Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz bucsupeti #7049 üzenetére

    Ennek az elméleti alapozásnak az értéke nulla. Szerinted mi értelme mondjuk a szoftver életciklusának a tankönyvi definícióit felsorolni egy olyan embernek, aki életében egy hello world-öt nem írt? Milyen tudást ad egy ilyen embernek, ha megtanítod neki a szoftver karbantarthatóságának a definícióját? Az átlag olvasó ezt a tudást meg tudja ugyan tanulni, de garantáltan nem fogja megérteni.

    Szerintem ez egy teljesen ineffektív tanítási módszer. Hasonló szemlélettel oktattak annak idején az ELTE progmaton is, ott azzal verték a mellüket, hogy felvesznek 400 embert és ebből 30-40 fog diplomát szerezni. Erre remek ez a könyv, bárhol felnyitom, találok 3-4 definíciót amit kikérdezhetek.
    Szóval a lényeg, hogy programozni úgy lehet megtanulni, ha az ember sokat programozik. Az elméleti alapozás és a mélyebb összefüggések feltárása is programozáson, kódon keresztül történik. A tankönyvi, elméleti definíciók megértéséhez előbb erre a szintre el kell jutni.

    (Az Angster könyv olyan, mint ha a szakácstanulóknak előbb megtanítanád a fehérjeláncok denaturálódásának kémiáját, mint elméleti alapozást a rántotta készítéséhez.)

Új hozzászólás Aktív témák