Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kína nagyon pályázik az összes GeForce RTX 5090-re
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple asztali gépek
- RAM topik
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Đusty
addikt
válasz
pinnacle #25430 üzenetére
Nem egy adidas performance duramo?
Mert nekem detto ez volt, visszavittem adtak egy lapot, hogy kermibe küldik. Nem hittem volna, hogy az adidas ilyen s..@rt tud gyártani, eddig nem volt gond de ez nem tudom micsoda náluk.
Ja most olvasom, akkor nem, nekem nem a körmömet nyomja hanem a nyelv illesztésének az eldolgozása kritikán aluli, a lábfejemet nyomja. -
st6969
őstag
válasz
pinnacle #25433 üzenetére
"pár milliméterrel dől befele"
Kérdés, hogy ez tudod-e egyértelműen bizonyítani? Ha az eladó elismeri, akkor ok, mert gyári hibás. De ha az eladó szerint nem dől az ott sehova, akkor meg használt a cipő, mivel "Séta miatt kicsit megkopott/elszíneződött a talpa", így nem gondolnám, hogy visszaveszik
De mindenképpen próbáld meg, hátha. -
-
-
válasz
pinnacle #23869 üzenetére
"
Eshop üzemeltetőjeForCamping s.r.o.
C 194007 bejegyezve a Prágai Városi Bíróságnál
Praha 18 - Letňany, Veselská 699, PSČ 199 00
IČ: 24295825, DIČ: CZ24295825
"Ha online rendelsz, akkor velük fogsz szerződésben állni. A magyar bolt vszleg valóban magyar cég magyar alkalmazottakkal, de a fogyasztói szerződést nem velük kötöd, csak átveszed ott a terméket és a mellékelt cseh eredetű számlát.
Ezt a 14 napos EU-s pénzvisszafizetési jogot teljesen elfelejtettem, azt hittem csak magyar sajátosság.
A következő lépés akkor az, hogy linkeld be nekik emailben az EU oldalt, ahol ez le van írva.
-
válasz
pinnacle #23865 üzenetére
"Külföldi cégekre tényleg nem érvényesek a magyarországi jogszabályok?"
Tényleg nem. Attól, hogy egy külföldi cégnek magyar nyelvű webshopja van .hu domainnel, még nem lesznek érvényesek rá a magyar jogszabályok. Sajnos ezért kell mindig tájékozódni ilyen random webshopoknál, mert kismillió ilyen oldal van. Sztem ilyenkor a legcélravezetőbb egy chargeback folyamatot elindítani a bankodnál, ha kártyával fizettél.
-
pinnacle
nagyúr
válasz
pinnacle #23847 üzenetére
Külföldi cégekre tényleg nem érvényesek a magyarországi jogszabályok?
12.16-án visszaküldtem a cipőt, ma érdeklődtem a 4campingnél, hogy megkapták már. Azt válaszolták, nem. Felhívtam a packeta.hu-t, azt mondták már 12.22-én átadták. Ez elküldtem a 4campingnek, azt mondták, nem kapták meg, ha megkapták volna, akkor az szerepelne, hogy kézbesítve. Packeta-t újra felhívtam, állították, hogy náluk a A csomag visszaküldve feladónak. azt jelenti, hogy kézbesítve és így is látja a rendszerükben.
4campingnek azt is írtam, hogy kérem vegyék figyelemben, hogy a magyarországi törvények alapján az elállás jelzésétől számított 14 napon belül kell a visszautalást teljesíteni. Azt válaszolták, hogy az Ön által idézett jogszabály a nemzetközi online vásárlásokra nem alkalmazható, ettől függetlenül az Ön által küldött feladószelvény alapján megsürgetem a dolgot. Most akkor mi a helyzet, tényleg bármeddig elhúzhatják? Jogszabályban csak fogyasztó és a vállalkozás szerepel. GLS csomagponton vettem át, készpénzzel fizettem. -
válasz
pinnacle #23847 üzenetére
Az elállási szándék közlésétől számított 14 napon belül vissza kell jutattni az összeget.
Sajnos ezt a "közlést" egyes boltok elég szabadon értelmezik. Volt tapasztalatom olyan országosan ismert webshoppal, akiknek emailben jeleztem az elállási szándékom, amire azonnal válaszoltak, és leírták, hogy küldjek el egy minta Word doksit kitöltve, kézzel aláírva, és szkennelve, mert csak így tekintik érvényesnek az elállást (ez jogilag már vitatható) és csatoljam a csomaghoz is, amit visszaküldök. Erre gondolná az ember, hogy a szkennelt doksi elküldésétől számolták a 14 napot, de nem, hanem a csomag kézhezvételétől számított 2. vagy 3. napon (már nem emlékszem pontosan) állítottak ki egy sztornó számlát ezen naptól számított 14 napos határidővel, mert csak addigra sikerült végigvinni a pénzügyesekig a ügyet. Kitalálhatjátok a választ arra, hogy sikerült-e utalni az eredeti bejelentéstől számított 14 napig... Egy kicsit keményebb hangú email hatására már azonnal utaltak. Na azóta nem vásárolok ott olyan terméket, amelynél fennállhat az elállás lehetősége...
-
Exodion
senior tag
válasz
pinnacle #21831 üzenetére
A namesilo.com regisztralta a domain-t. Irhatsz nekik is az abuse@namesilo.com -ra. US hamarabb szokta tiltani ezeket, bar valahogy bizonyitani is kell hogy gebasz van. En anno a K&H-tol kikertem egy hitelesitett kartyakivonatot, meg egy nyilatkozatot hogy zaroltak a bakkartyam nem jovahagyott tranzakciok miatt (akkor meg nem volt naluk Virtualis tranzakcio teljes tiltasa 1Ft limit ide vagy oda), ez ment a HostGator-nak es toroltek is az oldalt a cirka 1het alatt. Gondolom akkor meg a tarhely szolgaltato is nekimegy mert ilyen celokra hasznaljak a tarhelyuket amit ugye nem szabad
.
-
bucihost
senior tag
válasz
pinnacle #21828 üzenetére
- nagybetűk
- nincs aszf
- nincs semmilyen ügyfélszolgálati elérhetőség (kivéve azt a contact form-t)
- nincs panaszkezelési leírás
- garancia semmitmondó. Ha A Termék Mérete Nem Megfelelő, Akkor Azt Vissza Lehet Külden (oké, hova, kinek stb?)
- sehol egy hivatkozás a cégre, kiféle, miféle, keféle....hirtelen ennyi
-
bucihost
senior tag
válasz
pinnacle #21825 üzenetére
Multhéten asszonyt is hívta az OTP, hogy hajnalban 2-3 óra fele akart e vásárolni a kártyájával, mert le akartak emelni róla 20-30 ezret többször is. Mondtuk, hogy nem. OTP tiltotta is a kártyát.
Tegnap mentünk be 10 kor (8 kor nyit az OTP) az új kártyáér és közölte az ügyintéző kiscsaj, hogy a 2 óra alatt már mi vagyunk a 18.-ak akik ugyan ez miatt mentek.A vicc az, hogy azt a kártyát nem is használjuk csak szökőévente 1-2x online vásárlásra de akkor is CSAK megbízható oldalon. Volt pár aliexpress / ebay is, de az is hónapokkal ezelőtt.
Még szerencse, hogy vásárlási limit van a kártyán..... -
válasz
pinnacle #21825 üzenetére
hitelesítési sms csak belföldön van, teljesen felesleges baromság így ebben a formában
a google a hirdetés feladásánál meg szokta nézni a hirdető oldalát, ez most úgy tűnik átcsúszott, ha akarod jelentheted nekik
topikot felesleges csinálni erre, ezek az oldalak kinőnek mint a gomba, leveszik a tapasztalatlanokat 1-2 hétig aztán lesz heylette másik
viszont a jó a hír, hogy a banktól vissza fogod kapni a pénzed ha teszel bankkártya panaszt
egyébként igen, abból amiket felsoroltál első blikkre látszik hogy csalás a dolog -
válasz
pinnacle #20280 üzenetére
nekem ugyanezt megcsinálták kb másfél éve és nem engedtek hűséget kötni újra
aztán egy hónappal később mégis visszavitték a díjat, pont az általad említett szabály miatt, aminek én sem tudom a nevét (más kérdés hogy amugy is maradtam volna, mert a upc hez képest brutál olcsó és sokkal jobb a szolgáltatás)
de azóta viszont emeltek egy kicsit a spíler csatornák bekerülésével egyidőben
nem lehet hogy neked is csak ennyit fognak emelni? azthiszem 500 ft ot jelentett, a focicsatornáknak meg nagyon örültem -
bullseye
addikt
-
válasz
pinnacle #19591 üzenetére
Sajnos ki kell fizetned, csak azután bonthatod fel (futár jelenlétében) és úgy ellenőrizheted a csomag tartalmát, sértetlenségét és ha sérült, akkor a futárnak jelezni kell a jegyzőkönyv felvételét az ügyben (kapsz egy példányt te is) ez olyasmi, mint mikor a biztosítási dokut kitöltitek a másik személyautó tulajjal /koccanás, baleset esetén pl./, (egyik példány a tiéd, másik az övé)
-
válasz
pinnacle #19587 üzenetére
Ott a jegyzőkönyv a lényeg.
Szerencsére még nem volt ilyenben részem, így személyes tapasztalatot nem tudok megosztani.
1x volt olyan, hogy rendeltem nagy értékben (sok) otthoni kozmetikum, tiszt.szerek, és egyéb cumók. aztán a Gillette Fusion Proglide Power csomag fel volt vágva (3 is) és akkor már nem tehettem semmit. (jeleztem volna, max. kicserélik sértetlenre, gondolom aki a csomagból kivette az felvágta, még ha nem is szándékosan és hozzám úgy küldte el...gondolván a p*r*sztnak jó lesz úgy is) -
-
pinnacle
nagyúr
válasz
pinnacle #19494 üzenetére
Pénteken már itt volt a postás, csak nem vettem észre az értesítőt.
Lehet Telekomnál is a Facebook a legjobb kapcsolattartásra. Tegnap 3 emberrel beszéltem, ők még kettővel, de senki sem tudta a postai azonosítót. Facebookon ma átküldték. TV-ben maradt a billentyűzet USB érzékelője, azt is postázzák majd.
-
Lackooo84
nagyúr
válasz
pinnacle #19494 üzenetére
Nekem anno egy hónap után adták vissza a pénzt úgy, hogy számtalanszor zaklattam őket telefonon, nem történt semmi. Feszt kötötték az ebet a karóhoz a 30 napjukkal. Akkor már nagyon berágtam írtam nekik facen is. Én nem tudom ezt hogy gondolják, hogy a szaros ÁSZF.-ükkel felülírnak egy jogszabályt...
-
imyourfriend
őstag
válasz
pinnacle #16588 üzenetére
Ez hihetetlen megrendelem a termeket majd ket napra ra learazzak.. hivom oket nem veszik fel irok emailt nem valaszolnak, majd 2000 forintom banna es meg is irtam emailbe nem fogom atvenni a termeket ennyiert... azert a zsidosagnak is van hatara mar elnezest a szohasznalatert. Hidehen hagy ha nincs igazam de ez milyen modi hogy se telefon se emailre nincs reagalas? Erdekes..
-
imyourfriend
őstag
válasz
pinnacle #16588 üzenetére
Budapestre nem ugrok fel egy ilyenért, inkább levásároltam és elpostáznak egy ilyen egeret, remélem majd megdöglik 1 év 50 hét után és akkor kicserélik, vagy megint eljátszódik ez a történet.. amúgy egy maximum 100 forintos omron mikrochip ment tönkre benne, ez a vicc a sztoriban.
Köszönöm mégegyszer a segítséget az Uraknak!
-
Timmcsy
csendes tag
válasz
pinnacle #16575 üzenetére
Olvasgattam én is, hogy miket írnak, köszönöm! Közben azt olvastam uniós oldalakon, hogy a 2 év szavatosság elvileg EU jog. Rápróbálok az online eu-s disputera, amit korábban írtam, meglátjuk, és legközelebb itthon vásárolok/leginkább személyesen. Bár megjegyezném, hogy az se sokkal jobb. Lakásberendezés folytán volt alkalmam több bolttal is tapasztalatot szerezni és az edigitaltól kezdve a mediamarkton át mindenhol voltak gixerek (hónapokig tartó szállítás, hiányzó termék, kitöltetlen garanciajegyek, megrongálódott termék, megtévesztő leírás, rossz terméket küldenek és sorolhatnám...), csak nincs kapacitásom mindig mindenkit felnyomni, de az itthoni ügyfélhozállás se jobb semmivel sem.
@Köszönöm mindenkinek a segítséget! Esetleg később leírhatom a tapasztalatokat az eu dipute-tal kapcsolatban, ha hasznos lehet másoknak.
-
pinnacle
nagyúr
válasz
pinnacle #16522 üzenetére
13-kor bevittem, azt mondták, hogy a 14 napon belüli vásárlás esetén telephelyi bevizsgálás után cserélik a terméket, aminek átfutási ideje nem hosszabb, mint az elállás átfutási ideje. Lehet, hogy már meg is nézték.
-
-
xxxjjjkkk
senior tag
válasz
pinnacle #16504 üzenetére
Passz, de szerintem ne kérdezd meg tőlük, hanem értelmezz önkényesen, majd ha nem stimmel szólnak, vagy próbálkoznak.
A blokkon rajta van a vasarlas pontos ideje? akkor meg.
29 egy munkanap
30 ket munkanap
31,02 nekik nem munkanap, ugyhogy IJ. Vidd be harmadikan, es vegyek jegyzokonyvbe, hogy harom munkanapon belüli cserét kérsz.De pl, ha az lenne, hogy egy munkanapon belül, az se aznapra vonatkozik. Masnap, egy munkanapon belül hozod vissza, nem kettő.
Szerintem. -
Nerazim
őstag
válasz
pinnacle #16172 üzenetére
Köszi. Kicsit olvasgattam benne, ha mondjuk futárszolgálat hozta volna ki és nem személyesen veszem át, akkor a futárszolgálat költségét is kötelesek megfizetni? Itt azt írja:
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. (4.....) -
asdf_
veterán
válasz
pinnacle #16161 üzenetére
Azt is megkérdeztem, hogy csere esetén újrakezdődik a garancia, Apple-nél azt mondták, hogy csak +3 hónap,
Az nem a jotallasos csere, hanem az apple garis. Minel oregebb a keszulek, annal jobban vigyazni kell ra, hogy leadasnal kozolni, atveteli lapon ellenorizni, hogy te PTK-s jotallasi igennyel jelentkeztel. Mas kerdes, hogy igy lehet, hogy nem nyomnak a kezedbe, par napon belul egy cserekeszuleket, hanem tovabb tart majd. Majd elokeresem al inket ra. Mindenesetre mashol ok ezt irjak:
A szervizelésért – ideértve a cserealkatrészeket – 90 napig vagy az Apple-jótállásból fennmaradó időre vállalunk jótállást, attól függően, hogy melyik a hosszabb időtartam. Mindez a fogyasztóvédelmi törvények által biztosított jogokon felül értendő.
-
pinnacle
nagyúr
válasz
pinnacle #16156 üzenetére
NFH-nál ezt válaszolták.
Ajánljuk figyelmébe alábbi cikkünket: Az Európai Unió Bírósága szerint az előre telepített szoftverekkel rendelkező számítógép értékesítése önmagában nem minősül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak
Ezen cikk szerint amennyiben a laptop előre telepített programcsomaggal kerül eladásra, s annak eladási árában nem kerül külön feltüntetésre a szoftver ára, úgy az eladott termék összességében egy terméknek tekintendő, nem különíthető el a szoftver értéke.
Figyelemmel arra, hogy az előre telepített szoftverrel árusított laptop legtöbbször úgy működik, hogy az első bekapcsoláskor regisztrálja a szoftvert és kéri az adatok személyesítését, így a laptop önmagában nem is lenne kipróbálható, a fogyasztó akaratán nem múlik, hogy telepíti-e a szoftvert, vagy nem.
Az internetes elállási jogról szóló rendelkezések szerint lezárt csomagolású számítógépes szoftver átadását követően, ha a csomagolást felbontották; a fogyasztó nem állhat el a szerződéstől. Itt azonban nem egy önálló szoftverről van szó, hanem egy termékről, melynek része a szoftvercsomag is, a laptoppal kapcsolatban nincs korlátozás az elállásra vonatkozóan, vagyis álláspontunk szerint nem tisztességes a fenti vállalkozói tájékoztatás az elállás korlátozására vonatkozóan.
Legtöbbször a termék forgalmazójának és a szoftver értékesítőjének kölcsönös megállapodásán múlik, hogy az adott szoftver regisztrációs kód feloldásra kerüljön és ismét használható legyen az új vevő számára.
Azt is megkérdeztem, hogy csere esetén újrakezdődik a garancia, Apple-nél azt mondták, hogy csak +3 hónap, de ezt más esetben is jó tudni.
A készülék cseréje esetén az egy éves kötelező jótállási időszak, valamint az azt követő egy év szavatosság újraindul.
A jótállási jegyen szükséges feltüntetni a csere időpontját és azt, hogy ettől újra indul a garanciális időszak. (Tehát újabb egy év kötelező jótállás vonatkozik a termékre). (Vonatkozó jogszabály ezen a linken, ld. 3.§ (1) bekezdés d) e) pont, ill. 5.§ (4) bekezdés: Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.).
A garanciális időszak újraindulásáról jelenleg a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:163.§ (5) bekezdése rendelkezik, mely szerint a dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Javasoljuk tehát, hogy hívja fel a kereskedő figyelmét a fentiekre és kérje a jótállási jegyen a csere időpontjának feltüntetését. Amennyiben pedig jótállási/szavatossági igényt szeretne a későbbiekben érvényesíteni, azt az említett jogszabályi rendelkezések biztosítják Önnek.
-
#18379748
törölt tag
-
#18379748
törölt tag
válasz
pinnacle #15799 üzenetére
de ezek xerint nem online vette?
elore kellett volna utana neznie milyen kepet csinal, ez egy instax, abbol is felezett meret. valoban eleg gyenge a kepminoseg, ennek technikai oka van. plusz ha meg akarja osztani akkor meg digitalizalni is kell.
ha nem jut vele dulore keressetek meg, lehet tudok ra vevot mert mar engem is nyaggattak vele, de nyilvan nem bolti aron. -
#18379748
törölt tag
válasz
pinnacle #15796 üzenetére
semeddig, bolti vasarlasra nincs kotelezettseguk, se 12 nap se 14 se 3 nap. webes rendeles bolti atvetel eseten van 14nap.
ugyintezo es bolt jokedven mulik, beviszed es megkerded. meg is tagadhatjak, vagy csak levasarlas, ok szabjak a felteteleket. esetleg olvasd el az aszfet hatha irnak valamit. -
Atapi
senior tag
válasz
pinnacle #11903 üzenetére
"Mondjuk az furcsa, ha tudják, hogy ez a "törekednie kell" miatt van, akkor miért hagyják benne?"
azért, mert a külföldi gyárak tojnak rá, hogy te vagy bármelyik fogyvédő mit szeretne, maradnak ahol vannak, és úgy javítanak, hogy magukhoz kérik a cuccot, majd amikor kész, visszaküldik. ha meg a transzfer idejét végig gondolod, akkor értelmet nyer a törekvés engedése, mert nem életszerű elvárás, hogy egy 10k-s cumót többtízezerért kelljen utaztatni, hogy határidőn belül lehessen javítani.
-
Biznisz Elek
senior tag
válasz
pinnacle #11898 üzenetére
En kivancsi lennek hogy ha esetleg vettel ramot ket evvel ezelott es azt vissza vinned gariba majd egy het alatt jeleznenek neked hogy mehetsz avetelarert mert nem tudjak cserlni akkor mit szolnal?! Mondom ezt annak tudataban hogy ket eve fele ennyi volt a memoriak ara mint most es ma az eredeti vetelarbol a felet tudnad megvenni. Akkor azert sapkodnal hogy cserljek???
-
bullseye
addikt
válasz
pinnacle #11898 üzenetére
Nem, nincsen rendben, de ha itt csapkodod magad a földhöz, az sem segít.
Vagy megpróbálsz a bolttal is ilyen kiállhatatlan lenni, hátha inkább visszaadják a pénzt, vagy belenyugszol, hogy a törvény nem azt mondja ki, amit szeretnél, és reménykedsz, hogy hamar megoldódik a dolog. -
Attix82
addikt
válasz
pinnacle #11890 üzenetére
Szerintem itt zárjuk ezt a dolgot mert ugyan azt kérdezgeted, és ha feljebb olvasol vagy rákeresel te is rá rájössz.
Már ebből látszik, hogy totál nem vagy benne a realitásba: "Te a pult másik oldalán állsz. Nem a vásárló érdekét nézed." Ez egy No comment hozzászólás volt a részedről.
-
Mclovin
senior tag
válasz
pinnacle #11873 üzenetére
Hm, egy kicsit gumiszabálynak tűnik tényleg, lehet megejtek egy telefont holnap. Amúgy emlékeim szerint nekem 15 MUNKAnapot mondtak, ami ezek szerint félre tájékoztatás, valamint ma a boltban is munkanapot mondtam (mivel korábban ezt mondták, én meg csak utána néztem meg a fogyasztóvédelem honlapját) és nem javítottak ki.
-
HartgeH3-2.8
addikt
válasz
pinnacle #11858 üzenetére
30 napig se kép se hang. Nem is kerestem őket mert úgy tudom a 15nap nincs már a minimum a 30.
Kaptam választ (sms-t is) és abban a kijavított termék szerepel. Ha nem lesz hozzá hivatalos szervizlap, hogy pontosan mit csináltak vele akkor nem veszem át. Biztosan szeretik a fogy.védelmi felügyelőséget, ha szarakodnak. Oké tudom végzik a dolgukat , azt is tudom nem rajtuk múlik. Egyértelműen hibás a készülék egy wiress logi billentyűzet néha eldobja a jelet 1 méterről!! Mellesleg 5+2 év garanciás a készülék.
(Akkor még annyit adott a Logi)Srác a boltban azt mondta ez egyértelmű kuka és ilyet nem javítanak. Aha tényleg..
Értem én csak akkor hülyének ne nézzenek.
-
pinnacle
nagyúr
válasz
pinnacle #11760 üzenetére
Felhívott az üzletvezető, beszélt illetékessel, kivételesen visszaadják a pénzt. Mondta a Telenor tényleg nem csinál ilyet soha, szerinte azért mert nem a Telenor, hanem a Samsung jelzi az elállást a garanciajegyen, csereutalványon. A Telenor ASZ-ban már talált valaki leírást a jótállásról, garanciáról, nekem még nem sikerült. Eladó azt mondta, hogy nekik a belső szabályzásban van leírva, hogy pénzt nem fizetnek vissza. Lehet, hogy tényleg nem sűrűn van ilyen, mert sokáig tanakodtak, hogy mit írjanak, végül "Cseregarancia miatt készpénz visszafizetés" lett.
-
asdf_
veterán
válasz
pinnacle #11804 üzenetére
Az elso evben javitas, csere, penz vissza. Ez a sorrend, ha egyiket tudjak, nem kerheted a masikat (kiveve hataridotullepes eseten). Itt mivel a gyartoi onkent vallalt jotallas feltetelei rendkivul jol korulirtak es dokumentaltak, tudja a tok
(igy az adatlapjat elnezve nem csodalom, hogy eleged van belole, minek kell ilyen vackot -ocska kijelzo, keves ram- venni 2013 derekan?)
-
#18379748
törölt tag
válasz
pinnacle #11782 üzenetére
es a telot teljes aron vetted vagy valamilyen kedvezmenyesen mivel egy evig a szolgaltatohoz voltal lancolva (fuggo volt a keszulek ha jol ertem es olyankor olcsobb szokott lenni). ilyen esetben mennyi az annyi, marmint a kp? tekintve hogy a masodik evben viszont mar teljes erteku lett hisz fuggetlenitve lett.
-
#18379748
törölt tag
válasz
pinnacle #11760 üzenetére
hat en probaltam vegigkovetni a torteneted de kutya legyek ha ertem.
milyen vasarlas ez? milyen gari volt ra es most hol tartasz? huseggel vetted vagy kifizetted egyben? mifele fuggetlenites kellett ra? azt s irtad hogy gyari allapotban jo nem hibas. az hogy te ratelepitgetsz alkalmazasokat es utana ujraindulgat azt tutter nem fogjak garizni. -
pinnacle
nagyúr
válasz
pinnacle #11723 üzenetére
Telenorral jól megszívtam. Nem adták vissza a pénzt. Hiába magyaráztam 1 órán keresztül, hogy ha nem tudják kicserélni a telefont akkor visszakérhetem az árát a 306. § szerint, ami a garancia jegyen és a Samsung csereutalványán is szerepelt. Beszéltem az eladóval, az üzletvezetővel, az üzletvezető főnökével mindenki azt mondta, hogy pénzt ők soha nem adnak vissza, csak levásárolhatom, illetve írhatok levelet az egyedi igénykezelés csoportnak. Hiába mondtam, hogy levásárlási kötelezettség nincsen, és az sem érdekelte őket, hogy a vásárló kárára nem lehet eltérni a belső szabályzatban.
"(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el."
Egyébként tudja valaki, hol van a Telenor ASZ-ban a vevő joga leírva, akkor ha nem lehet a készüléket javítani? Én csak az Online-t találtam meg, de ott is a "A vásárlót a Ptk. 305-311/A. §-ban meghatározott jogok és kötelezettségek is megilletik."
1220-al is beszéltem, ők is azt mondták, hogy pénzt nem kérhetek vissza. Erősködtem, hogy pont erről szól a 306.§, megint vártam 20 percet, azt mondták, hogy nincs bent főnök, de azért visszakapok 2 havi díjat a kellemetlenségért, és továbbítják a panaszomat, de ők tényleg nem tudnak erről. -
#18379748
törölt tag
válasz
pinnacle #11756 üzenetére
ennel meg az is durvabb amelyik azt irja a szabalyzataban hogy ha a futar kihozza akkor az se netes vasarlas mert o bemutatja mintha bolti lenne (sot bp teruleten csak igy ad el).
mas kerdes hogy mit probalank igy elsutni es mi az amit tudsz ertelmes mennyisegu utanajarassal es idovel elintezni, mert ugye hiaba vannak szabalyok meg kulonfele forumok ha a boltos cseszik ra. persze lehet panaszkonyvezni meg fenyegetozni de az emberek nagy resze inkabb benyeli a bekat es nem borogatja az asztalt, max nem megy oda tobbet. -
pinnacle
nagyúr
válasz
pinnacle #11651 üzenetére
Elfogadták a panaszomat. Újabb jó tapasztalat a Telemaxal. Írták, hogy majd küldenek csereutalványt. A saját garanciapapír is jelzi, ha nincs lehetőség cserére, elállhatok a vásárlástól, de mit csináljak akkor, ha előkaparnak valami beragadt raktárkészletet? Telenor már nem árulja a Fame-t, csak nem tudom, hogy ilyenkor az üzletekből is visszahívják ami megmaradt, vagy náluk hagyják, amíg el nem fogy.
-
válasz
pinnacle #11687 üzenetére
ahogy korábban leírtad, miszerint gyári állapotban jó a készülék, és csak az általad utólag feltelepített alkalmazások után jelentkezik az újraindulgatás, úgy sanszos a te szereped a hibakeresésben.
asdf_; a telenor terén kevés ilyen jellegű tapasztalatom van, de például a telekom gyorsban ad a javítás idejére cserés mobiltelefont, pláne ilyen kijelentést/igényt követően.
-
asdf_
veterán
válasz
pinnacle #11680 üzenetére
En erre olyat tudok elkepzelni, hogy harom es feledik hete ulnek a fenykepezogepeden, te meg 2 nap mulva elutazol kulfoldre nyaralni. Ekkor kuldesz egy papirt, hogy a kijavitashoz, kicsereleshez fuzo erdeked megszunt, kered a zsetont vissza, es ezzel egyidoben elmesz SOS-ben venni egy masik fenykepezogepet, majd jol elutazol.
-
válasz
pinnacle #11683 üzenetére
nem szabhatja meg a gyártó, hogy mit lehet telepíteni és mit nem - ez nyilván megfelelő korlátok között értendő -, de külsős, általad utólag telepített alkalmazások okozta hiba miatt nem is tartozik direktben felelősséggel, ha az nem hardveres hiba miatt adódik, hanem szoftveresen okoz problémát a feltelepített alkalmazás.
reklamálni lehetne, ha semmilyen feltelepített alkalmazás sem működne, de olyan szituációt én nem tudok elképzelni, legfeljebb szoftveres probléma szintjén.
amennyiben hardveres hiba az ok - amikre különböző témákban tippelnek; belső sd...stb -, úgy nem életszerű, hogy csak egy/bizonyos alkalmazás(ok) feltelepítését követően jelentkezik a hiba, akkor az szinte minden esetben megmutatkozik majd, de erre írtam is, hogy ezt neked kell majd kideríteni, ha addig hibátlan a működés, amíg nincs telepítve általad külsős alkalmazás. -
válasz
pinnacle #11680 üzenetére
egyrészt indokolnod kell, másrészt a szolgáltatónak még akkor is adott például az aránytalan többletköltségre hivatkozás, ami miatt nem muszáj teljesíteni.
sarkítok a gyakorlatra; több javítás után - ha azok nem jártak sikerrel - szokás inkább jogosan kicserélést kérni - már ha a szerviz szerint mindig megfelelő állapotban adják át a készüléket, de aztán ismét jelentkezik a hiba -, és ha a kicserélést követően is, akár több darab esetén is, akkor arra hivatkozással, hogy problémás típus, ismételt cserét már nem muszáj elfogadni, hanem lehet feljebb lépni.
esetedben nem rohannék ennyire előre, mert adott típust a szolgáltató már nem forgalmazza, tehát kicserélés nem valószínű, viszont ha a szerviz átad egy kijavított, megfelelően működő készüléket, amin a hiba csak azt követően jelentkezik, amikor te már telepítettél fel rá külsős alkalmazásokat, addig viszont nem, úgy abból nem lesz direktben "garis" ügy, mert a gyártói szerviz mossa kezeit, hogy amire amire a gyártó papíron "garanciát" vállal, azzal minden rendben van, a gyárilag adott firmware verzióval és alkalmazásokkal minden okés, és a többi már nem az ő problémájuk.
várd meg, hogy mi lesz a jelenlegi folyamat vége, és majd annak függvényében tovább...
azt sem szabad elfelejteni, hogy esetedben most gyártói jótállás adott, annak keretében intézik az ügyet! -
válasz
pinnacle #11672 üzenetére
adott esetben a gyártó (is) 12 + 12 hónapot ad, az első 12 hónap teljes körű, tehát a tartozékokra is vonatkozik, a második 12 hónap már csak a készülékre, de ez a többi gyártónál is így szokás, néhány kivétel van csak.
a gyártó a készülékre tehát a második 12 hónapot is adja, amit a szolgáltató tovább is ad számodra, de minden gyártóra tekintettel 1 év a kötelező jótállás, ami többletet adnak, annak során már nem indul újra a jótállás, de ezt a samsung...stb is leírja a jótállási feltételeiben.
itt köznyelven is leírnak néhány fontos dolgot, illetve betették már a módosításokat is; link
Csere esetén csakis olyan terméket vagyunk kötelesek elfogadni, amely adottságai tulajdonságai tekintetében a korábbival azonos.
te a szolgáltatóval állsz direktben szerződésben, de neki például nincs joga a kijavításra, ha olyan/meghatározott hardveres hibája van a készüléknek, amely kapcsán szerződés/jogszabály kötelezi arra, hogy a gyártói szervizbe továbbítsa a készüléket, a gyártói szerviznek viszont a kicseréléshez nincs joga, mivel a vásárlás a szolgáltatónál/üzletekben történik. -
válasz
pinnacle #11668 üzenetére
az eladó butaságot mondott, de ezen nem lepődöm meg, sokszor járnak el szabálytalanul...
mutassa meg a vonatkozó jogszabályban, hogy amit ő állít, az hol van úgy leírva, de ez nem fog menni neki.
kijavítás, ha az nem megy, akkor kicserélés - és vonatkozó jogszabály leírja, miszerint nem vagy köteles olyat elfogadni, ami a korábbitól adottságai/tulajdonságai tekintetében eltér - és nincs az a szolgáltatós illetékes, aki bármilyen más típust mutat, aminél nem található néhány mérvadó eltérés a korábbi másik típussal szemben -, tehát nem vagy köteles másmilyen típust elfogadni csere gyanánt!
a gyártói szerviz csak egy igazolást/cserepapírt ad, hiszen nem közvetlenül velük állsz szerződésben, hanem a szolgáltatóval, te azt beviszed a telenorékhoz, ott közlik, hogy ilyen típusú készüléket már nem forgalmaznak, mutatnak egy listát, hogy arról lehet választani - árban a korábbi telefonodhoz viszonyított sávban -, te pedig mosolyogva közlöd, hogy számodra egyik sem fele meg, és nem tudnak mit csinálni, nem tukmálhatják rád egyiket sem, mert nem vagy köteles másmilyet elfogadni, levásárolni meg nem kell a vételárat, hiszen a jogszabály nem ismeri a levásárlás fogalmát.
az egy dolog, hogy sokan belemennek másmilyen típusú cserébe, és szolgáltató a megfelelő módon lepapírozza azt, de az akkor sem levásárlás lesz.
a kijavítás és kicserélés ellehetetlenülése esetén adott még az árleszállítás, ha termék csak kompromisszumosan használható részedről, de az úgy megoldható, ilyenkor a vásárláskori vételárból kell kiindulni, és annak függvényében megegyezni egy összegben, de az összeget nem rögzíti jogszabály, ezért a felekre van bízva.
amennyiben nem lehetséges a kijavítás és a kicserélés, illetve az árleszállítás sem okés, úgy elállás lesz, tehát a vásárlás előtti állapot visszaállítása, ami kapcsolódó előfizetés esetén nem olyan egyszerű a szolgáltató számára - pláne ha van még hűség a kapcsolódó előfizetésen -, ezért szoktak "köztes" megoldást erőltetni, egy másmilyen típusú készülék rápasszolásával.
a hálózati korlátozás feloldására befizetett összeg vélhetően bukó lesz részedről.
amennyiben a gyártói szerviz átadja számodra olyan állapotban a készüléket, hogy az megfelelően működik, és az újraindulgatás csak azt követően jelentkezik, amikor te már telepítettél fel külsős alkalmazásokat, vagy más szoftveres változtatásokat eszközöltél, úgy nem fognak kicserélést igazolni, de nem is kötelességük, ilyenkor neked kell megtalálni a hiba forrását, és megtenni a szükséges lépéseket, mert nem közvetlenül a gyártói jótállás/szavatosság alá tartozó problémáról van szó. -
válasz
pinnacle #11666 üzenetére
bármilyen külsős alkalmazás okozhat problémát, hiába lett letöltve a play kínálatából, az semmire sem garancia, és ha nem mindenkinél jelentkezik hiba, akkor nem is feltétlenül foglalkozik vele az alkalmazás kiadója, mert egyedi hiba is lehet.
a recovery elérése firmware függvénye is, valamelyikben tiltva van, vagy esetleg csak nem megfelelően történik az előhívása.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Kína nagyon pályázik az összes GeForce RTX 5090-re
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- LEGO klub
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- További aktív témák...
- OH!! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Strapabíró Laptop 15,6" -70% i7-10610U 32/512 NVIDIA MX250 2GB FHD
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo Legion Go eladó
- iPhone 12 Red 64 GB
- Asus ROG Flow Z13 GZ301VIC Acronym Limitált kiadás - 13.4" QHD 165Hz Érintő - 32GB - 1TB - RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest