Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Doratov

    csendes tag

    válasz #25237004 #22 üzenetére

    A történelmi kontextus az, hogy ömlesztve, nem a maguk idejében játszottad a játékokat. Ha te is '96-ban toltad volna a Duke-ot, '97-ben a Turokot, akkor 99-re pont csömöröd lett volna neked is, ahogy nekem és sokan másoknak is a klasszikus shooterektől, és epekedve vártad, hogy mi jöhet még, ami kicsit, vagy nagyon más. És '99 nyarán nekem elhiheted, a Kingpin ilyen volt. Nem nagyon volt különböző a korábbiaktól, de a setting unikális volt akkor és ott. Nyilván ha a korszakos játékokat egymás után tolja végig az ember, pláne nem időrendben, akkor kijön, hogy a Kingpin, ami pont nem korszakos, nem akkora spíler. De egész más az, ha az ember végigél egy adott időszakot.

  • Doratov

    csendes tag

    válasz #25237004 #20 üzenetére

    Ez most olyan, mintha azt mondanád, a T modell szar, mert azóta már próbáltál Ford Mustang-ot... Miközben annak, aki meg a maga idejében előtte csak lovaskocsival utazott, lehet, hogy többet jelentett a T modell. Ez nem a lejárt lemezségről szól, hanem hogy történelmi kontextusban mi volt akkor elérhető, amikor a Kingpin érkezett, és aki akkor próbálta ki, mit nyújtott neki - mert nem volt elérhető rengeteg minden, amit felhoztál, mint jobb.

    Azt már nem is említve, hogy egy olyan időszakról volt szó, mikor a játék zsánerek kialakultak, szinte havonta reformálódtak meg, amit bizonyít az is, hogy a felsorolt játékok bizony tényleg megreformálták, és ilyen szempontból lejárt lemezzé tettek korábbi játékoka; de ettől még az adott játék eredeti értékéből nem vesz el semmit egy később érkezett. Csak érteni kell, hogy mit nyújtott, és mikor nyújtotta a korábban kijött játék.

    Meg azért ne csináljunk már úgy, mintha a fél-1 évvel újabb játékok már az emberiség fejlődéstörténetének egy teljesen új korszakában készültek volna, generációkkal fejlettebb technológiai háttérrel. Fél-1 évről van szó. :D

    De, igen! Nem tudom, milyen idős vagy, de akkor nem fogod fel a korszakot. Fél év alatt új VGA generációk jöttek ki, hihetetlen grafikai változásokat hozva. A HL1 elég keményen tette zárójelbe a klasszikus FPS-eket pl. Nálam egyébként a System Shock 2 volt, amely épp a Kingpin után pár hónappal jelent meg, ami ugyanezt érte el egy időre.

  • Doratov

    csendes tag

    válasz #25237004 #18 üzenetére

    Hát, akkor viszont a véleményed alaptalan, ugyanis nem a saját idejében próbáltad, és ilyen szempontból mindegy, mennyivel később történt ez. Ha a demókat, teszt verziókat nem nézzük, akkor mindösszesen az Unreal jelent meg egy évvel korábban, a Requiem pár hónappal korábban - és azt hiszem, ennyi. Ne vedd sértésnek, de nincs meg a megfelelő kontextusod. Ha ténylegesen a maguk idejében próbáltad volna ezeket, akkor úgy emlékeznél erre az időszakra, mint az FPS játékok aranykorára, mikor a HL1 után pár hónapon belül megkapta az ember a Requiemet, az AvP1-et, aztán a Kingpint. Nem lehet ennyivel elintézni, hogy ami utána jött, az mind jobb volt. Klasszikus FPS volt, és mint ilyent, nagyban az határozta meg, hogy milyen settingben irtottad az ellenfeleket.

  • Doratov

    csendes tag

    válasz #25237004 #12 üzenetére

    Egyébként teljesen mindegy, a játék szvsz már 20 éve sem volt nagy szám.

    Ilyenkor eltűnődöm, hogy ugyanarról a játékról beszél-e a kommentelő, vagy tényleg próbálta a téma tárgyát a maga idejében? Miért ne lett volna nagy szám? 1999 nyarán jött ki, fél évvel vagyunk a Half-Life után, mennyi játék volt, amiben gettó/gengszter életérzés volt, rapzenével nyakon öntve? Volt tán egy menedzser játék, a 2D GTA (az se igazán ez volt), más hirtelen nagyon nem is rémlik, de ha mégis, akkor is egy kézen meg lehet számolni ezeket. Na meg az NPC-k, akikkel tudtál ellenségesen, meg barátian beszélni, plusz boltokból tudtál vásárolgatni. Nem mondom, hogy korszakalkotó dolgok ezek, de az alig 7 éve létező FPS zsánerben, ami épp csak elkezdett lejönni a Doom/Quake klón vonulatról, igenis fontos állomás volt.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés