- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- ZIDOO médialejátszók
- Op3n Dott tablet mélyvíz
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- NVIDIA® driverek topikja
- Egérpad topik
Aktív témák
-
lsc
nagyúr
válasz
saguaro #38905 üzenetére
Látom nem érted, amennyit egy dízellel megspórolsz az üzemanyagon azt ráköltöd a javíttatásra, lehet elég sem lesz. Nem csak én mondom , de nem fontos elhinned. Ha meg 3,5-ért nem találsz normális használtat akkor tényleg az igényekkel van nagyobb baj.
Mod : Már látom jól sejtettem, xenon nélkül is vannak jó világítású kocsik, ráadásul egy xenon izzó sem 2 Ft, hiába van légzsákerdő ha a kocsi nem biztonságos /más mérés híján mondjuk csak 3 vagy 4 csillagot kapott/, az automata nem tudom miért létszükséglet, egy légkondi vagy gyári tolótető szerintem jobb ötlet /még egyszer, szerintem/.
-
lsc
nagyúr
válasz
saguaro #38901 üzenetére
de egy egyszerű ember, egy állással, egy gyerekkel, lakáshitellel
Akkor talán nem egy használt dízelt kellene venni egy nem perfekt automatával, de a Te pénzed a Te dolgod. Amennyiben csak egy 9 milliós autó felelne meg újan főleg hogy skoda /igaz az sem olcsó/ akkor talán az igények sem reálisak. Mint már írták egy benzines manuális váltóssal jobban jönnél ki.
-
lsc
nagyúr
válasz
saguaro #38891 üzenetére
100 000-ért kb beengednek a szervizbe, de a Te dolgod. Mondjuk ezt soha nem értettem, nagy erős autó kell, de termelje az üzemanyagot, szervizt meg csak hírből ismerje. Teljesítményhez üzemanyag kell, a nagy teljesítmény meg azért az alkatrészeket is megviseli egy idő után. Arra meg felesleges venni izmosabb gépet hogy ne merjem lepadlózni mert sokat eszik vagy baja lesz. A vezérműszíjcsere meg csak rossz esetben váratlan esemény, amennyiben mégis akkor a 100e kevés lesz az esetek többségében.
-
lsc
nagyúr
válasz
hobizoli #38838 üzenetére
A toyotában szervizelték az egyiket végig, abban biztosan a gyári van, megnéztem az előéletét, de a szervizvezető szerint is csak fizikai sérülés miatt cseréltek még más kocsikon is. Pl a kuplung is mindkettőben gyári, a hátsó fékbetéttel együtt, az egyiken a dobot már cseréltem, a másikon 130e-nél lett szabályozva.
-
lsc
nagyúr
válasz
hobizoli #38831 üzenetére
Mindkét corollámban eredeti a légtömegmérő, a kipufogórendszer lambdástól /meg még jó pár dolog/, köszönik jól vannak így 200e után is.
Egyébként jó hogy cseszegetsz digó-utálat miatt, majd felsorolsz egy rakat típushibát. Nem értem, de végül is mindegy.Mod Eagl3 : Igen ez jó ötlet mondjuk a pestieknek, itt vas megyében van a szombathelyi fiat szerviz és ennyi. Mondjuk pestre is lehet hordani a kocsit, hiszen az gazdaságos. A toyotába beviszem ott van lövésük, nem egy ismerősömnek nem a fiat szervíz oldotta meg a gondját.
-
lsc
nagyúr
válasz
hobizoli #38829 üzenetére
Nem tudom a formája mióta kötődik a bosch-hoz, vagy hogy kerül ide a digó előítélet. Amennyit szívtam olasz kocsival elég volt, ennyi /szerencsére nem tulaj voltam, csak szereltem/. Többek közt ugyanezért nem kellene francia sem, mikor megláttam a 2 ezres dízel szelepfedelét a lagunában a tervező biztosan csuklott, miért kell 20 csavar a szelepdeknihez, ráadásul feléhez csak specszerszámmal vagy szétkötött motortartóbaknál lehet hozzáférni. Igaz a csúcs egy régi peugeot 309 derékszögben elfordított ékszíja volt.
Egyébként ha annyira jók a digók akkor talán nem velem kellene vitatkozni hanem ajánlani kellene őket, vagy rosszul gondolom ?
-
lsc
nagyúr
válasz
copperhead #38826 üzenetére
Az lenne a legfontosabb, hogy megbízható, keveset fogyasztó legyen és 4 tagú család kényelmesen elférjen benne.
Ezeket a kritériumokat írtad, a formán lehet vitatkozni, pl nekem tetszik formára a fiat bravo, mégsem vennék. Ha ennyire számít a forma is szerintem egy-két pofonba bele fogsz szaladni, de a Te dolgod.
Focusokat nagyon nem ismerem, dízelt nem vennék belőlük, a benzines motorok meg nem a takarékosságukról híresek. De ha formára bejön hajrá. -
lsc
nagyúr
válasz
copperhead #38818 üzenetére
Toyota corolla, ha sokat mész akkor dízel, ha nem akkor egy 1,4-1,6 jobb választás, olcsóbb a karbantartása is.
-
lsc
nagyúr
válasz
dízelracer #38779 üzenetére
Szerencsére nem neked ajánlottam.
-
lsc
nagyúr
válasz
mokas_gizi #38737 üzenetére
Akkor most milyen kocsit akarsz venni ?
-
lsc
nagyúr
válasz
Dr.Burn #38647 üzenetére
Ha nedves perselyes motor akkor a hengerpersely és a blokk közötti tömítés is elmehetett, vagy megrepedt a persely. Láttam már átégett hengerfejet is amiben keveredett a víz és az olaj. Bontás nélkül nehéz megmondani.
Nem tudom van-e a motoron "vizes" olajhűtő, az is lehet gond. -
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
"Tökéletes" amcsi autók. Az a fránya gázpedál, ja hogy az is amcsi gyártmány?
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
válasz
Kicker #37946 üzenetére
Egyik sem garanciális már, nem fontos toyotába vinni . Egyébként tavaly vagy tavalyelőtt cseréltettem mindkét corollámban szíjat /gyári szett görgővel/ ill első főtengely szimmeringet, 45e volt mindkettő toyota szervizben, nem mondanám drágának. Szabott áraik vannak, nem térhetnek el tőle, ha 1 óra ha 4 óra alatt csinálják meg. A vvti motorok meg láncosak, azoknál "kicsit" ritkábban kell cserélni. Avensis árakban egyébként nem vagyok képben, de nem hiszem hogy nagyon el lennének szállva, természetesen egy-két kivétel mindig van. Olajcsere és társai meg akár otthon is megoldható, olaj és szűrő mindenképpen kell.
-
lsc
nagyúr
válasz
Atomgeszi #37896 üzenetére
Ha az 50 kW annyira gond akkor a corollák is kiesnek.
A corollákra visszatérve, annak az 5 ajtósnak a gyártását azért szüntették meg mert vevőket vett el a carina e-ktől, ráadásul a carinákban 1,6 volt a legkisebb motor. Magyarul igen tágas, nem is nehéz, az 1,3-as motorral is jól megy /88 lovas, később (94 után) visszavették 75 lovasra az 1,3-at/. Az 5 ajtós compact amit az előbb linkeltél a jobb első fényszórója elég furcsán áll. A sok km meg ne nagyon zavarjon, az egyik corollámban 200e fölött néztünk kompressziót, mindegyik henger 14 volt. 350-400e-et simán mennek ezek a motorok megbontás nélkül / meg nem csak a motorok/, de kis odafigyeléssel többet is. -
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
válasz
!Overdose! #37773 üzenetére
Nyugaton is, az egyik corollámon most cseréltettem a két külsőt, 5e volt a munkadíj plusz 3500 a két harang.
-
lsc
nagyúr
Négyszázmilliót karamboloztak össze. Ügyes !?
-
lsc
nagyúr
válasz
#74907648 #37200 üzenetére
Visszaolvastam amit írtál, első körben egy land cruiser-t javasolnék, esetleg egy lexus rx, de nem tudom annak a futóműve mennyire bírná /a hazai utakat még bírja/. Egyébként a gs sem rossz választás főleg egy személyhez /mondjuk abban nincs dízel csak hybrid ugyanúgy mint az rx/, de ott is a futómű kérdéses.
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
válasz
sosperecek18 #35444 üzenetére
[link], viszont ha "jól megy " alapon van használva a fogyasztás nem 5 l lesz., illetve mivel használt vásárlás után biztosan kell rá költeni, ez nem csak erre igaz.
-
lsc
nagyúr
válasz
Dare2Live #35409 üzenetére
Azért a "vákumeltünés" nem így működik, gondolom a cikkíró még nem tette oda a kezét egy padlón járó motor szívócsövéhez, de ennyire tellett. Amit leírt az harckocsin így van, ott ha leáll a motor van a kormánykarokhoz hidroakkumulátor, az tényleg csak egy pár működtetéshez elég, utána szemgúvadás. DAC motoroknak volt ilyen felpörgési hibája, bármelyik fokozatban megölte a fék, pedig az csak egy "román csoda" volt. Ráadásul a szívócső vákumot nem a fojtószelep "hozza létre" hanem a szívóütemben lefelé mozgó dugattyúk.
-
lsc
nagyúr
válasz
meroly #35370 üzenetére
Hőfokfüggő, -15-nál jöhet egy cigi, de mínusz pár foknál és felette nem fontos járatni, ráadásul a korszerűbb dízelek még terhelés alatt is lassan melegednek /kicsi veszteséghő/. Hidegen ne pörgesd, ez igaz benzin és dízelre is.
A szerelőd meg nem a legolcsóbb ha egy olajcsere is ennyi. -
lsc
nagyúr
válasz
dragonfx #35362 üzenetére
Ha nekem is számítana hányan jönnek olajcserére én is 5 ezrenként cserélném. Azért túlzásokba sem szabad esni, főleg öregebb kocsiknál a 10000-es csere 10 évvel ezelőtti vagy régebbi olajhoz volt kitalálva, az olajak is fejlődtek közben /hozzáteszem azért a jobb olajok miatt növelni sem érdemes a ciklust, a szűrő elhasználódása is bele van kalkulálva/. Corolláimhoz 10e a gyári intervallum, egy kicsit jobb teljesítményszintű olajat kapnak mint a gyári minimum, semmi gond nincs velük.
-
lsc
nagyúr
válasz
Atomgeszi #35216 üzenetére
A linkelt kocsi képein vad dolgot nem látok /azon kívül hogy gyengék a képek/, egyik corollám ilyen csak 3 ajtós, nincs vele gond. Amikor még a "tetszés" volt a lényeg nekem is volt hogy belefutottam egy kis "macerás" dologba, de a Te dolgod, amiket linkeltem az igényeidnek megfelelnének, de a döntés a tiéd.
Mod TayRol : Azért már idősek, a legöregebbek a szériából már 18 évesek. Amelyiket ennyiért adják azért mindnek van valami "kehéje" .
-
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
Lejárató kampánynak tűnik a Toyota-botrány újabb fejezete
Érdekes a végén a pinto ügy, de természetesen a toyotán nincs sapka. -
lsc
nagyúr
válasz
Dare2Live #34967 üzenetére
Nem tudtam még kideríteni , de két gyártó szállít elektronikus gázpedált toyotának, a denso az egyik az jó, kíváncsi vagyok melyik a másik beszállító, de majd kiderül.
Egyébként az összesnél az a baj, beragad, lassan jön vissza [link], már amelyiknél előjön a hiba.
Most egyébként jó rugdalni a toyotát, eddig csak nézték, lentről. Nem gond ez, ezekkel a "hatalmas" hibákkal is jók voltak, ezután meg biztosan jobbak lesznek, az meg hogy nem ők lesznek a legnagyobb gyártó eddig sem érdekelt különösebben.
Az is érdekes hogy sok gyártó is most jelentett be visszahívásokat, pl a fordnak jó pár év alatt sem sikerült rendezni ezt [link], de hát az csak 4,5 millió autó, meg csak kigyullad, nem gond az.
Teljesen jogos lenne a visítozás ha a toyota nem lépett volna, de garanciában javítja, még mindig sokkal jobb mint pereskedni és csak remélni hogy nem fog kigyulladni.
A Ford próbálta megúszni a botrányt, de nem sikerült. Idézet a cikkből, ez nem mindegy. -
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
Razzia a Toyota beszállítóinál. Az utolsó mondat a lényeg.
-
lsc
nagyúr
A mögöttes tulajdonlás különösebben nem érdekel, a hírben a spyker van, akit érdekel a cég háttere az meg utánanéz.
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
válasz
Motion_Blur #34399 üzenetére
Ha tényleg olyan állapotban van akkor jó lesz az, használd egészséggel.
-
lsc
nagyúr
válasz
Motion_Blur #34363 üzenetére
Nem sok, 1,3-ast nem kell annyira "taposni", pontos értéket nem tudok de szerintem max egy liter.
-
lsc
nagyúr
válasz
plömplöm #34334 üzenetére
Toyotánál szabott időnormák vannak a szervizben, ha az olajcsere fél óra akkor ha egy órát dolgoznak akkor is fél órát számolhatnak el. Nálam is ha valamit csináltak már előtte tudták az árat, akármeddig tartson, pl ha jól emlékszem vezérműszíj csere egy munkaóra, akármeddig tart.
-
lsc
nagyúr
válasz
Khelben #34256 üzenetére
Azzal mennyit nyersz ha "olcsón" megveszed a gyárit majd valahol beszerelteted ?
A garancia meg úgy jön ide ahogy írtam, ha nem érdekel akkor miért veszel gyárit, az utángyártott olcsóbb, vagy nem ? Vagy megveszed a gyári alkatrészt és gyönyörködsz benne, magától nem "szerelődik" be a kocsiba.
Akkor az "olcsó alkatrészekről" ennyit, így tényleg "megéri". -
lsc
nagyúr
válasz
Khelben #34245 üzenetére
Tehát ha jól értem vegyük meg a gyári alkatrészt mert olcsó, majd szereltessük be egy független helyen, mert a márkaszerviz drága. Igaz ezzel ugrik a garancia /ha nem a márkaszerviz építi be ott azért, a függetlennél meg hozott alkatrész, ált arra nem vállalnak/, de jó ez így. Igen, én is úgy látom ez így olcsó.
-
lsc
nagyúr
válasz
Khelben #34207 üzenetére
Alkatrész, corollámhoz gyári gyertya 4 db nincs ötezer Ft, vízszivattyú 12e Ft, első fékbetét garnitúra 9500 Ft. Alsó gömbfej volt 14e Ft, viszont amikor vettem a kocsit már akkor láttam hogy lyukas volt a porvédő, meg picit már kotyogott, de azért még huszat elment, műszaki előtt azért már cseréltem, utángyártottban lett volna 10e alatt, de inkább gyári. Pl a kipufogó drága hozzá mindkét változatban, de marhára nem érdekel mikor mindkettőn a gyári van /92-94-es kocsik/, köszönik szépen jól vannak. Kerékcsapágyak, toronycsapágyak, kuplung, hátsó fékek 200e fölött gyáriak, tökéletesek. Kéziféket mindig használom és még nem kellett állítani, műszakin is jó volt mindig, pedig a két kocsiba mióta nálam vannak 120e-et raktunk.
Olajszűrő egy ezres /japanparts azt hiszem/, akkor nem értem miről beszélsz.
Honda árakat nem ismerem, de fordot tavaly néztem a szervizben, ha neked olcsó akkor nem tudom mit néztél.Te is szoktál példálózni kéttömegű lendkerékkel, illetve dízel cuccokkal, azok sem olcsók. Valamelyik fordodhoz kellett trafó, örültél milyen olcsó volt, az enyéimhez meg nem kellett, akkor most szomorkodjak ? -
lsc
nagyúr
válasz
Mobi28 #34195 üzenetére
Az anyagok a szín az energonómia minden.
Nem dicsérni akarom a hondát, de az említett dolgok mondjuk az incában rendben lesznek ?
Ez az alkatrész drága dolog meg elég érdekes dolog, két corollát "nyúzunk", semmivel nem drágábbak az alkatrészek mint az akár német kocsikhoz /hozzáteszem utángyártottban/, ráadásul ritkábban kell . Mindezt úgy hogy előtte "olcsó" opel dízelem volt.Márkaszerviz, rezsióradíjban Szombathelyen a VW szerviz a legdrágább /a ford is drágább mintl. a toyota/, igaz hondáról nem tudok nyilatkozni, mert az itt elég képlékeny.
Opelem volt hogy nem indult /izzítógyertya/, a két corollám ezt együtt már nyolc év alatt még nem bírta összehozni. Karbantartás hiánya egyébként gyártófüggetlen, azt egyik sem szereti. -
lsc
nagyúr
válasz
Mobi28 #34192 üzenetére
Ezek után érdekes hogy a japánokat szidod és németet akarsz venni, ráadásul egy ilyen "jó" prémiumkategóriás után, akkor mi van az olcsóbb szegmensben? Hozzáteszem miattam azt veszel amit akarsz, nem a németet szidom /igaz nem is dicsérem/, de volt "olcsón fenntartható" német dízelem, nem hagyott ott sehol, de azért szinte minden hónapban "hiányzott belőle" hol 4-5 ezer Ft, hol 30. A fogyasztás jó volt, de az "olcsó" alkatrészek száma nem kompenzálta a tankolásokat .
-
lsc
nagyúr
válasz
#27070592 #34159 üzenetére
Műszaki okai is voltak, a dobfék "önerősítő" hatása és a dobfék abs-nek nagy késlekedési ideje /ami amúgy nem sok, csak az abs-nek volt az/, természetesen az ár sem volt mindegy.
Az hogy ki mondta, majd rájössz, aki guglival "oktat" az talán nem egy műszaki "zseni", de hát ennyire képes. Viszont a tudás hiányát önbizalommal pótolja.
-
lsc
nagyúr
válasz
VR6-Fan #34092 üzenetére
Fékerőszabályzó nélküli kocsinál nincs eltérés vagy csak nagyon minimális, fékerőszabályzósnál meg csak le kell terhelni a hátsó tengelyt és máris kicsit nagyobb fékhatás van mint az első tárcsán /hátsó dobféknél/. Még mindig várom hogy mitől lenne gyengébb fékhatású a dobfék, ezt már párszor leírtátok, de ennyi. Amit fentebb írtam ki lett próbálva fékpadon, volt egy ilyen vitánk az egyik műhelyben, ráértünk. Ráadásul ahogy írod hogy a hátsó tárcsa jobb fékhatást produkál, viszont tudtommal az "átlagosabb" kocsik hátsó tárcsája kisebb, tehát ez sem magyarázat. Nem lehet eltérő a fékhatás, főleg vegyes fékfelépítésnél, de tárcsánál sem.
Mod : 92-es és 94-es corolláim zöldkártyái alapból zöldek, nem kellett "könyörögni". Ez akkor most jó?
-
lsc
nagyúr
válasz
VR6-Fan #34061 üzenetére
Ebből :mert ott is túl nagy a fék hatás és blokkolna a hátulja, de ha pl 200-ról kell reltíve kis táv alatt 100-ra vissza lasulnod akkor egyértelmű a tárcsa előnye, vagy ha minimális féktávval kell akár csak 100-ról állóra lassulnod (caa "lámpázol") többször egymás után. ez a rész :többször egymás után. rendben is van, mivel a tárcsa jobb hőtűrő képességgel rendelkezik.
mivel azonos fékezési képességhez a tárcsának kissebb fékhatásra van szüksége, mint a dobnak. Ennek viszont ellentmond hogy akkor a fékerőszabályzó miért a hátsó dobfékről veszi el a nyomást ? Ez még nem bizonyítja hogy a dobfék gyengébb, még mindig várom erre a választ.Mod : Ez a csak elől van blokkolásgátló egy hatalmas baromság, nem kellene terjeszteni, aki írta azt letiltanám a billentyű használatról. A fékerőszabályzónak is pont az a lényege hogy a hátsók ne blokkoljanak, egy fejlettebb rendszer meg arra játszik ? Ehhez csak egy kis ész kell, semmi más.
-
lsc
nagyúr
válasz
lajafix #34039 üzenetére
Ha nem javítottál féket akkor a "nem tartósabb" kifejezés nem kicsit túlzás, igaz anélkül is .
A nagyobb nyomást sem igazán értem, egy "vegyes" rendszerű féknél ugyanaz a főfékhenger dolgozik mindkét rendszerre, mitől lenne nagyobb a nyomás? Kevésbé karbantartásigényes a tárcsa /ez is relatív, a csúszkák pl hamar be tudnak rohadni, de ebbe ne menjünk bele/, viszont a könnyebb koszolódás miatt hamarabb is kopik. -
lsc
nagyúr
Ne zavard, biztos ezt gyűri most is German Truck Simulator.
-
lsc
nagyúr
válasz
SpeedR #34015 üzenetére
Nem igazán jobb a tárcsafék, egy nagy előnye van, könnyebb hűteni. A tárcsafék hamar koszosodik, emiatt messze nem olyan tartós mint a dob. Rengeteg teher tárcsafék reped, messze nem bírja a terhelést annyira mint a dob.
Emiatt nehéz/nagy teljesítményű autókra alkalmatlan. Ez akkor sem igaz, egy 70 t-s szerelvénynek elég a 80-as tempó, ott is van mit megfogni, nem kell 200. -
lsc
nagyúr
Skoda Octavia 1,6 CR TDI teszt. Úgy látom a skoda megint nem használhatott normálisan hangszigetelőt.
-
lsc
nagyúr
-
lsc
nagyúr
Aktív témák
- Megújult a PROHARDVER!
- Futás, futópályák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Autós topik
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Eladó Konfig I7-10700 32GB DDR4 512GB M2 SSD RTX5700XT 8GB K7!
- Félkonfigom eladó! (MSI GTX 1660 Super Gaming X, i3-10100F, HyperX Predator 16GB DDR4, FSP 500W)
- StarTech USB C Dock - 4K 60Hz Quad Monitor - DK31C4DPPDUE
- DJI Mini 2 SE Drón, Új, Bontatlan, Garanciális, Hasznos kiegészítőkkel, Ingyenes szállítás
- Logitech G915 Wireless mechanikus (tactile) billentyűzet (US)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB,Újszerű,Dobozával,12 honap garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! AMD Ryzen 9 7950X 16 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest