- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Aktív témák
-
don pardon
aktív tag
válasz szatocs #4396 üzenetére
Helló!
Én is most készülök biciklit venni nekem leginkább meridát ajánlottak.
Leginkább erről a kettőről mondták hogy jó:
Crossway 6 sx: [link]
Kalahari 8 sx: [link]Ha tucc gyorsan dönetni akkor ajánlanám ezt a boltot: [link]
Most pénteken lesz egy elég durva akció , sajnos csak pénteken.[ Szerkesztve ]
Ha 5 perc múlva nem jövök vissza, várjanak tovább! - by Ace Ventura
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4403 üzenetére
A tárcsafék természetesen jobb, de ahhoz, hogy jobban is fogjon, mint egy normális V-fék, kicsit többet kell érte fizetni (mondjuk szerintem megéri, mert a tárcsafékkel megkapod pl. a nagyjából időjárásfüggetlen fékhatást is).
A vázméret rendszerint a vázon szokott felfirkantva lenni (nyeregcsövön, alsó vázcsövön), de egyszerűbb ha megméred (hajtókarcsapágy és nyeregcső-felső vázcső találkozási pont közti táv.)"Aki szívből él, az élből szív"
-
Pinya007
tag
válasz szatocs #4406 üzenetére
Minimum 2x annyi egy mechanikus tárcsafék, a hidraulikus kb 4x annyi.
V-fék
Mechanikus tárcsafék
Hidraulikus tárcsaSzvsz tárcsafékből a hidraulikus az igazi.
Tárcsa előnye, hogy időjárásfüggetlen a fékhatás, ezt az előnyt én nem használom ki, mert rossz időben nem tekerek, így teljesen megfelel az Avid Single Digit 5-öm.
Próbáltam már XTR V-féket, és Hayes Nine hidraulikus tárcsaféket, mindegyik jól fogott!
Olyan nincs, hogy valamilyen témában ne lenne PH topic! :)
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4410 üzenetére
Ez is relatív
Egy régi, de jó bringát kaphatsz 25-ért, ami újonnan (azonos képességekkel/alkalmazhatósággal) 45-50
Ha pedig komolyabban is szeretnéd használni a bringádat (erdei, országúti túrák), akkor az utóbbi ár alá tényleg nem érdemes menni."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4412 üzenetére
Bármelyik ismert márka 45-50 ezres bringája nagyjából ugyanazt adja (bár egy-két kultikus gyártó ezért az árért nagy teljesítményt nem tud szolgáltatni, tehát ennyiért nem érdemes pl. Trek, Specialized, vagy esetleg Cube gépeket venni, mert min. 10-15 ropi a márkanév). Egy Merida, Magellán, Decathlon, Author, Gepida, stb. már igazán megbízható (és még sok más céget lehetne ide sorolni, elnézést a többi rajongótáborának tagjaitól )
Amire érdemes odafigyelni, hogy pl. a fékkarok, fékpillangók ne műanyagból legyenek (kivéve a karbon, de ezen az árszinten ilyen úgysem lesz ). A tárcsafékektől (ezen az árszinten, a továbbiakban 'eá' ) illik tartózkodni, mert csak csalódást fog okozni.
A hátsó váltó teste tömör aluminiumból legyen, ne pedig hajtogatott lemezből.
A kerékagyakból szintén kerülni kell a lemezből "deformált" típust, az is legyen tömör alu.
Ha szemre is szépek a csövek illesztései (nem lukacsos a varrat, nincs melléfröcskölve, stb.) az már jó jel.
A küllők 2 mm-es, rozsdamentes acélból legyenek (váltakozó átmérőjű és ezért könnyebb küllőzés ritka készre szerelt gépen, 'eá').
Felnik mindenképpen duplafalúak legyenek (ez kívülről nem feltétlenül látszik, eladótól meg kell kérdezni).
Középcsapágy jó ha monoblokk, kicsit nehezebb, mint a szétszedhető (talán ezért is esküsznek még egyes sznobok ez utóbbira, de ettől függetlenül én örömmel kukáztam a sajátomat annak idején a monoblokk berakása után), de túrázásra tökéletesen megfelelő és tartós.
Hajtókar szintén aluból legyen, ha műanyag burkolatot látsz, kerüld el messzire, mert akkor az alatt kő nehéz acél fog megbújni (brrrrrr )
Hátsó agy legyen kazettás, ennek megfelelően a hátsó fogaskeréksor is ehhez passzoló lesz és nem a nehezen bontható és szerelhető menetes.
Ha teleszkóp is kell, akkor picit érdemesebb mélyebbre nyúlni a zsebben, mert 'eá' lehet, hogy csak egy "nehezéket" kapsz teló néven.
Össztelós kéretik elkerülni, mert ott kb. 300k-tól kezdődnek az árak (már ami ér is valamit ).
Na, hát nagyjából ennyi.
Bocsánat a hosszú hsz-ért.[ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4415 üzenetére
Teleszkóp? Milyen ne? Menj be a legközelebbi TG boltba, látogass el a sport osztályra, nézd meg az ottani bringákat, vedd szemügyre a telót. Na, az olyat kerüld el
RST, Zoom, Suntour, esetleg egy egyszerűbb Manitou már alkalmas lehet (de mondjuk egy Logan már szerintem nem)...itt is nagyjából azt kell nézni, hogy miből van, ill. hogy hogyan van felépítve.
Amelyiknél pl. a villaszárakat összekötő híd látszólag is szerves része a telónak, azaz egy darabból van öntve/kovácsolva az egész külső rész és nem egy vastag lemezből áll (+ csúnyán rátaknyolva a szárakra), az már elfogadható lesz.
Ha a villa szárainak az alja látványosan el van lapítva az agy felőli végén, akkor valószínűleg acélból van a külső szár és az megint csak felejtős (de nagyon )
Leárazások most kezdődnek majd, mert egyrészt jön a tél és nem nagyon fogynak a cangák, másrészt meg jönek a 2008-as szériák és kell nekik a hely."Aki szívből él, az élből szív"
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #4419 üzenetére
Itt van pl. az említett Logan:
[nagyobb kép]A villaszárakat összekötő híd "gyönyörű" dombormű, de ez sajnos lemezből van préselve (terhelés hatására szerintem még el is görbülhet)
A villaszárak alja hihetetlenül vékony (kb. 2-3 mm), ilyet csak acélból készült csöveknél lehet biztonságosan megoldani (aluból is megpróbálható, de az már gondatlanságból elkövetett gyilkossági kisérletnek számítana ) Ha látnánk szemből az alját, akkor valószínűleg a lemez szélei is kivehetőek lennének.Itt meg mondjuk egy ellenpélda (azaz ami jó lehet), Suntour XCR
[nagyobb kép][ Szerkesztve ]
"Aki szívből él, az élből szív"
-
Apollyon
Korrektor
válasz szatocs #9571 üzenetére
Az 1-t semmiképpen nem ajánlanám, mert eléggé úgy néz ki hogy terepre van, városba lehet kicsit lassabban menne mint a többi... (Télen is fogsz bicajozni? Inkább most nyáron venném meg) A többire inkább valaki más mondjon tanácsot.
Mert én is kérdeznék
Kinéztem egy Magellan Hydra nevű gépet, ez 59K.
A másik ami tetszik az a Magellan Draco. A kettő között ~10K a differencia, viszont mi a gyakorlati különbség, mivel tud többet a Draco a Hyrdánál? Megéri azt a plusz 10K-t a Draco?Városban is meg túrázásra is használnám.
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9571 üzenetére
Márkailag szerintem Magellan és Kelly's az, amiben érdemes körülnézni, 80-100k magasságában már tényleg megbízható jószágot lehet keríteni.
Típusban a cross lenne ideális, ami a városi bringákhoz hasonlóan nagy, 28"-as kerekű, az áttételek is városiak (=gyorsan lehet velük menni), viszont a váz montisabb geometriájú. Általában van belőlük jobb felszereltségű is, mint a sima városiakból, tehát strapabíróbb váltókkal, fékekkel is kaphatóak. Tapasztalatból tudom, hogy terepre is alkalmasak megfelelő külsővel (pl. Schwalbe Land Cruiser, 2k/db).
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Kaoru
aktív tag
válasz szatocs #9576 üzenetére
hát én tapasztalatból azt tudom mondani, hogy akkor inkább szánjál rá többet.
Tavaly én is egy 50k-s biciglit vettem, egy Neuzer Mistral Altrix Acera D-t. Mondom, hogy időrendi sorrendben miket kellett rajta cserélni (igaz én naponta mentem vele majdnem 20km-t, mert azzal jártam dolgozni is):A gyári tektro-s mechanikus tárcsaféket kb 1-2 hónap után lekaptam és rendeltem a helyére egy avid single digit 7-et (4e Ft), mert az a tárcsafék szemfényvesztés volt, kb 1 hónap után nyolcasban állt a tárcsája és semmit nem fogott. Aztán jött egy nyereg csere, mert darabok kezdtek kiesni a nyeregből (újabb 4e Ft), vettem terep gumi helyett egy olcsó városi gumit (újabb 4e ft +5km/h sebességnövekedés), majd lecseréltem a zoom telót egy RockShox Judy XC-re (27e Ft, eredetileg Dart 2-t akartam, de akkor nem lehetett itthon kapni, legalábbis ebike 1 hónap után sem tudott rendelni), ez volt 2007 Július, Augusztus . Itt mondhatnám meg is állhattam volna, ha 1 kicsivel drágább bringát vettem volna... jött a tavasz és új munkahelyem lett, napi 20km helyett 30at mentem és most már nem csak vízszintes terepen, s 1 hónap után az egész váltó-hajtómű rendszer szarakodni kezdett. A hátsóváltó teljesen merev lett, mivel valami ultra gagyi bowdent meg bowdenház volt a bringán és szétmarta a rozsda meg berohadt és befolyt a trutyi a hátsóváltóba (acera), a lánc a racsni és a hajtómű szarrá kopott, komplett hajtóműcsere a hátsó kerék agya is megroggyant, új hátsó agy (új hátsóváltó, új agy, új racsni, új lánc, új monoblokk, teljes újrabowdeneztetés + szerelési költség kb 30rongy volt, de ezek legalább mind minőségi). A V-fék az erősebb használattól elkezdte enni a felnit, ezért vettem előre egy avid BB5-öt (8 rongy), és a Single Digit 7-et hátra rakattam, majd kedvem támadt kicsit terepre menni, új maxxis cobra külsők 5 rongy , mire úgy éreztem végre minden ok ellopták a bringámat
És akkor olyanokat nem vettem bele mint kiegészítők, meg fogyóeszközök: villogók, fékpofa cserék, időszakos szervízek (mivel nő vagyok, meg az elején még defektes belsőt se tudtam cserélni, minden új vásárolt eszközt, meg beállítást egy kedves szerelővel csináltattam, ezek kb 300ft-tól 2000Ftig terjedtek), WD 40 nyárra, sűrűbb gépolaj télre, papucsos klipsz a pedálra, új pedálok, gumi belsők, foltozók, csengő, pumpa, u-lakat, imbuszkulcs szettek, franciakulcsok, sebességmérő. Ugye aztán az sem mindegy miben tekerünk, mikor (de tényleg nem): biciklis sisak, biciklis ruhák, télre thermo naci, tavaszra, őszre hosszúujjú mez, biciklis kesztyűk. Szóval jó sokat lehet rá költeni, részletekben. Ha visszamehetnék az időben, még vártam volna 1 hónapot a vásárlással és egy kicsivel jobb alapfelszereltségű bringát vettem volna, korrektebb hajtóművel meg hátsóváltóval (min egy alivio), és az lett volna az első dolgom, hogy szerelőhöz viszem, hogy ő rakja össze... egy csomó kellemetlenségtől megkíméltem volna magamat (pl a hátsóagy azért roggyant meg, mert az a lusta eladó, akitől vettem nem zsírozta meg összeszereléskor, meg a váltók, fékek sem voltak jól beállítva).
Wake Up, You are dead! || Wacom Intous4 || http://youtube.com/KaoruHUN
-
xcbiker
addikt
válasz szatocs #9583 üzenetére
A barátom, a boltjában biztos tudna jót ajánlani ennyi pénzért már.
www.speed-way.hu
Ami nincs az oldalon az meghozza és mond, hogy én ajánlottam őt. Ad neked biztos valamennyi kedvezményt is.[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
xcbiker
addikt
válasz szatocs #9583 üzenetére
Nekem speciel a Meridák annyira nem jönnek be. Szerintem ormótlan a vázuk.
Ha Magellanba gondolkodsz, akkor is tudok megoldást.
Magellanból pl egy szép Polaris is kijön kb ennyiből.
[link][ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
Apollyon
Korrektor
válasz szatocs #9602 üzenetére
"Télen mikor leárazás van, lehet, hogy jobb lenne az ára,... ...Kb 20ezeret fog jelenteni"
Lehet rossz helyen néztem, de én úgy láttam hogy a tavalyi (2007-es) modellek kb úgy 2-5 ezerrel olcsóbbak mint az idei gépek. Amúgy meg nem kell messzire menni érte, mert már házhoz is szállítanak biciklit.
Max hazatekersz BP-ről#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Apollyon
Korrektor
válasz szatocs #9621 üzenetére
Akkor jó keresgélést, meg kitartás, ha minden jól megy holnap meglesz a Magellan Draco-m , de nem 100. 70-ért sztem simán jó.
Úgy volt h augusztusig várok vele, de nem bírom tovább...#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9653 üzenetére
A Kelly's Exquisite-emen remote lockoutos RST teló volt, tökéletesen működik, de kis túlzással csak dísznek jó, mivel a tényleges csillapítása elég gyenge (elasztomeres, ha jól tudom...). Most egy rugós Rock Shox Reconom van, ami még mindig nem egy nagy szám, de zongorázni lehet a különbséget.
Márkának márka az RST, de sokat ne várj tőle. Lehet, hogy egy alsókategóriás Rock Shox-szal többre mész (Dart), bár 20-30k-s kategóriában nincsenek csodák, esetleg használtan. Viszont ha esetleg gyűjtesz hozzá kicsit, 40 körül már Torát tudsz venni, ami azért minőségi különbséget jelent.
Hoppá (homlokracsapós smiley), jut eszembe, eladó párom 100mm-es Manitou Splice Comp-ja, "távirányítós" lockoutos, sima XC-re használta úgy egy-másfél évet. Az új vázába viszont már nagyobb rugóút kell, ezért fájó szívvel eladja. Egy olajcserét igényel, egyébként gond nélkül műxik. link Egy RST-nél mindenképpen nagyságrendekkel jobb...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Apollyon
Korrektor
válasz szatocs #9668 üzenetére
Igen, tényleg nincs 100 alatt rendes, életemetrábíznám gép. Mindig van olyan alkatrész amit lecserélne az ember. Egy polaris az már van vagy 120, legalábbis tegnap annyiért láttam. Azzal már sztem azért lehet menni, odavágni még alap dolgokkal is. De mindig van egy jobb bicikli
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #9670 üzenetére
Normál használat és megfelelő karbantartás mellet nem sűrűn szakadnak a láncok. Ha mégis szakadna attol még a fogaskoszorút használhatod másik láncal, ha az előző nem volt elhasználódva (ezt láncnyúlás mérővel tudod ellenőrízni). A Magellen Polaris-nak annyi előnye van (ha még 8 sebességes Alivio-val szerelik), hogy olcsó hozzá lánc és a fogaskoszorú, egy Sram 5.0-ás fogaskoszorú 3,5k, egy Sram 851-es vagy PC48-as lánc 2,5k, ha nagyon sokat tekersz sárban, kb egy évet húz ki. Városi használatban szerintem 2-3 évet is kihúz ha 2 láncot felváltva használsz.
A drágább láncok jobban ki vannak dolgozva, könnyebb velük váltani és könnyebbek mint az olcsóbbak, jobb a korrózió védelmük, természetesen erősek is mert versenyzők alá tervezik őket. -
rétisün
veterán
válasz szatocs #9668 üzenetére
fura, nekem még sose szakadt el láncom (kop,kop...), pedig már jópár éve bringázom, és tudtommal nem is valami márkás láncaim voltak/vannak...(igaz, nem túl sokszor indulok el felállva, mer minek? )
másfelől nem feltétlenül kell a lánccal fogaskoszorút/hajtóművet cserélni, mert általában lassabban használódnak el, mint a lánc.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9668 üzenetére
Ne is mondd, gyakorlatilag afölött sem, mert akkor meg már ugye elvárja az ember, hogy a pénzéért jobban működjön, ami néha mégsem jön össze... Viszont ha a többség jó, akkor szép lassan egy-egy cuccot lecserélve előbb-utóbb csak összeáll az ideális gép.
Grrr, hiába az ár meg a név, hiba akkor is van. Még mindig nem tudtam elhozni a bicómat a szervizből, a tulaj srác sem tudja, mi a baj oka. Súrlódik a hátsó tárcsa, ha ül rajta az ember, de ha üresen forgatod, minden rendben. A hajtómű kattogás is megvan, sziintén csak ha ül rajta az ember, szóval semmire nem jutottak vasárnap óta. Félek ebből garanciális visszaküldés lesz...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
válasz szatocs #9674 üzenetére
természetesen mindenki úgy indul/bicajozik, ahogy jólesik neki, nem kritizálni akartalak. abban viszont mindenképpen igazad van, hogy nagyon nem szabadna egy láncnak ilyenkor elszakadnia, főleg nem 3 hónaposan.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #9675 üzenetére
Szerintem még jobb is. Nekem Sram válótim vannak most, tavaj 971-es láncal és 7.0-ás fogaskoszrúval, idén sajna Deore fogaskoszrúval és 951-es láncal, 5.0-ás Sram koszorút akartam venni, de nem volt éppen, lehet várni kellett volna inkább rá, a Deore annyira nem jön be, de lehet csak a 7.0 kényeztetett el.
A Deore váltó már 9 sebességes, a fenntartási költsége magsabb mint a 8 sebességesé. A BikePositive kiegészítők, lefedik a teljes árpalettát, egészen az olcsó, de használhatótol az ezt bármelyik más gyártó is megirígyelehtnéig (tényleges gyár nincs a név mögött, összeszedik a noname, vagy kevésbé ismert márkák jó termékeit és eladják a saját nevük alatt), adott árkategóriában általában a legjobb minőségűek között vannak.
Én is Polaris-al kezdtem, csak már ráköltöttem az eredeti árának másfélszeresét.Stalker-2572
Jeeee Motörhead
A dirt-ben nem vagyok otthon, de valami ilyen lehet a megoldás. A hajtóműve nem rossz és a váz sem, a cr-mo villa sokat bír, főleg ha az elején nem jön össze minden. Ami gyenge pont talán a kerekek, vagyis csak az agyak, plusz jóljönne rá egy tárcsafék ha már csak hátul van fék. Elég puritán darab de nincs minek letörnie rola vagy tönkremenni. -
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9708 üzenetére
Esőben nem megyek, de csak azért, mert nem volt még keretem esőcuccra. Hóban megyek, nekem nem akadály olyan mínusz 6-8-ig, az alatt is csak cucc (ezért pénz) kérdése. Kicsit csúszós, meg ezer év, amíg a sok réteg cuccot felveszi az ember, plusz kell jó kamásli, hogy ne fagyjon le az ember lábujja... Macerás, de szuper.
A január elsejei hóesésben bringázni úgy, hogy szinte senki nincs az utcákon és a friss hóba te taposod az első nyomot, hmmm... Meg az erdő télen, gyönyörű...mod: Persze városi bringázás az más, ahhoz biztosan kell a sárvédő, ott nem teheted rögtön mosógépbe a cuccot.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
xcbiker
addikt
válasz szatocs #9708 üzenetére
Annak idején még szakadó esőben is versenyeztem, de ma már meggondolom mikor teszem tönkre a bringám egy saras-esős verseny miatt.
Ha meg egy nyári vihar kap el túra közben annyi belefér.
Marha hülyén is nézne ki sárvédővel a carbon speci.[ Szerkesztve ]
Notebook javítás, BGA chip csere. Adatmentés Sérült Adathordozókról.
-
rétisün
veterán
válasz szatocs #9705 üzenetére
nekem a "dolgozóbajárós" bicajomon van műanyag sárvédő (ugyebár sajna nem mondhatom azt melóhelyen, hogy: esett az eső, azért nem jöttem dolgozni ), a túrázóson viszontnincs, ergo esőben nincs hobbibicajozás ha meg elkap valahol, akkor vagy elázok, és így jártam, vagy beállok valahová, amíg eláll....
más: 3600 km után megvan az első defektem mivel nem voltam már messze otthontól, nem álltam neki kicserélni a belsőt, inkább hazatoltam, nem is esett rosszul 80 km után amolyan levezetésképpen az a kis gyaloglás
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
emre
veterán
válasz szatocs #9713 üzenetére
Nekem egy harmadik megoldás vált be.
Turkáltam magamnak esőnacit, meg egy dzsekit, az egész 1200 huf.
Ezeket elég kicsire össze lehet hajtogatni, és viszem is magammal szinte mindig.
Sárvédőm nekem sincs.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
rétisün
veterán
válasz szatocs #9713 üzenetére
ha vannak rajta a sárvédőnek/csomagtartónak csavarhelyek (sztem vannak, de a boltban ugyis meg tudják mondani) akkor nyugodtan vehetsz.
emre: ez is egy megoldás, csak sajna a csomagtartót nem helyettesíti...
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #9713 üzenetére
Hátul a vázon vannak furatok sárhányónak vagy csomagtartónak, esetleg egy hosszú csavarral mind a kettőnek. Midenféleképpen fémet vegyél esetleg duplapálcás müanyagot. A teleszkópra igazábol semmilyen normális sárhányót nem lehet feltenni, mert a legtöbbön nincs furat a pálcának.
Ha a vonatnál nincs örzött tároló akkor javaslom egy boltba/vonathoz járós bicikli beszerzését, egy régi libakergető tökéletes erre a célra, kb megúszod a komolyabb és az egyszerűbb lakat különbözetéböl.
A városi gépemen erröl száramzó sárhányó van, azt leszámítva hogy rendeszeresen kilazulnak a csavarok, a túl sík utak miatt, olyan mint az új. -
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #9719 üzenetére
A villa nyakába egy dugó fogja az olyan sárvédőket, jóformán semmit sem védenek mert olyan magasan a kerék fölött már nagyon. Néhány telónál a merevítő hídon (azt hiszem az RST Gila-n is vani amivel gyrilag szerelik a Polaris-t) van furat amihez lehet rögzíteni a sárhnyót, utána már csak a pálcát kell átdolgozni hogy nem a papucsra kelljen csavarozni hanem, rá lehessen kábelkötegelőzni a teló lábára. Kicsit nyőgös, de így tuti nem kóstolod meg a sarat.
Rossz volt a link ilyen gépröl szereztem a városi sárhányóimat.
xcbiker
Az én festékkel együt új árakkal számolva 20k-t érő fiximet 5k-s lakat védi, 2kiló 10mm-es szem vastagság, sülyesztett kulcs, még nem próbálkoztak vele vagy legalábbis nem vettem észre, amíg van 2szer ilyen drága bringa egszáll bowdennel kikötve nem is féltem.Manitou
A Hydra az abszolút fapad a Magellan-nál, de rendesen össze van rakva, majdnem 3 évig hajtottam egy olyat. Idén haver vett egyet, kb 150km után a középrészt kellett beálítani mert lötyögött kónusz (nem húzták meg eléggé az összerakáskor),de munkadíjal max 4k egy monoblokk bele és többet nincs gond, a gyári müanyag pedál egész jól tart, de érdemes cserélni. A többi alkatrész az szép csendben teszi a dolgát, nincs velük gond. A középrészt leszámítva, a fékeket és a váltókat kellett csak utánállítani a bowden megnyulása miatt. A kis RST 191-es egész türhető, sokkal rosszabbra számítottam, csillapítás igaz nincs benne, így terepen száguldozni nem idlomos, de az aszfalt hibáibol elnyel valamennyit, kb 60-70 kilós rider-ekre tervezték.Mod.
Iscariah
Az olajcsíkokat töröld le a becsúszórol, elvileg nem kellene rajtani lenni de ha új a teló összeszerelésnél kerülhetet olaj rá ami a szieringnél összegyült, ha a továbbikban is olajos a becsúszó akkor irány a szervíz. A kupakkal ugyanaz lehet a helyzet mint a becsúszóval, összeszerelés közben kerülhetett oda is olaj, ha ujra esetleg tobb megjelenik akkor szervíz, valami tömítés kimaradt összeszerelésnél.
Ne eröltesd szerintem a kitámasztót, csak a gond van velük többnyire. Ha már más lehetőség nincs a letámasztásra akkor egyik birngát hanyatt kell vágni és rátámasztani a többit. ( a debreceni CM-en így csináltuk a szervezős sátor mögött, elég szép kis kompozició elt 4-5 bringábol)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz szatocs #9855 üzenetére
A váz teljes geometriáját célszerű vizsgálni a felhasználási terület függvényében, ehhez viszont több adatra van szükség a testmagasságnál. Itt egy kalkulátor a sok közül.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9855 üzenetére
Egy módszer: üzletbe bemegy, kerékpárra rábök, vázon átlép, első kereket megemel ízlés szerint legalább 5-10 centire, és ha ezt különösebb sérülés nélkül megússzák az érintett szervek, akkor nagyon rossz nem lehet. Valahogy így. Bár végső soron úgyis használat közben derül ki, mekkora lesz az ideális.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
nagyúr
válasz szatocs #9860 üzenetére
A kalkulátor teljesen jól használható, de ugye a hazai viszonyok - kisker/nagyker tekintetében - nagyjából Kelet-Afrikával vannak egy szinten, így ilyen mélységig nem érdemes vizsgálnod a geometriát. Teljesen személyre szabott vázat nem fogsz találni a hazai szegényes kínálatban, így mindenképpen kénytelen leszel kompromisszumokat kötni, amit vagy tudsz kompenzálni néhány alkatrész megfelelő módosításával, vagy nem. Ha bemész egy boltba, ugye max a nyeregvázcső hosszát fogják tudni megadni, és ennek megfelelően fognak vázat ajánlani. Az átlépési magasság szerinti váz választás is ezen alapul, plusz az még azért is rossz, mert nagyban függ a felsőcsőhossz és a vízszintes felsőcsőhossz különbségétől, vagyis a felcsőcső szögétől.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Kephamos
addikt
válasz szatocs #9860 üzenetére
Én kb 185 centi lehetek és megvettem a 21.5-ös Kellys Salamandert. Mások mondták már, hogy jó nagy. Szerintem semmivel sem rosszabb, mintha kissebbet vettem volna. Nemhinném +/- 1 méret sok at számít. Nomeg tudsz variálni a stucnival, a nyeregcsőhosszal, a nyereggel, stb. Nagyon nem lehet melléfogni, úgy gondolom.
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #9869 üzenetére
Pedig arra való, hogy ugrálgassanak vele (ott van: Ajánlott felhasználás: Dirt Jump/Street). Ha nem erre akarod használni, akkor felejtsd el.
Az RST Gila-nál jobb, de 40k-ért könnyebb villákat is lehet kapni. Persze ebben az árkategóriában acélrugósokat kapsz, úgyhogy 2-2,5 kg alá nem nagyon fogsz tudni menni. Egy RockShox Tora, vagy valamelyik normálisabb Suntour villa lényegesen alkalmasabb arra, amit írtál."Aki szívből él, az élből szív"
-
nagyúr
válasz szatocs #9869 üzenetére
Az én villám 2.900 gramm, 200 mm-t mozog, és jóval erősebb. 3300 gramm nagyon soknak számít. Hallgass Szabira, ha nem dirtölsz, ne vegyél, dirt villát. Túrázni nagyon nehéz, endurózni meg kevés az útja.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9875 üzenetére
Egy kiló sokat számít. És a szakik írták fent, hogy az a teló nem arra való, amire használnád. A Tora sokkal inkább.
Nyaktörés azért még a Gilánál sem esélyes szerintem, annyira azért nem gáz az RST sem. Max nem rugózik igazán jól.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
szatocs
őstag
-
-
Ariadne
őstag
válasz szatocs #9900 üzenetére
Azt hiszem, csak a fórumon aktív emberkéknél lévő elfekvő alkatrészekből simán tudnánk pár bringát összehozni. Nem is tudom, valahogy úgy szaporodnak. Itt egy tárcsafék, ott egy hátsó váltó...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
becuszabi
aktív tag
válasz szatocs #9954 üzenetére
20, 50, 15$ (a fenti sorrendben)
Egyáltalán nem drága, csak itthon nem nagyon kapni (ill. kicsi a választék)
A Bringabutikban mondjuk van néhány fajta."Aki szívből él, az élből szív"