Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • disy68

    aktív tag

    válasz #74220800 #9096 üzenetére

    Az equals függvényt hashCode nélkül nem írjuk felül (és amikor felülírjuk használjuk az @Override annotációt)! Mindkét függvény az Object osztályból jön, ami minden osztály őse. Olvasnivaló a témához.

  • Szmeby

    tag

    válasz #74220800 #9096 üzenetére

    Ezért ne kövesd el te azt a hibát, amit a java megalkotói, hogy túl általános típust használsz. :)
    Jó, tudom, csak kompatibilitás, de akkoris.

    Szóval a probléma a PolyLine.equals-ban van. Mivel a szignatúrája szerint Objectet vár, az ember bármit beadhat. És hidd el, be is fog. Amin aztán az egész cucc megfekszik (pl. ClassCastException-nel), ha nem figyelsz. Rosszabb esetben - mint most is - működik tovább hibásan.
    Javaslom, minden equals metódusodban ellenőrizni a bejövő paraméter típusát. Ha nem jó típus, akkor false, ha jó típus, akkor pedig tessék castolni, és aztán hasonlítgatni. Könnyebben kibukik, hogy a beadott PolyLine nem is ArrayList, amivel hasonlítani akarod.
    Egyébként az equals, hashcode metódusokat egy IDE szépen ki is generálja neked, van rá menüpont.

    Szóval listát a listával:

    public boolean equals(Object obj){
    if (obj == this) {
    return true;
    }
    if (obj == null) {
    return false;
    }
    if (getClass() != obj.getClass()) {
    return false;
    }
    PolyLine other = (PolyLine) obj;
    return points.equals(other.points);
    }

    Ha nem kellenek az ismétlődések, miért nem egy rendezett Setet használsz erre a célra? LinkedHashSet, vagy valami ilyesmi. Ő magától megcsinálja.

    Pár megjegyzés:
    - Osztályon belül felesleges gettereket használnod, simán lehet hivatkozni a field-ekre, pl.:
    return Math.sqrt(Math.pow(this.x - other.x, 2) + Math.pow(this.y - other.y, 2));

    - Ha az objektum állapota nem változhat, akkor érdemes a field-eket final-ra állítani, így még véletlenül sem fogod tudni tönkretenni az objektumaidat. Továbbá egy ilyen tipikus value object esetén én még a getterek elhagyását is megkockáztatnám, valahogy így:
    public class Point{
    public final int x;
    public final int y;

    public Point(int x, int y){
    this.x = x;
    this.y= y;
    }

    public boolean equals(Object other){
    // ...
    }

    public double getDistance(Point other){
    // ...
    }

    public String toString(){
    // ...
    }
    }

    - Ne félj interfészt használni, ahol lehet, könnyebben cserélgetheted majd mögötte az implementációt. Ha nem akarod cserélgetni, akkor sem árt, mert idővel rááll a kezed, és nem kell folyton törnöd az APIt egy kis módosítás miatt.
    Erre gondolok:
    private ArrayList<Point> points = new ArrayList<Point>();
    // helyett
    private List<Point> points = new ArrayList<Point>();
    // esetleg (attól függ, milyen funkcionalitást vársz el tőle, legyen-e rendezett, stb)
    private Collection<Point> points = new ArrayList<Point>();

    - Ciklusban Stringeket konkatenálni + jellel nem szép dolog, brutálisan pazarló. Minden egyes konkatenáció egy újabb és egy újabb Stringet hoz létre, amit aztán a következő körben el is dob, mert csak átmenetileg volt rá szükség. StringBuilder javallott és annak append metódusa. Vaaagy használod a listák toString metódusát, mert van. :)

  • #74220800

    törölt tag

    válasz #74220800 #9096 üzenetére

    Továbbá próbáltam volna for ciklussal elemenként összehasonlítani, de azt meg nem tudtam megoldani, mert az arraylistes metódusokat nem találta Objecktes változóra. Próbáltam átalakítani is mint a point-nal, de azt sem ette meg.

Új hozzászólás Aktív témák