- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Gaming notebook topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Új hozzászólás Aktív témák
-
p_adam
addikt
Itt mindenesetre az látszik, hogy képminőségben BSI nélkül is elsőrangú (négy eltelt év után, 2020-ban is), sokaknak meg ez is elég, mert a többi dolgot képesek kezelni, a videó egyáltalán nem érdekli őket, stb. ez az "új dimenzió a képminőség terén" csak marketing hablaty és ezt a fórumok tökéletesen át is veszik és folyton hangoztatják is.
Én azt értem, hogy MILC rohamosan fejlődik, csak azt nem, hogy mi volt olyan óriási gond a DSLR-el, ha megcsinálják olyanra, ami jól működik (automatikus fókuszkalibrálás mint a Nikon esetén, stb.), egyelőre én azt látom hogy lehet bármilyen jó egy EVF (és közben minél jobb és gyorsabb frissítésű, annál több energiát zabál, nomeg a szenzornak is elég gyorsnak és zajmentesnek kell lennie), akkor is van késleltetés (maga a zár nem késik jobban, de a user igen, mert EVF-en nézi a képet és igen az a hajszálnyi különbség is különbség), és nem fogja úgy visszaadni a színt és a kontrasztot mint egy OVF. A fénymérés meg elég kiszámíthatóan és 'határozottan' működik egy DSLR esetében, a MILC gépek jobban szeretnek apró módosításokat csinálni, TTL vakura ez még inkább igaz lehet, nem sokat próbáltam, de úgy tűnt, hogy megbízhatóbban működött a DSLR esetében. Optikák terén vannak olyanok, amik egyszerűen nem tudnak kicsik lenni, akkor meg kiegyensúlyozottabbak egy hasonló, jó fogású vázon.
Ezzel a véleménnyel személy szerint egyetértek.
Nem jósolok nagy jövőt a Pentax-nak, de nem azért mert rossz, amit csinálnak, csak ami jó, az senkit nem érdekel.
A MILC hype esetén meg ez teljesen fordítva működik, ennyi lett volna az egész lényege. -
Neck
veterán
"Nem is annyira jó" --> akkora dinamikát tud, hogy gyakran ki sincs használva. És még nem is az a7SIII-al lett összelőve.
Azokon a videókon, ahol "elhasal az a7III", konkrétan magas ISO-nál is meresztenem kell a szemem, hogy bármi különbséget észrevegyek.
De tudod mit? Elfogadom, hogy a PDAF nélküli szenzorok nagyobb dinamikát tudnak. Inkább lemondok 1 FÉ dinamikáról (mondjuk 6 helyett 5, vagy 5 helyett 4 stopot lehet csak visszahúzni), ha cserébe nem lesz front / back focusos a képem, nem kell kalibrálgatni, és hogy akkor is látok a keresőben, amikor félhomály van. Az arc / szem / követő fókuszról nem is beszélve. Ezeket kicsit gyakrabban használom, mint az utolsó fényértéket a dinamikatartományból.
Ez kb olyan dolog, mintha arról vitatkoznánk, hogy emez a régi japán, vagy amaz a modern német séfkés az élesebb, és a legtöbbször meg krumplit pucolsz vagy kenyeret vágsz vele.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
Ez olyan szempontból érdekes, hogy állandóan megy az érvelgetés a Sony dinamikával kapcsolatban, mikor ahogy ebből is látszik, adott esetben nem is annyira jó vagy az is látszik hogy elég extrém példa és ekkora dinamikaátfogásra általában nincs is egyáltalán szükség. (Egyébként adott esetben valóban jobb mint pl. egy Canon, csak a valóság nem ennyire fekete-fehér, kivéve a fórumokon)
-
p_adam
addikt
Tudjuk, ahol nem Sony nyer dinamikában, az mind teljességgel valótlan, rosszul végzett stb. teszt lehet, én csak pont erre az apróságra szerettem volna rávilágítani és az is ki volt jelentve hogy a szenzor a K-1-ben is Sony, csak jobban működik
És van többféle példa rá, nem csak könyvespolc.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Nem az ISO zajról van szó hanem az alulexpo visszahozásáról, vagyis a használható dinamikáról.
Persze, itt az A7III itt meg az A7RIV hasal el, ha nem az AF-et kiolvasást stb. nézzük, hanem simán a feketéket, akkor nem ezen múlik a dolog, hanem azon hogy sok elektronika PDAF stb. kevés helyen termeli a zajt, csak elő kell csalni belőle
Egyébként ez is csak egy teszt a sok közül, csak azon mosolygok mindig, mikor a photonstophotos vagy DXO CineD dinamika mérés stb. egyéb pontokat tekinti valaki szentírásnak, mikor ezekből tisztán látszik, hogy adott esetben a valóság egészen mást mutat.
Egyébként a Panasonic S1-re is találtam egy hosszú expos tesztet. Úgy tűnik, hogy az egyik legjobb ilyen felhasználásra, és itt is van előnye a PDAF hiányának, az A7III is elég jó, de nem éri el a szintjét. Érdekes, hogy az S1R nem teljesít jól, a Canon Ra esetében meg azt állítja, hogy részben azért is jobb a sima verziónál, mert szenzorokat válogatják az átalakítás előtt, ezek szerint jelentős a gyártási szórás. -
Neck
veterán
Van olyan verzió is, ahol nem 7 éves Sony vázzal mérik össze? Az A7R sokkal zajosabb már ISO 3200-on is, egy modern BSI szenzor ellenében azért más képet látnánk, AF réteg ide vagy oda. (Mármint ha még mindig a Pentax vs Milc témakörnél járunk )
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #4586 üzenetére
Jöhet, csak hova, kevés eladott darabszám -> magas ár -> nem veszi meg senki, kivéve ha olyat találnak ki, ami az összes többi rendszerben nincs, mindezt úgy, hogy a szenzorokat is mástól kell beszerezniük.
Szerintem a főnök is tudja, hogy túl kicsik ahhoz, hogy jelen időben ilyeneken gondolkodjanak, de a jövőre nézve még tudnak váltani, ha lesz rá elég nyomós okuk.De tekintve hogy a K-3 Mark III is csak egy továbblépés nagyon magas áron 3+ év fejlesztés után olyan dolgokkal amiket egyesek ősréginek tartanak (fix LCD), nem úgy tűnik, hogy önerőből képesek lennének rá.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
Már korábban linkeltem az A7R-t, az összes Sony leszerepelt ezen a teszten, talán a PDAF/DPAF nélküli Panasonic gépeknek lehet némi esélye
-
MrChris
nagyúr
Szerintem a milcesített dslr, mint a Pentax K-01 még jó is lehetne, lehetett volna de inkább a Canon M rendszerhez hasonlóan egy sima közgyűrűvel kiküszöbölve a bázistávot, aztán jöhetnek a direkt milc obijaik. Akár egy évvel be is előzhették volna a Canont. Viszont a főnök dslr-ben gondolkodik így meg van kötve az egész...
-
Neck
veterán
Halkan mondom, hogy a K1-ben Sony szenzor van. A Nikon D810 szenzora tovább reszelve. Miért csökkenne a dinamika? Az egyetlen dolog, amit el tudok képzelni, az az, hogy két 45MP-s vázzal hasonlítottak egy 36MP-st, és a fizikailag nagyobb pixelméret (és az amúgy fejlett szenzor) miatt jól helytállt. De ez nem a DSLR érdeme, hanem a Sony szenzoré
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
p_adam
addikt
válasz tirszin #4582 üzenetére
R5 vs Z7 vs K-1
Az új AF-et tudó szenzorokkal és ezt támogató gyors processzorokkal együtt a használható dinamika is csökkent. Akit nem érdekel a videó, modern AF vagy a legkisebb méret és optikai keresőbe nézne inkább, annak megfelelő lehet egy DSLR továbbra is. Persze, tovább fog szűkülni rá a kereslet lényeges mértékben, de nem biztos, hogy teljesen el fog eltűnni.
Ha saját MILC rendszert csinálnak, az szimplán az jelenti, hogy nagy beruházással a 0-ról szembemennek az összes többi gyártóval és jó eséllyel bele is buknak.
Ehhez már eddig is messzemenően túl kicsik voltak az összes többi gyártóhoz képest, szóval az nem olyan elrugaszkodott cél, ha az eddigi kereslet nagyobb részét próbálják megtartani (ha jól látom, a DSLR piac kb. 3%-át birtokolják).
Az Olympusnak talán több esélye lett volna, ha képesek lettek volna kicsi, 'prémium' optikákat tervezni FF-hez m43 helyett, ahol nem kellett szinte senkinek (szabadalmak léteznek, de már nem jutnak tovább) de ki tudja, ez a 2018-as L-mount szövetség pontosan hogyan is jött létre. -
tirszin
senior tag
válasz Stauffenberg #4581 üzenetére
Igen, 2 féle Canon MILC negyedévnyi használata után én is így látom.
Nem értem akkor őket, amit a MILC AF-je már most tud, nem hogy alternatívája a DSLR-nek, hanem pontosabb és egy sokkal könnyebben használható eszközt ad a kezedbe. Amit tudatosan használva, több figyelmed marad pl. a helyes kompozícióra.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz tirszin #4580 üzenetére
Volt nekik egy Pentax K-01, ami az első APS-C szenzoros MILC volt. Igaz csak annyit csináltak, hogy fogtak egy DSLR-t és kidobták belőle a tükröt meg a keresőt.
Meg volt a Pentax Q-rendszer, amit igazából egy jópofa gegnek szántak, konkrétan kompakt gépekbe való (még 1"-nél is kisebb) szenzort használtak. Ez még a Nikon 1-nél is nagyobb kudarc volt. Most meg ott tartunk, hogy kiállnak a sajtó elé és arról álmodoznak delíriumban, hogy a MILC lufi kipukkad pár év múlva és a tömegek visszamennek DSLR-re és majd akkor ők jönnek helyzetbe. Nem vicc. Szóról-szóra ilyeneket nyilatkoznak.
Szerintem a Pentax egyszerűen csak rosszul mérte fel a helyzetet. Nem ismerték fel, hogy a MILC a cserélhető objektíves fényképezőgépek teljesen természetes evolúciója. Vagy az én nézeteim szerint a DSLR volt inkább kényszerszülte pótcselekvés, mert ha a digitális kor hajnalán már tart ott a szenzorfejlesztés, hogy ne legyen szükség dedikált AF szenzorra és megoldható az élőkép, akkor már a nulladik perctől MILC-ek terjedtek volna el.
-
tirszin
senior tag
válasz Stauffenberg #4575 üzenetére
Hogy nem dobtak még piacra MILC rendszer, annak lehetnek egyszerű tech. okai. Pl. nem tudnak még a főszenzoron megfelelő AF-et összehozni.
Gondoljunk csak bele, pár éve a Canon DSLR-ekben milyen béna és lassú volt az AF, Live view módban. Nekem 5D mk3 van és abban még használhatatlan. Az 1D mk3 pedig még asszem nem is tud a főszenzorral fókuszálni.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #4578 üzenetére
Nekem kérdéses, hogy elég fényük van e a csillagoknak ahhoz, hogy működjön ez a speckó témakövetés. A GPS valszeg mégis kell a szélesség miatt, bár azt meg manuálisan be lehetne vinni... Viszont nfc,bluetooth-on keresztül okostelóval mehetne.
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #4576 üzenetére
Jó, hogy nem csak nekem jutott eszembe. Szerintem nem kell hozzá semmi egy speckó üzemmódon kívül. Nálam a Pana korom sötét égbolt alatt is tökéletesen ráállítja a fókuszt akár pár darab alig pislákoló szentjánosbogárra is. Soha nem kell utána állítani. Megadnám neki, hogy a szenzor ne engedjen ezeknek szóródást és a gép 1-2 pixel elmozdulással elég sokáig tudná követni őket. Jó nagyot lendül az a stabi, ha akar. Biztos van valami oka annak, hogy nincs ilyen opció. Annyira primitív lenne megvalósítani, hogy valamire biztos nem gondolok a nyilvánvaló látószög csökkenésen kívül. Nem vagyok csillagfotós.
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
Nem érdekel a Pentax megoldása. Nem akarok Pentaxot venni. Viszont a stabilizált szenzor egy specko aszto módban képes lenne a pontszerű csúcsfényeknek utána menni. Még fókusz síkot is tudna változtatni a szóródás alapján. Mivel casual csillagfotónál eleve benne van némi mozgás ez még mindig jobb eredményt adna. Érdekes, hogy erre senki nem gondolt. Pedig nekem hasznosabb lenne mint az eltolásos pixelszaporítás.
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #4572 üzenetére
Ezen agyalok én is. Elvileg elég lenne egy beépített pontos iránytű vízszintező és óra, ezzel akár a pincében is égboltra lehet állni, azaz tudni merre nézne a kamera. De ahogy írod live compozit móddal a fénypontok elmozdulását is le lehetne követni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz hibavissza #4573 üzenetére
Szerintem meg ott kefélték el nagyon, mikor már rég nyilvánvaló volt, hogy a MILC a jövő, volt már a piacon mindenféle crop meg már full-frame is, erre ők kihoztak egy full-frame DSLR rendszert, amivel csak 15 évet késtek a rajongók szemében.
Egyszerűen ha már kvázi új rendszer, új objektívekkel, több értelme lett volna MILC-ként indítani. Még éppen a Canon és Nikon előtt tudták volna elindítani a full-frame MILC rendszerüket és ez bizonyosan hozott volna annyi érdeklődést, hogy értelmes marketinggel visszakerülhettek volna a térképre. Legalább egy Fujifilm vagy Panasonic szintjén.
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #4572 üzenetére
Egyáltalán nem, utána kéne nézni hogy mit csinál...nem csak hogy kell bele a GPS, hanem minden egyes használat előtt pontosan kalibráltnak is kell lennie (a beépített egységeknél is ugyanígy működik)
Az E-M1X az egyetlen MILC ami képes lehetne még rá, de azokat már aligha fejlesztik tovább. -
hibavissza
veterán
válasz Stauffenberg #4571 üzenetére
Az ő helyzetükben az egyetlen értelmes stratégiát választották. Úgy rendezkedtek be túlélésre mint Onoda Hiroo. Itt az a kérdés, hogy 5 év múlva a használt piacon kívül lesz egyáltalán DSLR piac?
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
De azt sem tartom kizártnak, hogy a Ricoh-Pentax védjegye alatt áll, ők meg tudjuk, hogy egy bunkerban ülve várják, hogy a MILC lufi kipukkanjon és néha kiadnak egy sajtóközleményt arról, hogy a DSLR-ek pár év múlva visszaveszik a hatalmat és akkor utolsó helyezettből hirtelen ők lesznek az elsők.
Néha azt gondolom, hogy a Pentax PR-osztályára a Monty Phyton rajongói színi társulat tagjait vették fel.
-
p_adam
addikt
válasz hibavissza #4568 üzenetére
Talán mondjuk azért, mert GPS-t használ, és az nincs szinte egy MILC gépben sem.
-
vihartigris
őstag
-
hibavissza
veterán
Star tracking funkció nem hiányzik senkinek? Pentaxokban debütált. Viszonylag egyszerű szoftveres trükk. Miért nem implementálják vajon?
-
Lassú Víz
addikt
Ezt a kérdést sosem értettem. Tényleg ekkora kihívás?
https://www.arukereso.hu/digitalis-fenykepezogep-c40/f:sony,cserelheto-objektives-kompakt/?orderby=1
Két típus fér bele a keretedbe. Mindkettő régen a piacon van, kizárt, hogy ne lenne róluk teszt. Nincs időm tesztekbe belebonyolódni, de láttatlanban ki merem jelenteni, hogy hatalmas ugrás nem lesz az M6-hoz képest. Ha meg használtan találsz valamit, akkor a Sony topikban megmondják, hogy annyiért meg szabad-e venni.Új gépet alapul véve 2021-ben 200k semmire nem elég. Kettővel meg kell szorozni, hogy az alap kitek közül válogatni lehessen. Szívás, de ez van. És akkor hol van még a makró-, a tele-, a portréobjektív, a ...
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Mercutio_
félisten
Milyen cserélhető obis gépet topic amit keresel.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
NORBl
aktív tag
Köszönöm az infókat.
Tudnátok ajánlani hobbi szintre, kezdő Sony gépet 150-200 k ig?
-
tirszin
senior tag
Ez így megválaszolhatatlan kérdés, mert pl attól is függ, hogy hobbizgatni, vagy dolgozni szeretnél vele. Ha hobbi, sztem is első helyen van a Sony.
Ha tudsz fotózni és kreatív vagy, vázból gyakorlatilag bármelyik jó, amelyiket fotós szemléletű cég tervezett, a súlypont inkább az objektívkínálatra, azok minőségére és árára tevődik. Tehát az igényeidnek megfelelő objektívkínálat alapján érdemes választani.Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
Stauffenberg
Topikgazda
Erre képtelenség egyértelműen válaszolni és erre mondjuk a vásárlási tanácsadós topik sokkal egzaktabb választ tud adni (keretösszeg, konkrét igények). Ha kicsit elvontabb elmélkedés érdekel (ami már inkább ennek a topiknak a témája), akkor elmélkedni lehet rajta, de ezek mindenkinek a személyes preferenciái lesznek.
Ha próbálom minden izmomat megfeszíteni, hogy valami nagyon objektív véleményt préseljek ki, akkor azt mondanám, hogy Sony. Egy rendszeren belül van a crop és a full-frame formátum, mindkettőre van bőséggel natív és third-party objektív is, bármit (is) rá lehet adapterezni még AF kompatibilitással is, jó fotó, jó videó, jó AF, ők már a második legnagyobb gyártó a piacon és eléggé jövőbiztos befektetés.
Nincs amúgy Sony rendszerem, nem is volt eddig, talán lesz. Főleg ha a Panasonic sokáig szarakodik még a PDAF bevezetésével, mert egy full-frame vázat tudnék csípni tőlük (mondjuk hozhatnának belőle valami kevésbé buflák méretűt, neadisten rangefinder-t).
-
NORBl
aktív tag
Sziasztok! Milyen markában, rendszerben érdemes gondolkodni a jelenlegi piacot tekintve? Váz, Obi, ár, tudás, fejlesztés, mindent összevetve, ha a legjobb ár-értéket helyezzük szem elé, mondjuk ha kezdő, haladó szintről beszélünk?Jelenleg egy Canon eos M6 - os gépem van EF-M 15-45 ös objektívvel.
-
nozs23
addikt
Az Olympus-os üzlet végbement. Továbbra is Olympus márkanévvel érkeznek majd a gepek, mert egyelőre azt licencelik: [link]
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #4558 üzenetére
GFX szenzorral pls, akár picit nagyobb méretben
-
konyi79
addikt
Nem biztos, ez fogja megváltani a világot. Már tesztelte a Sony élőben, pár éve volt egy Japán belpiacos szelfi-telefon, ívelt szenzorral. Nem jutott ki a belpiacról a dolog.
A konklúzió valahol ott volt, csak fixhez jó, mert gyújtótávolságtól függően kel a rádiuszát kialakítani, ha előnyt is akarnak belőle és csak nagylátónál van értelme vele foglalkozni.
Pont az említett 35mm valahol a határ, ha jól emlékszem. -
p_adam
addikt
Nem fogja kiváltani a most használt kialakítást, mert pl. zoom objektíveket rendkívül nehéz hozzá tervezni (mivel általában a fókusz görbülete változik a gyújtótávolságtól függően)
Valószínűleg fix optikás kompakt kamerákban telefonokban stb. fog megjelenni, mert azokat éri meg gyártani. -
Neck
veterán
Érdekes koncepció, ha elterjed, sokkal kisebbek lehetnek az objektívek.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
printer71
csendes tag
Üdv mindenkinek !
Amatőr fotós amatőr kérdése : van nekem egy Oly E-M10 II-m . Néhanapján előveszem kattingatok párat , nyaralás alatt többet . Nos a kitobi ( 14-42 ) korlátait azért én is hamar megismertem , vettem mellé egy 40-150-et ahol már kezdtem érteni mi az , hogy szépen rajzol egy objektiv . Utánaolvasások után persze már tudom , hogy az igazi kánaán csak akkor jön majd el ha lesz egy fényerős fixem . Nos vettem egy Pana 25/1.7-et , és ezért kérdezek . Valami nincs rendben mert csupa homályos ködös értékelhetetlen képet csinálnak együtt ( egyetlen éles képet sem csináltam vele eddig ) . Az obit használtan vettem , de teljesen újszerű nincs rajta kopás sérülés . Esetleg a vázon kell állítani valamit ?
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #4548 üzenetére
lehet ahhoz meg túl közel lenne az 5mm 1.8 S, ami szintén kiváló, és 400 EUR (volt 300 is tavaly)...Az annyira jó obi ezért az árért, hogy akinek tetszik a látószög annak önmagában ezért megérheti a Z
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
És olcsóbb is 200 dolcsival a listaára, mint a Canon verzió. Kérdés persze, hogy egy fele ennyibe kerülő f/1.4 verzió nem lenne-e üzleti értelemben kifizetődőbb.
És akkor itt jön képbe az, hogy a pletykák szerint a Sigma 2021-ben elkezd objektíveket kiadni a Z-rendszerre is. Ha tud ezért tisztes licenc díjat beszedni, akkor nem bukik annyit a third party gyártók beengedésén, mint amit azon bukna, hogy egyszerűen kipontozza magát a piacról.
Én nagyon drukkolok nekik, egyáltalán nem vagyok márkafanatikus, de a Z-rendszer megérdemli, hogy versenyben maradjon. Vagy inkább azt nem érdemli meg, hogy kiessen belőle.
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #4546 üzenetére
Ez elképesztően jó lett, bár ez sem az a tömegtermék ami kihúzza őket a gödörből. Talán a Z6/7 ii, egész jók az értékelések / visszajelzések.
https://www.ephotozine.com/article/nikon-nikkor-z-50mm-f-1-2-s-review-35177/performance
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz vihartigris #4543 üzenetére
Vagy éppen ez menti meg őket. A Nikon kicsi gyártó, amelynek az elsődleges (és egyetlen igazán lényeges) iparága a fotózás, nem tud máshonnan átcsoportosítani, spórolnia kell, ha csökkenteni akarja a veszteséget vagy éppen profitot termelni.
Ez persze nem fogja vigasztalni azokat, akik japánban elveszítik a munkájukat, de maga a cég így kap egy lélegzetvételnyi esélyt a túlélésre.
-
topikk
senior tag
válasz vihartigris #4543 üzenetére
Szorítanak a nadrágszíjon, de ez önmagában nem probléma. Vagy az Apple-nek is itt a vég amiért Kínában gyártják az iPhone-okat? Vagy a Sony, hogy Thaiföldön és a fényképezőgépeknél maradjunk?
-
OPiiPO
veterán
válasz vihartigris #4543 üzenetére
Egyenlőre még nem adták el az üzletágat szakmai befektetőnek a'la Olympus.
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
vihartigris
őstag
Közeleg a vég?
[elköltözik Japánból a Nikon fényképezőgépek gyártása]bármi reciproka a semmi
-
MODERÁTOR
válasz konyi79 #4541 üzenetére
Én ritkán nyomtattam régebben ekkora méretben, néhány (baráti, amatőr) kiállításra. Mi 200 alá nem mentünk, de akkor a nálam hozzáértőbbek (inkább csak ilyenek vannak) ebben a témában azt mondták mindig, hogy a megtekintési távolságtól függ. Tudom, hogy ezzel nem sokat segítettem, de érzésre még beleférhet a 150. Egy próbanyomatot csinálnék a helyedben egy relatíve részletgazdag képről és ha az oké, mondjuk egy méterről, akkor nem aggódnék.
-
konyi79
addikt
Vagytok itt sokan, akik nálam jobban otthon vannak nyomtatásban is. Itthonra nyomatnék pár képet, A3 méret körül. Ugye a cél a 300dpi, de van olyan képem, ami nem adja ki ebben a méretben a felbontása, ha oda vágom, ahogy jól esik. Kell a 300dpi A3 printhez, érezhetően szegényebb lesz 150-nel? Köszi.
-
Mercutio_
félisten
7 év után felfedezzük a spanyolviaszt?
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Stauffenberg
Topikgazda
De ebben semmi újdonság nincs. Több gyártó (a Fujifilm és a Panasonic biztosan) már beleégeti a RAW-ba a lencsekorrekciós metaadatokat, mindig is így volt amióta a MILC rendszereiket csinálják, szemben a konzervatív megközelítéssel, amikor a gyártók kiadták a lencsekorrekciós profilokat és ezek megjelentek a third party RAW konverterekben is. Szükség is van rá, mert a felbontóképesség egy dolog, de a kis méret miatt muszáj torzításokat, vignettálást korrigálni. A legegyszerűbb ezt már vázon belül megtenni.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
RX100 esetében a C1 elő is tudja hozni ezt az extrát nálam. LR-ba ha berakom akkora RAW képet is csak úgy hajlandó betölteni, hogy a lens korrekció rajta van.
[kép] C1 esetén nagyobb rész látszik a RAW képből ha megnyitom a crop toolt, mint a JPEGnél. Ahogy zoomolok az optikával ez a terület mérete csökken. Ami érdekes, hogy a kép aránya nem 3:2 ami lejön a szenzorról, hanem szélesebb teret adva a sarkok torz részének levágására.May the Force be with you!
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #4530 üzenetére
Egyébként ezt se feledjük el:
"Today manufacturers regard the lenses as being part of the digital system. Some of the new lenses, zooms mostly, of the mirrorless cameras have a considerably bigger amount of distortion then their DSLR counterparts (which are more or less coming from analogue area). This distortion is corrected digitally in-camera. I do not remember what lens it was about I read, but I think it was about one of the Nikon Z wide angle zooms. The undistorted RAW image is not really usable. The uncorrected image looked somehow like a fish eye lens towards the corners. The lens is actually wider by about 2mm of focal length than in the specs disclaimed. The extra margin is used to distort the image to the specifiied focal length in-camera. The result looked close to perfect. The actual loss of resolution is not noticeable as it is recalculated to match the specs. And not for long, the same will be true for any other physical disadvantages, those which are expensive to solve physically, if they can be resolved digitally. I bet, this development has just started."
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ha lejjebb tekersz ugyanezen az oldalon, ott van a lencse design összehasonlítás is, több lencsetag, több üveg. Nem mindegyik objektívnél tér el nagy mértékben a design, itt-ott betoldottak lencsetagokat és a méretbeli különbséget sem érzem olyan drámainak. Viszont az 50mm esetén hatalmas a különbség felépítésben. Meg nagyjából az összesről elmondható, hogy a Z-mount változat jobb minőséget képvisel.
Btw én egyébként azt gondolom, hogy az objektív tervezés a 2000-es évek első évtizedére elejére érte el azt a szintet, ami (nekem) az arany középút a minőség, fényerő és méret arányában, már megvoltak a modern lencsebevonatok és alakult a felbontóképesség is, de mondjuk a teljesen nyitott teljesítmény még nem volt ott, mint manapság, még kicsit vignettáltak, kicsit CA-ztak, kicsit lágyak voltak. Az én szememben ez inkább előny (ezért csípem például az Olympus 45mm f/1.8-at, ami pont ebben a korszakban jött le a tervezőasztalról), de látjuk, hogy a prioritás abba az irányba ment, hogy ezeknek a korrekciója egyre inkább közel kerüljön a teljesen nyitott rekesz tartományhoz is, annak meg ára van méretben, tömegben és árban is.
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #4527 üzenetére
-
Stauffenberg
Topikgazda
Melyik F-mount variánsokra gondolsz? A jelentősen egyszerűbb, fapadosabb konstrukciót nehéz méret alapján összemérni a több lencsetagot és üveget tartalmazó fejlettebb konstrukciókkal. Még ha a látószög/fényerő azonos is.
Btw egyetértek azzal, hogy az emberek többsége a többlet teljesítményért cserébe elfogadja a nagyobb méretet is. Én nem így gondolkozom, de sok ismerőstől hallom, hogy ha a kis méret élvez előnyt, akkor inkább csak telefonnal fotóz, ha meg a minőség a prioritás, inkább cipekedik. Ez a többségi álláspont ma.
-
PuMbA
titán
Igazad van amúgy. Én sem értem, hogy egy nagyobb mounton hogy lehetne kisebb az obi, szóval csak a kisebb hosszra tudok gondolni, mert vastagságra tuti nem Illetve az obik minősége pedig egyértelműen jobb a nagy mount miatt. Az F túl régi és túl kicsi bajonett, ami megszolgálta az éveket. A bajonett miatt én is bánnám, ha a Nikon MILC menne a levesbe, mert amúgy az összes obi tök jó és nem szuper drága.
[ Szerkesztve ]
-
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #4522 üzenetére
Most látom, hogy ami PR van abban még lódítanak is. A kisebb egyszerűen nem igaz, ráadásul a jobb teljesítményért a legtöbben elfogadnak méretnövekedést. Minek lódítani???
Larger mount.
Smaller lenses.
Huge performance. -
Stauffenberg
Topikgazda
Neked mit árul el ez a roadmap?
- Nem derül ki még körülbelül sem, mikor érkeznek
- Nem derül ki milyen fényerővel jelennek meg
- Nem derül ki milyen árkategóriába szánják (bugdet, enthusiast, pro, stb)Én nem gondolom, hogy a Nikon Z-rendszere megérdemli azt a sorsot amiben éppen benne van, mert egyáltalán nem rossz rendszer, de a kommunikáció majdnem teljes hiánya a gyártó és a vásárlók között egyszerűen katasztrófa.
Azt látom, hogy itt egyszerűen súlyos szereptévesztésben van a teljes marketing-PR osztály, azt már tudjuk, hogy 15-20 éve ők mérnökebbek a mérnököknél és minden fejlesztésnek élet-halál urai, de eközben nem kéne elfelejteni a valódi feladatukat, ez pedig a célközönség megszólítása és a folyamatos információ áramlás biztosítása. A Pentaxot már sírba tette a marketing-PR osztályuk (csak még nem dobták rájuk a földet) és ahogy én látom ők csapják falhoz a Nikont is.
-
topikk
senior tag
válasz Stauffenberg #4520 üzenetére
Nagyrészt egyetértek, de nem mindennel.
- Béna, vérszegény rendszerindítás (PR katasztrófa) - abszolút öngól
- Nincs rendes kommunikáció a jövőbeli tervekről objektív ügyben (PR katasztrófa) - két hete jött ki az új "roadmap", vagy valami másra gondolsz?
- Nincs rendes kommunikáció a jövőbeli tervekről gépváz ügyben (PR katasztrófa) - jogos, nem értem miért nem kommunikálnak
- Nincsenek igazán Pro objektívek - részben igaz. egyrészt az f/2.8 zoomok a legjobbak, és jönnek a következő két évben a többiek (lásd roadmap)
- Nincsenek alsó polcos, belépő, pénztárcabarát objektívek - jogos
- Kihoztak viszont egy méregdrága, értelmetlen, presztízs objektívet (PR katasztrófa) - jogos
- Halál unalmas gépvázak, nulla igazi innováció, szalad a piac után (ha nem is PR katasztrófa, de nehezen marketingelhető) - ez lehet termékpozícionálás is, nem feltétlenül kell a csilivili ha jó az ár. És valószínűleg a cég méretéből adódóan + a rövidtávú leépítések nem is teszik lehetővé, hogy sikeresen versenyezzen ezen a téren.hogy be kell szántani az F-rendszert, de mi az anyámért kell erre kapacitásokat lekötni? - érthetetlen, főleg, hogy szegényesek a lehetőségeik a fejlesztésre. De lehet azért volt eddig mert profi váz még nem jött ki MILC vonalon és addig nem akarták elengedni a DSLR vonalat (ami még mindig majdnem fele az eladásoknak)
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Nem én lettem megszólítva, de nem is olyan régen már kifejtettem mi a baj szerintem a Z-mount fejlesztésével.
- Béna, vérszegény rendszerindítás (PR katasztrófa)
- Nincs rendes kommunikáció a jövőbeli tervekről objektív ügyben (PR katasztrófa)
- Nincs rendes kommunikáció a jövőbeli tervekről gépváz ügyben (PR katasztrófa)
- Nincsenek igazán Pro objektívek
- Nincsenek alsó polcos, belépő, pénztárcabarát objektívek
- Kihoztak viszont egy méregdrága, értelmetlen, presztízs objektívet (PR katasztrófa)
- Halál unalmas gépvázak, nulla igazi innováció, szalad a piac után (ha nem is PR katasztrófa, de nehezen marketingelhető)Persze, adapterezni bármit lehet a meglévő F-mount kollekcióból, csak ugye azt is tudjuk, hogy bármilyen más gyártó vázaira is átvihetők ezek third party adapterekkel. Sok régi Nikon DSLR usert tudok, akik az üvegeiket Sony-ra vitték át.
És akkor jön a hír, hogy a Nikon jövőre kiad két új DSLR vázat (oké, legyen), meg több új F-mount objektívet is fejleszt.... Nem azt mondom, hogy be kell szántani az F-rendszert, de mi az anyámért kell erre kapacitásokat lekötni? A Canon mellett a Nikon is egy kiforrott objektív portfólióval rendelkezik F-bajonettre, megvannak a DSLR userek enélkül is, cserébe borzasztóan rosszul kommunikálható a MILC-re válók felé, hogy tényleg elkötelezték-e magukat. A Canon a jövőjét építi és jól is megy neki (üzletileg is) a MILC-re váltás, de a Nikon meg döglődik a sereghajtó pozícióban. Na most kell a PR-marketing csapatnak nagyon-nagyon észnél lennie, hogyan kommunikálja majd ezt le... annak a csapatnak, amely eddig hibát-hibára halmozott.
Nekem már a fiókomban van a Nikon gyászjelentése, de nem örülnék neki ha elő kéne vennem, mert örömmel invesztálnék Z-rendszerbe a jövőben.
-
topikk
senior tag
Nekem érdekes és hasznos így is ez az összevetés. A DPR is hasonló logika szerint válogatott (az R6 és R5 AF teljesítménye ugyanolyan): https://www.dpreview.com/videos/0846852970/dpreview-tv-best-enthusiast-full-frame-mirrorless-camera
-
topikk
senior tag
Azért írtam, hogy ezek az én szempontjaim, nekem tökéletesen megfelelnek az f/1.8 fixek, megfizethetőek és kiváló képük van. (Ráadásul az Oly 1.2 felől nézve ahonnan én jövök, az ekv. 50 és 85mm használt árából bőven kijönnek ezek az obik újan is). Egy 14-30 lesz még mellé, a tele egyelőre fejvakarós , de mostanában amúgy is keveset használom, mert főleg családi képeket lövök a kis gyerekek és időhiány miatt.
OFF, de hátha hasznos valakinek: egy szlovák shop-ból rendeltem, így van EU gari és kb egy százassal olcsóbb mint itthon. Írni kell nekik e-mailt, küldik a számlát, utalás után szállítás (7 EUR)
Mi a te logikád a Z obiknál? Mi lenne a jobb sorrend?
-
-
madgie
titán
Pedig videóban sincs nagy gond a Z6 (II)-vel, ellenben a Z obikkal nem tudok egyetérteni, szerintem tök hülyén építi fel eddig a Z rendszert az obik oldaláról a Nikon.
(egyébként tegnap fotóztam be a cimborának a Nikon tükrös cuccát, eladásra, ő valószínűleg Z-re cserél, de az a faramuci helyzet, hogy épületfotósként Canon tilt-shifteket fog inkább ráadapterezni ) -
topikk
senior tag
"A Nikon stratégiája, hogy jó, kiegyensúlyozott, de mindenben csak második gépet csinál, az látszik, hogy ma nem elég. Valamiben nagyot kell gurítani."
Ez így elég leegyszerűsített megállapítás. Pont most néztem egy összehasonlítást , szemkövetésben a Z6 ii sokat javult, nincs is érdemi különbség a három váz között. Egyik helyzetben egyik jobb egy kicsit, másik helyzetben a másik, mindegyikkel kiválóan megoldható a feladat. Ez a funkció mindenkinek megy, érdemes más paramétereket mérlegelni inkább. És akkor van pár dolog amiben jő a Nikon: színek, ergonómia, felépítés / robosztusság / időjárásállóság, Z obik. És ami jó még: az ára, összevetve egy Z6 ii-t a Canon R6-al pl. A Sonynál meg kell várni az A7 iv-et, az leesz az igazi összehasonlítás.
A Z6 ii-ről most kezdenek csak kijönni az igazi tesztek, amit olvastam mind pozitív volt, volt olyan is aki nekik adta az év FF MILCe címet: https://www.ephotozine.com/article/the-best-gear-of-the-year-awards-2020-35101
Nyilván ez az én szemszögemből, én mostanában mentem gondoltam végig egy FF MILC kiválasztási szempontjait és a Z6 ii lett a befutó. (video nagyon másodlagos nálam)
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #4510 üzenetére
En tuti biztos vagyok benne, hogy ez nem tervezesi hiba. Direkt ilyen. Ha azt a feladatot kapnam, hogy 25-30 perc utan kapcsoljon ki, pont igy csinalnam en is. Az oke, hogy talan rosszul gondoltak, es ez a hirveres tul negativ lesz... elkalibabraltak magukat... de nagyon kicsinek tartom a valoszinuseget, hogy ezt a mernok baxta el.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
Azért zavar, hogy mosolyog az egészen, mert konkrétan egy olyan tervezési hibát mutatott be, amitől jóérzésű ember fogja a fejét, ráadásul két fillérrel drágább gyártási költségért elkerülhető (vagy legalábbis sokkal kezelhetőbb) lett volna. Nem vagyok fotóipari mérnök, de aki életében szerelt össze saját PC-t, egyedi hűtéssel, az pontosan érti, hogy mennyire triviális blama történt itt.
Mikor kb 2 éve bejött az új MacBook Pro (belső) design a piacra és az állandó throttling ment vele, akkor még az Apple fanboyok is felhördültek az iFixit videóját látva, hogy mennyire elcseszett a konstrukció. Egy 1 milliós laptoptól nem ezt várja az ember, akkor sem ha bevallottan nem egy munkaállomásnak szánták. Az R5 kapcsán ugyanez az érzésem.
-
tvamos
nagyúr
válasz Stauffenberg #4503 üzenetére
Ha Sony A7-et akart volna, vesz azt, ezt a szart meg visszaviszi a boltba, hogy töröljék ki vele. Direkt van nála az R5, és direkt hekkelgeti. Szóval azért mosolyog, mert egy csomó ember megnézi ezt a videót, a kamerát meg kapta, vagy mittudomén hogy, de hozzá jutott.
A Canon arra számított, hogy beszélni fognak róla, és felzavarja az állóvizet. A Nikon stratégiája, hogy jó, kiegyensúlyozott, de mindenben csak második gépet csinál, az látszik, hogy ma nem elég. Valamiben nagyot kell gurítani."Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
MrChris
nagyúr
Amelyik vázban stabi is van abban van ilyen érzékeny giroszkóp is. A Panasonic videó fájljainak első képkockájába még bele is teszi az xyz gyorsulás, forgás, dőlés adatait. Csak belső program kérdése lenne hogy mindet beleírja további felhasználásra. A szenzor és optikai stabilizálás is bele kerülhetne, hogy azokat kivonva lehessen még jobban postban stabizni.
-
-
tirszin
senior tag
válasz Stauffenberg #4503 üzenetére
Meg tudták volna oldani a gyárban is a hőelvezetés konstrukcióját, csak nyilván nem akarták, mert van egy videózásra fejlesztett Cinema szériájuk, asszem "C" sorozat, gondolom azt is el szeretnék adni.
Rendezvényfotózás, kerékpárversenyek: https://nutrixxion.hu/tirszinfoto Fb.: https://www.facebook.com/tirszin.foto
-
Stauffenberg
Topikgazda
I watercooled my camera... (Canon R5 overheating mod that WORKS!)
Én nem bírtam volna ennyire mosolyogva, jókedvűen előadni ezt a videót. A Canon gyakorlatilag egy ostoba gyökér. Azt eddig is tudtuk, hogy az R5-ben nem létezik a hőelvezetés, kapott egy hűtőtappancsot a CPU és ennyi, nem tud távozni a forróság sehova. Csak azt nem tudtuk mi van akkor, ha egy lelkes DIY amatőr nekiáll rárakni egy rendes réz (!) hűtőbordát, ami csak annyit csinál, hogy a gép hátoldalára kivezeti a forróságot egy szaros műanyag burkolatra (legalább oda... na).
Kapásból 20 perc helyett 39 perc felvételi időt kapott és 2 óra helyett 5 perc pihenővel újabb 30 perc összehozható. Ha még egy léghűtést is rápattint, még jobban bírja.
Tényleg nem értem mire számított a Canon. A Sony legalább tanult valamit a múltjából és az A7S III egyébként pont azt csinálja, amit a videósunk is: Kivezeti a váz burkolatára a hőt. Ennyi. Nem rakétatudomány, nem kell ide Panasonic S1H szintű aktív hűtés beépített ventillátorral. Csak mert nyígott sok fotós, hogy a videósok fogják be a szájukat, ez egy fényképezőgép és csak feleslegesen nagy lenne tőle ha kap rendes hűtést... nem hűtés kellett volna az R5-nek, hanem hőelvezetés, legalább valami nagyon minimális, alapszintű megoldással.
A vízhűtés nyilván csak a poén kedvéért lett kipróbálva, de azzal már tényleg "unlimited" a gép.
[ Szerkesztve ]
-
topikk
senior tag
Talán az Oly vitte a legmesszebb ezeket a "computational photography" funkciókat, és ők mondtak is már a vége fele, hogy erre akarnak ráfeküdni. Valószínűleg a fotósok körében nincs ezekre olyan nagy igény, viszont a sima CAF teljesítményen el lehet vérezni. Live ND, kézből high-res, live composite például. Nagyon ötletes, és a G9-ben is van hasonló: Pro Capture (amikor akcióra vársz és a lenyomás előtti képeket is lementi, hogy ne maradj le a pillanatról)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
- iPhone topik
- Synology NAS
- Valorant
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- Óra topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...