Hirdetés
- 4K-s okosmonitor huppant le az MSI tervezőasztaláról
- Almás felhangokat pendít meg a Cougar legújabb, E-ATX-es háza
- A kelleténél jobban lebutítja egyes GeForce RTX 5090-es VGA-it a Zotac
- Komoly technikai frissítést kap a Grand Theft Auto V
- És akkor bevillant a nagy ötlet: miért ne lehetne hűteni egy tápcsatlakozót?
- És akkor bevillant a nagy ötlet: miért ne lehetne hűteni egy tápcsatlakozót?
- Akciókamerák
- Videós, mozgóképes topik
- Napok óta legyőzhetetlen a 32 GB-os új Radeon pletykája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr.OG
tag
válasz
beniasz #1708 üzenetére
Amíg vársz, egy link:
http://forum.mpeg4-players.info/index.php?showtopic=2185
Itt szájbarágósan leírtam, hogyan lehet a kamera "nyers" m(2)ts fájljaiból veszteség nélkül olyan mkv-t csinálni, ami kompatibilis a TV-vel.
Érdemes végigolvasni, mert később is van benne hasznos info, pl. csak TSMuxer-rel hogyan lehet egy lépésben emészthetővé tenni a fájlokat (a nagy titok: a 'Blu-Ray audio PES' elől ki kell venni a pipát...)
Nekem Pana SD60-asom van kb. egy éve, és a felvételeit a Samu LE40B650-esem (2 éves modell) beépített mediaplayere simán lejátssza, igaz, az én kamerámmal még 1080i@17Mbps a maximum, az innen letöltött SD90 1080p@28Mbps-t szaggatva játssza, de a TV-m 2 éves modell, lehet az újabbak harveresen erősebbek, nem okoz gondot nekik.
-
Dr.OG
tag
válasz
TomCat85 #1565 üzenetére
Azt nem tudnám megmondani, hogy miért van így, de tény, hogy évjáraton belül a belépő kategóriától a félprofi/profi szint felé haladva csökken a ZOOM mértéke. Spekulatív teóriám az, hogy egy komolyabb optika, aminek a fényáteresztése jobb, egyben robosztusabb és talán sérülékenyebb is, másrészt komoly "filmes" kamerával úgysem ZOOMol az ember, hiszen minden a stúdión belül van!
A Pana SD60-asa is folytatja a felvételt, ha behajtjuk a kijelzőt. Feltételezem, az idei utódmodellek ugyanezt tudják (SD40, SD80, SD90...)
-
Dr.OG
tag
válasz
adalbertfert #1524 üzenetére
A Samuk tudnak SD-ben is felvenni, de kérdés, hogy akkor minek veszel HD-s kamerát?
-
Dr.OG
tag
Ezt hívját túlexponálásnak, ilyenkor a kép "beég". Nem ismerem a konkrét kameratípust, de manuális beállításokkal sem korrigálható a jelenség? Elvileg bekapcsolt automatikua mellett nem kéne ilyet tapasztalnod, legalábbis nem rendszeresen. Esetleg nem maratd bekapcsolva véletlenül az ellenfény-kompenzáció?
-
Dr.OG
tag
válasz
pinnacle #1314 üzenetére
Én nem erőlteném a helyedben a szalagos megoldásokat, nem csak túlhaladott, de a mechanika sérülékenysége miatt gyorsabba amortizálódik is. Meg ugye a jövőnek archivál az ember... Inkább vennék újonnan Pana HDC-SD90-et, az 1920x1080p-ben is tud rögzíteni, és ha nem akarsz sötétben filmezni, bőven elég, amit tud. Jóval 150 alatt be lehete már szerezni újonnan+garival, az árkülönbözetből meg vehetsz pár nagy kapacitású SDHC kártyát, vagy bővítheted a gépedet (előbb-utóbb úgyis kénytelen leszel...) Vagy egyelőre csak archiválsz HDD-re (az nem erőforrás-igényes, lényegében USB-s másolás), szerkesztés meg majd később...
-
Dr.OG
tag
válasz
Tomix24 #1307 üzenetére
Érdekes, hogy engem meg pont ez zavar (mármint a Pana hideg színei). Nekem SD60-asom van, és mint több helyen olvastam, a fehéregyensúly hibái sajnos tipikus Pana betegségnek számítanak... Én sokszor ezért használom manuális beállítással, valamelyik benti vagy a felhős fehérértéket kiválasztva. Tudom, hogy a színek utólag korrigálhatóak, de én, ha lehet, kerülöm az újratömörítéssel járó machinációkat részint időigényességük, részint minőségre gyakorolt esetleges negatív hatásuk miatt. Ha rárakod az automata kontrasztot maniális módban, nem sokkal marad el az eredmény az iA módtól, és a hangot is szabadon állítgathatod, ha kell...
-
Dr.OG
tag
válasz
koncsik #1099 üzenetére
A bitrátán túl (ezt szabad szemmel valószínűleg úgysem szúrnád ki) a legnagyobb különbség a progresszív képrögzítés, ennek köszönhetően oldalirányú mozgásoknál nem lesz váltottsorosságból fakadó elmosódás, svenkeléskor is tűéles képet kapsz. Emellett utólag könnyen tudsz majd 25p-s lassított felvételt készíteni, ha szükség van rá.
-
Dr.OG
tag
válasz
Octopus21 #844 üzenetére
"Szeretnék tiszta, remegésmentes képet, normális optikai zoomot, optikai képstabilizátort, és hogy éjszaka is tökéletes legyen a minőség, ne legyen szemcsés a kép.Ezeket figyelembe véve melyik kamera a legjobb 120.000 Ft-os árkategóriában?"
Ugye ezt magad sem gondolod komolyan? Még a dupla ennyi körül kezdődő 3-szenzoros kamerák képe sem lesz sötétben kifogástalan, maximum elfogadható vagy használható. Egy szenzoros és 1,8-as optikájú, 100.000 Ft körüli gépektől irreális ilyet elvárni!
A többi még talán belefér...
-
Dr.OG
tag
válasz
turbobusa #857 üzenetére
Arra azért készülj fel, hogy az SD90 manuális beállításait elég körülményes kezelni (a fő probléma, hogy nincs "manuális gyűrű", így pl. a fókuszt (vagy bármely más paramétert) kézi beállításnál az LCD-panel nyomkodásával tudod finomhangolni, amit szinte lehetetlen úgy megvalósítani, hogy ne mozduljon be közben a kamera).
-
Dr.OG
tag
Én simán össze tudom fűzni a HD Writer AE 2-vel a videójaimat! A program használata nem túl bonyolult, bár nem is nagyon logikus. Lényeges, hogy először be kell másolni gépre kártyáról az .mts fájlokat, így lesz belőlük .m2ts. Ezután a video szerkesztésen belül kell kiválasztani a 'merge' (fűzés) opciót, itt beállítani a kimeneti formátumot (AVCHD vagy DVD/MPEG2), és utána tudod a jobb felső ablakból a vízszintes alsóba átpakolni a fűzni kívánt fájlokat. Utána alul 'next', kijelölöd a mappát, és már indul is a móka! A végeredmény valamivel rövidebb lesz, mint a kiindulási fájlok méretének összege, érdemes valami könnyen felismerhető nevet adni neki, mert alapértelmezettként a kiindulási fájl alapján nevezi el, nehéz észrevenni, melyik is a végtermék (persze méret alapján már könnyű kiszúrni...)
-
Dr.OG
tag
Nekem SD60-asom van, de a két kamera szenzora ugyanaz.
A vaku működik fotózásnál, sőt, direkt ahhoz van (a videolámpa egy másik, LED-es fényforrás).
A fémyképek fő problémája, hogy egyrészt nagyon látszik rajtuk az interpoláció (nem értem, miért kell az 5MP, mikor a szenzor 3,32MP-es), illetve a "művi élesítés" (digitálisan túlkontúrozottak a képek, vagyis sötét alakok körül egy világosabb körvonal látható, és fordítva). Emellett a színhűségük sem az igazi (sajnos a fehéregyensúly ügyetlensége tipikus Panasonic betegség...)
-
Dr.OG
tag
Sajnos nagyon úgy tűnik, hogy idén trendnek számít a belépő árfekvésű videokameráknál a visszalépés szenzorméret ill. effektív pixelszám tekintetében a tavalyi évhez képest. A Panasonic kezdte az SD80-as modelljével, és a Samsung most folytatja a sort. Technikai specifikációk alapján ugyanis a tavalyi H200-ashoz viszonyítva mindkettő tekintetében komoly visszalépés tapasztalható: 1/6,3"-as effektív CMOS méret és 1,76 MPx felbontás. Ez várhatóan a képzaj növekedését vonja magával, arról nem is beszélve, hogy a FullHD 2.07 MPx-es felbontása csak interpolációval érhető el!
Személy szerint boldog vagyok, hogy nem halasztottam erre az évre a kameravásárlást, és még tavaly vettem egy Pana SD60-ast. Aki előző évben vásárolt Samu H200-ast, hasonlóan szerencsésnek érezheti magát!
-
-
Dr.OG
tag
Nekem is Pana HCD SD60-asom van, és maximálisan meg vagyok vele elégedve. Tény, hogy sötétben elég zajos felvételt készít, de ezzel szerintem a többi, hasonló árfekvésű modell sincs másképp. Mindenképpen előny a fentebb említett nagyobb látószög, az optikai képstabilizátor és a beépített lámpa, ami gyengécske ugyan, de adott esetben jól jöhet. A Samsung viszont ár/érték arányban jobban megéri, főleg, ha valakinek nincs igénye a fenti pluszokra.
-
Dr.OG
tag
A PANASONIC HDC-HS700 elég jó választás, bár drága. Lehetséges alternatívák: HDC-SD700 (nincs belső tárhely, amúgy ugyanaz), PANASONIC HDC-SD600 (manuális kezelési és külső bővítési lehetőségek nélkül ugyan az, mint a 700-as, tehát ez is 3-szenzoros modell). Olcsóbb kategória az SD60-as, ebben csak 1 szenzor van.
-
Dr.OG
tag
válasz
gabor1000 #312 üzenetére
CMOS kontra CCD vitával ugyanaz a helyzet kb., mint a HDD vs. SD terén. Mindkettőnek van előnye és hátránya, ezeket most nem részletezném, neten találsz róla sok információt, pl. ezen a címen angolul:
http://dvxuser.com/jason/CMOS-CCD/
Gyakorlati jelentősége nem sok van, a modern készülékek szinte mind CMOS szenzorral vannak felszerelve, ennek mérete és mennyisége változó (leegyszerűsítve minél nagyobb és minél több van belőle, annál jobb).
A HA/HG/HX/HE nem tudom, minek a rövidítése, de egy márkán belül ezek mindig adott bitrátát jelölnek, más-más gyártók más névvel illetik a különféle felvételi módokat (pl. a Samsungnál Super Fine, Fine és Normal mód van...)
A Pana SD600-asáról azt kell tudni, hogy minőségre rendkívül jó, 3 szenzoros kamerát takar a típusszám, viszont mellőzi azokat a manuális beállítási és bővítési lehetőségeket (pl. manual ring, vakusaru, külső audio bemenet...), amik annak "nagy testvérét", az SD700-ast a félprofi kategóriába emelik.
Vagyis igányes amatőröknek ajánlható, akik meg tudják fizetni az ártöbbletet az SD60-hoz képest, ugyanakkor nem fogják hiányolni a profik által igényelt bővítési és manuális kezelési lehetőségeket, megelégednek az automatikával biztosított értékeket.
-
Dr.OG
tag
válasz
gabor1000 #307 üzenetére
Mindenképpen javaslom a kamerák személyes megtekintését és kipróbálását vásárlás előtt! Menj el egy közeli MediaMarktba vagy más helyre, ahol van lehetőség tapperolásra. Aztán, ha tetszik, rendeld meg neten olcsó pénzért! Arról érdemes tájékozódni, hogy garanciális ügyintézést hogyan lehet intézni, van-e magyar menü a készülékban, ezekről a webshop ügyfélszolghálata ad felvilágosítást.
Szerintem a 150-160 ezres kategóriában progresszív képet (1080p@50Hz) rögzítő modellt nemigen lehet találni, maximum valami noname-et.
Ha kinéztél egy adott modellt, javaslom a használati útmutató letöltését netről ( a termékek hivatalos honlapjáról ez általában minden további nélkül megtehető). Ha nincs is bitráta írva (pl. Samsungéknál nem divat), olyan táblázatot biztosan találsz, hogy adott méretű memőriakártyára hány percnyi felvétel fér rá, abból már lehet számolni (pl. 17Mbps-sel 1 óra kb. 8 GB).
Az általad jelzett csíkozódás a széleknél az interlace (váltott soros) képalkotás miatt van, megfelelően beállított lejátszóprogram / jó megjelenítő készülék esetén ezt a deinterlacer algoritmusok eltüntetik, és nem zavaró.
Összehasonlításra jó oldal:
http://www.slashcam.com/index.htmlÉn innen rendeltem (szerintem nagyon korrektek, magyar menüs, magyar garanciás képet küldenek):
http://www.shopdigital.hu/termek/panasonichdcsd60black -
Dr.OG
tag
válasz
gabor1000 #304 üzenetére
Gyors mozgásokhoz lehet hogy jobb lenne 1080p-ben rögzítő kamera (sajnos a belépő szintű, 100.000 Ft körüli vagy kicsit drágább modellek szinte kivétel nélkül csak 1080i-ben rögzítenek, itt a váltottsorosság miatt gyors mozgásoknál fésűszerű elmosódás jelentkezhet az éleknél).
Hogy menni fér rá a kártyára, az a bitrátától nagyban függ. Nekem Pana HDC-SD60-asom van, azzal a legjobb minőségben (HA mód, 17 Mbps) 1 óra kb. 8 GB. Jobb kamerák nagyobb bitrátával (pl. 24 Mbps) is tudnak rögzíteni, ezeknél arányosan kevesebb fér rá.
-
Dr.OG
tag
válasz
gabor1000 #302 üzenetére
Szerintem ezt mindig az adott illetőnek kell eldöntenie, mármint, hogy melyik a számára ideális választás.
Néhány szempont:
HDD:
előnyök:
+ Nagy tárhely (manapság 120GB körül)
+ Olcsóbb, mint az azonos kapacitású flash memória/SSD
+ Könnyebb kezelhetőség (nem kell kivenni-berakni...)
hátrányok:
- Nagy súly, nehezebb kamera
- Nagyobb fogyasztás, rövidebb filmezési idő
- Mozgó alkatrészek miatti sérülékenység (pl. leejtéskor), mechanikai hiba esélye
- Melegszik (hűtőventillátor)
- Zajos (hűtőventillátor)
- Meghibásodás esetén drága javítás/csere
- Adatáttöltéshez az egész kamerát be kell kapcsolni, közben az amortizálódikMemóriakártya
előnyök:
+ Kicsi méretű, könnyű
+ Kicsi fogyasztás
+ Nincs benne mozgó alkatrész, ezért csöndes, és nem kopik
+ Csak minimális melegedés, nem kell aktív hűtés
+ Hosszú élettartam, minimális hibalehetőség
+ Extrém sportokhoz ideális
+ Ha elromlik, olcsón veszel másikat
+ Az adatok áttöltése nem igényli a kamera bekapcsolását, ezzel annak igénybevétele csökken
hátrányok:
- Drága (azonos kapacitású HDD-vel összevetve)
- Kicsi a kapacitása (jelenleg a legnagyobb SDXC:64GB, SDHC:32GB)
- Körülményesebb kezelhetőség (kártyaolvasó, lassabb adatátvitel)
- Lehetnek kompatibilitási problémák (kártyától és kamerától nagyban függ)Hirtelen ennyi. Ha valakinek még eszébe jut valami, folytassa a sort!
[ Szerkesztve ]
-
Dr.OG
tag
Nekem Panám van, és elégedett vagyok vele. Nem mondom, hogy sötétben jól lehet vele videozni, mert ez nem igaz. Ha kevés a fény, szemcsés lesz a kép, és fakóak a színek, ezt el kell fogadni. Ha nem tetszik, vegyél 3 szenzoros kamerát 2,5x-es áron. Nem hiszem, hogy gyengébb a Sonynál vagy a Samsungnál ebben az árfekvésben. Ezt akkor lehetne eldönteni, ha ugyanolyan fényviszonyok közt, optimálisan bekalibrálva ugyanazt venné fel az ember mindkét (vagy mindhárom) készülékkel. Elvileg a teszt is így készül, de ott csak screenshot tölthető le, nem video, amit esetleg leszedve saját megjelenítőn meg lehetne nézni.
Mindenesetre a Pana mellett szól a képstabilizátoron túl a nagylátószög (35,7mm vs. 42mm) - éppen beltéri felvételeknél jön jól, ahol "nincs hova hátrálni", és a beépített videolámpa is (igaz, hogy kicsi, de a semminél jobb pl. tök sötétben).
-
Dr.OG
tag
válasz
Fuxsanyi #280 üzenetére
Én is Pana SD60-at gyűrök, hasonló az észrevételem. Kevés fénynél ugyan zajos, de azért elfogadható minőségű felvételt készít. Úgy vélem, ebben az árfekvésben a konkurrencia sem szerepel jobban. A NightShot viszont nem sokat ér, mert kb. 3 fps-re leveszi a képváltási frekvenciát a jobb expozíció érdekében, ez természetesen jelentős 'kenődéssel', 'utánhúzással' jár, mozgások megörökítésére nem igazán alkalmas.
-
Dr.OG
tag
válasz
IrsaiOlivér #268 üzenetére
Nekem SD60-asom van, azzal működik a progi rendesen. Mondjuk én kártyaolvasót használok, beépített memóriás kamerával ez nem megoldás...
-
Dr.OG
tag
Csak hogy fokozzam elbizonytalanodásod (minél több az alternatíva, annál nehezebb a választás):
Több neves gyártó is belépett a mini/zsebkamera méretben a HD piacra, ez a folyamat már tavaly elindult, az alábbiak kifutó modellek, de még lehet, hogy beszerezhetők (hátrányuk, hogy nem full HD-sek, "csak" 1440x1080-ban rögzítenek, illetve 45 körül van az áruk):
Sony MHS-PM1
JVC Picsio GC-FM1Idén tovább bővül a kínálat, a két legújabb "üdvöske" (ezek már FullHD-ben vesznek fel, és az áruk is majd' egy tizessel alacsonyabb):
Panasonic HM-TA1
Samsung HMX-E10Jó, ha tudod ezekről a mobiltelefon méretű kamerákról, hogy elég sok kompromisszummal jár a használatuk, pl. gyenge fényviszonyok között rossz képminőség, optikai képstabilizátor és zoom hiánya, nem rögzíthető állványra ... Ez a béka, amit a hordozhatóságért és a kedvező árért cserébe le kell nyelni. Ha lényeges a "kamerás" kinézet, igényesebb optika, jobb sötétértékek..., akkor lehet, hogy érdemesebb valamilyen memóriakártyára rögzítő, SD-felbontású kamkordert vásárolni.
-
Dr.OG
tag
Ebben a cikkben eléggé lehúzzák a Toshibákat:
http://www.origo.hu/techbazis/hightech/20100721-toshiba-camileo-hdkepes-videokamkorderek-tesztje.html
A Kodakról csak egy nagyon rövid magyar nyelvű leírást találtam:
http://videokamera.wordpress.com/2009/07/29/kodak-zi8-hd-mini-digitalis-kamera/
Személyes tapasztalatom egyikről sincs, javaslom, hogy vigyél magaddal SD kártyát, próbáld ki őket valahol, ahol erre van lehetőség, és dönts saját benyomásaid alapján!
-
Dr.OG
tag
válasz
csaba0702 #233 üzenetére
A csíkozódás oka az 'interlaced' (váltott soros) képmegjelenítés. Ha eredeti méretben játszod le (pl. jelen esetben 1920x1080 fizikai felbontású TV vagy monitor), akkor kevéssé zavaró. Vlc-ben nincs valahol 'deinterlace' opció? Ezt kellene beállítani, ha van rá lehetőség.
-
Dr.OG
tag
válasz
oregnigger #187 üzenetére
A class4-es kártya adatátviteli sebessége (32 Mbps) is majdnem duplája a 17 Mbps-nek, amit a kamera elvileg maximum tud. De azt vedd figyelembe, hogy
1. VBR rögzítésről van szó, és a bitráta csak átlagban 17 Mbps, rövid időre lehet (jóval) több is (Gyors mozgás, részletgazdag kép).
2. A gyártók egy része a kártya olvasási, másik részük az írási sebességet adja meg a specifikációban, amennyiben 32Mbps az olvasási sebesség, az írási lehet (jóval) kevesebb is.
Wikipédia cikk (angol):
[link]http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Digital#Speed_Class_Rating[/link][ Szerkesztve ]
-
Dr.OG
tag
Szerintem nem kell ide erőmű, elég, ha pl MKVToolNix+MKVMerge GUI párossal .mkv-t csinálsz a .mov-ból (ez nem jár újratömörítéssel, így nincs minőségromlás, és nem kell rá órákig várni), az eredményként kapott fájl egy nem túlságosan új gépen is valószínűleg akadás nélkül lejátszható, ha megfelelően van beállítva a DXVA (azért minimum 2 magos proci, elegendő RAM és megfelelő HD-s videokártya kell hozzá). Valószínűleg bármelyik hálózati HD jétékos is meg fogja enni, igaz, ez 20-30E Ft plusz kiadás a kényelemért cserébe.
-
Dr.OG
tag
válasz
antonijo #166 üzenetére
Igen, a 16 gigás belső memóriára a legjobb minőséggel is rámegy kb. 2 óra, ami nem kevés.
A videolámpától csodákat ne várj, LED-es, a manual szerint kb. másfél méter a hatótávolsága (a vakué 1-2,5m), de ez is több, mint a semmi.
Pl. A MM-ban csak az SD10-est forgalmazzák (legalábbis én csak ezt láttam, mikor bementem szétnézni pár hete), ez a legújabb "őszi nagytakarítás" akcióban van leárazva 130-ról 100-ra, na ennek nem szabad bedőlni, hiszen 110-ért már netről rendelhető a 60-as modell (szállítással együtt kerül ennyibe).
Javaslom azért, hogy átvételkor győződj meg, hogy minden benne van-e a dobozban, és működik-e a kamera. Általában ekkora malőrt nem követnek el, de sosem lehet tudni...
Ja, és kérdezd meg, hogy garanciális meghibásodás esetén mi a teendő (sokan ilyenkor rögtön a szervizbe irányítják az embert, ami lehet, hogy jó messze van), és mi a helyzet a garancián túli javítással.
-
Dr.OG
tag
válasz
antonijo #164 üzenetére
A Panasonic HDC-SD60-as a legolcsóbb a 3 testvérmodell közül, ennek nincs saját memóriája, de SD/SDHC/SDXC kártyát fogat 64 GB-ig. Az általad írt TM60-asban van 16GB beépített memória, emiatt az ára is több. Van még a HS60-as, 120GB beépített merevlemezzel, ez a legdrágább a 3 közül.
Arra figyelj, hogy sok helyen az SD10-est árulják, ami tudásra és minőségre is gyengébb (kisebb szenzor...), az ára viszont nem sokkal kedvezőbb, szerintem ezt nem érdemes megvenni. Belefuthatsz még az SD20-asba, ez árban szintén 110 körüli, de ez még tavalyi modell.
Szerintem (és mások szerint is) elég jó választás a Pana, nagylátószögű objektívet, optikai és elektromos képstabilizátort, széles körben állítható manuális kontrollokat, beépített vakut és videolámpát is kapsz a pénzedért. Általában a Panasonicok elég megbízható és stabil készülékek, a tartósságukról majd pár év múlva lehet érdemben nyilatkozni (idén tavaszi modell). Ha nem a merevlemezes változatot választod, akkor gyakorlatilag (az optikát leszámítva) mozgó alkatrészektől mentes kamerát kapsz, nincs, ami kopjon benne, ez alapján várhatóan hosszú élettartamú lesz. Az erkölcsi amortizáció valószínűleg hamarabb utoléri, mint a műszaki, de ez szinte minden mai műszaki cikkre igaz.
-
Dr.OG
tag
válasz
antonijo #161 üzenetére
5 hozzászólással fentebb (#157) találsz egy nagyon jó összehasonlító linkez az ebben az árfekvésben lévő kamerákról. A Canon felejtős, Samsung 200-as jó lehet, ár-tudás arányban verhetetlen. A Panasonic a "tesztgyőztes", de az egy 10-essel drágább az általad megadott limitnél.
-
Dr.OG
tag
Köszönöm a klassz oldalt, ilyenre vágytam!
Elég meggyőzőek a 12 luxos screenshot-ok, a Sony kifejezetten sötét képet produkál, a Canon zajosat, a Samsungnál fakók a színek, a JVC-nél meg elég komoly 'sárga eltolódás' tapasztalható. A Pana képe bár kissé sötétebb, de nem zajos, és összességében természetesnek hat. Gondolom, ez a rendelkezésre álló manuális kontrollokkal tovább finomítható, ha szükséges. Bár mint tudjuk, jó képhez elég fény kell, persze az is igaz, hogy azért egy szabvány (20 m2-es) nappaliban 20-25 W-os energiatakarékos izzó mellett talán ennél nagyobb fényt sikerül elérni.
A Samsunggal pont az a bajom, amit az 5 éves Samu Digimax A50-es fényképezőmmel is tapasztaltam, és a teszt is ugyanerre világít rá: a 'noname' (legalábbbis számomra kevéssé ismert) optika miatti széli kromatikus aberrációk, és a gyenge mindőségű, túlvezérelt hang. Úgy látszik, ezeket a betegségeket 5 év alatt sem tudta kinőni a koreai gyártó. Nekem megér annyi plusz pénzt a Pana, amennyivel többet tud (pl. arcfelismerés, videolámpa, széles látószög, talán jobb képstabilizátor, nagyobb zoom, több manuális állítási lehetőség), amennyivel jobb a minősége, és amennyivel (remélem) tarósabb. Meg aztán más érzés egy tesztgyőztest a kezemben tartani, mint egy második helyezettet - de ez csak pszichológia...
Üdv, és köszi még 1x:
Gé
[ Szerkesztve ]
-
Dr.OG
tag
Sziasztok!
Teljesen új vagyok, nemcsak itt a fórumon, hanem kamerásként is. Eddig soha nem volt kamkorderem, most gyűlt össze annyi pénzem, hogy tudjak venni egyet, meg a gyerek is óvodába készül, jó lenne megörökíteni az ünnepségeket, esetleg családi rendezvényeket úgy, hogy a Samsung LE40B650-esemen (FullHD LCD TV, 2009-es modell) is mutassanak valahogy. Jópár haszos dolgot találtam itt is, de elolvastam a videopraktika, kamerabázis és a videovágás.hu erre vonatkozó információit, és tájékozódtam a camcorderinfo-n is.
Szóval mindenképpen FullHD-s, memóriakártyára rögzítő kamerát keresek, belépő szintűt, kb. max. 110-115 ezer forintig. Ez azért lényeges, mert alapvető kiegészítőkkel (pótakku, 16 gigás SD-kártya, esetleg egy olcsóbb állvány) együtt bele kellene férnie 150 ezerbe. Eddig 2 olyan modellt találtam, ami a specifikációk szerint kielégíti az igényeimet:
Az egyik a Panasonic HDC-SD60-asa, a másik a Sony HDR-CX115-öse. Utóbbiról sajnos csak nagyon kevés infót leltem, talán egy angol nyelvű cikk kivételével, ami konklúzióját tekintve a Pana felé billenti a mérleget:
http://www.expertreviews.co.uk/camcorders/277600/sony-hdr-cx115e
Lényeges lenne, hogy mostoha fényviszonyok (belső helyszín neon/kompakt fénycsöves világítással) között is sokat lenne használva, ezért talán jobb ötlet a Pana a maga "1 lux" névleges érzékenységével és színes éjszakai felvételi módjával, valamint a beépített (bár kis teljesítményű) videolámpájával. Emellett a szélesebb látószögű objektív is jól jöhet belső térben.
A Sonyban (tudtommal) nevesebb optika (Vario Tessar) és EXMOR szenzor dolgozik, valamint nagyobb bitrátával is tud rögzíteni (24Mbps vs. Pana 17Mbps), ezek előnyt jelenthetnek. Az optikai Zoomja 25x-ös, a Panának is (+35x-ös iZOOM). A Sony érzékelőjének mérete és effektív pixelszáma is nagyobb valamivel (1/4", 4,2MP vs. 1/4.1", 3,32 MP). Viszont nincs benne optikai képstabilizátor (?).
Gondokodtam még Samsungon (HMX H-200) és JVC-n (Everio GZ-HM300), de ezeket végül elvetettem, bár árban kedvezőbbek lennének.
A Canon Legria HF R106 meg drágább, és kevesebbet is tud, szóval az ár/érték aránya szerintem nem túl jó (bár minőségre lehet kifogástalan).
Főleg abban kérném segítségeteket, hogy akinek van tapasztalata a fentebb említett Sony kamerával (akár valamelyik picivel nagyobb testvérével, 116-os vagy 155-ös modell), esetleg volt lehetősége összehasonlítani a Panasonic HDC-SD60-assal, az írja le tapasztalatát, főleg a rosszabbul megvilágított belső teres felvételéek kapcsán. Esetleg, ha valami más alternatívát tudtok ajánlanai ebben az árfekvésben, azt is megköszönném. Egyelőre nem sürgős a dolog, még kb. 3 hónapig ráérek a vásárlással, de a Mikulás ünnepségen már filmeznem kéne…
Segítségeteket előre is köszönöm
: Gé
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- És akkor bevillant a nagy ötlet: miért ne lehetne hűteni egy tápcsatlakozót?
- Akciókamerák
- Politika
- A mobilos gaming aranykorát ígéri a Red Magic 10 Pro különkiadása
- Bestbuy játékok
- Delta Force (2024)
- Ukrajnai háború
- Videós, mozgóképes topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...