Hirdetés

Hirdetés

!!! SZERVERLEÁLLÁS, ADATVESZTÉS INFORMÁCIÓK !!!
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!

Új hozzászólás Aktív témák

  • Robitrix

    senior tag

    válasz devast #60 üzenetére

    pont ez az.. bizonyos játékokban hozhat a 3D cache akár 20% körüli töbletet. más játékokban meg észre se venni különbséget. A dolog attól függ, hogyy milyen a játék kódja. Ahol nagy ugráások vannak a cimben ott gyakran kell újra tölteni az egész cache tartalmát. A cache úgy müködik, hogy ha fel kell használni egy olyan memória cimet vagy utasításban vagy adatban ami nincsen éppen bent a gyorsító tárban, akkor kidob minden régi tartalmat a cachből és betölti a az új utasitás memória cimének teljes környezetét. Abból a logikus megfontolásból, hogy az esetek 98%.ban a következő utasitás és annak adattartlma ott lesz az aktuális környezetében és nem utasitásonkén kelljen tölteni a RAMból a CACHE tartalmat, hanem legyen nagy eséllyel kéznél a kövekezó utasitás és adat. Szóval ha olyan a kód, hogy egyszer TOLN-nában dolgozik majd gyorsan útugrik ZALÁ-ba, Majd szabolcsba(memória cimek szerint akkor gyakori a cache újra töltés. Ha sok a cahe teljes újra töltés akkor sokat gyorsít a 3D cache. Ha kevesebb a programban a teljes cache újra töltés, akkor nem jelent sokat a 3D cache. Söt mivel a 3D-s CPU jellemzően kisebb órajelen fut. Simán lassab is lehet egy program futás 3D CPU-n. Persze a játékok se egyformák. Van ahol semmit nem hat a 3D van ahol csak szinte alig és van ahol többet. Annak fügvényében milyen kódot irtak.

Új hozzászólás Aktív témák