- Kompakt vízhűtés
- Gaming notebook topik
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ASUS ROG Ally
- Egérpad topik
- HP notebook topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Steam Deck
Hirdetés
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tordaitibi
veterán
válasz runner 125 #68067 üzenetére
Ha fordulatszamszabalyzos, elso korbe ott neznek korul, meg az iranyvaltonal, ha van atmeno zavarszuro, azt is.
Ezeket kikerulve, direktbe kotni a 230-at a 2 szalra. Ha ekkor teljes fordulaton megy, a hiba az elozoleg felsoroltakba van. Az iranyvaltot ki kell merni, de legjobb a hibakereses idejere kiiktatni, athidalni.
Ha meg se moccan, ohmmeres, szepen sorjaba, egyik alloresz, forgoresz kefeken, masik alloresz. Itt mar latni fogod mi szallt el. -
őstag
válasz runner 125 #77700 üzenetére
Gyanítom, hogy van benne egy dióda, ami után van egy kondenzátor és a LED.
Amikor bekapcsol az index, akkor feltölt a kondi, de amikor az index kikapcsol, akkor a kondi csak a LED irányába tud merülni, az indexlámpa irányába nem.
Ha ez így van, akkor külső terheléssel nem fogod tudni befolyásolni ezt a viselkedést. A burkolata nagyon megbonthatatlan?
Szerk.:
Ha valamilyen egyéb 12V-os forrással megtáplálod, majd megszakítod a táplálást, akkor látható ideig fennmarad a LED fénye?
Ugyanezt a tesztet úgy is végezd el, hogy miután leveszed a táplálást, rövidre zárod a lábakat.[ Szerkesztve ]
Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
#85619712
törölt tag
válasz runner 125 #77700 üzenetére
Én a két kontrollámpa felé menő vezetékekre tennék egy-egy 78L09-es stab. IC-t, így csak akkor világítanak ha 9V-tól több a feszültség.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz runner 125 #77700 üzenetére
Ha a multiméter annyit mér, akkor az a feszültség ott van. Az egy másik jelenség, amikor valamin mérünk 200 V-ot, de megfogjuk és nem érzünk semmit, mert a feszültség leesik, már ilyen kis terheléstől is. Ennek oka a tápforrás nagy belső ellenállása. Viszont erre igaz az is, hogy ha közben mérjük, akkor a műszer is mutatja az érintés hatására leeső feszültséget.
Visszakanyarodva a témához, a lámpa polaritásfüggetlen lévén, bizonyára van benne egy Graetz-hídas egyenirányító és majdnem azt mondanám, hogy egy ellenállás és kész.
De ha azt mondod, hogy a lámpa fénye a megadott 6-36 V tartományban stabil, ahhoz kell még egy áramgenerátoros szabályzó, de erre is van egyszerű JFET-es trükk, illetve gyártanak is ilyen alkatrészt, ami csak erre való, főleg LED-előtét céljára (ld. JFET current limiter).
Végeredményben pedig lehetne próbálkozni kezdésként a lámpával párhuzamos 1 kohm ellenállással, hátha már annyi is lehúzza a feszültséget.
Egyébként soros Zener-diódával is lehet ejteni feszültséget, de még akkor is előfordulhat, hogy a másik végén ellenállással kell leterhelni, ez már az áramköri viszonyok függvénye.
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
-
MasterMark
titán
válasz runner 125 #77713 üzenetére
Ja most látom lehet akusztikai is, nekem hátul egy relé kattog ami a pótkocsit jelzi.
Hm, mondjuk kicsit később meg már optikait ír a pótkocsihoz. Nem értem akkor.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
rednifegnar
senior tag
válasz runner 125 #77713 üzenetére
nem teljesen ertem mit csinalasz, gyarilag nem volt rajta index? vagy nem led-es?
en csak a refi hazban levo helyzetjelzot csereltem ki izzoszalasrol ledesre, minden maradt gyari izzoszalas es ezert mar kipicsaztak a vizsgarol. ugy sikerult levizsgaznom, hogy elszaladtam a 100m-re levo kutra vettem egy izzot es ott helyben kicsereltem, de meg igy is beleirtak a jegyzokonyvbe.
A camera does not make art, the artist makes art.
-
darvinya
titán
válasz runner 125 #77717 üzenetére
Nem akarok belevauzni, de szerintem egy roncs motorból előbb megkapsz mindent, mint kiépíted.
Persze azonos feszültségűből szedném ki mindent.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz runner 125 #77719 üzenetére
Én nem arra gondoltam, hogy egy az egyben átültednéd.
Hanem a kész vezetékezésre, amibe már könnyű bármilyen stab IC -t beiktatni és könnyű LED foglatokat rákötni.
Terhelés független reléhez is adott lenne vezeték.
Nem bonyolítanám nagyon generátor méregetéssel, mert bizonyos feszültség alatt LED nem működik.
Bizonyos feszültség felett stabIC leszabályoz.
De generátor sem működik akkora intervallumban.
De a kész LED index-ek vagy izzók, már tartalmaznak stabot.Nekem van LED sárga index izzóm, s csak azért nem használom, mert régi az autóm és terhelés függő a relé.
S lusta voltam kicserélni terhelés független relére.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
PitLee
őstag
válasz runner 125 #77719 üzenetére
Index relé típusa ?
-
PitLee
őstag
válasz runner 125 #77722 üzenetére
Ha 3 lábas és B,L,E van a másik felén akkor elvileg a visszajelzőn keresztül megy a jel az irányjelzőkhöz.
https://www.thirdgear.com.au/3-pin-12v-flasher-relay-10-w/
Ha mégse akkor itt egy másik variáns, itt a jelvezetékre van kötve minden (ami nyilaknak látszódik azok test jelek)
Ez a kétlábas bekötése ez olyan, mint a legfelső bekötés, csak nincs külön test a relének
-
#85619712
törölt tag
válasz runner 125 #79405 üzenetére
Ha 21W-os izzók vannak az indexben, akkor kevés ez a relé. Ez a típus 100w-ig terhelhető,
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz runner 125 #83271 üzenetére
Az indexrelén nem eshet (sok) feszültség, akár félvezetős vagy elektromechanikus megoldású. Meg kell mérni, hogy ami bemegy, egyformán jön-e ki, mindkét oldalon.
Ha útközben esik a valahol feszültség, annak lehet oka soros átmeneti ellenállás (érintkezései hiba), vagy párhuzamos átvezetés, pl. a foglalat korrodálása stb., ezeket le kell követni.
-
tordaitibi
veterán
válasz runner 125 #83271 üzenetére
Kormánykapcsolo. Kontaktos az iranyjelzo kapcsolo az egyik irányva.
Vagy vezetek átmeneti ellenállás, laza, korrodált csatlakozó
A multimeterr ilyen esetbe semmit sem ér, ha megfogod nedves kezzel az akku pozitivot meg a merőzsinórt akkor is mutat mert 10 megaohm a bemeneti ellenállása. Az izzonak meg néhány ohm. -
tordaitibi
veterán
válasz runner 125 #83574 üzenetére
Ha az anyagiak nem érdekesek,
szerezz be egy vagyonvédelmi pager-t. Átjelző néven is ismeretes.
Ezek 100% megbízhatóak, ha kiadsz egy jelzést, ha a vevő vette és végrehajtotta akkor visszajelzést küld az adónak, a vevőmodul tápfeszültség csökkenését is jelzi.
Sajnos ennek ára van, 30ezer környéke.ha nem kell ennyire megbízható, kaputechnikai boltokban kapható külön vevőmodul, ez egy 433MHz külső antennával simán teljesítit a feltételt.
Nálam az utcai nagykapu simán nyílik 50-60méterről. Hátránya hogy nincs visszajelzés hogy a konkrét parancs végrehajtódott vagy kell mégegyet nyomni a távirányítón.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kompakt vízhűtés
- Gaming notebook topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Óra topik
- Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EAFC 24
- További aktív témák...