Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gyurc

    aktív tag

    válasz gyurc #43 üzenetére

    ha lehet majd dobj mar melt a gyurc@gyurc.com ra ezekkel kapcs:) amugy nemsoka megyek pestre, merre van ez a bolt? megneznem magamnak


    ha masn kotozkodni:) majd leirom txtbe a tortenetet:)

  • gyurc

    aktív tag

    válasz pampika #34 üzenetére

    valaki irta neked, hogy valtozott. enis ezzel mentem a boltba, hogy most akkor mivan? a valasz azvolt, hogy ha a fogy vedelem nem akart csinalni semmit, az az ert volt, mert nem leptetek fel erjesen(lustaaak).

    Tehath, nincs veszett ügy!
    mennikell, DURVAN, elore torni zuzni, mashogy nemmegy. ha mas nem, miert nem mesz be a TV2-höz?:) azok minden baromsaggal foglalkoznak!

    ui: komolyan gondolom a tv-t.

  • gyurc

    aktív tag

    Az 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás
    alapján - az igazságügyminiszterrel és az érdekelt szervek vezetőivel
    egyetértésben - a következőket rendelem.

    1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a közvetlenül a vásárlók részére
    árusító gazdálkodó szervezetekre, az egyéni vállalkozókra (a
    továbbiakban: vállalat).

    (2) A vásárlók minőségi kifogásait (a továbbiakban: vásárlói kifogás)
    a vállalat a Polgári Törvénykönyv alapján e rendelet szabályai szerint
    köteles elintézni.

    (3) A vásárlói kifogás intézésére vonatkozó jogszabályoktól a vásárló
    hátrányára eltérni nem lehet.

    2. § (1) A forgalomba hozott áru minőségéért a vásárlóval szemben a
    vállalat felel.

    (2) A vásárlói kifogás intézéséért a hibás árut forgalomba hozó üzlet
    vezetője, illetve az egyéni vállalkozó (a továbbiakban együtt:
    üzletvezető) a felelős. A vásárlói kifogást az üzletvezető vagy az
    általa megbízott dolgozó köteles gondosan megvizsgálni.

    3. § A vállalat vásárlói kifogást csak az áru eladásakor adott
    fizetési bizonylat bemutatását követően köteles megvizsgálni.

    4. § Ha a vásárló igényét határidőn túl jelentette be, továbbá ha a
    hiba oka az átadás után keletkezett (pl. rendeltetésellenes
    használat, helytelen kezelés vagy tárolás, elemi kár, erőszakos
    külső behatolás), tájékoztatni kell arról, hogy igénye nem
    teljesíthető.

    5. § (1) A hibás áru kijavítását legkésőbb a hiba bejelentésétől
    számított 8 napon belül el kell végezni. Ha a javítás 8 napon belül
    nem készült el, a vásárló kívánsága szerint az áru árát le kell
    szállítani, az árut ki kell cserélni vagy a vételárat vissza kell
    téríteni, illetve ha a vásárló a hibát kijavítja, vagy mással
    kijavíttatja, a javítás költségeit kell részére megtéríteni.

    (2) Ha a vásárló a hibás áru árának leszállítását, cseréjét vagy a
    vételár visszatérítését (elállás) igényli, a minőségi kifogást azonnal
    el kell intézni.

    (3) A vásárlói kifogás elintézésének idejébe nem számít bele a 6. §
    alapján elvégzett minőségvizsgálat időtartama.

    6. § (1) Ha a hiba jellegével, a javítás módjával, minőségével, az
    árleszállítás mértékével kapcsolatban, vagy más kifogás elbírálása
    szempontjából lényeges műszaki kérdésben vita merül fel, a vállalat
    köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez az árut három
    munkanapon belül szakvélemény beszerzése céljából vizsgálatra
    elküldeni.

    (2) Az árut a vásárlótól elismervény ellenében kell átvenni. A
    minőségvizsgáló szervvel közölni kell az eladás időpontját, az áru
    vételárát, minőségi osztályát, a vásárlói kifogást, az üzletvezető
    megállapításait és az egyéb lényeges adatokat (a vásárló neve és címe,
    árengedmény, elvégzett javítások stb.).

    (3) A minőségvizsgáló szerv köteles a vizsgálatot soron kívül, de
    legkésőbb 10 napon belül elvégezni, továbbá a vállalatot a vizsgálat
    eredményéről értesíteni. A minőségvizsgáló szerv szakvéleménye a
    vállalatra kötelező. Tartós használatra rendelt áru esetén a vállalat
    köteles a szakvélemény egy példányát a vásárlónak - kívánságára -
    átadni, más áruk esetében pedig bemutatni.

    (4) A minőségvizsgáló szerv lehetőleg az áru csonkítása (roncsolása)
    nélkül ad szakvéleményt. Ha a műszeres vagy laboratóriumi vizsgálat
    kizárólag az áru csonkításával (roncsolásával) végezhető el, a
    vásárlót akkor is kártalanítani kell, ha a kifogása nem alapos.

    (5) Ha a forgalomba hozott áru az előírt követelményeknek nem felel
    meg, a vizsgálat költsége a vállalatot terheli. Ha a vásárló igényét
    határidőn túl jelentette be, továbbá, ha a hiba oka az átadás után
    keletkezett (pl. rendeltetésellenes használat, helytelen kezelés vagy
    tárolás, elemi kár, erőszakos külső behatolás) a vizsgálat költsége a
    vásárlót terheli.

    (6) A vizsgálat díjtételeit és/vagy a vizsgálati díj megállapításának
    és befizetésének módját, továbbá ezek módosulását a vizsgálatot végző
    szerv(ek) köteles(ek) az IKM hivatalos lapjában közzétenni.

    (7) A minőségvizsgálat várható költségeiről közzétett díjtételek
    alapján a vállalatnak a vásárlót előzetesen tájékoztatni kell.

    7. § A minőségvizsgáló szerv szakvéleményének beszerzésére
    élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikai cikkek esetében
    csak a kifogás elintézése után a vállalat tájékozódása céljából
    kerülhet sor.

    8. § Ha az áru köztudomásúan csökkent értékű, vagy a vásárló az
    előzetesen igazolhatóan közölt minőségi hiba ismeretében az árut
    tényleges értékének megfelelően csökkentett áron vásárolta meg, a
    csökkent értéket eredményező, illetve az ismert minőségi hiba miatt
    a vállalat szavatossági felelősséggel nem tartozik.

    9. § (1) Ha a vásárló a vételár visszatérítését igényli, az árut
    vissza kell venni és a ténylegesen kifizetett vételárat vissza kell
    téríteni.

    (2) Kijavítás, árleszállítás vagy az áru visszavétele és a vételár
    visszatérítése (elállás) helyett a vállalat az árut akkor cserélheti
    ki, ha erre a minőségi kifogás bejelentésekor lehetőség van.

    (3) Ha a csereigény érvényesítése esetén az áru kicserélésére nincs
    lehetőség, a vásárló kívánságára - a vételár-különbözet elszámolása
    mellett - a vállalat köteles más árut eladni.

    (4) Az árleszállítás mértékét az eladáskor adott fizetési jegyzéken
    fel kell tüntetni.

    (5) Az árut javításra elismervény ellenében kell átvenni. Az
    elismervényen fel kell tüntetni az áru azonosításához rendelkezésre
    álló adatokat, a hiba bejelentésének, valamint az áru átvételének
    idejét, a hiba megjelölését és azt az időpontot, amikor a vásárló a
    kijavított árut átveheti.

    10. § (1) A minőséghibás élelmiszert, háztartási vegyi árut és
    kozmetikai készítményt a vásárló választása szerint azonnal ki
    kell cserélni vagy vissza kell venni és a vételárat vissza kell
    téríteni.

    (2)

    Vegyes rendelkezések

    11. § A vásárlói kifogás elintézéséről a rendelet melléklete szerinti
    jegyzőkönyvet kell 4 példányban felvenni. A jegyzőkönyv
    előrenyomott, sorszámmal ellátott nyomtatvány.

    12. § (1) Kötelező jótállás esetén a jótállási idő alatt érvényesített
    vásárlói kifogást a jótállásra vonatkozó jogszabályok szerint kell
    elbírálni.

    (2) A jótállás kötelező időtartamának eltelte után az 5. § (1)
    bekezdésében foglaltakat avval az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a
    javítást a jótállásra vonatkozó jogszabályban megállapított határidőn
    belül kell elvégezni.

    13. § (1) A vállalt jótállás a szavatossági jogokat nem érinti. A
    vállalt jótállás feltételeiről a vásárlót írásban tájékoztatni
    kell.

    (2) Jótállást csak a vállalatot szavatosság, illetve kötelező jótállás
    alapján terhelő kötelezettségeknél a vásárlóra kedvezőbb feltételekkel
    szabad vállalni.

    14. § (1) A gazdálkodó szervezetek vezetői rendszeresen kötelesek
    ellenőrizni a vásárlói kifogások intézésére vonatkozó jogszabályok
    betartását.

    (2) A vásárlók kifogásainak intézésére vonatkozó rendelkezéseket
    minden üzletben feltűnő helyen kifüggesztve ismertetni kell.

    15. § Ez a rendelet 1978. március 1. napján lép hatályba,
    rendelkezéseit a hatálybalépést követően teljesített szerződésekre
    kell alkalmazni. Egyidejűleg az 1/1964. (I. 11.) BkM rendelet,
    1/1964. (XII. 20.) BkM-KipM együttes rendelet, a 35/1965. (KÉ 8.)
    BkM utasítással, a 18/1969. (XII. 11.) BkM rendelettel, valamint a
    2/1976. (KÉ 13.) BkM utasítással módosított 41/1965. (KÉ 15.)
    BkM-SZÖVOSZ Eln. együttes utasítás és a 40/1965. (KÉ 10.)
    BkM-SZÖVOSZ Eln. együttes utasítás hatályát veszti.

  • gyurc

    aktív tag

    válasz pampika #24 üzenetére

    egyes tartós használatra rendelt termékek
    jótállási kötelezettségéről

    A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény (Ptk.) 248. § (1) bekezdése, a belkereskedelemről szóló 1978. évi I. törvény 40.
    §-a, valamint az ipari termékek minőségének védelmével kapcsolatos egyes rendelkezésekről szóló 1968. évi 3. törvényerejű rendelet 1. §-ában nyert
    felhatalmazás alapján az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről a Kormány a következőket rendeli el:

    egyes tartós használatra rendelt termékek
    jótállási kötelezettségéről

    A Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV.
    törvény (Ptk.) 248. § (1) bekezdése, a belkereskedelemről szóló 1978.
    évi I. törvény 40. §-a, valamint az ipari termékek minőségének
    védelmével kapcsolatos egyes rendelkezésekről szóló 1968. évi 3.
    törvényerejű rendelet 1. §-ában nyert felhatalmazás alapján az egyes
    tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről a
    Kormány a következőket rendeli el:

    1. § (1) E rendelet alapján a mellékletben felsorolt - belföldi
    gyártmányú (belföldön előállított) vagy importból származó -
    belföldön kereskedelmi forgalomba kerülő új termékekre (a
    továbbiakban: termék) jótállási kötelezettség terjed ki.

    (2) A kereskedő az e rendeletben foglaltaknál a vásárlóra nézve
    kedvezőbb jótállási feltételeket is vállalhat.

    (3) E rendelet alkalmazásában kereskedő, aki a terméket a vásárlónak
    üzletszerűen értékesíti.

    (4) A jótállás legrövidebb időtartama 12 hónap, e rendelet
    mellékletében ennél hosszabb időtartam is megállapítható.

    (5) Ha a termékre a gyártó (importáló) az e rendeletben foglaltaknál
    kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, ezt a jogot a kereskedő
    köteles átruházni a vásárlóra.

    (6) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglalt
    előírásoktól a vásárló hátrányára eltér. Az érvénytelen megállapodás
    helyébe e jogszabály rendelkezései lépnek.

    2. § Az e rendeletben meghatározott jótállás esetén a vásárlót a
    Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 306-307.
    §-aiban, valamint az 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 6. § (1)
    bekezdésében megállapított jogok megilletik.

    3. § (1) Ha a vásárló a termék kijavítását kéri - a (2) bekezdésben
    foglaltak kivételével - a javítási határidő 15. nap.

    (2) Ha a kötelezett a javítás idejére a vásárlónak kölcsönkészüléket
    (kölcsönjárművet) ajánl fel, az (1) bekezdésben foglalt határidő 30
    napra hosszabbodik meg.

    4. § (1) A jótállási határidő a vevő részére történő átadás, vagy ha
    az üzembehelyezést a jótállásra kötelezett végzi, az üzembehelyezés
    (beszabályozás) napjával kezdődik.

    (2) A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
    hiba közlésének napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a vásárló
    a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

    5. § (1) Ha termék a vásárlástól (üzembehelyezéstől) számított 3 napon
    belül - a termékbe épített biztonsági elemek (pl. elektromos
    biztosíték) hibáját kivéve -meghibásodott, a vásárló kívánságára
    azt azonos típusú új termékre kell kicserélni. Ha a cserére nincs
    lehetőség, a vásárló választása szerint a termék
    visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni,
    vagy a vételár-különbözet elszámolása mellett már típusú terméket
    kell részére kiadni.

    (2) Az (1) bekezdés a személygépkocsiért e jogszabály alapján
    érvényesülő jótállásra nem alkalmazható.

    (3) Az (1) bekezdésben említett határidőbe nem számít bele az az
    időtartam, amely alatt a kereskedő üzlete bármely okból nem tartott
    nyitva.

    (4) A terméknek vagy jelentős részének kicserélése esetén a jótállás
    időtartama a kicserélt termék (annak kicserélt része) tekintetében
    újra kezdődik. Ezt a rendelkezést kell alkalmazni abban az esetben is,
    ha a modulokból összeállított termék hibás moduljának cseréjére került
    sor. A termék jelentős részeit a jótállási jegyen kell feltüntetni.

    6. § (1) Ha a hiba jellege (pl: a termék kijavíthatósága, a javítás
    módja, az értékcsökkentés mértéke, stb.) tekintetében vita merül
    fel, a jótállásra kötelezett jogszabályban erre feljogosított
    minőségvizsgáló szer(ek) szakvéleményét köteles beszerezni.

    (2)

    (3) Ha a kötelezett az (1) bekezdésben előírt kötelezettségét nem
    teljesíti, a jogosult maga is fordulhat a minőségvizsgáló szervekhez.

    (4) A szakvélemény beszerzésére irányuló megbízásban fel kell tüntetni
    mind a jótállásra kötelezett, mind a vásárló álláspontját és
    nyilatkozatait (a hiba jellege, a hiba keletkezésének lehetséges
    okaira vonatkozó eltérő vélemény) és mindkét fél aláírását. A vásárló
    nyilatkozatát a megbízáshoz csatolt és az általa észlelt hibákat
    felsoroló feljegyzés is pótolhatja. A terméket - a járművek
    kivételével - a felek nyilatkozatának megtételét követő 3 munkanapon
    belül a jótállásra kötelezettnek a kijelölt minőségvizsgáló szervhez
    be kell szállítani.

    7. § (1) Az üzemeltetés helyén kell megjavítani a rögzített bekötésű,
    valamint - a járművek kivételével - a 10 kg-nál súlyosabb, vagy a
    helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható
    terméket.

    (2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
    felszereléséről, valamint az el- és visszaszállításról a jótállásra
    kötelezett gondoskodik.

    (3) A javítószolgálat a helyszínre kiszállást a vásárlóval köteles
    egyeztetni és az utóbbi választása szerint a kiszállást az egyeztetett
    nap délelőttjén, vagy délutánján teljesíteni.

    (4) Az (1)-(2) bekezdések hatálya alá nem tartozó terméket a vásárló
    szállítja be a lakóhelyén lévő javító szolgálathoz, szervízhez, ha a
    lakóhelyén ilyen nem működik, akkor a jótállási jegyen feltüntetett
    legközelebbi javító szolgálathoz, vagy ahhoz a kereskedőhöz, akinél a
    terméket vásárolta.

    (5) A visszaszállításról - a járművek kivételével - a vásárló
    kívánságára díjmentesen a jótállásra kötelezett gondoskodik.

    (6) A vásárló indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási)
    költségeit a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni.

    (7) Javítás esetén a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

    8. § (1) A jótállási kötelezettség keretébe tartozó javítások
    elvégzéséről, az alkatrész ellátásról a termelő (importáló) a
    kereskedővel a termék forgalomba hozatala előtt kötött megállapodás
    szerint köteles gondoskodni. Ilyen megállapodás hiányában a termék
    forgalomba nem hozható.

    (2) A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek - a
    jótállási kötelezettség teljesítésének módjától függetlenül - ha a
    kereskedő és a termelő (importáló) ettől eltérően nem állapodik meg, a
    termelőt (importálót) terhelik.

    (3) A vásárló a jótálláson alapuló igények érvényesítésével
    kapcsolatos nyilatkozatot a kereskedőhöz, vagy a jótállás keretébe
    tartozó javításokat rendeltetésszerűen végző javítószolgálathoz
    (szervízhez) intézheti.

    (4) A kereskedő a vásárlóval szembeni kötelezettségek teljesítését nem
    kötheti a termelő (importáló) vele szemben fennálló kötelezettségeinek
    előzetes teljesítéséhez.

    9. § (1) A vásárló jótállási igényét a jótállási jeggyel
    érvényesítheti a vásárláskor kapott fizetési bizonylat egyidejű
    bemutatása esetén.

    (2) A jótállási jegyen a termelő (importáló) köteles feltüntetni:

    a) a termék, valamint a gyártó és külföldről származó termék esetén az
    importáló nevét;

    b) a gyártmány típusát, a gyártási számát, jelentős részeinek
    meghatározását;

    c) a vevőt a jótállás alapján megillető jogokat és azok határideit, a
    jótállási igény érvényesítésének kizáró feltételeit, valamint a
    jótállással kapcsolatos jogorvoslat módját;

    d) a javítószolgálat nevét és címét;

    e) az alkatrész-utánpótlás - jogszabályban megállapított - kötelező
    időtartamát;

    f) a javítószolgálat biztosításának - jogszabályban megállapított -
    kötelező időtartamát.

    (3) A termék forgalombahozatalát megelőző minőségvizsgálat a jótállási
    jegy tartalmára is kiterjed.

    (4) A kereskedő a termék eladásakor köteles a jótállási jegy és a
    készülék számát egyeztetni, a jótállási jegyet az eladás
    (üzembehelyezés) keltének feltüntetésével hitelesíteni és azt a
    vásárlónak átadni.

    (5) A szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített
    igények teljesítése a kereskedőt terheli.

    (6) A jótállás keretében tartozó javítás esetén a javítószolgálat,
    illetve a kereskedő a jótállási jegyen köteles feltüntetni:

    a) a javítási igény bejelentésének és a javított termék a vevő részére
    történő visszaadásának az időpontját;

    b) a hiba okát és a javítás módját, valamint a javítási munkalap
    számát;

    c) gépjármű esetében a kilométeróra állását az átvételkor és a
    visszaadáskor;

    d) a jótállás új határidejét.

    10. § (1) Ez a rendelet 1991. szeptember 15-én lép hatályba.
    Egyidejűleg hatályát veszi a tartós fogyasztási cikkek jótállási
    kötelezettségéről szóló 7/1968. (I. 30.) Korm. rendelet, valamint
    az egyes tartós fogyasztási cikkek jótállásának legkisebb kötelező
    mértékéről szóló 4/1969. (III. 30.) BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes
    rendeletet kiegészítő és módosító 19/1972. (XI. 28.)
    BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes rendelet, a 17/1977. (VIII. 17.)
    BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes rendelet, a 3/1978. (III. 1.)
    BkM-KGM-KipM-KkM-NIM együttes rendelet és a bútoripari termékekkel
    kapcsolatos jótállási igények teljesítéséről szóló 10/1975. (VIII.
    30.) BkM-KipM együttes rendelet.

    (2) E rendelet előírásait a hatálybalépését követően a kereskedelmi
    forgalomban értékesített termékekre kell alkalmazni. A hatálybalépést
    megelőzően keletkezett jogviszonyokból eredő jogokra és
    kötelezettségekre a keletkezésük időpontjában hatályos jogszabályok
    előírásait kell alkalmazni.

  • gyurc

    aktív tag

    na irok mint igertem.
    olyan rendesek, hogy utananeznek nekem, hogy mi az uj jogszabalyi eljaras ilyen esetben.
    de mindenestre bravos dolog,hogy ordibalt veled az ugyfelszolgalatos picsa, es hogy a fonok mikre nemhajlando
    segitsek akko?

  • gyurc

    aktív tag

    válasz pampika #19 üzenetére

    shit. most beszeltem a bolttal es kiment a fejembol. de meg ma irok ezzel kapcs

  • gyurc

    aktív tag

    válasz Vangelis #17 üzenetére

    a kermi is csak lusta.
    es meg nem mentek el odaig, ameddig lehet.
    pl: azon a ponton, amikor megint otthagytak a gepet, hogy mosmtar 'magyar' szerviz. nem kellett volna engedni a temabol.
    ha gondoljatok, megteszem hogy megkerdezem most azonnyomban, hogy kiaz kell ilyenkor tesz is vmit(a legdurvabb, es leggyorsabb kozegre gondolok)

  • gyurc

    aktív tag

    válasz pampika #14 üzenetére

    szal a lapcsid meg sehol?.... felajanlom, hogyha veletlen egyszerre tudnank pestre menni, akkor megyek veled, es megoldom.

    hulyen hangozhat, de van benne rutinom, es most ezt elolvasva nagyon fel***ta az agyamat...

  • gyurc

    aktív tag

    válasz pampika #14 üzenetére

    szal a lapcsid meg sehol?.... felajanlom, hogyha veletlen egyszerre tudnank pestre menni, akkor megyek veled, es megoldom.

    hulyen hangozhat, de van benne rutinom, es most ezt elolvasva nagyon fel***ta az agyamat...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés