- Több tucat gyorsító összeköthetőségét kínálja az Instinct MI400 sorozat
- Imádja az alteregókat az új AMD Software
- Csak úgy szórja a dollár milliárdokat adatközpontokra az Amazon
- Mexikó tisztázta a Google-t a monopóliummal kapcsolatos vádak alól
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen házat vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen alaplapot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Bluetooth hangszórók
- Fujifilm X
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lortech
addikt
válasz
Revolit #1951 üzenetére
de általánosságban is érdekelne a kérdés: ha létrehozok egy objektumot, akkor annak az objektumnak minden fv-ét el tudom érni (hacsak nem private...), de mi van, ha én a létrehozott objektumból akarom meghívni a létrehozó objektum fügvényét? azt hogyan csinálom? Tehát kommunikáljon mindkét irányba.
Szóval alapvetően ilyen szempontból megkülönböztetünk static - osztályszintű és példányszintű függvényt.
Osztályszintű függvényt az osztály nevén keresztül tudsz meghívni - osztályszintű fgv definícióban nem hivatkozhatsz az osztály példányszintű mezőire illetve fgv-eire, mert azok az osztály egy konkrét előfordulásához, példányához kötődnek.
Példányszintű függvényt az osztály egy adott példányánának referenciáján keresztül hívhatsz meg.
Konkrétan a kérdésedre válaszolva, ahhoz szükséged van a "létrehozott" objektumban a létrehozó objektum egy példányára, ill. annak referenciájára. Ezt biztosíthatod úgy, hogy átadod a létrehozott objektumnak paraméterként (pl. konstruktorban), vagy az adott függvénynek, ahonnan hívni akarod a létrehozott objektumot. Bizonyos esetekben az is megoldás lehet, ha a "létrehozott" objektumban példányosítasz a létrehozó objektum típusából - ha nem lényeges az _eredeti_ objektum belső állapota (ált. ezek osztályszintű fgv-ek, de nem feltétlenül). Akár a létrehozott objektum egy mezője is lehet ez a példány, tarthatod ott is a referenciáját.
A legfontosabb, hogy mielőtt netbeansben egy GUI-t összekattintgatunk, az alapokkal tisztában legyünk.. mert egyszerűnek látszik a felhasználóbarát GUI builder, de ettől még tudni kell java-ban programozni, ha faéknél bonyolultabb programot csinálsz.. -
eziskamu
addikt
válasz
Revolit #1951 üzenetére
Van rá egy nagyon amatör javaslatom. Legyen egy külön osztály, aminek mondjuk egy statikus változója tartalmazza az objektumot (csak legyen időben értékadás
), de esetleg a már létrehozáskor is átadhatod magát a hívó objektumot egy új paraméterként (a hívott objektum konstruktorának paraméterlistáját kibővítve).
Új hozzászólás Aktív témák
A topicot kiemeltem. Valaki nem akar egy nyitó hsz-t írni?:))
- DOOM - The Dark Ages
- Motoros topic
- További kavarás a Pixel 10-ek körül
- 10 évbe telhet, mire az USA-ban gyártják az iPhone-t, az ára 3500 dollárra nőhet
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Xbox tulajok OFF topicja
- Gyúrósok ide!
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged