- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Pendrive irás-olvasás sebesség
- Hivatalosan is elkészült az NVIDIA App
- Gaming notebook topik
- Videós, mozgóképes topik
- Apple asztali gépek
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jacob Gibbs
tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Meglévő H Astrát szeretném valamivel újabbra és nagyobbra cserélni. Egy 2020-as Ford Focus mkIV-et néztem ki, 1.5-ös benzines motorral, 150 LE. És igen 3 henger… turbós… hallottam jót is rosszat is..
valakinek van ezzel a konfigurációval tapasztalata?
köszönöm előre is! -
Daffchy
őstag
Sziasztok!
Keresgéltem a témában, de nem találtam olyan "listát", hogy VW konszernen belül mikortól melyik TSi motor vehető (Pl. 2012-től a Skoda Octavia 1.8 TSi vagy hasonló).
Azt tudom, hogy volt egy váltás amikor láncosak lettek pl az 1.4-esek, de pl 1.8 vagy 2.0 TSi vehető bármelyik évjáratban?Olyat láttam, ahol konkrétan motorkódokat jelölnek, hogy miket változtattak, de olyan katyvasz van és évjáratokban össze-visszaság néhány típusnál, hogy nem magától értetődő mi vehető meg...
Köszi előre is! -
geckowize
őstag
Sziasztok,
Igényeim:
- Első saját autó, de már 15 éve van jogsim, csak lakás volt prio
- Budapesten városban max hétvégente lenne, keveset vezetve
- 2-3 hetente 150-200 km út Budapestről vidékre
- Nyaranta Adriára lecsurgás elég valószínű
- Keret: 5M, nagyon max 6M
- Min 2015-ös évjárat
- Klíma, elektromos ablak, tolatóradar (esetleg kamera), bluetooth fejegység
- 5 ajtós
- Alakra ferdehátú ok, lépcsőshátú ha nincs jobb, legyen, kombik nem tetszenek, hiába nagyobb a csomagtér
- Nyomatékból jó lenne, ha legalább 170 Nm-t tudna (családi Yaris 2004 1.4 D-4D Yaris-ból kiindulva), az ilyen 125 Nm körüli már nem elég (családi újabb, Yaris 2015 1.3 VVT-i-ből kiindulva), alig merek vele előzni, mert egyszerűen lomha. Tudom, dízel mindig nyomatékosabb, mint benzin, de 125-nél azért több kéne.Toyotából jól olvasom, hogy ajánlott az 1.2T motor? Ilyeneket írtatok rá:
- "Az 1.2T az baba"
- "Az 1.2T egy korrekt motor, jól fogyaszt, a turbó miatt kis fordulaton is van nyomatéka és szerencsére négyhengeres."
- "Az 1.2T egy piszok jó motor"Toyota Corolla hatchback (2019) 1.2T (116 LE, 185 Nm)-ből találtam is egyet ami 6M alatt van. Ez a design jön be legjobban és a 185 Nm nyomaték elég szimpatikus.
Viszont ismerősök eléggé beszélnek le a turbóról, úgyhogy alternatívák:
1) Toyota Auris gen2 facelift (2015) 1.6 valvematic lenne (132 LE, 160 Nm),
Erre az 1.6-os motorra ezt találtam a topicban, ami kicsit aggasztó:
"Auris 1.6 szívó halott, és ha elkezdi enni az olajat, akkor kuka, nem lehet generálozni, mert túl vékony a hengerfal."valamint ha nagyon le akarnék mondani a nyomatékról, akkor:
2) Kia Ceed gen3 (2019) 1.4 CVVT (99 LE, 134 Nm)Erről a motorról azt olvastam, hogy mivel régi, bevált, ezért mégha kicsi is a nyomaték, jobban járnék vele, mint az 1.2T-vel.
A két alternatíva kb egy árban van, 4,5 - 4,6M-ért.
Megköszönném ha segítenétek dönteni!
-
TeeJay
félisten
Ahogy látom esélytelen lesz értelmes áron
Ford S-max vagy inkább Galaxy-t esetleg VW Sharan-t vagy Seat Alhambra-t kifogni 2literes dízel motorral
Na pedig ma láttam Galaxy-t és abban elférne minden cuccom egy jó ideig ha meg utazni kell akkor van bőven benne mindenMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
félisten
-
Gombinyó
őstag
válasz geckowize #215305 üzenetére
Ha nem problémás a konkrét példány, akkor sztem azzal a linkelt corollával jól jársz.
Ha már nem garis mindenképp nézd meg, hogy félig leengedett állapotban zörögnek-e rossz úton a szélvédők. Indulásnál, álló helyzetben elfordítva a kormányt hallasz-e koppanó hangot. Más gyári hibája nem ugrik be. -
dj79
senior tag
Hibrid megy a háztól, mert az új helyen van elég amper egy fali töltőhöz (illetve oldalborda munkahelyén is), így egy elektromos tuti lesz, mellyel a napi rutint tudjuk teljesíteni.
Emellé 1-1,3m körül vennék egy benzines kombit vagy egyterűt , négykerekű esernyő / cuccoló felhasználásra, meg néha-néha hosszabb távok, jellemzően nem autópálya (90-100 ló bőven elég, . Ki mit tudna javasolni? Erősen gondolkozom fabián, roomsteren, asztmán, fl kettes megane kombin
-
_drk
addikt
válasz geckowize #215305 üzenetére
Az 1.6os Toyota motor kb örök élet. Persze mindent meglehet ölni.
Én is ebben az ár kategóriában nézegettem autót, csak kombit amit nehezebb jót kifogni. Ferde hátúból már lehet szépet.
Ez a Corolla pofás nagyon!
Én ránéznek az K opel Astra-ra, ami szerintem szép ebben a formában. A kombi nem jött be nekem.
Maxda 3 is VW golf ból is sok van. -
rbalint88
addikt
válasz geckowize #215305 üzenetére
Nem feltetlen maxolnam ki a keretet, ha utcan fogod tartani, sajnos lesz rajta serules rajtad kivulallo okokbol is. Szvsz nem kell felni a turbotol, nem az okozza a bajt, egy szivo motoron ugyanugy rajta lehet a rettegett kozvetlen befecskendezes (kokszosodas), biciklilancos vezerles (draga csere, motorproblemak) es egyeb tervezesi problemak.
Szerintem ne akard ennyire “kiexcelezni”, olyat vegyel, ami tetszik. Dobd be ide a tipust es megfikazzuk, approve-oljuk.
Reszemrol tippek: Astra, Golf7, Leon, Audi A3, Alfa Giulietta, Fiat 500x, Suzuki Scross 1.4T -
dj79
senior tag
válasz molnarpeter #215322 üzenetére
2 külön helyre járunk dolgozni , ráadásul 2 gyerekket kétfelé viszünk-hozunk. Eddig városon belül megoldható volt egy autóval, most már városon kívülről nem annyira játszik ez.
cappa: a facelift előtti volt nekünk korábban, azt tényleg nem ajánlanám senkinek, mindig volt valami baja valahol a két rendszámtábla között.[ Szerkesztve ]
-
Daffchy
őstag
válasz TrollBalint #215311 üzenetére
Sajnos a '18-as az már túl új nekem...
Nagyon max 4m a keret, de az tényleg a plafon.
Nincs itt egy TSi szaki, eddig kimaradtak az életemből, de most jó lenne képben lenni, mert a VW konszernen belül van annyi variáció mint égen a csillag. -
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Családi kombi(?) 2-2.5 millió körül nem napi használatra a cél.
A helyzet pikantériája, hogy nem menne sokat éves szinten (saccra 5000km alatt).
Nincs tömegközlekedés, és van kis szaladgálós autónk (2015ös Swift), én otthonról dolgozom, viszont ha utazni szeretnénk, akkor az egyrészt rettenetesen hangos (szélzaj, motorzaj), másrészt egy külön művészet belepakolni akár csak egy mátrai hosszúhétvégére a motyót.
Nem számít a kor, a kinézet, presztízs, legyen benne egy klima, és inkább az a fontos, hogy ne hagyjon az út szélén, és ha valamelyik embertársunk neadjisten oda pozícionálná magát ahol éppen tartózkodunk, akkor védjen is a körülményekhez mérten.
Felhasználását tekintve gondolom valami dízel lenne jó, viszont az éves futás miatt meg indokolatlan. Illetve a most feldobott DPF/EGR működést esetlegesen szigorúbban vizsgálás miatt már félnék, hogy mikor bukik meg a vizsgán, mert az előző tulaj amolyan "jólvanezígy" mentalitással esetleg kiiratta a környezetvédelmet.
Fontos lenne, hogy ne egy pénztemető legyen (volt már olyan Audi, amit asszem 3 évig gyártottak és kb semmit nem lehetett kapni hozzá, de azt is aranyáron).Van valami tippetek, vagy full halott koncepció mentén próbálok elindulni?
-
vzsryl
nagyúr
válasz Yiggdrasil #215327 üzenetére
T25 Avensis 2.0 benzin teteje van ennyiért, ami nagyon megbízható és biztonságos (pl. első autó, amibe került térdlégzsák). Emellett szerintem kifejezetten kényelmes és halk is.
Az 1.8-as csak 2005 után vehető., de inkább a 2.0.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Llew
senior tag
válasz Yiggdrasil #215327 üzenetére
Francia vonalon
Renault Laguna III. Ha nem kell kombi a sima is ötajtós és jól pakolható. Az előd rossz híre miatt eleg olcsón adják és többnyire jól felszerelt. A diesel megbizhatónak mondják, a benzinest dettó, de az alig akad. A motorok Renault-Nissan közreműködések.Vagy Citroen C5,
Illetve Peugeott 508, ami frisebb, de ott csak a kinalat alja ennyi.
Ezekből talán meg annyi benzines sincs, mint a Lagunából[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
vzsryl
nagyúr
Laguna III-ból 2db benzines volt fent pár napja, szóval a ritkaságtól való ódzkodás miatt inkább nem ajánlottam. Amúgy megfelelne minden kritériumnak.
A PSA Prince motor kerülendő, szóval ott inkább a HDI-k (1.6-2.0-2.2).
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #215327 üzenetére
Octavia Tour? Régebbi technika (filléres alkatrészek), de újabb gyártás. Pl [link]
[ Szerkesztve ]
-
dong86
csendes tag
válasz Daffchy #215326 üzenetére
Szia!
Szaki nem vagyok de ha az octaviát nézzük a 2013 utáni modellbe az EA211(1.0-1.2-1.4) motorokat rakták ezek szíjasok és nagyságrendekkel jobbak mint a korábbiak, az 1.8-2.0 motorok ebben a szériában a EA888-Gen3 néven futnak. Ezek láncosak kettős befecskendezésűek és szintén jobbnak mondják őket, mint a korábbiak voltak.
Vannak a korábbi generációban is jó tsi-k de azt nem vágom pontosan melyek.Típushibák:
kokszosodás(főleg az 1.2-1.4, az 1.8-2.0 kettősbefecskendezésű az jobb ebből a szempontból)
olajfogyasztás(gyakorlatilag mindegyiknél jelentkezhet tartva a 30k csereperiódust asszem az 1.2-es a legjobban veszélyeztetett)
kuplung felső munkahenger
vízpumpa -
Llew
senior tag
válasz vzsryl #215330 üzenetére
ja igen a C5 508-nál elfelejtettem írni, hogy csak a nagy dieselekkkel
#215333 hdanesz most nem találom a hsz-t, de Rob a Renault topik szakija emlékeim szerint dícsérte a turbós benzinest is a 4-as Lagunában. Mondjuk ez még talán a szívó benzinnél is ritkább. Én legalábbis még hirdetést sem láttam a fenti előtt ilyen motorral.
Na csak meglett:
"A benzines ritka mint a fehér holló, de cserébe azzal sosincs baj, az még a hülyegyerekeket is bírja.
Annak egyedül a váltó kihajtás a típushibája. Mindegyik ledarálja a rücniket, de szerencsére a váltóé az erősebb, így egy féltengely csukló cserével orvosolható.
Akkor pedig csapágyragasztó és soha többet nem esik szét."[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
vzsryl
nagyúr
válasz hdanesz #215333 üzenetére
Ezt Renault topikban kérdezd.
Annyi biztos, hogy lassú az automata, mert 0-100-ban egy tizeddel veri a szívó a turbóst, és az előbbi manuális.
Manuális, szívó, 140 ló: 9.3
Autonata, turbó, 170 ló: 9.4[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Paxker315
addikt
válasz vzsryl #215328 üzenetére
én egyébként a felvázolt felhasználásra tényleg dízelt "preferálnék". Hiába megy keveset, ha, egy-egy alkalommal ez 400-500 km körül van, az a játszótere. A 2.0-es szívóbenzin ilyen felhasználás mellett nem gazdaságos. Nagyobb méretű autónál meg nem árt az extra nyomaték - főleg cuccolva.
Alfa159 SW? h-h nem volt még?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Paxker315
addikt
válasz szabonagyur #215341 üzenetére
egocentrikusan, de:
tudom. Azonban én pl nagyon nem szeretek szívóbenzint használni (inkább: zsigeri ellenszenvem van ezekkel), manualgang&szívóbenzin meg diónyi gyomrot-extrém averziót okoz. Ezt a tádé szépen meghekkeli -
félisten
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #215343 üzenetére
Évi 5000 km-re V8 kell, rotyogjon, menjen mert ekkora távon a fogyi nem tétel kb.
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
Csak azokra mind kolteni kell mar reg vettem volna egy S4-et, csak minden egyedi cucca kb 2x szorzo az A4-hez kepest, meg a ciposkanallal berakott 4.2 V8 azert csinal meleget, igy husz ev korul meg jonnek a misztikus hibak a szetegett kabelekbol vagy ujrahuzatod a kabelkoteget… a husz literes fogyasztas csak bonusz
-
zgospel
őstag
válasz diegho #215344 üzenetére
Először definiáljuk a költségmentest Mert szerintem az benzinesből sem lesz, de tényleg definíció kérdése, hogy honnantól és milyen állapotot értünk költségmentesnek.
Magasan felszerelt faceliftes Volvo V70 mk1 2.4D motorral szokott lenni 2 millió környékén amiket eléggé gatyába rántva árulnak, erősen gondolkodtam is rajta, de a V70 nem annyira az én világom. Új porlasztók, váltóolaj csere, vezérlés, kormánymű stb, gyakorlatilag a nagyobb és a típusnál várható kiadások mind megvoltak. El is vitték őket hamar. Szerintem ezt érdemes lenne felvennie a figyelőlistára.
A leírt felhasználáshoz ideálisnak tűnik egy ilyen (persze ki kell fogni egy ilyen vételt, vagy venni 1.5 körül és rákölteni a keret maradékát megelőző jelleggel).
Óriási csomagtartó, kényelmes, csendes, tágas, biztonságos, duruzsol az 5 henger ami alapvetően elég megbízható is, és vegyesben 5.5 literrel simán eljárni vele.De egyébként ez az évi 5 ezer km ritka de hosszabb távokból tényleg olyan, hogy mindegynek tűnik benzin vagy dízel.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz vzsryl #215328 üzenetére
Köszi, ránéztem most, külsőre még tetszik is (valszeg egyedül vagyok vele). Az 5ös kézi váltó mellett is halk 110 körüli utazótempónál? Nem vagyok az a száguldozós típus, ha kicsit sportosabban szeretnék menni, arra van a hobbiautó, vagy elmegyek gokartozni.
Llew: Huh a franciáktól picit fázom, mert volt/van a családban pár darab (206, 307, 5008, C2, Thalia, Modus) és mindnél előjött valami, amit sokáig próbáltak a szerelők megjavítani, és marha költséges lett a vége. Apósom mondjuk kb 1 millió ráfordítás után imádja az 5008asát, de én nem járnám végig azt amit ő csinált az elmúlt 2 évben, mire összeállt az autó. Mondjuk lehet, hogy pont rosszakat fogtak ki, és csak azt láttam.
molnarpeter: Erre az éves futásra szabad dízelt? Most árulom az A3-asomat, mert nem férünk el benne sajnos, de ennek is nagyon húzós a fenntartási költsége, pedig elvileg jó konstrukció (2.0 CR CBAB, manual6).
Paxker315: én is gondolkodtam a dízelen, de nekem nagyon azt mondják, hogy a dízel akkor éri meg, ha éves szinten sokat utazol vele, mert bár jobb menetdinamikailag, és fogyasztásban is, viszont ha elromlik rajta valami, akkor nagyon zsebbe nyúlós. (az Audival végigjártam már az EGR-DPF-injektor-turbó-kettőstömegű kálváriát, és a végén hiába mondta a szerelő, hogy "na akkor most megint nem kell csak olajat meg szűrőt cserélni a kövi 300k kilométerre", nem voltam boldog)
Amúgy az Alfák mindig is tetszettek, de akárhányszor felhoztam eddig, mindenki sikítva beszélt le róluk, mondván, hogy nyűgösek és megbízhatatlanok. A 159 SW mondjuk gyönyörű. -
addikt
válasz Yiggdrasil #215348 üzenetére
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
BigBlackDog
veterán
válasz Yiggdrasil #215348 üzenetére
A Thalia esetén inkább arra tippelnék, hogy esetleg nem feltétlen hozzáértő/típust ismerő szerelő próbálta megjavítani. Thalia van nálunk is, de nincs probléma vele a kopó-fogyón, illetve a jól ismert típushibákon kívül.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 180 Hz-es VA panellel jön az MSI 34 hüvelykes kijelzője
- PlayStation 5 Pro teszt
- Megjelent a Silent Hill 2 Remake
- AliExpress tapasztalatok
- Sorozatok
- BIOS frissítés
- Milyen notebookot vegyek?
- Befagy az egész gép
- Call of Duty: Black Ops 6
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest