- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
- Home server / házi szerver építése
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Aktív témák
-
tr00p3r
addikt
válasz
xcbiker #10995 üzenetére
A Sigma 1706 nem jó? Biztos kell a pedálfordulat is?
Lehet a Cateye is, de picit többért már kapsz Polar CS400-at. Ha kell, akkor lehet, hogy tudok "jóárasítottan" szerezni a Fitness-Trade-től..
-
xcbiker
addikt
Nekem is kellene valami jóféle óra, de olyan ami pulzusmérős is.
Eddig cateye-ket néztem: a két elsőt: [link]Szerintetek? Vagy más gyártótól?
-
amargo
addikt
Legalább arra nem kell költeni
Köszi!
Más: Nyereg, 50km tekerése terepen minden félén, sajog a hátsóm, és nem ez már beteges, nem akarok a kés nyelére ráülni.. Valami nyereg kellene, ami nem nyom ennyire, nem nagy puhát akarok, de ne deszka legyen!
Valami emberi árban nézelődök..
-
tr00p3r
addikt
Rendben, maradok a 6 csavaros XT-nél. Bár az idei XT-t is csak CL-est láttam. Marad a 2004-es XT tárcsa......
@többiek:
Újabb lámpák, pulzusmérős és kilométer órák érkeztek:Órák:
SIGMA ONYX PRO 2DB 21.000.- / DB
SIGMA ONYX FIT 2DB 17.000.- / DB
SIGMA ONYX EASY 2DB 12.000.- /DB
SIGMA ONYX CLASSIC 1DB 10.000.- /DB
SIGMA PC-3 1 DB 5.000.- / DB
SIGMA PC-9 2DB 7.000.- / DBKilométerórák:
SIGMA BC 1706 HR 2DB 17.000.- /DB
SIGMA BC1606 L 3DB 9.000.- /DB
SIGMA BC 1606 L 1DB 6.000.- /DBSIGMA BC 906 4DB 3.000.- /DB
SIGMA BC 1106 1DB 4.000.- /DBCATEYE VELO 8 KM ÓRA 1DB 3.000.- /DB
Lámpák:
CATAYE TL-LD 150R 2DB 2.000.- /DB
CATEYE TL-LD 500R 3DB 2.000.- /DB
CATEYE TL-LD 170R 3DB 1.000.- /DBZárak:
ABUS BORDO 6100 SZÁMZÁRAS 90CM 1DB 14.000.- /DB
ABUS BORDO 6000 KULCSOS 90CM 1DB 14.000.- /DBEzek ügyében PM-ben keresstek!
-
válasz
tr00p3r #10991 üzenetére
Lehet más tárcsát használni, de nem biztos, hogy szeretni fogja az adott tárcsa az adott betétet, plusz az XT valamivel jobb minőségű is. (Mondjuk én a Hayes-emhez Saint tárcsát használok, de ez egy másik történet.
)
Tudtommal csak CL-es XTR van, igaz, abból két fajta. -
válasz
amargo #10985 üzenetére
Fékmerevítő felesleges, V-fék nem húzza össze a vázat, legfeljebb, ha álló helyzetben feszegeted, de azt meg ugye minek.
Amire a pillangók elkezdenék feszíteni a támvillákat, már rég állóra fékezted a kereket. A fékmerevítőket igazából a brutál kanti fékekhez találták ki, meg persze a már említett Magurákhoz, de ott eleve azzal voltak szerelve gyárilag.
-
amargo
addikt
Sziasztok!
Tegnap tekertem egy kicsit János hegy, amit leszűrtem és a tegnapiakat olvasgatva fékcsere avid single digit sl, és hátra valami fékmerevítő, összehúzza a vázat, ez mennyire "normális"? fékkarokat érdemes-e cserélni szintén sl-re?
Most jelenleg avid sd 5 van rajta, a leírások alapján SL kimondottan jó fék, és kiváncsi lennék rá(így tárcsa nem kellene..).
-
tr00p3r
addikt
-
válasz
Jim Tonic #10977 üzenetére
Hmm... az első linken is láthatod, hogy az adatmezőben a sorozatnál (alkatrészcsaládnál) a Non-Series áll. A BR-M485-ös nem az Alivio család tagja, hanem egy szérián kívüli tárcsafék, amire jó néhány példát találunk a Shimano alkatrészei között. Az Alivio családban a BR-M415-ös tárcsafék szerepel, amint az a Shimano honlapján is olvasható.
Tudom, hogy hova mutat a link, mivel többek között én írom a szóban forgó magazint, ugyanakkor LCs megfogalmazása annyiban pontatlan, hogy nem Alivio, hanem Alivio szintű fékről van szó.
Igazán nem kukacoskodásként írom mindezt, csak a pontosság kedvéért.
-
tr00p3r
addikt
A Polar CS600 Kékesnél, ami ugye elvileg 1014, 1007-et mutatott. A verseny végén, pedig 1320 méter össz. szintkülönbséget. Ez már közelebb volt a középtáv megadott szintkülönbségéhez.... " - A középtáv útvonala 58,96 km.- A szintkülönbség 1325 méter.- 14,9 km a betonút, 44 km erdei ösvény vagy dózerút"
-
-
válasz
Manitou #10953 üzenetére
Elég sokszor kell kalibrálni. De mondjuk annyiban egyszerű a dolgom, hogy tudom, mien magasan állok a házunk kapujában, azt belövöm induláskor, és akkor csak egyes ismert mérőpontokon kell finomítanom, nem téved sokat, pár méter max, ami barometrikus műszertől egész jó. A zárt teret mondjuk nem szereti, ott szeret butaságokat beszélni.
-
Foglalt név
addikt
válasz
becuszabi #10967 üzenetére
Mások a tapasztalataink, eltérő a véleményünk, tartsuk tiszteletben egymásét, szerintem ez egy korrekt megoldás.
A túráról:
Sanyarú bevallani, de az egyik legfontosabb tapasztalat, hogy a magyaroknak ~0 a közlekedési kultúrájuk. Az egy hét alatt egyetlen "negatív" dolgot tapasztaltam, ellenben mindenhol figyeltek ránk. A szakadék mellett futó szerpentinen ugyanúgy akár állóra fékezett egy nehézpótos kamion, ha úgy érezte, hogy nincs elég helye nagy ívben kikerülni, mint egy hosszú egyenesben, s nem próbáltak soha minket vagy a szembejövőt leszorítva elhaladni. A kellemetlenség a dudálás volt, amit 5 autósból 3 eszközölt, néha integetéssel vagy fényképezéssel kombinálva a köszöntést. Nekik biztos élmény volt a találkozás, nekünk viszont egy idő után fárasztó volt.
Egy komoly negatívum viszont, hogy egyáltalán nincsenek felkészülve a "túrázokra". Nagyobb városokban(Zágráb, Karlovac) könnyen lelni szállásra, ellenben a hegyek között a leghúzósabb 120km-es szakaszon szinte semmilyen szállás lehetőség sincs. A vadkempingezést pedig szinte mindenki ellenjavalotta.
Az utak szinte kivétel nélkül kifogástalanok. A kivételek a pár km felújításra váró és a pár km felújítás alatt álló(ezek többnyire murvásak) szakaszok. Eltévedni nehéz, mert az irányító táblák egész jól elhelyezettek, ellenben km-t nagyon kevés helyen írnak, ahol véletlenül mégis, ott erősen saccolt értékekkel.
Rieka felé Karlovacig kellemes a terep, kényelmes gurulásra ad lehetőséget, onnan viszont a dinári-hegység egész kellemes akadályt képez, amelyet a fent említett okokból illik egy nap alatt leküzdeni.
A parton viszont már kifejezetten készülnek a bringásokra(hiszen itt már bérelni is lehet és sok lakókocsi "tartozéka"). Nem mindennapi élmény egy fürdőnadrágban a nyeregbe pattanni és az éppen nekünk tetsző sziklánál vagy strandon felfrissülni a habokban, majd tovább a napsütésben percek alatt megszáradva újabb szépségek felé tekerni
Mi jó 2,5 nap alatt gyűrtűk le a távot, amennyit szállásra és ételre költöttünk azzal kb. sikerült kiváltani a megspórolt benzinköltséget. Tehát akinek van +4 napja, érez magában késztetést, annak csak ajánlani tudom.
-
válasz
Jim Tonic #10957 üzenetére
Ácsi-bácsi...
Olyan, hogy hidraulikus Alivio tárcsafék, nem létezik. Az Alivio tárcsafék szett bovdenes. Az, hogy a Testbike-on miket irkálnak össze, sose vedd alapul. Tehát még egyszer: az Alivio tárcsafék bovdenes.
Egyébként pedig nincs olyan jó egy olcsóbb tárcsa, mint egy pöpec V-fék. Sőt, valójában sokkal gyengébb. Ha igazi brutál féket szeretnél próbálni, menj egy kört egy régi XTR kantifékkel szerelt, merev vilás géppel. Garantált a paradigmaváltás.
-
becuszabi
aktív tag
Ariadne, rétisün...meg mindenki... de jó, hogy ti gyorsabban írtok, megkíméltetek egy csomó gépeléstől...a véleményem ugyanez.
Kiegészítés: én nem DH-zok, nem versenyzek. Országúti túrázással indítottam a bringás korszakomat tizenvalahány éve. Az akkori fizum kb. feléért vettem bringát: műanyag fékkarok, fékpillangók, szimplafalú felni, menetes racsni, stb. Örültem neki, szerettem, de ahogy többet használtam, jöttek a hibák, küllőszakadás, 8-as a kerékbe, széthulló racsni, ilyesmik.
Naná, hogy költöttem rá, mert bringázni szerettem és nem hazatolni a lerohadt bringát.
Külföldön is voltam bringázni, kevés pénzből, akkor még nem volt mindegy, hogy kajára költöm, vagy alkatrészt veszek Svájcban.
Manapság már terepen közlekedek ha tehetem, az országútra nem megyek ki...pont azért mert bringázni szeretek, nem pedig félni az autós társadalom bunkóbbik felétől.
Terepen viszont a komoly igénybevételt akármi nem bírja. Fogyasztói társadalom ide, mesterségesen generált trendek oda, a minőséget meg kell fizetni....egyébként meg szívesen fogadnánk (fogadtuk volna) a beszámolódat
(nekem egy életre meghatározó élmény volt egy ilyen országúti túra)
-
Foglalt név
addikt
válasz
Ariadne #10963 üzenetére
Nem elsőre ítélek, 15 éve bringázom
Gyakorlatilag ugyanolyan jól érzem magam nagybátyám 25 éves 28colos szovjet bringáján, mint egy 500 ezres országútin. Vezetni is szeretek és ott is legalább akkora örömöt ki tudok csiholni egy kormányváltós trabiból, mint egy 400 lovas versenyautóból.
Köszi az elismeréseket, de szerintem egyáltalán nem vészes túra.
-
tr00p3r
addikt
válasz
Foglalt név #10960 üzenetére
Szia,
Mielőtt félre értenéd, leszögezem, hogy nem személyeskedni akarok, de:
Míg más elcigizi, elissza, elkártyázza, eldrogozza, vagy elqrvázza a pénzét, én egy olyan bringára költök, amit kihasználok. Amatőr szintű versenyzésre, edzésre és nem utolsó sorban munkába járásra.. Lehet, hogy egy 15 ezres bringával is ellehet menni akár Horvátországba, gondolom főleg aszfalton, de ha Kékestetőről terepen legurulnál egy ilyen bringával, garantálom, hogy az első meredek köves ösvényen ketté törne a bringa. Az életeddel játszanál és itt jön az "igényesség". Nekem igenis igényem van arra, hogy olyan alkotó elemekből álljon össze a kerékpárom, amire bízhatom az életem és az egészségem. Az, hogy a pénzköltés a hobbim, az meg azért vicces, mert ha tényleg annyit költenék rá amennyit el lehetne, akkor a bringám jelenlegi értékében vennék vázat. Ez kijelentésed kicsit olyan, mintha, történetesen a PH-n regisztrált emberkék nagy részének a pénzköltés és vásárlás lenne a hobbija. Említhetném azt a számtalan topikot, ahol a kollégák a gépeik illetve azok komponenseinek sebességét mérik össze egymáséval és örülnek mint majom farkának, hogy az egyik gép 8 ponttal többet tud 3DMark-ban, mint a másik. Akikről itt, látatlanban és ismeretlenül, véleményt alkotsz, ennek a topiknak kemény és állandó magja mind 30 körüli/feletti emberek, akiknek a sport eme ágazata jelenti a kikapcsolódást, pihenést és a non-plusz-ultra sportolási lehetőséget, a dolgos munkanapjaik mellett. Kizárólag ők keresik meg és szánják rá a hobbijukra.
Csak annyit kérek, hogy ne ítélkezz úgy, hogy mit sem tudsz ezekről az emberekről és hagyd meg nekik a hobbijukat. Biztos neked is van olyan mániád, hobbid amire ők/mi mondanánk, hogy igazából túlzott pénzkidobás vagy költekezés.
Az autót meg itt ne is említsük egy lapon a bringával, mert a legdrágább bringának sincsen megközelítőleg annyi járulékos és állandó költsége, mint egy autónak. Nekünk is van, tudom miről beszélek.
@előttem szólók: számból vettétek ki a szót! Kicsit lassabb voltam.
-
Dirtyz
őstag
válasz
Foglalt név #10960 üzenetére
Nézd, mindenki arra költi a pénzét, amire akarja és tudja. Nekem fontos, hogy verseny közben ne rohadjon le alattam a vas és ezt csak jobb, minőségibb alkatrészekkel lehet elérni.
Városban én is 15eFt-os gépet használok. -
Ariadne
őstag
válasz
Foglalt név #10960 üzenetére
Amennyit az emberek autókra költenek, hihetetlen. És mindezt csak azért, hogy az ötven méterre lévő boltba is azzal menjenek, fizetik rá a húszéves hitelt. Vásárlási mánia, nem tudom megérteni...
A 15.000 és a 100.000 Ft-os bringa között ég és föld a különbség használhatóság szempontjából. Egy műanyag alkatrészekből álló V fék nem fog megfogni egy meredekebb, köves-gyökeres lefelén, a legalacsonyabb szintű váltókat folyamatosan állítgathatod, ha egyáltalán hagyja magát normálisan beállítani, és még sorolhatnám. Aszfalton nyilván kisebb a különbség, de az erdőben, terepen bizony számít, hogy milyen alkatrészek vannak a bringán. DH-ról nem is beszélve, ott egy 15.000-es bringát használni kifejezetten életveszélyes lenne. Ne ítélj elsőre...
Viszont a lényeg közös, bringára költött összegtől függetlenül: szeretünk bringázni, és ez a lényeg. És az is biztos, hogy a teljesítmény nem a bringától függ, hanem annak az edzettségétől, aki rajta ül.
Szerintem...
mod: És
, eltekerni Horvátországig, az nem semmi...
-
rétisün
veterán
válasz
Foglalt név #10960 üzenetére
"itt kivétel nélkül szinte mindenki annyiért vesz biciklit, amennyit én talán autóra szánnék"
ez azért lehet, mert akik ideírogatnak (velem együtt, bár én annyit nem költök a bicajaimra
) a hobbijuk a bringa, és az ember azért elég sokat hajlamos költeni a hobbijára (néha kivülálló szemében abnormális összegeket
) arról nem beszélve, hogy olyan is van, aki rendszeresen versenyez is, őket asszem nem kell külön magyarázni, mért költenek annyit, amennyit.
-
válasz
Foglalt név #10960 üzenetére
Bicajjal mentetek Horvátba?
-
Foglalt név
addikt
Mikor hazaértünk horvátországból, gondoltam pár sorban megosztom a tapasztalataimat, amíg Flow megírja a logout-os hosszabb légvételű cikket. De előtte és azóta is bele-bele olvasgatok a topicba és azt látom, hogy itt kivétel nélkül szinte mindenki annyiért vesz biciklit, amennyit én talán autóra szánnék
Én a 15eFt-os gépemmel is legurultam a 600km-t problémamentesen és jól éreztem magam, mert szeretek tekerni.
Bocs a kifakadásért, csak egyre több helyen találkozom vele, hogy különböző emberek beszélnek a hobbijukról, miközben mindegyiküknek ugyanaz a hobbijuk: a vásárlás. Mindezt persze az igényesség szó mögé bújtatva.
-
Urak!
Conti Travel contactot keresek lehetőleg 47-est. Tudna valaki szerezni hamarban? Mert ez hihetetlen, hogy 6 boltba nem voltak képesek meghozni fél éve, a netesekről nem is beszélek.
Előre is köszi!
-
becuszabi
aktív tag
válasz
Manitou #10954 üzenetére
Az a bizonyos kattogás is elmúlt már?
Röstellem, de már két hónapja itt van a dobozban és még mindig nincs felszerelve...először, mert sokat gondolkodtam, hogy kell-e nekem új fékcső (mindenképpen meg kellett volna bontani, mert a gyári hosszú), aztán meg annak a megérkezésére vártam...meg persze szerencsére a BB7-ek is tökéletesen tették/teszik a dolgukat
...no de majd ebben a hónapban sort kerítek a cserére -
becuszabi
aktív tag
válasz
tr00p3r #10945 üzenetére
Én eBay-es boltból szereztem 38k-ért az Avid J7-et szőröstül-bőröstül (cucc+posta).
...az persze már más dolog, hogy a mostanság érkezett Goodridge fékcsövek agyonvágták az eddigi jó ár/érték arányt
...szóval 35k igen jó ár...természetesen készülni kell a megfelelő érvekkel otthon, de talán a színes foltjaid látványa pár mondatot helyettesíteni fog
Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest