Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz .mf #64167 üzenetére

    45. Rövidebből a 20-as annyira nem vonz. Fullframe-en sem éreztem az 50 milit (vagy akörülit). A 45 a fullframe 90-es makróm feelingjét nyújtja, amivel szupereket portréztam anno. Nagyon szeretem. A 24 hiányzik, ami itt 12 lenne, de ezt úgy-ahogy kielégíti most a kitobi 14-es vége (bár nagylátónál minden mili számít, azért ekvivalens 28 körül is elvagyok még).

    Fogalmam sincs perpill, :N mi egyebet "kellene" vagy szeretnék venni a vázra, úgy elvagyok. A 75 képe beszabehu, csak nagyon nagy tér kell már egy egészalakoshoz, de szűk portréhoz is magam mögé nézek vele egy stúdióban, hogy minek megyek neki :) Szóval arról is lezizzentem már. A 75-össel egy homorú közepű fahídon próbáltam modellt egészalakozni, úgy, hogy a híd túlvégén volt. Nekem át kellett mennem a híd másik végére, hogy beférjen a képbe - de a homorú közepe kitakarta a modellt kb. térdig :D :D Nekem ez a 150 ekvivalens már sok. Egy 70-200-nál ha engedi a helyzet, oda-oda húzhatja neki az ember a zoom-ot, de az ekv. 100 mili körül vagyok jól kb.

    Most .. kicsit .. nem tudom, merre tovább. :(( Fotózgatok és próbálok egy kicsit új stílust, új kidolgozást ellesni-eltanulni 1-2 nekem nagyon tetsző külföldi emberke munkájából, aztán meglátom, sikerül-e szintet lépnem az eddigiekhez képest.

    - Fuji ? Túl jó az E-M10 ahhoz, hogy elkezdjek Fujizni. Az csak kütyübuzulás lenne, tehát Fuji neeeeem. Remélem erre most kapok itt a kedves utazóközönségtől egy pirospontot. :DDD ;]

    - Sony drága azért a pénzért, amit nyújt.. még kiforratlan kicsit nekem, és/vagy kardinális pontokban vérzik. Üvegei nem túl jók a CaNikonhoz képest, a raw-ja veszteségesen tömörített és az A7-et mikor próbáltam, hát az E-M1-hez képest szerintem kb. temetői kriptahangulat volt az arcomon, az E-M1-nél meg fülig vigyor mindkét oldalt. És ezt nem tudom mivel magyarázni, ez a szomorú.. (Sony-ra nézve)..

    - CaNikon még nem hagyta el a tükröt, de a jobb üvegek és marginálisan, de jobb AF miatt Canon fele húznék, ha lépnék "fentebb", csak a szenzoraik .. na neeem, én többszázezret megint ki nem adok alapdolgokban "vérző" gépre..

    - .. ahogy Nikonra sem, mert ő a csodálatos szenzorával, amibe beleszerelmesedtem, nagyon szuper képet készít, de AF-ben a Canon erősebb, egy zoom-nak pl. Canonnál mindkét végére lehet offset korrekciót adni (AF fine tune) míg Nikonnál zoom esetében is csak 1 gyutávra lehet ilyet megadni. Ami egy 70-200 esetében eldöntheted, 70 vagy 200 legyen :D :((( és itt megint 600+ ezrekről beszélünk, csak üveg...

    - meg úgy alapvetően, tükör, berázás, szűk AF mező, focus shift-es üvegek, bla bla .. - no f* way hogy én mégegyszer tükröst veszek. Milc a jövő.

    - a Nikon közeleg valami fullframe milccel, ha igazak a pletyók. [link] Biztos bétaverziós lesz, tele hibával, de a remény ott pislákol, hogy a csúcs Nikon (Sony) szenzorok kapnak végre tisztességes, atompontos kontraszt alapú AF-et is, mert tükrösöknél a LiveView-ban kontrasztalapon arcfelismerőzni egy agyhalál. Marhajól működik és az eredmény pazar volt a D800-ammal, de 10 mp-enként 1 kép kissé agyhalál tényleg, miközben a gép ide-oda kattog a kezedben mint egy bolond. Ha a csíkszélesség tovább csökkenne egyet lefele, talán nem is melegednének a szenzorok annyira, ha sokáig kell live képet adniuk monduk egy EVF-be, nem beszélve dinamika, jel-zaj, stb. de ezek már most is durván jók Nikon FX-nél, csak a körítés a régi.

    Kell már a jó öreg Audio Note Ongakuba egy klassz DAC, hogy digitális forrást is fogadjon. Kb így néz ki egy mai csúcs Nikon. :D

    Egy szó mint száz, jelenleg EGYETLEN gépváz-objektív kombó sem éri meg nekem azt a többszázezret - egymilliót, amit én elvárnék a rendszertől. És tök alap dolgokra van szükségem:

    Portré, félalak, stúdió:
    - arcfelismerő (erről már nem mondok le, annyira praktikus)
    - live highlight/shadow jelzés (mindig használom, főleg 100-as iso-n kültéri portrénál, az arc nem éghet ki)
    - 10/10 megabrutálpontos AF a teljes képmezőn. Lehet lassú is, de ha a szenzorom 20-30+ megapixel, könyörgöm, legalább rajzolja is ki a gép azt :D megfelelő autofókusszal, megfelelő üveggel.
    - tudjak "darálni" vele, egymás után (nem gyorsan) ellőni pár képet, elkapni vigyort, mimikát, tekintetet

    Tájkép:
    - széles dinamikatartomány (= Sony szenzor, de semmiképpen nem Canon)
    - elfogadható felbontás
    - rekeszelve éles 24-35mm ekvivalens üveg

    Ezeket az E-M10 megadja a kitobival és a 45-össel. Egyetlen tükrös sem viszont. Vagy egyik, vagy másik fentebbi pontban bukik. Mind, nincs kivétel. Az összes.

    Félreértés ne essék, nem írom le őket, semmi flame, de ÉN többszázezret-milliót pontatlan technikába a büdös életbe többet nem tolok. Épp lakást készülök venni a közeljövőben, egy pukkantat, inkább arra tartalékolok még, hogy felújítsam (padlófűtés, full-full-ra felhozzam) és eladjam, hátha tudom kicsit forgatni a pénzem.

    Az E-M10 az összes handycap-je ellenére (ami amúgy nem sok szerintem) 1) tudom, mit ad 2) nem aranyáron nyújtja ezt.. szóval ár/érték verhetetlen. Azt kapok, amit veszek. Úgyhogy marad. :) Váz is, üveg is.

    Pláne, hogy vonz a makró. Bár oda néha nagyobb iso nem árt, se a nagyobb felbontás, viszont a kis szenzor vmivel több DOF-ot ad és itt a focus peaking (amiben megintcsak vérezne a tükrös, mert hírból sem ismeri).

    Szóval fotózok, de kütyü téren most befagyasztottam magam. Koptatom azt, ami van :K Én tanulok, a technika, piaci verseny pedig hagyom, hogy végre meglepjen valami szenzációval. Nincs kételyem, hogy bekövetkezik, csak szerintem kell még 2-3 év neki. Addigra én is jobban fogom tudni, hova tovább. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák