Hirdetés
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
#18379748
törölt tag
en nem lennek ebben olyan biztos, ha itthoni ceg csinalta akkor arra az itthoni szabalyok vonatkozhatnak, beepitett alkatreszre is van gari de mintha arra csak 6 honap lenne. mar a fene tudja hogy van utana kene olvasni. az biztos hogy valaki ocsojanoskent vesz kintrol egy cuccot az ne csodalkozzon ha itthon nem nagyon akarnak foglalkozni vele mert a garis szerviz az egyik cegnek se egy nagy biznisz...
-
Attix82
addikt
Fogyasztóvédelemmel és a Békéltetővel is kapcsolatba léptem ez ügyben. NFH oldalán is fent van.
Vidéki kiszállítás esetén jótállás keretén belül érvényes. Ha helyi városi kiszállítással történt , akkor csak arra vonatkozik. Ha viszont személyesen lett átvéve már nem érvényes akárhova is kerül a termék.
Vagyis aki kiírja, hogy a visszajuttatást az ügyfélnek kell, az nem jogszerűtlen. Viszont ha bemutatja a szállításról készült számlát, az üzletnek ki kell fizetnie (persze ha kiszállítással kérte a rendelést) . (Ha bebizonyosodik ,hogy garanciás ügyről van szó, azzal már bizonyítja, hogy a termék már megvételkor is hibás volt)
-
Attix82
addikt
Ki viseli a költségeket?
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a jogszabályváltozások után is a kötelezettet (vállalkozást) terhelik, azaz az eladót. Az új PTK. viszont azt is kimondja, hogy a teher megoszlik a felek közt, ha a vásárló elmulasztotta karbantartási kötelezettségét, és tudott arról, hogy ezt meg kell tennie.
Itt karbantartásról nem lehet szó.
A 10Kgos dolog azt jelenti, hogy a cégnek kell megoldania az elszállítást. És nem az eladónak.
Ugye itt 2 dolog van.
1. Az üzletnek van futárgaranciája, Ő intézi a szállítást a saját cégén keresztül.
2. Az ügyfél küldi fel de aztán a számla bemutatásával az üzlet kifizeti neki azt az összeget amibe került a vevőnek.
-
pinnacle
nagyúr
Sajnos ezzel vissza tudnak élni, mint HartgeH3-2.8 esete is mutatja. Szerintem ennyi idő után már cserét is kérhetne, csak a törvényből ez sem egyértelmű.
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy... -
Gyuri27
félisten
A jogszabályokat mindenki láthatja ezen topik első posztjában.
Sajnálom, hogy a kedves boltos kolléga nem azt látja leírva mint mások.
A boltosnak annyit kell betartani minimálisan ami le van írva. de azt betű szerint.Kicsit pongyolán fogok fogalmazni. Akit érdekel a törvény pontos szövege az utána olvas.
Egy termékre 10k felett kötelező a jótállás. Ez tiszta sor.
10k alatt elvileg nem. Érvel a kolléga böszen. Ez csak ott sántit, hogy ha a termék gyártója vállal a termékre garanciát. Kerüljön az 3 jó magyar ezresbe. Azt az eladó, bolt köteles a vevő részére biztosítani. Ráadásul maradéktalanul. Azaz egy 5k-s tp link esetében a boltos nem adhat 12 hónap jótállást a 60 helyett.
Persze magyar boltos simán megteszi. Ott viszont nem kell vásárolni.
Az is téves elgondolás fenti példánál maradva, hogy 12 hónap után a vevő szaladgáljon a szervizhez vagy a gyártóhoz. A vevőt a jótállás teljes időtartama alatt az eladóval/boltal áll jogviszonyban (hiszen a vásárlás egyfajta szerződés). Azaz a vevőnek semmit nem kell tennie ha problémája van azon kivül, hogy visszamegy ahol vásárolt. Persze magyar boltos előszeretettel küldözgeti a vevőt ide oda. Ez törvénytelen. Hiszen a gariztatással kapcsolatban felmerülő költség az eladóé/bolté.Két megjegyzés a végére. Nem kötelező boltosnak lenni. Lehet menni napszámba kapálni.
Másrészről ha valaki valótlant, hülyeséget, fél igazságokat állit. Mert nem olvasta vagy felületesen a jogszabályt. Az ne reklamáljon ha az orrára koppintanak.
Amúgy amiket a kolléga írt megboldogult mistralos mentalitásra hajaz erősen.
-
sasa311
veterán
-
asdf_
veterán
Es azt is jegyezzuk meg, hogy a +2 ev korlatozott gyartoi a szavatossagi felteteleket nem erintheti. Ennek ellenere viszont labbal szokta tiporni (nem indul ujra cserelt termeknel pl.). Mas kerdes, hogy ilyenkor ha a vevo szavatossagot kivan ervenyesiteni (a gyari +2 ev korlatozott helyett), akkor a bolt azt mondja, hogy akkor vigye el a vevo egy szakertohoz, hozzon rola pecsetes papiros szakvelemenyt (es persze ezt fizesse is ki elore), aztan ha a papiros azt mondja, hogy nem a vevo a hunyo, akkor lehet szavatossagozni.
Az persze megint bonyolitja a helyzetet, hogy letezik-e egyaltalan ilyen ember kishazankban, aki ketseget kizaroan meg tudja allapitani, hogy egy alaplaphalalnak mi votl az oka
Szoval jo moka ez az egesz... -
vagamo
őstag
nincs ezzel semmi probléma, ha erre is vonatkozik a Barun 30 napos visszafizetési garanciája.
Csak ezért szőrözök.Még nem vettem fel a kapcsolatot a céggel, nincs messze tőlünk, ha meglesz a termék elmegyek és megnézem. Én csak jogi tanácsért fordultam hozzátok, hogy mennyire érezzem magam átverve, de ezek szerint eloszlattátok minden félelmemet.
A ét termék között csak ennyi a különbség ami a szövegből kiderül:
2010- Smart Foil™ AV Planet
2011- OptiFoil™ BraunMeg a színük, egyik fórumtárs ezt írta a 2010-es modellről: legalapabb szitával van. Fene se tudja melyik lehet a jobb?
-
vagamo
őstag
ez az sehonnan nem derül ki, hogy ez most 2010 vagy 2011-es model csak a képből lehet következtetni róla, meg ebből:
Smart Foil™Alapos borotválás néhány simítással. A különböző alakú nyílásokkal kialakított, különleges borotvaszita mintázat könnyedén elkapja a különböző irányba növekedő szőrszálakat, ezáltal pillanatok alatt alapos borotválást tesz lehetővé.
MOst mit kell kapnom, mikor érte megyek jogilag melyik járna ezt nem vágom.
köszi a segítséget
-
aginor
veterán
Köszi srácok!
Sajnos én is erre jutottam. A gáz az, hogy tél van, eddig majd két hetet állt náluk a cipő, ha visszaviszem javításra akkor megint ennyi lesz, ha megint lesz vele valami gáz, akkor újra, és lassan itt is a tavasz..
Mondjuk nekem már az időjárásra való tekintettel, az eddigiek is jelentős kényelmetlenséget okoztak, pláne, hogy a szakvélemény már másnap megvolt, és a bolt még rajta ült több mint egy hetet, akkor is csak azért bukott ki dolog, mert már másodszor telefonáltam rájuk. -
Ariadne
őstag
Azt is vegyétek figyelembe, hogy közvetlenül a Delltől követelni hivatalosan nem tud semmit, mert nem áll vele szerződésben! Egyedül attól a cégtől lehet követelni, hogy javítson-cseréljen, akitől vásárolta az ember. A Dell persze ettől még ad önként dolgokat, és ez így is van jól, de kötelezni őt nem lehet semmire.
-
arn
félisten
-
salieri.
őstag
-
DeltaPower
addikt
Kösz, eszerint röviden ez a lényeg: nem kötelezhető cserére.
Következésképpen a most kialakult piaci helyzethez hasonlónál (tehát ha az alkatrész vásárláskori ára sokkal alacsonyabb, mint az aktuális) nyugodtan megtagadhatják a cserét, mivel még anyagi érdekük se fűződik hozzá (ami normális esetben az árak folyamatos csökkenése miatt ugye szempont).Gyuri27: Támadó hangvételű reagálásod ellenére senki nem állította, hogy a kereskedők rossz szándékúak lennének, bár ez esetben lehetséges, hogy mégis: [link]. Vitatkozni én sem kívánok veled.
stifi: Engem is erősen érdekelne, hogy egy kisker-nagyker-gyártó vonalon hogy intéződik a garanciális csere, és mit bukhat rajta a kereskedő, ha a gyártóhoz képest nem vállal külön garanciát...
-
stifi
senior tag
ezt nem értem, megtagadhatják a cserét akár raktáron lévő termékre is, és ha kell, vedd meg drágábban ugyanazt?
vajon a nagyker / gyártó hogy rendezi az ilyesmit?
amúgy én sem mondtam mást, 3 napos terméket cserélni kell, nem javítani. viszont a cserét ezek szerint meg lehet tagadni és pénzvisszafizetéssel helyettesíteni. jó marketing a boltnak ők tudják -
marositech
senior tag
-
sasa311
veterán
Úgy, hogy a vevő nincs semmilyen kapcsolatban a gyártóval, csak a kiskerrel.
Ha a kisker úgy adja el a terméket, hogy 1 év jótállás + 2 év gyártói garancia, akkor érdekes, amit mondasz és valószínűleg olyankor csak az 1 év jótállás él a kisker felé, azon túl lehet keresgélni a vállalat jogutódját, ha van egyáltalán.
Ha a kisker úgy adja el a terméket, hogy 3 évet vállal rá és nincs semmiféle kiegészítés, akkor bizony az az ő sara és felelőssége.
Ugyanis nekem, mint mezei user vevőnek nem kötelességem tudni, hogy a kisker hogyan rendezi a garanciális ügyeit. Nem kell az ujjamból kiszopnom, hogy a kisker csak "továbbadja" a gyártó garanciát (ami tudtommal kötelező, bár itthon nemigen érdekli a nagykereket) vagy pedig ez az üzletpolitikája, hogy jó garis feltételekkel csalogatja a vevőket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- 3D nyomtatás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen videókártyát?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Elektromos autók - motorok
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Életre szóló garancia Bennem bízhatsz!
- Expressz kézbesítés 5 percen belül e-mailben!
- Ohh! Dell Latitude 7430 "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" -60% i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- Windows 11 Pro + AJÁNDÉK AAA játék!
- Akció! Dell Latitude 7410 Üzleti Strapabíró Profi Fémházas Ultrabook 14" -80% i7-10610U 16/256 4K
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest