg ennek a gyartoja ezt a vilagvege+1nap hajtomu olajat, pedig ez sosem all a hidegben se, meg csak egy 18kW-s motor hajtja, meg forog a motorja 1600-1800rpm-t.... nem 6000-6500-t a 110kW-s, ami -10fokban is all, indul meg +35-ban is
...es ebben ezt megis 5000 uzemorankent cserelni kell, es nem lesz 60-80+ fokos sem
nyilvan erre nem tudott mit mondanitöbb drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #215170 üzenetére
Kezdetben 60k km aztan duplaztak. Vetel utan csereld le es akkor sokaig nem lesz gondod ra.
Amugy grat, majd johetnek a bovebb infok!
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mycso #215172 üzenetére
Igen, ha eroteljesen gyorsitasz akkor mind a ket motor maxon teljesit. Mivel az akkut sosem engedi lemerulni (benzinesrol tolti ha kell) az elektromos rasegites mindig ott van ha kell.
Hogy mekkora tempoig segit be azt pontosan nem tudom de ezeknek 180 korul amugy is veguk szoval... V60-nal 160-ig azt tudom de Rav4-nel passz igy fejbol.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Én is úgy tudom hogy a rav4 hybrid 180-nál van lekorlátozva. Amíg van akku addig aránylag szépen tol pályán is, de azért nagyobb sebességnél többet kortyol mint egy tdi. Mondjuk én nem szeretek 120-130-nál gyorsabban menni semmivel sem, szóval ebben nincs tapasztalatom (nekem pályán 7 körül eszik).
-
addikt
válasz Tom1939 #215178 üzenetére
az NX350h-nak papíron 200 km/h a vége, de én még nem próbáltam ezt ki "német pályán"
azt viszont tanúsítom, hogy ha nem zavar a bégetés, akkor egy friss 320d vagy egy 2 literes TDi nem ellenfél, se 100-ról 130-ra se 120-ról 150-re. papíron a 2 kerék hajtásos (242 Le) 8,8 mp alatt gyorsul 100-ra, de az autopult/laptiming mérése szerint ez 7,2 mp
és ezt azért érezni is, ezt a 7,2-es 0-100-atviszont ha tolom neki, akkor már 150-nél is irreálisan fogyaszt a 2.0 TDi Kodiaq-hoz képest, simán 8 fölé megy a mutató, és az akku pár km padlógázas gyorsítást bír csak, utána elfogy, és ha a motornak az akku töltésére is kell energia, akkor hiába megy a villanymotor, a 190 szívó lóerőből valamennyi mégis csak az akkuk töltésére megy el.
szóval be lehet merészkedni a nagyfiúk közé a belső sávba az A8-ason Ulm irányába Augsburgtól, de 200 felett irány a középső
itthon azért vasárnap este ha jössz fel vele a hetesen, akkor ez már az a tempó, amivel nem kell kimenni, csak ha egy X4 40i M jön mögötted.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #215180 üzenetére
nem, siman all az olaj a hajtomuben, es a fogaskerekek forognak benne
meg a ki-behajtasoknal vannak a szimmeringek
csak nem ertem ebbe az EUR milliokba kerul gepnel miert nem gondoltak ennek a tervezoi erre a csodaszerre, es 15-16foknal hidegebb sosincs a helysegben
mikozben pl a hajtomuolaja tok kozonseges kiskereskedelmi aru, szoval nem a gep gyartojatol kell megvenni 5x aron, es azert csereltessek uzemorankent
kell bele ~6litertöbb drón kell ;P
-
molnarpeter
nagyúr
válasz hobizoli #215182 üzenetére
Nem tudom, mennyire van rá garancia, stb, de a cég helyében egy kenéstechnikai céggel valami bypass olajszűrőhöz hasonló külső rendszert építenék rá, és akkor elég szűrőt cserélgetni, meg laborba mintákat küldeni. Akkor már csak az ülepedést kell figyelni, hogy az olaj jól lebegésben tartsa a szennyeződéseket. Uff
Mondjuk ha így is bírja a gép (kvázi végtelen élettartam), lehet nem éri meg belenyúlni, csak nagy számú jövőbeli tervezett olajcsere esetén.[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #215183 üzenetére
10 perc az olajcsere benne
anyagkoltsegben van kb 30-40kannyiert egy elemzo labor az sem mondja kb, hogy joreggelt
a szimmeringek mar mentek tonkre, mert az nem vegtelen elettartamu
de van egy komplett masik hajtomu hozza
egyebkent a hajtomu maga is egy kiskereskedelmi cucc, nem gep gyartoja csinalja
egy beszallitotol veszik ok is
rajta van a teljes adattabla meg a asvanyi/szintetikus kenoolajak a gyartonkent (10-12)en nem ertem ezt az elettartam olajos hulyeseget gepeszkent, mert kopadek mindenfelekeppen van es hiaba van magneses a csavar benne
automatvaltoknal jol lehet latni, hogy a 6-8liter olaj is mennyire el tud szennyezodni, meg a szuronel a fedelre mi rakodik le, hat akkor a ~2liter, ami egy manaulis valtoban van, az sokkal inkabb szutykos lesza tunnerolt Punto-nal mindig cserelgettuk evente, de ott is olajcsere utan mindig megvaltozott a valtas erzet
az hogy "romlik" kevesbe venni eszre, mert fokozatosan lesz olyan, de olajcsere utan egybol mindig sokkal puhabb lett
a 2 liter 75W-90-s olaj bele nem volt 5k
kuplungcserenel is, ha mar lent van miatta a valto a 3 szimmeringje is cseres + fotengelyi is, a 4 egyutt nem kerul 10k-ba
ennyin alljon le az szarakodni sok evente, akiknek ket anyja vande ha csinaltotod is, sima kuplungcsere 130k, vagy 145k uj olajjal meg a szimmeringekkel
...most komolyan: ez vkinek kerdes, es ezen leall fillerb4szoskodni?foleg tizeneves autonal, ahol a szimmeringben a tengely mar 4.5 csilliardszor megfordult?
aztan meg ha elkezd szivarogni az olaj a kuplungba, akkor leszedeti megint, es ujra kifizeti a munkadijat, aztan meg haborog ket kort a forumokban, hogy hátdehátdehátde-mozsdvóóódd csinááátatva sokééééé
nem apafej, azert kerult most mar igy sokba, mert akkor f4sz voltal, hogy egy kalap alatt letudd a karbijat is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
#24845312
törölt tag
válasz zgospel #215143 üzenetére
"...berakod az autót egyesbe, és gázadás nélkül lassan elkezded felengedni a kuplungot. Az autó el fog indulni és alapjáraton haladni fog előre, mert a vezérlő nem engedi lefulladni, adja helyetted a gázt."
Sőt, így föl is lehet váltogatni egészen az utolsó sebességfokozatig, tehát gyakorlatilag 0-ról anélkül fogsz x km/h-ra "gyorsulni", hogy soha nem is érintetted a gázpedált.
-
őstag
válasz f4lcon #215179 üzenetére
Igen, nyugis pályázásra (mész 130-al néha megtolod 160ig ha előzöl) teljesen jó. Minden másra ott a vw passat 2.0td vagy bmw 530d Néztem öreg korom az új kis lexust, legalább az 1,8-as hybridet beletelhették volna....
szerk: mániám megjelenés óta hogy az nx350h 4wd gyorsulás adata csak azért jobb 1 másodperccel hogy több 4wd menjen el (és csak papíron jobb annyival)... rav4-nél ez a különbség jóval kisebb
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Most bezzeg van a közelben Mégane... Mos'má' mindeggy'.
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
szebe
addikt
válasz cappa72 #215187 üzenetére
5 perc séta, megnézzem?
Nyilván jobb az Alfád, de azért ennél voltak és lesznek jobb ajánlatok. Elég fapadosnak tűnik felszereltségileg."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
nagyúr
@#215189szebe
Köszönöm a felajánlást, szerencsére már eltekintenék tőle.
Persze furdalja az oldalamat a kiváncsiság, de tegnap töröltem mindent a parkolóból. Aztán ki tudja mennyi ideig lesz üres.@#215188kisza25
Igazából nagyon remélem.
Az a 3000km, amit eddig eltöltöttünk, az nem sok, kb. még 2k km, aztán olajcsere.
Jó érzés beleülni, anyóka nem akar másik autóval menni, és ez így ~3hó távlatából nagyon bíztató, hisz elsősorban neki szántuk. Eddig bejött. 👍B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
kisza25
félisten
válasz cappa72 #215196 üzenetére
A kombi i30-al én is eddig 3400km-nél tartok és megvan november eleje óta, csak ugye nem azzal jártam. Most megyek majd Ausztriába egy 1500-2000km-es karikát és utána eldöntöm a sorsát.
Egy olaj/szűrő cserét 5ekm után tervezek.Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
addikt
válasz szőröscica #215192 üzenetére
jó azért az NX-ben meg az Amperában a bégetés egészen máshogy néz ám ki
illetve ebben van "sport" fokozat, amibe ha át tolod a váltót, akkor lehet vele "váltani" azaz szimulálja a sebesség fokozatokat, rajzol eléd fordulatszám mérőt és a kormány mögötti fülekkel váltogathatsz
de én nem használom, mert az autó olyan, hogy beülsz és leszedálja az érzékeid, semmi ingerenciád nincs, hogy taposd neki.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Paxker315 #215199 üzenetére
Nem. Én sem szeretek gyorsabban menni huzamosan. Gondoltam majd jobb nagyobb autóval változik ez, de nem. Előzéseknél szeretek gyorsan, lendületes túl lenni rajta, de 150-nél gyorsabban akkor is csak ritkán megyek (azt is csak elégé beállt de idegbetegekkel teli pálya esetén ahol egyik sáv 90 másik meg 140-160).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- AliExpress tapasztalatok
- Sorozatok
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest