Hirdetés

Aktív témák

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz L3zl13 #21 üzenetére

    Az exmérnököd egy kicsit félretájékoztatott. A golyós csapágy nagyobb terhelésekre van kifejlesztve ez igaz, de nem halkabb. A nagyobb terhelést azért bírja mert a fém találkozik a fémmel, de a gördülés miatt kisebb a kopása. Ezzel szemben a siklócsapágy pedig kisebb terhelésekre van fejlesztve, és CSENDesebb üzemre, uis ennél a megoldásnál az olajfilm biztosítja a gördülést. Ez utóbbi megoldásnál akár nagy terhelés (a hő miatt) esetén akár a korosodás (az olaj öregszik) miatt a gördülő közeg, az olaj veszít egyes tulajdonságaiból, minek következtében ''tönkremegy''. Hozzátenném hogy nem az ipari felhasználású csapágyakról írtam ezeket.
    Ugyanez a folyamat a golyós csapágyaknál a kopás miatt történik. Itt a kenőanyag eltávolítása ''csak'' gyorsítólag hat a tönkremenetel folyamatára, de nem jelenti a véget.

Aktív témák