Hirdetés
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Intel Arc Battlemage B570/B580
- Dell notebook topic
- OLED TV topic
- Melyik tápegységet vegyem?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- iPad topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Új hozzászólás Aktív témák
-
silmatauki
őstag
válasz krisztosz89 #81541 üzenetére
"és amióta az Apple is intel cpu-kat használ, minden gond nélkül használhatod az OSX-et PC-n"
Ez sajna nem teljesen igaz. Csak akkor az, ha eleve úgy építed meg az asztali PC-det, hogy kompatibilis alkatrészeket veszel. Ez azt is jelenti sajnos, hogy nincs olyan noti, ami 100%-ig kompatibilis lenne (suspend, kártyaolvasó, Wi-Fi, BT – általában ezek a legproblémásabbak), pláne nem kaby lake-es.
-
silmatauki
őstag
válasz madgie #80821 üzenetére
Végre sikerült beüzemeltem MacOS alatt a Node + RX 480 párost (itt van az eGPU-król topik). Ha gyorsítási eredményekre vagytok kíváncsiak, szóljatok, és megpróbálom tesztelni. Ez a Mac-tulajokat érdekelheti.
-
silmatauki
őstag
válasz Mercutio_ #80819 üzenetére
"Ehhh, elfelejtettem hogy nálad csak apple játszik."
Sajnos – Xcode & munka… persze én lennék az első, aki Hackintoshra vált, ha lenne egyetlen olyan normális felsőkategóriás PC noti, ami maximum a Wi-Fi-ben meg kártyaolvasóban nem lenne támogatva Hackintosh alatt, minden másban igen. (Oda meg tudnék külső dongle-t használni.)
Átnyálaztam keményen a deszktop (azaz nem noti) Hackintosh-okat is, de a végén úgy döntöttem, hogy jobban járok egy eGPU-val, mint egy deszktopra váltással, annak minden nyűgével (hordozhatóság mnkahely és otthon között stb.). Végül is, a jelenlegi early 2013-as 2.4GHz i7-es rMBP-mben messze a GPU a leggyengébb láncszem, miközben pl. a CPU alig 60%-kkal lassabb, mint amit egy 4.5GHz-es deszktop 7700K-val kapnék. Az XCOM 2 ezen a 650M-en még 720p-n is csak tessék-lássék játszható, hát még 1080p-n...
-
silmatauki
őstag
válasz Mercutio_ #80816 üzenetére
Ez valszeg a gyártó szuperoptimista becslése. Amíg a hűtést és a tápellátást nem lehet normálisan megoldani egy nem gamer notiban (amilyen kivétel nélkül minden MBP/MB/MBA), addig nem lesz olyan GPU-bivalyteljesítmény, mint egy deszktop GPU-val. Még a legújabb Pascal (10x0) GTX-ek is 150W körüli TDP-jűek. Ebben azért lényegesen jobbak, mint a 900-sorozatúak; de azért mobilra ez még mindig alkalmatlan (kivéve a dögnehéz stb. gamer notikat). Ha meg leveszik a harmadára a TDP-t, akkor még a fullos Full HD gaming is veszélybe kerül, hát még az afölötti...
Edit: közben megleltem a hivatalos doksit.
A GTX 1080 (mobile)-ra 150W TDP-t írnak, a 1070-re 115-öt és a 1060-ra 75-öt. Ezek egyikét (még a 1060-as mobilt sem) se lehet berakni semmilyen Apple notiba – hiszen jelenleg a 15”-ös csúcsmodell teljes telj. felvétele teljes terhelésen 80-90W, és abban benne van mind a CPU, mind a dGPU, mint a két legnagyobb fogyasztó… oda még egy 75-ös 1060-at se lehet berakni.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz n.andras74 #80810 üzenetére
Amúgy a mobil GPU-nak nincs túl nagy jelentősége most, hogy az external GPU-k (eGPU) egész használhatóak lettek, hacsak nem fontos az abszolút mobilitás (hogy bárhol tudj GPU-t használni, nem csak ahol van 220V). A legfontosabb az AKiTiO Node, ami a natív TB3 mellett simán megy a TB1/TB2-vel az Apple saját $29 bidirectional (azaz régi MBP-hez is csatlakoztatni tudó) adapterével is, ráadásul a teljesítménykülönbség nem akkora, mint első blikkre gondolná az ember – azaz még TB1-es gépek sem bűnlassúak a TB3-asokhoz képest. (Itt vannak konkrét számok) Azaz: gyak. bármilyen, 2010 után gyártott MBP-vel használhatod ezeket a GPU-kat, nem kötelező a TB3. És megy mind Mac OS, mind Bootcamp (Windows) alól. Meg megy natív nem-Mac gépről is, de ott csak TB3-asról.
Én már megrendeltem magamnak a Node-ot Angliából (early 2013-as, azaz TB1-es rMBP-hez; 400eur volt mindenestül); veszek majd bele egy RX 480-ast. (Viszonylag olcsó és teljes Mac OS támogatása van, szemben az egyáltalán nem támogatott GTX 10x0-res (Pascal) sorozattal.)
-
silmatauki
őstag
-
silmatauki
őstag
válasz Dolphin #80673 üzenetére
"Itt valami nagyon nem stimmel... nem akarom a Fuji-t vedeni, de ez hot homaly. Vagy nagyon durva zajszurest huztak ra, vagy nem is a kepre fokuszaltak.. Nem tudok Fuji rendszerben ilyen normal objektivrol, ami ennyire rossz felbontasu lenne. X-T1 kepe is ugyan ez, X-E2S mar egy fokkal jobb, holott ugyan az a szenzor van benne "
Csak a szokott DPR-es Fuji-bénázás, ui. régebben is mindig az ACR-t használták Fuji-előhívásra. 2014-ben (amikor az X-M1-et tesztelték) meg még botrányosan sz@r volt az ACR. Azért van olyan durva color bleeding.
Amúgy ha C1-gyel vagy Iridienttel hívták volna elő a képeket, akkor se lenne sok színzaj – végül is, X-Trans-ról van szó, nem Bayerről
-
silmatauki
őstag
válasz Lassú Víz #80665 üzenetére
Speciel tök igaza van Econnak EM I Mk II-ügyben, ha csak és kizárólag a DPR tesztjét nézzük. Én se láttam abban a világon semmi javulást a régebbi m43-okhoz képest.
Az más kérdés, hogy egy halom egyéb cikkről tudok én is, ami szerint a EM I Mk II tényleg lényegesen jobb pl. high ISO-n, mint az eddigi m43-ak. Valszeg a DPR megint elszúrt vmit, mint pl. most az X-Trans III szenzorok RAW-színzajszűrésénél. (Erről, ha érdekel vkit a téma, bővebben írok majd.)
-
silmatauki
őstag
válasz Dolphin #80631 üzenetére
"Puszta mezei user meglatja ezt az osszehasonlitast, es egybol elcsoppen mennyire jo lett a szenzora, igazi "APS-C vero" gep lett... kozben meg sajnos nem is all olyan kozel (az ujakhoz), foleg zajban."
Hát ja. Low ISO-ban még az A6000-ret sem veri meg még a Sonyt 24 Mpixelen nézve sem, hát még a kb. 1 EV-vel zajtalanabb A6500-at… Sőt, még régebbi m43-asak is jobbak pl. 25600-on a DPR tesztere szerint (a GM1-et néztem; az jobban teljesít).
-
silmatauki
őstag
Deal alert: Pana GX1-hez (plusz persze LX7-hez) stb. a DMW-LVF2E még akciós 2 órán keresztül (150 eur) az amazon.de-n!
-
silmatauki
őstag
Hú de sokat írtatok, miközben úsztam Egyvalamit azért hozzátennék a vitához mint m43 + Fuji- tulaj: a Fujinak hatalmas előnye az X-Trans és az abból következő relatív színzaj-mentesség. Lényegesen több a színzajbeli difi (normális RAW developert – pl. C1 – feltételezve), mint 1 EV. Ebben azért hatalmas előnyben van a Fuji…
-
silmatauki
őstag
válasz BITBOYS #80089 üzenetére
Amúgy én személy szerint nem venném meg ennyiért (sem) a G7-et, ha főleg fotózásra használnám – a GX80 alig többért SOKKAL jobb vétel (van IBIS, és nincs shutter shock). Videózásra vagy a G-sorozat form factor-ára vágyóknak viszont jó vétel lehet. (De tutira veszem, hogy tavasszal a Rajalánál lesz egy elég komoly G80-akció – nem sokáig fogja tartani a váz ezt az irreálisan magas árat. Azaz érdemes SZVSZ kivárni, ha mindenképp G form factor kell.)
-
-
silmatauki
őstag
Deal alert: 329 eur most a G7 body (azaz 50eur-ral kevesebb, mint a novemberi akcióban) a Rajalánál, még három óráig:
https://www.rajalacamera.fi/panasonic-lumix-dmc-g7-jarjestelmakamera-hopea-runko.html
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #80081 üzenetére
Összehasonlításul, itt az iPhone 7+ mindkét obijával, ill. a Samsung S7 Edge-dzsel készült tegnapi tesztképek:
iPhone 7+ tele
iPhone 7+ wide
Samsung S7 Edge(Mind C1 10-zel kidolgozva, az egyes albumok fejlécében leírt nemdefault paraméterekkel. CA szűrés minden esetben maximumon.)
Ahogy látható, a Samu (ami amúgy rosszabb fényviszonyok között jelentős előnyben van az iPhone-nak még a wide obijához képest is – 1.7 vs. 1.8, 1/2.6” vs. 1/3”) jobban (és nagyobb területen) keni a sarkokat, ill. egyes oldalközepeket (jobb és felső) is, mint az iPhone wide obija. Ekkora méretben, úgy látszik, a Samu nem tudott jobbat összehozni – a fizika / optika törvényei nem áthághatók. (A nagyobb fényerő és szenzorméret mellett még pluszban az is a Samu ellen dolgozik, hogy az obi nagylátóbb, mint az iPhone-é. Ez is plusz kenést jelent.)
Viszont a középső részében még így sem rosszabb a Samu, mint az iPhone, sőt – rosszabb fényviszonyok között azért erősen kijönne a nagyobb fényerejű obi és a szenzor előnye.
Apropó, felraktam elrettentésképp ugyanezen képek OOC JPEG verzióit (Samu; iPhone wide; tele). A Samu OOC képei kritikán aluliak (agyonélesített és -zajszűrt vacak, még alap ISO-n is, ahol arra semmi szükség nem lenne). Az iPhone 7+ OOC JPEG outputja sokkal jobb, de azt is inkább RAW-ban érdemes használni. Kár, hogy olyankor pl. Live felvétel nincs, ami pedig nagyon nagy poén. Na majd remélhetőleg jailbreakelt gépekre lesz ezt is biztosító CameraTweak...
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Elkészült egy rakás új tesztkép, ugyanazon a hévízi helyszínen (azaz az alsó képfél + sarkok is kiértékelhetők), immár ellentétes irányú megvilágítással.
Most nem rendeztem külön albumokba a képeket a gyutáv szerint, és csak a C1-beli geom. korrekció utáni képeket töltöttem fel. Emiatt nem lehet annyira pontosan megítélni az egyes obik élességét, mint a régebbi Pana-tesztképeimnél (ahol nem korrigáltam), viszont így legalább látható, a torzításmentesítés során (nagylátó állásban) a sarkak levágása mekkora mértékben enyhítette az eredeti (korrigálatlan) képen látható esetlegesen durva sarok-kenést. A CA-t is teljesen korrigáltam, valamint, most igyekeztem jobban odafigyelni a kiegyenlített hisztogramra.
Most csak a linkeket posztolom, majd vmikor bővebben írok az összehasonlításról + posztolok Sigmákat, 25-öst, iPhone 7+-ot és Galaxy S7 Edge-t..
12-60:
12: P8330590 -> P8330601
14: P8330602 -> P8330613
17: P8330614 -> P8330625
20: P8330626 -> P8330635
23: P8330636 -> P8330644
30: P8330645 -> P8330654
60: P8330655 -> P833066212-32:
12: P8310244 -> P8310255
14: P8310256 -> P8310267
18: P8310299 -> P8310308
21: P8310286 -> P8310298
25: P8310268 -> P8310277
32: P8310278 -> P8310285 -
silmatauki
őstag
válasz MrChris #80054 üzenetére
"12-50-hez képest vajon milyen lehet?"
Annál valszeg lényegesen, minden (fontos, képminőség-) tekintetben jobb. A LensTip 12-60-as tesztjének öszefoglalója is mondta, mennyivel jobb a 12-60 (és ennek folyományaként a 12-32 is) a régi Olynál.
Egyedül néhány annyira nem problémás területen jobb a 12-50 a 12-60-nál, pl. nagylátó vignettálás: “noticeably weaker than that of the Olympus 12-50 mm”
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #80052 üzenetére
Igen, a 12-60 tényleg jóval erősebben CA-zik 22mm-en, mint a 12-32, és nem csak azért, mert ott a max. aperúra 4.2, és nem 4.8. Mindkét obit 5.6-ra lerekeszelve is ugyanaz a helyzet.
Itt van amúgy a két teljesen nyitott kép mindennemű CA-szűrés nélkül, ha valaki jobban szeretné látni a difit a kettő között:
-
silmatauki
őstag
Pana 25mm vs. 12-32:
Nagyon kellemes meglepetés: a szuperolcsó 25mm kifejezetten korrekt még nyitva is. A Penstip pozitív hangvételű tesztjének eredményeit csak megerősíteni tudom. Album: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674669642773, apertúrák: 1.7 – 2 – 2.8 – 4 – 5.6 - 7.1 – 9.
A Pana 12-32: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674581005454 Az eddigiek fényében már sejthető a verdikt: 25-ön se muzsikál már túl jól a sarkokban/élfelezőkön – a 25mm ott még nyitva is jobb.
iPhone 7+: Mindkét (nagylátó + zoom) kamerával fotóztam, ProCam-mal.
Mivel a C1 10 nem ismeri az iPhone 7+ DNG-it, így “Generic” profile-t használtam. 100 Highlight, 66 Shadow, 6 L/CNR, 100% defringe, 0% Distortion, CA + Analyze. Album: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676786370761
A nagylátó képe (aránylag – a többi 1/3” szenzorhoz képest) nem rossz - “csak” a sarkokban ken. A zoom obi nem ken sehol, de persze a dinamikája, már eleve a jóval kisebb mérete (1/3.6”) miatt is, sokkal rosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
és itt is van a tegnapelőtti, új sorozat, jelenleg 12-32 vs. 12-60. (Majd a 25mm-es, iPhone 7+-os stb. képeket később posztolom.) Ezen immár az alsó képfelet, és, ami a legfontosabb, alsó sarkokat is összehasonlíthatjuk.
Mindent C1 10-zel dolgoztam ki, Highlight / shadow 40/40; Distortion 0%, Manuf. Profile, Defringe 100, CA Analyze, LNR 6, CNR 6. Azaz: teljes CA-szűrést nymtam, geom. korrekciót viszont egyáltalán nem (lásd Distortion 0%). Ennek oka az, hogy így a relatív(!) élesség jobban összehasonlítható. Mivel (legalábbis a legalacsonyabb gyutávokon) mindkét obit kell korrigálni, a korrekció által behozott plusz lágyság azt jelenti, hogy való életben nem lesz akkora különbség a két obi képe között.
Az albumbokban a fájlnveket most nem neveztem át; sorrendben vannak a legkisebbtől a legnagyobb apertúráig, minden apertúrán általában duplán fotózva, a köv. sorral:
min. lehetséges apertúra - (4, ha van) – (5,6, ha nem ugyanaz, mint a min. lehetséges apertúra) – 7.1 – 9.
Szigorúan mindig ebben a sorrendben vannak az egyes képek, azaz gyorsan megtalájátok egy adott apertúrához tartozó képet már magában az albumban is, anélkül, hogy “átpörgetnétek” a képeket.
Az eredmények dióhéjban: ugyanaz, mint a múltkor.
12: 12mm-en egyértelmüen jobb a 12-32 a felső sarkokban, valamint valamivel jobb a bal oldali felezőnél, valamint picit kisebb a vignettálása is. Az alsó sarkokban nem láttam túl nagy élesség- differenciát.
12-32GM1 - 12mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678435818885
12-60GM1 - 12mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676576248232
14: még mindig vezet a 12-32. A 12-60-on egy kicsit belágyult a felső oldalközép is (de ez messze nem olyan rossz, mint a 12-32 nagyobb gyutávokon látható kenése ugyanitt, felül.)
12-60GM1 - 14mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678340425236
12-32GM1 - 14mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157677021431790
22: Itt már egyértelműen jobb a sarkokban, ill. felsőközépen a 12-60.
12-32GM1 - 22mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157677020835330
12-60GM1 - 22mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674578300714
32: egyértelmű 12-60-fölény. És ne felejtsük azt se, hogy ennek az obinak az OIS-e is sokkal jobban muzsikál 20mm fölött, mint a 12-32-é! Megjegyzendő, hogy a 12-60 EXIF-ében 28mm szerepel; ez megfelel a 12-32 32mm-ének (legalábbis amit az annak jelez – nem kizárt, hogy kicsit “csal” a 12-32, azaz igazából nem is megy 32-ig.).
12-32GM1 - 32mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676576038342
12-60GM1 - (effective) 32mm – 20161227: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674667143813
Natehát: a legrövidebb gyutávokon használjuk inkább a 12-32-t, afelett (mondjuk 18-20mm fölött) a 12-60-at.
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #80047 üzenetére
A Sigma kegyetlen jó tud lenni, de csak bizonyos körülmények között. A fenti nagy dinamika pl. már nagyon a határokat feszegeti – ha az ember szándékosan nem égeti ki az eget, hogy azzal megmentse az árnyékokat. Aztán persze mindennemű ISO400+-as fotózásról is le kell mondani, legalábbis színesben.
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #80039 üzenetére
"Az mitől van, hogy a dp1 képei lépcsőtől balra kicsit zöldesek, míg a dp2 meg részben elég alul szaturált, meg kicsit inkább rózsás?"
Sajna a Sigma Merrillekre (ill., kisebb mértékben, Quattrokra) ugyanaz vonatkozik, mint az NTSC-re: Never The Same Color A színek itt sokszor egyáltalán nem valódiak, és két (amúgy Merrill) kamera ugyanazokkal a beállításokkal, posztprocesszálással stb. egészen más színvilágot produkál. Ja, és az egész WB-beállítás (a posztban) piszok nehéz – soxor nem elég csak simán klikkelni egyet a color pickerrel. Nem is vacakoltam vele az eredeti 2*2 sorozat kidolgozásakor, csak most.
Ebben az új albumban 3 új kép van, amiben azért megpróbáltam hasonlóvá tenni a színeket (is). Ehhez a DP1M-es képen a középen levő fehér ajtó keretén pickeltem.
Ugyanezt a pickelt értéket használva a DP2M képének kimenete itt van.
Ennek a kék komponense (ugyanitt, az ajtónál) lényegesen magasabb, mint a zöld/vörös, ezért itt újra pickeltem. Az így kidolgozott (és természetellenesen zöldes) kép itt található.
A színek deszaturáltságának oka egyszerű: azok expozíciója elég alacsony, azaz zajosak, mivel a kép dinamikatartománya (ellenfényes ég) igen magas volt*. Bár ISO 200-on fotóztam, már itt is gyorsan elvesztik a sötétebb részek a szaturációjukat, miközben a világosabbakkal ilyen gond nincs. Ezért van az, hogy pl. az ellenfényben levő fatörzsek gyakorlatilag minden színinformációjukat elvesztették (fekete-fehérek).
Mindenesetre most kézzel megemeltem a szaturáció mértékét; ez persze a “csomós” színzaj (a Sigma rákfenéje) további emelkedését is eredményezte. Persze mindez nem segített pl. az imént említett “fekete-fehér” fatörzseken.
*: Nagy dinamika: Az eget szerencsére teljesen meg lehetett menteni némi igen durva (1.1-es) dinamikakompresszióval (Fill lights csúszka). Amúgy ezért kellett utána pluszban teljesen (-2) lehúznom az árnyékokat, hogy azok azért kitöltsék a hisztogram alsó felét.
A DP1M esetében a bekapcsoltam a Magneta, ill. Green checkboxokat is, és:
- mindkettő esetében a Hue Range-t megemeltem 1-re
- a Green esetében az Amount-ot 0.5-re (a Magneta esetében defaultban annyi)A Lens profile természetesen mindig be volt kapcsolva.
Ezeknek a hatását az ebben a két Flickr albumban levő menü + bezoomolt magneta, ill. zöld CA részeket mutató DP1M-screenshotokon láthatjátok. (DP2M-en, ahogy már ma délelőtt írtam, gyak. egyáltalán nincs CA, így ott teljesen kikapcsoltam mindent.)
Zöld: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678418377075
Magneta: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674646783723 -
silmatauki
őstag
válasz konyi79 #80040 üzenetére
Megcsináltam. A köv. két képnél természetesen 100-ba húztam a Defringing csúszkát (+ az eredeti képeknél használt 80 highlights; 6 CNR; 6 LNR-t is beállítottam):
- Manufacturer Profile + Analyze (és természetesen az automatán bekapcsolt "Chromatic Aberration" checkboxszal), azaz geom. korrekcióval: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31567952860/in/album-72157674529600534/ . Itt az eredeti, nem analyze-os: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31813602981/in/album-72157674529600534/ .
- Generic + Analyze (azaz geom. korrekció nélkül) + kézzel bekapcsolt "Chromatic Aberration" checkbox: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31824848561/in/album-72157674529600534/ Az eredeti, nem analyze-os: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31785290562/in/album-72157674529600534/
Ahogy nézem nem igazán van különbség így a kétszer két output között ennél a 12-32-es tesztképnél, azaz az Analyze kézi lefuttatása semmit nem segített. Mindezt a legújabb (10.0.0.193) C1-ben.
Mások mit tapasztaltak a C1 + 12-32 kombóval?
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #80036 üzenetére
Jönnek sorban a tegnapi tesztfotózás eredményei. Most első lépésben a hévízi főbejárat előtti setup: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674623891063
Ill. a két Sigma Merrill fotósorozata, az SPP6-ban ki, ill. bekapcsolt CA-szűréssel (azaz összesen 2*2 sorozat).
Sigma Merrillek: Sharpness -1.3; mindhárom NR csúszka -2-n:
DP1M: Shadow: -2, Fill: 0.8
“Lens profile” kikapcsolva: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674534749054
“Lens profile” bekapcsolva (default): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674534896894DP2M: Shadow: -2, Fill: 1.0, Exp: -0.4
“Lens profile” kikapcsolva: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674623648473
“Lens profile” bekapcsolva (default): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676748151901Azaz:
- az ekv. 28mm-es DP1M lényegesen erősebben CA-zik a sarkokban, mint az ekv. 45mm-es DP2M. (Ez sokaknak nem újdonság – végül is, egy nagylátó mindig sokkal fogékonyabb lesz a CA-ra, mint egy normál obi.)
- Az SPP6 a CA-t közel sem szűri olyan jól, mint a C1.
- Mindkét gép jól teljesít még tárva-nyitva (2.8) is. (A DP1M ilyenkor picit jobban ken a sarkokban.) Az optimum mindkettőnél 5.6 körül van.Nemsokára jönnek a panák is
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #80027 üzenetére
Leteszteltem a C1 10-et is (a kurrens trial: 10.0.0.193), hogy lássam, CA-mentesítésben mennyivel jobb, mint a 9.3. A világon semmi differencia nincs, azaz CSAK a CA miatt nem érdemes kifizetni az upgrade árat a 9-ről.
(Apropó, az alaszkai trükk náluk is műxik, ha valaki ténylehg csak a feltüntetett 279eur-t szeretné kifizetni az alapliszenszért ).
A https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674529600534 alatti albumba felraktam hét képet a lehetséges kombinációk egy részével.
A múltkorihoz képest plusz a deaktivált geometriai torzításkorrekció melletti CA-szűrés tesztje, hogy lássuk, olyan obi esetében, ahol nem annyira durva a geometriai torzítás ésvagy maximalizálni akarjuk az élességet (még némi torzítást is bevállalva), mennyire függetleníthető a CA-szűrés a geometriai torzításkorrekciótól.
Az eredmények: remekül. Ráadásul arra is rájöttem, hogy a “Lens” alatti beállításdefaultban a C1 nem korrigálja a 12-32 vignettálását, ami 12mm-en és teljesen nyitva (f3.5), azért komoly probléma.
Ezért a következő beállításokat javaslom:
- a “Manufacturer Profile”-ról “Generic”-re átállított obitípus (különben a "Light falloff" slidert nem lehetne állítani, ami, ahogy azt már említettem, a 12-32-t még a 10.0.0.193-ban sem ismerő C1 esetében sötétebb sarkokat eredményezne)
- ezután a "Chromatic Aberration" checkbox bekapcsolása (default kikapcsol, ha “Generic”-re állítjuk az obitípust)
- a “Defringe” slider 100-ba húzása (ahogy azt már régebben is ajánlottam)
- a "Light falloff" (vignettálás-korrekció) megfelelő beállítása; a 12-32-n 12/3.5-ön pl. kb. 43.Mindezekkel a beállításokkal a kép direkt linkje: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31559609870/in/dateposted-public/
@Dolphin: Nekem van.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz MrChris #80022 üzenetére
A Pana 12-32 is nyitva, sarokban, egyenlőek a feltételek. Megoszthatom az eredeti képet benne az exif, Sony párjához képest tényleg hihetetlenül minőségi, mintha egy pro obi képe lenne.
Viszont azt tedd hozzá, hogy a 12-32 igazán csak 16? 20? mm alatt jó, legalábbis a tegnapi tesztjeim szerint – fölötte elég durván ken közelebb a középponthoz, legalábbis az én példányom. (Nemsokára közreadom a mai eredményeket. Engem is érdekelnek nagyon, alig várom már, hogy kidolgozzam, majd kiértékeljem a mai képeket!) Azaz pont az ellentéte a Sony 16-50 igazán jól használható tartományának. (De, mint olcsó 24-28mm-es prime-kiváltó, nagyon jó kis cucc!)
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #80010 üzenetére
Először is a tegnapi képek közül gyorsan a 12-32-es 12-en, f3.5-tel fotózott CA-jának és geom. torzítása redukálásának témájára hadd térjek vissza. (A ma fotózott képeket már eleve azzal (is) közre fogom adni. Mivel a mai képek jobban sikerültek, mint a tegnapiak, így az összes tegnapi képet nem dolgozom ki újra CA/geom. torzítás-redukálással.)
Teljes album: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678373997285
OOC JPEG (minden defaulton): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31881891296/in/album-72157678373997285/
Capture One Pro (C1) 9.3, default CA + geom. torzítás-redukció; még a default nullán a Defringe csúszka: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31771516622/in/album-72157678373997285/
C1, default CA + geom. torzítás-redukció PLUSZ a Defringe csúszka 100-ba (maximum) húzva: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31803020301/in/album-72157678373997285/
Ezeken a köv.-ket érdemes megfigyelni:
- a gépből kipotyogó OOC JPEG-ek CA-mentességét a C1 csak a legerősebb (nem default) CA-szűrés mellett éri el
- a C1 defaultban bekapcsolt CA + geom. torzítás-redukciója a CA-t csak “félig” szűri ki
- a C1-ben a lehető legjobb eredményhez a Defringe csúszkát 100-ba (maximum) kell húzni
- ahogy az természetes, a geom. torzítás-mentesítés élességcsökkenéssel jár együtt; ez jól megfigyelhető ezen a három képen, ha a tegnapi, nem CA/geom. torzítás-redukált, C1-es képpel ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31857021996/in/album-72157678325664015/ ) összehasonlítjuk. (Az OOC JPEG természetesen a C1-es képeimhez képest túlélesített, mivel a default JPEG-paraméterekkel fotóztam.) Pl. ezért is preferálom eleve az olyan obikat, amiket nem (annyira) kell geom. torzítás-mentesíteni – pl. Fujin a 27-est vagy a Pentax K1-en, ahol az élesség a legeslegfontosabb, a Samyang 35mm f/1.4 AS UMC-t).Fontos: a C1 legújabb, 10-es sorozatát nem teszteltem. Ha valakinek megvan, és kidolgozná a RAW-ot, azt elérhetővé teszem.
Még az Iridient Developer-rel is kidolgoztam ugyanezt a RAW-ot. (Ezt kifejezetten a K1 pixelshift RAW-supportja miatt vettem meg. Apropó, most dec. végéig 25% árengedményt adnak rá!) Sajna a CA-s tapasztalataim ugyanazok a Pana GM1 RAW-okkal, mint a K1-esekkel: kifejezetten gyengén muzsikál az automata CA-mentesítés az appban. (A plusz két slider (Red/Cyan és Blue/Yellow), ahogy nézem, csak kézzel, “bután”, x pixellel konstans eltolja a színes sávokat – a tapasztalataim szerint nem igazán használhatók.)
Mindkét Iridient Developer-es képnél kikapcsoltam a zajszűrést, és az Extreme highlight recovery-t felhúztam 50-re kiégés-mentesítéshez. Amúgy minden más paraméter default volt, kivéve kettőt a Lens fülön:
"Enable lens profile" (defaultban bekapcsolva): geom. torzításmentesítés (ha a defaultban szintén bekapcsolt “Correct distortion” szintén be van kapcsolva). Szerepe nincs CA-mentesítésben. Nélküle (és CA-szűrés nélkül, ami a default setup) a kép: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31772394322/in/album-72157678373997285/
A fenti (defaultban bekapcsolt) "Enable lens profile"-s geom. torzításmentesítést NEM kikapcsolva, ugyanakkor a CA-t még mindig nem szűrve: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31109816963/in/album-72157678373997285/
Végül a fenti "Enable lens profile" mellett bekapcsolt CA-szűrés (“Enable Transverse Chromatic Abberation”, ill. alatta az “Apply automatic correction”): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31918979725/in/album-72157678373997285/
Sajna ez utóbbi tisztasága közelébe se jön a 100% Defringézett C1-nek, ill. az OOC JPG-nek. Azaz Iridientet ne akarjunk a 12-32-essel használni.
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #79985 üzenetére
Itt az ígért folytatás, immár direkt élesség-összehasonlítással és egy csomó tesztképpel. A panás képeket kivétel nélkül a Capure One Pro 9.3-mal dolgoztam ki, a köv. nem-default beállításokal:
Lens > Lens Correction:
- Profile: Generic
- Chromatic Aberration checkbox (automatán) kikapcsolvaMindezek azért, hogy kb. látható legyen a geom. torzítás mértéje. (Erre még egy későbbi napon visszatérek, amikor minennek a meghatározására alkalmasabb tárgyat – pl. téglafal – fotózom.)
- Hide Distorted Areas checkbox kikapcsolva
- Noise Reduction: mind a világosságjel, mind a színzajt a default 50 helyett lehúztam 6-ra.
- Highlight: a default 0 helyett felhúztam 80-ra, hogy a beégéseken javítsak.
Ezen felül a Sigma Merrill-es RAW-okat SPP 6-ban processzáltam, minimálisra (-2) lehúzott zajcsökkentéssel, -1.3 sharpening-gel (Merrillekre a default élesítés különben nagyon durva), 0.7 fill light, -1.1 exposure (ui. az automatika kicsit túlexponálta a képeket).
A két Pana obi mellett lőttem egy tesztsorozatot a G7 + 25/1.7-kombóval is.
Olyan tárgyat választottam, ahol a felső sarkok és oldalak élességét jól értékelhetjük, valamint ahol a CA-t is kiértékelhetjük gyak. a teljes felső képfélen.
Az eredmények részletes ismertetése & a tesztképek linkelése előtt összefoglalásként: a 12-60 optikaikag gyakorlatilag minden élesség- (kivétel: az extrém sarkok 12mm-en) és CA-tesztben megverte a 12-32-t; nagyobb bezoomolás esetén kifejezetten durván (lásd a felső képrész problémáit már 23mm-en is.)
A vizsgált gyutávok:
12mm-en a 12-60 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678229150666 ) vs. 12-32 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678325664015 ):
- icipicit életlenebb a sarkokban minden tesztelt apertúrán (a különbség minimális, és a 12-60 messze nem olyan rossz, mint pl. a Somy 16-50-ese). Máshol (oldalak / center) nem láttam élességkülönbséget.
- jobban teljesít vignettálásban (különösen 3.5-ön)
- lényegesen jobban teljesít CA-ban (még lerekeszelve is – 7,1-en is erős a különbség a kép közepe felett; a sarkokban akkor már többé-kevésbé kiegyenlített a helyzet)14mm-en a 12-60 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676921093480 ) vs. 12-32 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674544112983 ):
- teljesen nyitva (3.6/3.7) a sarkokban egyértelműen, a jobb/balszélen pedig picivel jobb a 12-60, mint a 12-32. Már kicsit rekeszelve is (lásd 5.6) a 12-32 hátránya eltűnik.
- a 12-32 CA-ja sokkal erősebb a képközpont felett, mint a nagyobb zoomé.Csemegeként itt a Sigma DP1M outputja: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674455146694
23mm-en a 12-60 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678230511736 ) vs. 12-32 ( https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157678326971055 ):
- lényegesen jobb a kép felső részében – a különbség lényegesen nagyobb (és sokkal nagyobb területet érint), mint a 12-32-as előnye a sarkokban 12mm-en. A rekeszelés nem segít. Nálatok is így viselkedik a 12-32?
Természetesen a két obi (ill. a Bayer színszűrő) itt, 23mm-en, közelébe se jön a Sigma DP2M-nek, még úgy sem, hogy csak OOC JPG képeket csináltam ez utóbbival (elfelejtettem bekapcsolni a RAW-ot, ami még élesebb képeket eredményezett volna): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676483827612
25mm-en a Pana 25/1.7-essel hasonlítottam össze direktben a 12-32-t. A 12-60-nal ui. túl messze voltam a 25-től (28-cal fotózott a kb. 25-re állított zoomtárcsa, így ezeket a képeket nem mutatom meg. A fent már bemutatott 23-asok kb. összehasonlíthatók.) 25/1.7: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157676684866161 ; 12-32: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157674457048654
Itt is jól megfigyelhető a center feletti rész zoomolás esetén látható mosottsága. Az amúgy 2.8 alatt nem túl jól muzsikáló Pana 25/1.7 is élesebb ezen a tartományon még 1.7-en (azaz teljesen nyitva!) is, hát még rekeszelve. (Persze 2.8 alatt a központban jelentősen élesebb a 12-32, mint a 25-ös.) Tudom, a G7-re jellemző shutter shock miatt elektronikus zárat kellett volna hasznánom, nem mechanikusat – reméhetőleg ez nem befolyásolta most ezeket a tesztképeket.
Plusz:
Itt a felállás (állvány + téma): https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31897948525/in/dateposted-public/
és a tesztelt 5 kamera: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/31057765994/in/dateposted-public/
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #79825 üzenetére
Folytatás a múltkori táska-témához: https://itcafe.hu/tema/micro_four_thirds/hsz_79825-79825.html
Megérkezett ez a szuperolcsó (3.50eur), könnyű, nagyon sok kisbody-s kombóval kompatibilis szütyő:
http://www.ebay.com/itm/141938696743?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
NAGYON jól szerepelt: még a GM1 + 12-60 is belefér (az általam használt Arca-swiss grip (a függőleges (portrait) sínt leszedtem!) nélkül), ha az oldalán rakjuk be. A (kisebb) GM1 + 25, ill. GM1 + Samyang 7.5 kombó meg még úgy is belefér, ha van grip.
A G7-tel semmilyen módon nem kompatibilis, még a 12-32-vel sem, hát még nagyobb obikkal.
Apropó, a beígért GM1 + Samyang 7.5-teszt: minden, a múltkor ismertetett tatyóba belefér, még úgy is, ha van grip.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #79985 üzenetére
jav.:
legalábbis, mint a GM1, OIS nélküli gépen
helyett
legalábbis, mint a GM1, IBIS nélküli gépen
-
silmatauki
őstag
Ahogy ígértem, elkezdtem összehasonlítani a Pana 12-32-t a 12-60-nal az átfedő gyutávtarományon. A tesztben két ugyanúgy konfigolt GM1-et használtam, mindkettőt ugyanolyan kiszerelésben, azaz plusz, a súlynövelés miatt stabilizáló hatású grip és hasonlók nélkül. Mindkettőt nagyon hasonlóan tartottam, azon belül a legoptimálisabban – így a 12-60 esetében értelemszerűen az orrnehéz obit tartva bal kézzel.
1, Nagyon kevés fényben a 12-60 érezhetően lassabban fókuszál (mert erősen huntol) 32-ön, mint a 12-32, bár fényerőben előnyben van (f5 vs 5.6).
2, A 12-60 OIS-e SOKKAL-SOKKAL jobb, mint a 12-32-é. Eddig nagyon sok gondom volt a 12-32-vel teleállásban; a 12-60 átfedő (25 / 32mm) gyutávon lényegesen jobb eredményeket produkált.
A teszteket 12, 25 és 32mm-en végeztem, shutter prió módban, 1/8s-re állítva a záridőt.
12 mm-en 20 (12-60), ill. 27 (12-32; ezentúl ezt a sorrendet tartom) mindkét kamera egyetlen egy rossz képet nem lőtt. (Ez egybevág a 12-32-s tapasztalataimmal – annak a stabijával igazából soha nem volt gondom 12-en.)
25mm: 36/24 kép. Bár a 12-60-nal lényegesen több képet lőttem, mint a 12-32-tel, egyetlen egy kép sem lett rossz. Nem úgy a 12-32-ön: ott a 24-ből 3 nagyon rossz és 1 láthatóan rossz lett.
32mm: 31/32 kép. A 12-60-nal mind jól sikerült, a 12-32-tel 1 nagyon rossz és kb. 5 közepesen rossz lett.
Tehát összegzésképp: (legalábbis, mint a GM1, OIS nélküli gépen) a 12-60 lényegesen jobban fog szerepelni, mint a 12-32, ha jóval a reciprokszabály alá megyünk záridőben, és nem az alap 12mm-n fotózunk. Sokkal jobb a 12-60 OIS-e.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz Dolphin #79936 üzenetére
"Nalam 12mm, eleg hosszu veg, konnyu, relative kicsi (12-32mm-en agyaltam meg), bonusz az idojarasallosaga es a stabilizatora (GM5). Nalam ezekbol egyelore ugy nez ki, 5-re vizsgazott"
Na majd ha Mo-n leszek (dec. 22-től) és visszakapom a 2. GM1 vázam, akkor csinálok 12-32 vs. 12-60 összehasonlítást (Itt nem akarok, mert itt m43-om csak 1 db GM1 és 1 db G7 van és nem akarom, hogy ez utóbbi shutter shockja meghamisítsa az eredményeket.) Kíváncsi vagyok én is, melyik a jobb az átfedő tartományokon.
-
silmatauki
őstag
válasz fi:zi'k #79834 üzenetére
"Én már azt mondom, egyszerűbb, ha felhívod őket (vagy inkább egy boltot) vagy kimész érte Helsinkibe."
Tényleg lehet, a legolcsóbb / legegyszerűbb az, ha kijöttök Helsinkibe (vagy Svédbe) a leárazásokkor. Jóelőre szólok majd, ha lesz, azaz olcsón (jó esetben 30-40 eur retúr) tudtok repjegyet foglalni. Nagyon drukkolok, hogy tavasszal (márc. környékén; előreláthatólag akkor lesz a köv. nagy leárazás) legyen pl. G85 body ócsóért. A Rajala valamiért nagyon olcsón szokta adni ilyenkor a Pana cuccait – soxor még a kurrenseket is. (Pont egy évvel ezelőtt pl. a GH4 bodyt adták 700eur környékén.)
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Táskát vásárlóknak egy kis segítség: rendeltem négyféle táskát a köv. kombókhoz:
Vázak: Pana GM1, G7 (plusz Fuji X-E1, Sigma DP1M és DP2M)
m4/3 obik: 12-60 kit, 12-32 kit, 25/1.7 (és a Samyang 7.5 FE-je, de ez Mo-n van (kölcsönadtam), és csak dec. 22-től férek hozzá. Majd updatelem a táblát, ha lesz rá igény. A GM1 Arca-swiss L-bracketjével is bővítem majd a táblát – azom is Mo-n van.)
A tatyók a linkekkel, ahonnan rendeltem:
Cullmann LAGOS S Vario 250
Cullmann Lagos Action 150
MANTONA VARIO DUO S
MANTONA VARIO DUO MA kompatibilitási tábla:
Jelmagyarázat: -: nem fér bele; +: belefér.
M43-only, kétkamerás, a lehető legnagyobb átfogású & fényerejű, ugyanakkor szállítási méretben minimalizált (azaz a legnagyobb, és emiatt a Fuji X-E1 + 50-230 kivételével mindent tárolni képes Cullmann Lagos Action 150-öt a lehetőség szerint kihagyó) legjobb felállásnak ezek alapján ez bizonyult:
- a GM1 + 12-60 a MANTONA VARIO DUO S-ben
- a G7 + 25 a MANTONA VARIO DUO M-ben. -
silmatauki
őstag
A Rajalánál (Finn/Svédország helyben + posta Mo-ra is, ha bevállalod a kommunikációs bonyodalmakat) megint van
- GM5 + Pana 15/1.7: 499eur
- Pana 15/1.7 magában: 399eurTermészetesen csak ma.
-
silmatauki
őstag
válasz Dolphin #79296 üzenetére
"Ha exFAT-ra formazod az SDHC kartyat, ugyanugy mukodik, csak nem lesz darabolas."
Pontosan melyik géppel? A GH4 és a G7 biztosan darabol exFat mellett is. Egy 64GB-os (azaz eleve SDXC) kártyával tesztelgettem a G7-et. A GH4-ről meg mások szintén ugyanezt írták: hogy ti. mindig darabolni fog: https://suggestionofmotion.com/blog/panasonic-gh4-memory-file-size-limit/
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz raylot #79248 üzenetére
Az EU-ban mindenhová lehet rendelni, Szlovákiába is.
"Ha az akciós pana cuccokra pályáztál, akkor már kb. sehogy."
Borítékolom amúgy mindenkinek, hogy 3 hét múlva még nagyobb Pana engedmények lesznek. Pl. tavaly olyankor az LX7 volt 199eur, GH4 700eur körül stb. Valszeg most is nagyon bebukik majd mondjuk az LX100, FZ1000, G7, GX8 stb. ára – sokkal nagyobban, mint most nov. elején.
(Persze mindez csak előrejelzés; meglehet, hogy pl. az LX100-at vagy a GX8-at nem árazzák le komolyabban (a jelenlegi 555-ös LX100-akciónál nagyobb mértékben), mivel ezeknek még nincs közvetlen követőmodelljük. Arra viszont mérget vennék, hogy az FZ1000 (meg megint az LX7) nagyon durván le lesz árazva, hiszen azoknak már van követőjük.)
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Mindegyik Pana obi támogatja a DFD-t, még a legolcsóbbak is. A Dual IS az, amit nem támogat mind – lásd pl. https://www.dpreview.com/forums/thread/3990058
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #79082 üzenetére
Van, aki csak szívességből/ passzióból videózik, mint pl. (általában) én. Fene akar drága / dedikált felszerelést. Nekem az jó, hogy megnyomom a gombot az előadás előtt; ha kell, a tripodon átirányítom a kamerát, az előadás végén meg kikapcsolom a felvételt, aztán az egészet feltolom a YouTube-ra lehetőleg minél kevesebb utómunkával. Ez pl. az iPhone-nál teljesen jó, mert egy fájlt csinál akár 3 órás előadásról is.
-
silmatauki
őstag
válasz Lassú Víz #79060 üzenetére
A Panát már a GH1 (2009) óta a legnevesebb (európai, emiatt érintett) videográfusok kérik, hogy vizsgálja felül ezt az idegesítő politikáját. (én is simán fizetnék többet egy korlátlan Panáért, csak hogy ne szívjak a 30 perces határral VAGY a gari nélküliséggel, ha az EU-n kívülről rendelem…) Eddig semmi válasz, és valszeg nem is lesz...
-
silmatauki
őstag
(Bocs a külön hsz-ért, rég lejárt a szerk idő): Tehát a tegnapi tapasztalataimat így foglalom össze: ha a Rajalánál vesztek G7-et, akkor, amennyiben az fekete, garantáltan nem lesz 29:59-hackelhető. Az ezüstökről nem merek mit mondani – ha valaki olyat vesz, légyszi ossza meg a tapasztalatait!
-
silmatauki
őstag
"...most őszintén, mire kell nektek a több mint 30 perces snitt? Birdmant akartok forgatni?"
Én pl. sokat videózom előadásokat 4k-ban. Eddig S7 Edge-dzsel, ill. (most októbertől) iPhone 7+-szal csináltam mindezt, de persze mind2nek vannak komoly hátrányai, pl. zoom nincs. (Az iPhone 7+ zoom lencséje csak magasabb fényben működik. Félhomályban egyáltalán nem, olyankor digitális zoomot használ a rendszer, és jelenleg sehogy sem lehet azt a zoom obi használatára kényszeríteni.) Viszont mind2 végtelen felvételt tesz lehetővé (ráadásul az iPhone ezt egy db fájlba teszi), ami hatalmas előny, nincs egyetlen elvesztett másodperc sem.
-
silmatauki
őstag
"én nem értek hozzá, de abszolút illogikusnak hangzik ez az ezüst-fekete teória, ami g7-nél igen, de máshol nem stb. inkább arra tippelném, hogy egy bizonyos batch (kor) fölött bezártak egy kiskaput és kész."
Valóban, lehetséges, hogy pl. ezüstből sokkal kevesebb fogyott vagy arányaiban sokkal többet gyártottak, ezért a régi, még hackelhető készletek sokkal tovább “kitartottak”. Ezért írták sokan, hogy az ezüst G7-esükön el tudták tüntetni a határt, míg a feketén nem.
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #79042 üzenetére
"Legalábbis ezt állítják a népek. Az tuti, hogy a feketén nem."
Ez a hsz-em a G7-re vonatkozik (NEM bármilyen Panára), lásd az eredeti hsz-em.
-
silmatauki
őstag
válasz Grga_Pitic #79043 üzenetére
Itt van egy leírás a GM1-ről is: http://www.apotelyt.com/photo-camera/panasonic-g-shutter-count
@t72killer: A GX80-ból a fekete is hackelhető, csak a G7-ből nem.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Na megvettem a G7-et a 25-tel és a 12-60-nal. Feketét vettem; valszeg ez hiba volt (lásd alább).
Elsőként váz/12-60 firmware upgrade (G7: 2.2, 12-60: 1.1; a 25-ösnek az eredeti 1.0-s verzióját még nem frisssítették), majd service menü a https://www.youtube.com/watch?v=_WWGZN7T298 alapján. Sajna bár engedélyezni tudom az NTSC framerate-eket (30/60), a 29:59-es határ maradt (természetesen az MP4 módot próbáltam; a 4K-ra amúgy nem képes AVCHD is korlátos marad). Többször megpróbáltam visszatérni az alapbeállításokra a felkínált EG (Németország), EF (Francia) stb. között is váltogatva (csak európai országokat kínál fel, szemben a videó távolkeleti egy db országával (GH)). Sajnos újból hackelve sem sikerült korltátlanná tenni. Mindkét obivel próbáltam (hackeléskor is).
Valszeg mindez azért van, mert fekete gépet vettem, és nem ezüstöt (fene akart esetleg lekopó ezüst-színezéket). Legalábbis ITT többen ezt állítják. Na ezt megszoptam – jobban el kellett volna olvasnom a topicokat vásárlás előtt
Mindez nem a 2.2-es FW miatt van (lásd a fenti linken: “Q: Anyone know if this is working after update to 2.2?? A: Yup - still working after update to 2.2. Yay!!”).
Egyszóval: ha el akarjátok távolítani a 30 perces MP4-limitet, mindenképp ezüst modellt vegyetek!
-
silmatauki
őstag
válasz silmatauki #79014 üzenetére
Sajna GX80-ra sincs semmilyen komoly leárazás: max. 150 eur-ral kérnek kevesebbet érte. (Pl. a váz 549eur 699 helyett).
-
silmatauki
őstag
DEAL ALERT!!!!!
Teljesen bejött a pár héttel ezelőtti, itteni G7-es előrejelzésem, amit a tavaszi 499eur-os ár alapján csináltam: a köv. 1 hétben a Rajalánál
- G7 body: 379eur
- G7 + 25/1.7: 399eur
- G7 + 12-60: 499eur
- G7 + 14-140: 699eurA többi Pana kamerára is van (némi) kedvezmény, sajna messze nem akkora, mint amit vártam, vagy mint ami tavasszal volt (pl. akkor GM5 + 15/1.7 volt 499eur - sajna most 999eur). Pl. a FZ1000 most 800 helyett 700eur (azaz nem túl jó vétel).
Homepage: https://www.rajalacamera.fi , váltsatok angolra a zászlóval. A lényeg: Mo-ra 20 eur a postaköltség. Keressetek a “rajala” szóra itt az m43 topicban, ha nem emlékeznétek a témára.
Na asszem én benevezek egy G7 + 25/1.7-re (mivel a service menüben hackelhető); holnap meg is veszem.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
-
silmatauki
őstag
Ha nem gond a 7.5mm, akkor melegen ajánlom a Samyang halszemét. Olcsó, viszonylag keveset CA-l és bitang éles.
GM1-gyel például itt van pár panoráma, amit csináltam vele: https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157666244585474
-
silmatauki
őstag
Kihozta a Lenstip tegnapelőtt a Pana 12-60 review-t. Hááááát – az edge resolution tekintetében tényleg nem egy 12-32, pláne nem egy 12-40 vagy akár 12-35...
Edit: a konklúzióban az Oly 12-50 kithez viszonyítják (csak, azaz pl. a 12-32-höz nem). Annál persze jobb (vakok között...).
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz Dr.Burn #78723 üzenetére
Mennyire fontos a háttérmosás? Ha fontos az élesség és nem fontos a háttérmosás, akkor én inkább hanyagolnám a nagyszenzoros gépeket, mert kis szezornál (max. 1”) nem fog annyira kijönni az esetleg rossz / túl lassú fókusz.
Az A6300-nál pluszban(!) ott van a túlhevülés kérdése, ami azért nyáron, napon (amilyenek általában a versenyek) stb. komoly problémákat okozhat.
Az itt ajánlott FZ1000 tényleg nem rossz cucc, ha videózni akarsz, akkor nagyon jó választás. Bár én megvárnám inkább az FZ2000-at (már csak pár hét), mert annak még jobb a fókuszrendszere (DFD) és még messzebb megy a teléje. A DFD főnyeremény, különösen tele tartományban – éppen ott, ahol az amúgy kitűnő Sony RX10 MkIII igencsak lassú. Sajna az FZ1000, bár olcsó, nem épp a legideálisabb általános fotózásra – pl. nagylátó tartományban nem muzsikál szépen az obija.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #78292 üzenetére
Négyrészes (a T-024X csak 3, lásd még: stabilitás és kioldási sebesség), 1.32kg és összecsukva 35cm – háát, nem tudom. Igazán csak az ára csábító – kevesebb, mint a fele a T-024X-nak, ha nem kapja el a vám. Én mindenesetre nem venném meg. A T-024X szerintem ma a legjobb pehelysúlyú (1 kg alatti) állvány – nem véletlenül az nyert a Traumflieger pehelysúlyú állványtesztjén sem: http://www.traumflieger.de/reports/DSLR-Zubehoer/Stativ-Tipps/Der-ultimative-Stativ-Test::1097.html#reisestative (arra keress, hogy “KAUFTIPP Ultraleicht”)
Szerk: most látom, hogy a németek a Q666C-t is letesztelték: http://www.traumflieger.de/reports/DSLR-Zubehoer/Stativ-Tipps/Der-Stativ-Test-Teil-2-Leichtstative-bis-1-3KG::1098.html#andoer_q666c_carbon
Nagyon-nagyon rossz a stabilitása – amit nem volt nehéz kitalálni az adatai alapján. Még azt is írják, hogy nagy a szórás (sok a gyengén sikerült, “hétfői” darab), ezért igazán csak úgy érdemes venni, hogy garantáltan kicserélik, ha sz@rt fogsz ki, de úgy meg a Kínából rendelés valszeg kiesik.
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #78284 üzenetére
Más: Ilyen állványa van vkinek? Túrabarát zsebállvány lenne.
Összecsukva 23.8cm és 816g – hát ez nem sokkal jobb, mint a Sirui T-024X + C-10s kité (összecsukva 39cm a fejjel és 0,95kg). Ráadásul a teljesen kihúzott mérete csak 60.9cm, ami nagyon-nagyon alacsony – a Siruié 139cm, azaz több, mint a kétszerese.
Én személy szerint nem foglalkoznék vele. A Sirui bármilyen hátizsákba befér, alig foglal helyet, és ugyanakkor majdnem teljes értékű állvány. Még panókat is (Nodal Ninja 3/II és 4 fejekkel, Pana GM1 + 7.5mm, ill. Sigma DP2M kombókkal) is normálisan tudtam vele csinálni. (Persze nem volt olyan stabil, mint a Manfi 055-3 + Sirui K-30X-as kombóm, azaz nagyon kellett egyik kézzel fognom, hogy a panófej csavarásakor ne mozduljon el.)
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #78221 üzenetére
Na ja, ezért nem is vettem FZ1000-at (nagylátó tartomány viszonylagos életlensége, ami miatt nem használtam volna). Az FZ2000-ret remélhetőleg már jobban megcsinálták, mert amúgy szinte minden paraméterében (kivéve az extrém nagysebességű videó) jobb, mint a (jóval drágább!) RX10 MkIII.
-
silmatauki
őstag
válasz t72killer #78213 üzenetére
"amúgy a 30p (NTSC) trükk állítólag a 30perces limitet is eltünteti"
Ja, remélhetőleg az FZ2000-hez is lesz ilyen használható hack (és az nem hevül túl 4k-ban), mert nagyon tetszetős darab, és a DFD miatt sokkal jobban használható a tele tarományban, mint az RX10 MkIII. (Feltéve, ha egyértelműen jobb az optikája, mint az FZ1000-esé, ami nagylátó(bb) részen egyáltalán nem érte el az RX10 szintjét.)
-
silmatauki
őstag
válasz Mercutio_ #78200 üzenetére
A masodik link helyesebben (konnyebben megtalalhatoan) https://prohardver.hu/tema/fujifilm_x/hsz_15297-15297.html
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
válasz hibavissza #77066 üzenetére
Mondjuk nem ez lenne az első eset, hogy a Pana video encodere nem bírja a svenkelést és a többi, hasonló, gyak. mindent érintő változást. Ugyanez (“mudding”-ra keressetek) volt a GH1 (első 1080p Pana kamera) vagy a TZ7/ZS3 (első 720p Pana p&s kamera) encoderének hibája.
-
silmatauki
őstag
"Végül is nem titok, elég jó árban lehet csak ma a 220voltnál venni GM1-et 12-32-es obival (125.910 Ft)."
Az nagyon drága – a felsorolt országokban 100eur-ral kevesebbért (299eur) kapod meg ugyanazt a GM1 + 12-32 kitet. A finn helyzetnek néztem most utána: a Rajalánál most nincs annyiért, a Rajala alá tartozó Superphoto-nál viszont igen. Ezek ugyanúgy postáznak külföldre is (20 eur)-ért, mint a tulaj Rajala.
-
-
silmatauki
őstag
válasz totálkezdő #76462 üzenetére
Vegyél egy 7.5/3.5-öt. A zoomokhoz képest nagyon olcsó, ugyanakkor kiváló minőségű / képű, a több, mint kétszeres árú (igaz, automata) Pana 8mm-nél pl. egyértelműen jobb.
Ezeket a panókat pl. mind a GM1 + 7.5-ös kombóval csináltam:
https://www.flickr.com/photos/123250104@N04/albums/72157666244585474
[ Szerkesztve ]
-
silmatauki
őstag
Esetleg még megoldás lehet a Manfrotto talprendszer teljes kukázása. A Sirui például (a versenytársakhoz képest) viszonylag olcsón ad nagyon jó minőségű, és teljesen AS-kompatibilis fejeket.
Ezek ráadásul sokkal stabilabbak is (nincs “elmászás”, ami sajna soxor még a drágább Manfi fejeknél is előfordul), mint a 498RC2, az adapter (Manfi talp + third-party AS talp) által behozott instabilitásról nem is beszélve.
Én pl. a Sirui K-30X-et vettem (140 euró + posta az amazon.de-ről) a Manfi 055-3-omra. Atomjó darab (és persze tökéletesen használható a Manfi állványon).
-
silmatauki
őstag
válasz Victoryus94 #76390 üzenetére
Ha sportfotózni akarsz, akkor az adapterezésről azonnal mondj le. Még a top Sony vázakon (azaz nem az A6000-ren), drága aktív adapterekkel sem érik el az adapterezett Canonok a natív Sony üvegek AF-ét.
-
silmatauki
őstag
válasz Mercutio_ #76266 üzenetére
"silmatautki: ebből nem akcióznak valahol?"
Nem - én is a GX80-nal szemezek, de mivel tök új gép (szemben pl. a Rajalánál akciózgatott Pana cuccokkal, amik ha nem is túlhaladott, de legalábbis – pl. a GH4 – már min. 1 éves modellek), ezért még semmi akció nincs.
Mind1, SZVSZ így is megéri pl. egy 20/1.7-tel 900 euróért (vagy 12-32-vel 800 / csak a váz 700), ha a többi m43-as gép árát (és tudását) nézzük.
-
silmatauki
őstag
válasz Tikakukac #76229 üzenetére
"A bajomra anno előkerestem az angol kifejezést, de már el is felejtettem, tehát itt a gond az a fura érzés, ami a videó folyamatosságára irányul. Ha húzol egy oldalra mozgást, akkor szinte látod, ahogy a képek egymást fedik és kúsznak ki alóla. Megvan a frame mennyiség, csak fura."
Tehát a svenkeléssel (panning) van a baj? Deaktiváld az OIS-t.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest