- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Gaming notebook topik
- OLED TV topic
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Fujifilm X
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz Ariadne #1711 üzenetére
Corratec SuperBow
''Valami Amerika. Legalábbis, ami az érzést és a NATO bázisokat megszégyenítő cm2-enkénti USA felirat-sűrűséget illeti. Származását tekintve tesztalanyunk természetesen telivér germán, hatalmas adag eleganciával, egy nagy rakás különcséggel, másfél kanálnyi sznobizmussal, és öt késhegynyi extrával.
Corratec 2004
A Corratec 2004-es MTB palettájának hatodát kitöltő SuperBow vázra épülő gépek közül a csúcsot képviselő Titan 2003-as változatáról az első keményfedeles számban, vagyis a 2003 januáriban írt Atom. No, azért mi csak pislogjunk lefelé is! A Corratec kategóriái valahonnan ismerősnek tűnnek, ugyanis a csúcs Titan alatt sorrendben a Team World Cup, a Team, és a Race szerepel, majd az „íj” geometriájú vázak belépőszintje a jelen cikkben beviszgálandó Fun.
A görbület
Lássuk be, a SuperBow biometrikus geometriáját nehéz lenne takargatni, igaz leírni sem sokkal könnyebb. A jellegzetesen görbülő, egy darabból készült felsőcső-támvilla kombó már messziről vonzza a tekinteteket. A tavalyi váz piros-fekete uralmát idén a narancs-anthracit váltotta fel, nagyon ízlésessé téve a gép színvilágát. Az íj felsőcsövei a félintegrált csapágyat rejtő fejcsőtől 2 cm távolságban válnak el egymástól, hogy a nyeregvázcsövet két apró közdarabbal megtámasszák, majd a V-fék erejének ellensúlyozására beépített keresztcsövet tartsák, s végül a hátsó papucsokban végződjenek. A papucsok a festés által is kiemelve nagyon jól mutatnak, meggyőző varratvastagságokkal, cserélhető váltópapuccsal és természetesen tárcsafék konzollal. A támvilla felülről egyenes, míg a láncvilla egy hangyaleheletnyi S-bendet kapott, vagyis mondjuk inkább úgy, hogy egyenesnek nem nevezhető. A homlok- és felsőcsövön található apró dombornyomott alu színű felirat és címer többek között a különcség és elegancia hordozója. A bovdenek vezetése nekem megint nem igazán tetszett. A két váltó drótjai az alsócső alján futnak, s igyekeznek felszedni mindenféle nem odaillő dolgot, ami a váltásteljesítmény rovására megy. A hátsó fék bovdenje már szerencsésebb helyzetben van, mivel egy kisebb vargabetű leírása után a dupla felsőcső szárai közt fut belül, jól elrejtve a kukkolók vizsla pillantásaitól, és az út porától.
A teleszkóp
Manitou Six Sport névre hallgat a teló, ami valahogy nem illik ebbe a gépbe, legalábbis ennyi pénzért. 28.6-os Cro-Mo becsúszók, 80-100mm-ig állítható rugóúttal, magnézium külsőszárral és microlube rendszerrel. A rugózásról acélrugó, a csillapításról elasztomer gondoskodik. A kikoppanásgátló MCU valahogy kimaradt, így hirtelen kiemelésnél bizony rendesen csattogott a villa. 1820 grammos súlyával versenyképes darab a túrakategóriában, ám egy közel negyedmilliós gépben valahogy sutának hat.
A felszerelés
Na igen, megérkeztünk a gép savához és borsához. Engem speciel lenyűgözött, hogy a hajtásláncon kívül minden egyes alkotórész vagy Corratec vagy ZZYZX. Nagyon szeretem az ilyen felszerelést egy amúgy is egyben levő biciklin, mert ez azt sugallja, hogy nem ad hoc összeválogatott alkatrészeket hánytak fel a gépre. A meghajtás úgy kezdődik, hogy FSA ISIS, ZZYZX hajtómű. Kellően merev a tekerés ezáltal, bár az íj geometria miatt zavarba lehet hozni lendületesebb sprintekkel, ja persze jóval 80 kiló fölött. Ami mindjárt szembelöki az óvatlan szemlélőt, az a Corratec BullBar Race elnevezésű kormány, ami szakít a hagyományos kormány-szarv felépítéssel, ugyanis a szobakerékpárokon előszeretettel alkalmazott formát vezeti elő. Van, akinek tetszik, van akinek nem. Én ez utóbbiba soroltam magam mire visszaadtam a gépet. Az előnye, hogy több fogást tudunk rajta váltogatni kvázi átmenet nélkül - maga a konstrukció egyébként nem volt különösebben merevebb vagy gyengébb, mint hagyományos társai. A kormányszár még egy nagyon helyre kis darab! ZZYZX természetesen, 110 mm hosszú, 7 fok emeléssel, elöl nyitott, 4 + 2 csavaros. Az eddig elhangzottak mondjuk különösebb kegyetlenséggel nem csalnak negédes mosolyt az arcokra, de van rajta egy felirat, amivel belopta magát a szívembe. Jelesül, hogy +7 MTB, és alul, fejjel lefelé, hogy -7 ROAD. Továbbmegyek! A takaros stucni alatt 2 db karbon távtartót találunk! A részletek, ugye-ugye… A fékek, fékkarok szintén zedzedvájzedeksz usa feliratot viselnek. A kerekek ízig-vérig Corratec-esek, lévén, hogy az agy, a felni, a belső (!) és a külső köpenyek is a cég gyártmányai. (Amit nem Corratec név alatt futtatnak, az meg ZZYZX, de gondolom ezt már sokan kitalálták ;-) (Bővebb infó a cég honlapján olvasható.)
Nyeregben
A váz alacsony átlépési magassága jól jön, ha szoknyában kívánunk tekerni, de még el tudok képzelni pár egyéb esetet is. A hajtásláncok a tesztgépeken Deore szint fölött a nyúzás egy hónapja alatt nem igazán produkálnak hibákat, így ezekről most sem tudok beszámolni. A gép nem különösebben hosszú, mégis stabil, jól irányítható, nem idegeskedik szűk fordulókban, bár a 110-es stucni a kelleténél jobban nyújtja a pilótakabint. A gyári kerekek jól vizsgáztak, csakúgy, mint a külsők. Ezek elöl 2.3-as, hátul 2.1-esek voltak, teccetősek mind küllemre, mind pedig menetteljesítményre, bár tény, hogy nem dagonyát és saras turista utakat álmodtak alájuk a fejlesztők. A villa kikoppanásgátló nélkül leginkább csattogott, mikor elfogyott alólunk az út, vagy hirtelen megemeltem a gép orrát; az MCU-k megfagytak a februári mínuszokban, ahogy az várható volt, de még így sem ment az út 50 mm alá. A fékek… Nos, nem voltak jók. A ZZYZX kar és fék párosítás rendesen várakozás alatt teljesített. A leghatározottabb, 4 ujjas utasításra is csupán bágyadt lassításra volt képes a latyakban. Egy próbaképpeni fékpofa csere mondjuk javított valamelyest a fékhatáson, de az még mindig EZERszáz tyúklépésnyire maradt az üdvösségtől.
Némi fejlesztés
A fékeket mindenképpen lecserélném használhatóbb típusra, a telót pedig egy egyszerű, de feltétlenül csillapítással rendelkező darabra.
Mindent egybevéve
Nagyon szép, karakteres gép, ami a fenti fejlesztésekkel valóban ütőképessé tehető. Az ár/érték aránya nem túl jó, mivel az árából ennél jobb alkatrészekből álló gépet is ki tudnánk hozni, de hozzáteszem, hogy AZ csak egy jó ár/érték arányú gép lenne, EZ pedig egy Corratec SuperBow. Aki nem érzi át az előző mondat szellemiségét, annak nem javaslom, hogy ilyen gépet vegyen, viszont mindenki másnak hajrá! ;-)
Írás: Jorus
Képek: Atom''
Képek: [link] [link] [link] [link] [link] [link]
[Szerkesztve]''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Pinya007
tag
válasz Ariadne #1935 üzenetére
Ha nagyon koszos a bicó slaggal tudod leghatékonyabban eltávolítani a koszt. Nagynyomás semmiképp sem jó! Slaggal meg vigyázni kell agyak meg minden csapágy környékén, azok nem szeretik a vizet!
Én ha szükséges picit le szoktam locsolni slaggal, főként vázat, aztán autósamponos vízzel, szivaccsal mosom. Láncot meg - patentszem híján - ecsettel és Brigéciol segítségével tisztítom, a végén meg slaggal leveretem, úgy hogy víz ne érjen mást nagyon, csak a láncot.
tr00p3r gyorsabb volt
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
-
Horbal
őstag
válasz Ariadne #2541 üzenetére
Én kedvelem a kutyákat, csak a hülye félrenevelt, vagy egyáltalán nem nevelt büdös dögöket utálom, a hülye gazdáikkal együtt...
A másik halálom a damil vastagságú. alig látható kb kilóméter hosszú fonálon lehetőleg kersztbe vezetett dülledt szemű pincsi, meg a hozzá kapcsolódó 60 és a halál között lévő muter, esetleg mobilon kommunikáló szőke pcsa...
Na ezen a kombón hatalmasat lehet taknyolni, ha nem veszed észre...szal ha ilyen kutyát látok ösztönből fékezek...Balett cipőm nincsen nekem, de ha lesz én fő nem veszem!
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #2635 üzenetére
Nem annyira vészes azért a helyzet, én 4szer vittem vissza a 2005-ös Splice Super-em hogy valami még midnig nem jó, általában próbáltak elhajtani, de ha elég erélyesen léptem fel pikkpakk ment minden. Az már más kérdés hogy egyszer úgy kaptam vissza hogy hiányzott egy O-gyűrű és lock-olta magát 3 lenyomás után. Azután szintén hiányzott valami és eresztette az olajat, amit rám akartak verni hogy biztos azért mert szétszedtem. A legutóbbi esetben sumákoltak, szétszedték mert valami baja volt megint és csak kipótolták a zsírt ami benne volt, természetesen más típussal, olaj alig egy deci volt benne holott közel kettő kéne.
Jahh és minden szervizeléshez tartozott 5-6 e-mail és 2-3 telefon hogy mi a franc is van a villával és mikor kapom végre vissza (összesen kb 2-2,5 hónapot tölött távol tőlem) a végén már futárral küldték le.
Mituán visszakaptam működően megfogadtam, hogy ez soha nem megy többet szervízbe, inkább vettem hozzá oljat és zsírt, takarítom magamnak, én legalább rászánom azt a másfél-két órát hogy összerakjam rendesen.
Nem olyan rosszak a Manitou villák, ha működnek -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #2640 üzenetére
Nekem csak a fél telót sikerült kicseréltetnek Kaptam új külőszárat mert megsérült szállítás közben és új csillapítást.
Azért egy Fox nem egy kategória a Manitou-val, a Fox erőteljesen 120-150k magasságában kezdődik. Rock Shox-bol amit eddig nyomkodtam azok annyira nem jöttek be, igaz levegős volt a többségük, talán a Recon az amit bevállalnék de inkább egy Reba, de hát ezek nem 50k-ba kerülnek mint annó a Splice Super -
sanyixXx
senior tag
válasz Ariadne #2725 üzenetére
így van, nekem velo5 van és az is simán jó. mondjuk egy átlagseb. funkció jó lenne.
más:
a félig pedál félig spd sztem a legótvarabb találmány. a B+ az ugye B+, és a Wellgo sem a patentpedálokról híres. meg eleve elég öszvér megoldás.
nem olyan régen láttam a nellában egy faszit, akinek ilyen pedálja volt, hát elég necces volt belepattintani a cipőt. ez kb. arra jó, hogy feszíthess vele, de legalább csúnya.
ha ilyesmi kell a sh-m545. ott legalább tudják hogy kell kinézzen és működjön egy pedál. cserébe ára vanRumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
Azazello-
senior tag
válasz Ariadne #3071 üzenetére
nekem pont ezek a funkciok amik nem kellenek. nem igazan mond semmit, hogy a pulzusom mennyi, az elegetett kaloria meg kevesbe erdekel, es csipogni meg csipog az ebresztoorames utalom elegge. ha nekem hegymenetben elkezd csipogni en ott azonnal foldhozvagnam es megtaposnam a cuccost
Egy jó nőt meghódítani, és nem elmesélni olyan, mint titokban átúszni a Csendes-óceánt.
-
Manitou
addikt
válasz Ariadne #3615 üzenetére
Ezt a lockout-os dolgot én is csak megerősíteni tudom, egyik ismerősnek szintén nem működött rendesen, már vadiúj korában sem. axel platinum teló volt aszem
A mostani új manitou telók állítólag már megint jók, úgy mint a régiek ( nemhiába az enyém is teszi még a dolgát , pedig már retro darab majdnem )
Amúgy szerintem a Lockout nem fontos dolog.
9-es XT kazettát használt már valaki? Hány kilómétert bír kb? Hamarabb kopik mint pl az LX? Vagy egykutya, és csak a tartóbak a különbség?
Lassan láncot és fogaskereket kell cseréljek. Most 9-es LX lánc és LX kazi van
XT láncot(CN-HG93) +XT fogaskerket( M760 ) fogok szerintem venni( mert ezt elég jó árban tudnék ), de még ami esetleg szóba jöhet a
Sram PG 970kazi +Sram PC971 lánc
[Szerkesztve] -
Manitou
addikt
válasz Ariadne #3628 üzenetére
Az a baj ezzel a lockolással a mászásnál, hogy vannak olyan technikás részek, ahol kifejezetten jól jön, ha nincsen lockolva teló.Nem technikás helyeken, meg ha nem kiállva teker az ember, akkor nem bólogat annyira teló. Szóval véleményem szerint simán meg lehet lenni nélküle, csak kerékpározási stílus kérdése. Ettől függetlenül ha valakinek van, nem kell kiszerelnie, használja csak, ha már egyszer megkapta a telóhoz
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #3674 üzenetére
Akad egy-két kivétel Pár haverral arra áltunk rá hogy minél szakadtabb bringát építsünk, hogy ne legyen olyan elvetemült az ember aki elvigye
Egy örökjatós bringával rohangálok, a bringa összesen max 20-25k-t ér (ebböl a pedál és a gumik 6-6k ) , 5k-s közel 2 kilós láncal kötöm ki, amíg vannak mellette bowden vastagságú sodronnyal kikötött gépek erre rá sem néznek . 38-13-as az áttétel 28-as a kerék 23mm széles a gumi, az utazótempója olyan 28-35 között van, de volt hogy majdnem 50-re tekertem fel, bár ott egy kicsit nagyon féltem már az örökhajtás miadt.
[link] [link] [link] -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4062 üzenetére
Merre jársz te hogy XC-re össztelós kell? Szerintem nem nagyon éri meg cipelni azt a plusz 1-2 kilót, a 100k-s árkülönbözetröl nem is beszélve. Ha össztelós XC gép akkor a személys kedvencem [ez], Sram X-9 váltószett, [Stylo Team] mert egyszerűen gyönyörű , Rock Shox SID vagy Reba villa... Aszem kicsit elkanyarodtam a kérdéstöl. Szerintem az a legjobb ha Pyxis Team-re építkezel, de jó cuccokkal, olyan villát választasz aminek szabályozható a rugóútja, így később egy össztelósraváltásnál csak a vázat és a nyeregcsövet kell cserélni.
Össztelósnak szerintem annyi előnye van csak hogy felfeléken nem pattog a hátsókerék, lefelé inkább technika kell. -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4064 üzenetére
Össztelósok közül csak kevésen van V-fék tüske és a legtöbb gyáró úgy van vele hogy ha valaki 150-200k-ért vesz vázat nem sajnál 10-15k-t tárcsafékre, vagy a nagy csörtetés után meg is akar állni. A kedvesed kicsit lsuta, tul sokat ül a nyeregben Ha az ember nem a nyegen ül a lejtőn hanem kicsit megemelkedik (a lábát berogyasztva) és hátratolja a fenekét, nyer 3-4cm rugóutat a saját lábábol és nem lesz olyan érzése mint ha át akarna repülni a kormány fölött. Ahová már tényleg elkel az össztelós váz oda hobbi montis be nem teszi a lábát
A Zemplénbe én is megfordulok nagyritkán, kellemes kis terep, voltam már fent merevvillával is (csak 2 centit görbült meg a nap végére), egy haverom össztelóssal jön néha, egyik gépe 8-8 centit mozog azthiszem, a másik 20-20-at mozog. A nagyobb gépével sem tud sokkal gyorsabban menni lefelé mint én merevvázzal és 10cm rugóúttal, hála a csodás nyomvájúknak
Merre jártatok a Zemplénben? -
zoo8800
veterán
válasz Ariadne #4064 üzenetére
Tárcsafék minden bicóra kell. Nekem 2 bicóm is van, egy V-fékes XC gép és egy zúzósabb PolarX. Ez se nem street, se nem dirtgép, amolyan mindenre jó vadulós. Amikor átülök a V-fékes XC gépre az az érzésem, hogy nincs rajta fék. Pedig meg lehet vele állni. Ma egy olcsóbb olajos alig drágább egy jobb v-féknél.
rip and tear, until it is done
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4069 üzenetére
Nem kell félni a tárcsátol nem bánt az, csak át kell szokni a 2-3 ujjal tépésröl az egyujjal finom húzásra Sokkal jobban adagolható egy tácsafék, arrol nem is beszélve hogy hóban, fagyban, sárban is fog. Egy bowdenes bőven elég lenne neked pl.Avid BB5-ös, az olajosakat nem preferálom, mert otthon nem olyan könnyű karbantartani és egy jobb olajos 2-3szor annyiba kerül mint egy bowdenes.
Mi a Zemplén Maraton [közép]közép távot szoktuk megtenni ha fentvagyunk, feltéve ha nem tévedül el, ami igen gyakran előfordul. Két kép hátha mégjobban meghozza a kedved a montizáshoz esett fent némi zúzottkő [ezzel] a bringával küzdök a hegy és a sár ellen
28"-as kerék szerintem kimondottan jó terepen, a szántásba traktornyomban is fixizek néha (ha a nagygép éppen nem működőképes), sokkal könyebben gördül át mindenen.zoo8800
Nem állna hülyén, ha van egy 10centis duplavállasod nem ismerem pontosan a váz geometriáját, de rágebben nem volt divat a nagyrugóút, aszem abba a vázba 80-100mm elég. -
zoo8800
veterán
válasz Ariadne #4073 üzenetére
Hidd el, 2 perc alatt fogod megszokni a discet. Én a Shimanot ajánlom, a BR-M 535-t. Ez nem harap annyira, mint pl az Avid Juicy 5: amit én próbáltam, az egyből blokkolt, amolyan "botot a küllők közé" fékérzés. Ég és föld a külömbség a Shájmanó és az Avid közt. Center lockos kis tárcsával soha nem fog ciceregni, fejre is csak két ujjal állsz majd.
Egész jó árban vannak a Merida XC Missioniok fullyban. Azokat már nézted?
[link]rip and tear, until it is done
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4073 üzenetére
Hayes Sole... olcsú húsnak híg a leve, annka az árábol egy jobb bowdenes jönne ki csak. Ha olajos tácsa Avid Juicy 5 és fölötte. A tácsa sokkal szebben adagolahtó mint a V-fék, de talán egy leheletnyivel gyengébb (BB5-el és párhuzamos XT-vel próbáltam, az XT-vel simán lehet repülni).
Cuccokat lehet kapni a a fékhez, de akkor kell egy adag szerszám is, plusz ha valami kis tömítés véletlenül elszakad, vagy csak tönkremegy, lehet rá várni heteket ha egyáltalán tudnak hozni. -
zoo8800
veterán
válasz Ariadne #4076 üzenetére
Szerintem a "milyen anyagból van" kérdés felejtős, ha nem gyilkolod, 30-40000 km-t kibír majd terepen. Három év a gari. Sokkal idegesítőbb lesz majd a csapágyak nyekergése egy idő után. Merthogy nem lesz örökké csendes, nyekeregni fog minden egyes tekerésnél. Pl Kona Coilernél jött elő nemrég amit láttam. Távolról is idegesít, és ha nem szabvány 6XXX csapágy van a vázban,akkor szinte lehetetlen vagy drága lesz a csere--> jó sok MP3-t vigyél az útra.
rip and tear, until it is done
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4076 üzenetére
GIANT Trance-re még nem hallottam rossz szót senkitöl csak az ára húzós kicsit
Az egydugatyús féktöl sem kell félni ha jól be van álíltva csak tiezd mm-eket hajlít a tárcsán. Ha mindenáron Shimano féket akarsz akkor LX avgy XT szinten keresgélj, de inkább nézd meg az Avid-okat.
A váz anyaga majdnem mindegy, nem használdo tul agresszíven és mire kifáradna addigra már úgy is lecseréled. Valaki a 7005-re valaki a 6061-esre esküszik, szerintem a megfelelő hőkezeléssel mind a kettőböl jó vázat lehet csinálni.
Szerintem találd ki hogy mennyit akarsz maximum költeni a bringára és úgy egyszerúbb lesz összeállítani hogy mi lenne a legjobb megoldás, egy komoly össztelós már elég húzós árban.
-
sanyixXx
senior tag
válasz Ariadne #4088 üzenetére
nem kell ám feltétlenül új mindenből...bikemagon kapni rengeteg jó cuccot, alig használtan fillérekért...
most is van épp xt dual control fékváltókar 20 körül, ha jól emlékszem.
deorénél pedig neked nem nagyon kell jobb, mert nemigazán használod ki. hobbi szinten az bőven elég. jobbat csak akkor, ha nagyon jó áron van.
én filléreztem a bringán, ennek örömére fél évig épült. ez mondjuk nem baj, ha nem vagy türelmetlen.
minden esetre alaposan szét kell nézni. meg most ugye a szezonvégi akciók is beindulnakRumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
-
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4088 üzenetére
Szerintem gondolkozz inkább merevvázban. Mit takar nálad a "kompromisszum nélküli jó váz" merevböl a komolyabb XC vázak amit nézegettél inkább elfekvős keményen felfelémászós bringák alapjai szoktak lenni. Szerintem Deore szintnél magasabban gondolkodj, igaz Deore rendszerem nem volt, de szinte az összes haver mással jár, többnyire Sram X-9-el vagy 7-el, néhányan régebbi XT-vel, a Deore az a szint amitöl felfelé már vannak rendes monti alkatrészek alatta meg inkább csak túra, voltam a zemplénben Alivio-val is, hátul váltott is rendesen csak elöl makacskodott. Ha az ember kiad már ennyi pénzt bringára ne adja alább mint X-7 (ezt csak utólag szúrom be, eredetileg X-9-et írtam csak a Sram átcimkézte, már X-7, de az eredeti árán) vagy XT, abban biztos nem fog csalódni.
Olcsóbb össztelósvázra még ötlet MALI WAR HORSE nem csúcskategria, de szerintem az az ára ellensúlyozza.
Egy kis lsita amit érdemes feltenni a bringára:
váltókar, csak azért X-7 mert én tavaj ilyet vettem még X-9 néven14k
h váltó13k
e váltó7,5k
fogaskoszorú8,2k
lánc5,2k
hajtómű40k
Keréknek:
h agy13k
e agy, csak azért más mint az első mert olcsó7k
felni9k
küllők fűzés kb 15k[http://ebike.hu/termekek/fek/mech-tarcsafek/763]egy pár fék[/L]32k
vagy
V-fék12k
fékkar10k
villa60k
kormány és stucni valami egyszerűbb 10k
kormánycsapágy 5k
ár gumi 10k
nyereg nyeregcső még 10-15k
Összesen már jóval tulvan a kereten, de ezekben az alkatrészekben nem nagyon lehet csalódni.
Ezek voltak a jó alkatrészek, msot jobben a nagyon jó ár/érétk arányúak:
hajtómű maszív, de még sem tul nehéz11k
Igazábol hirtelen más nem is nagyon jut eszembe, a BikePositive cuccok aránylag jók, sokat lehet spórolni árban az ő kiegészítőikkel. Agyakbol csak iparisat vegyél. Telót mostanában szerintem semmi használhatót nem adtak ki, a többség vagy baromi nehéz, vagy levegős, vagy drága. Alád elég lenne egy Sid is használtan néha pofátlanul olcsón adják őket.
Komplett bringábol a Crux Sram X9 Disc 2007 néz ki használhetónak, de ez is inkább már XC, nem tudom mennyire jön be neked az egyenes kormány és a lefőn a kormány fölött most rögtön átesek érzés. A villa benne több mint két kiló és a hajtómű is egy kiló fölött van, a felnik sem éppen XC-sek, ezeken simán le lehetne faragni 1-1,2 kilót. Őszinténszolva ha magadnak állítassz össze bringát könyebb és kényelmesebb és olcsóbb lehet. -
Jancsi
aktív tag
válasz Ariadne #4113 üzenetére
A msotani X7 tavalyi X9 kb az XT-vel van egyszinten. 3 haverom van aki komolyabban versenyzik és mind tavalyi X-9-et használ, ha neked az nem lesz elég akkor semmi
A Sram nem gyárt fékváltókarokat, ennenben mivel övé az Avid nagyin szépen passzol a váltókarhoz a fékkar, kialakításban és még színben is Szerintem próbálj ki egy tavalyi X-9 vagy idei X-7 és Avid SD-7 párosítást nagyon kellemes, mondanám hogy próbál ki az enyém, de nem hiszem hogy megérne neked 500km utat.A hajtúmű nem azért integált nem bontható a lánctányérjai szabávnyosak 64/104-es lyukkörűek 4 csavarosak, rámegy a sima acél tányér is, abbol egy szett pedig megvan 2-3k-bol.
Az összes össztelósnak iparisnak kellene lennie, vásárlás előtt derítsd ki valahonnan hogy milyen csapágyak kellenek bele majd nézz utána (pl. SKF-nél) hogy gyártanak-e olyanokat vagy szabványos méretek-e egyáltalán.
Mivel nem CC versenyzőnek készül akinek minden gramm számít és képes felfúrt titáncsavart venni többezer Ft-ért, nyugdtan vállalj be egy mechanikus tárcsát, nem olyan drágga egy Avid BB5 és megfog, később tárcsa és adaptercserélvel növelni lehet az erejét és nem forr fel olyan hamar.
Azt írtad hogy azért félsz a tárcsátol mert orra lehet esni vele, ez nagyon nem igaz ha tudod használni, a BB5-ösöm gyengébb mint az XT V-fékem, ha úgyvesszük, az XT-vel simán tudnék repkedni mert a vázat és a villát is hajtogatja annyira erős, a tárcsafék szépen adagolható ha megcibálom akkor ez is blokkol, de sokkal vadabb cibálás kell mint a V -féknek. Kb a lényeg, tárcsa finoman adagolható, nehezebb blokkolni a kereket és fejreállni, csak más technika kell hozzá mint a V-hez, de mire bekopik a tárcsa és teljes erővel fogni fog rájössz hogy kell használni. -
Dirtyz
őstag
válasz Ariadne #4364 üzenetére
"Decás" aláöltözetet is használok, nem rossz. Érdemes olyan legfelső réteget választani, ami szélálló ugyanakkor az izzadságot elvezeti kifelé. Én rétegesen szeretek öltözni, legfelülre szélálló mellényt használok, de csak 5 fokig jó amit tegnap előtt használtam.
Vannak olyan nadrágok, amiknek az első része szélálló anyaggal is be van vonva, mig a hátsó része nincs. Ha több réteget veszel alulra érdemes úgy csinálni, hogy a térdeden legyen valami + réteg, nehogy kipurcanjon idő előtt, de azért ésszel a ruhával, nehogy annyi gatyót vagyél fel, hogy ne hajoljon a térded és ne tudj tekerni.Télen, hidegben érdemes lassabban menni, nem izzadsz meg annyira, nem veszed olyan kapkodva a levegőt, a több rétegtől nem tudsz úgy mozogni.
Ha gondolod és pesti vagy odaadom a kesztűt, próbáld ki, hogy milyen....
Védd a fákat, egyél hódot!
-
concret_hp
addikt
válasz Ariadne #4383 üzenetére
mondjuk egyszer én is mentem egy ilyen TG biciklivel, hát én sem éreztem biztonságban rajta magam (és nem azér mer akkor tanultam volna biciklizni )
arra gondoltam fékcsere alap, az megvan max 10ből. a váz viszont hogy lehet annyira silány hogy eltörik??
vagy fullba vagy sehogy :D
Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Xbox tulajok OFF topicja
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gyúrósok ide!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Háztartási gépek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkCentre M93p i5-4590, 16GB, SSD+HDD+WIFI+BT
- Eladó Dell Optiplex 5040 PC (i5-6500, 8GB ram, 256GB SSD, win10-11 oem dell gyári)
- Csere Gamer laptop-telefon LIAN LI ROG 011 XL DYNAMIC/r5 5600x/16gb/ msi b550/1.5tb ssd/3tb hdd
- 16GB Samsung DDR4 2400MHz M471A1K43CB1-CRC (2 x 8GB) SO-DIMM laptop memória
- Gyönyörű MOZA Mini-P stabilizátor, Gimbal eladó