Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nepszter1

    addikt

    Defense of the Ancients 2

    Kiadó: Valve Corporation
    Disztribúció: Steam
    Kiadás dátuma: TBA 2012
    Besorolás: Action-RTS
    Designer: IceFrog
    Platform: Windows, Mac OSX

    A DotA 2 a Valve gondozásában készülő akció fantasy stratégia játék. Aki nem ismerné a DotA kifejezést, annak pár szóba összefoglalnám. Maga a DotA „Az ősök védelme” szavak rövidítéséből áll (Defense of the Ancients). A méltán híres WarCraft 3 kiegészítésének, custom map-jának (pályájának) tekinthetjük. A mostani állapotát a TFT (The Frozen Throne) kiegészítő kiadása után láthatjuk. A felhasználók számára annyira tetszetősre sikeredett a játék, hogy számtalan bajnokságot, versenyt indítottak el nem kevés összdíjazással. Ám a valódi horderejét a játéknak csak akkor tekinthetjük meg, amikor a mostani játékpiacra rátekintünk, hisz ha nevezhetem „kópiáknak” két nagyon sikeres játék is befutott a DotA alapötletén alapuló játékával. Ez lenne a HoN (Heroes of Newerth) és a LoL (League of Legends). Természetesen mindkét játékban átdolgozott hősök és pályák találhatóak, de az alap koncepció mégis a DotA-ból származik.

    2010. október 13.-án jelentették be a DotA 2 fejlesztését, amit már az előbb említett méltán híres Valve cég fogja majd kiadni. A játékba ugyanazokat az elemeket, hősöket láthatjuk viszont, amit a hőn szeretett első részben is csodálhattunk. A játék kombinálja a RTS-ekben megszokott tradicionális felső perspektívás nézetet illetve az RPG játékokban oly híressé vált fejlődési rendszert. A játékosok két frakció közül választhatnak, méghozzá a DIRE és a RADIANT közül.

    Pár szó a két frakcióról. A Radiant a természetesség és a fény őrzője, védője, akik a pálya délnyugati részén találhatóak az élet fájával (Ancient Fortress), míg a velük szemben álló Dire-ok a sötétség és a vulkanikus képükről ismertek.

    A játékosok számtalan hősből választhatnak a játék elején. Jelenleg 46 hős áll rendelkezésre, amelyet természetesen folyamatosan bővíteni fognak. Minden hősnek megvan az alap képességei. Valamelyikben kimagaslóan jók. Ilyen képesség a Strength (erő), lomha ám iszonyat erős hősök, akik a játék elején nem biztosan meghatározóak, de a játék közepe felé hatalmas szerepük lesz. Aztán itt vannak a Agility plusszal rendelkező hősök, akik egyaránt supportnak (támogatónak) és gyilkológépnek is alkalmasak. Ők a játék közepén igazán kihasználhatják a képességüket. Az utolsó ”kaszt” az Intellect bónusszal felvértezett hősök, akik a játék elején nagyon nagy damage-t képviselnek, majd a későbbiek folyamán támogatják a csapattársaikat. Minden hős maximálisan 25-ös szintet érhet el. Minden fejlődés után skill pontokat kapunk, melyeket jól elosztva hasznukra fordíthatunk. Emiatt is különleges a DotA hisz, nagyon sok build-et építhetünk ki a hősünknek, ezzel is kihozva a championunk rejtett képességeit.

    A hősöknek természetesen szükségük van, plusz elemekre, tárgyakra, amelyek még erősebbé és strapabíróvá teszik őket. Ehhez elengedhetetlen a pénzszerzés. GOLD-hoz több helyről is hozzájuthatunk. Egyrészt a „minion” pushok leölésével, akik megpróbálják a védő tornyokat leigázni vagy ellenfél hős ölésével. Ez persze plusz pénzzel jár, hisz egy hősnek több HP-ja és tudása van, mint egy minion-nak. Aztán a pálya meghatározott részein vannak csoportokba kisebb neutrális ellenfelek, akik megölésével pénzt, illetve tárgyakat szerezhetünk, képességeket szerezhetünk, melyek persze nem tartanak örökké, de nagyon sokban segíti a támadást, vagy akár a védekezést.

    (A régi DotA map, amely a DotA 2-ben nem sokat változott..)

    Nézzük akkor meg a pályát. Akik az alap DotA játékkal játszottak nem lesz semmiben különös a pálya, hisz csak grafikai textúra cserén esett át. Nagy vonalakban összefoglalva, a két támadó csapat egymással farkasszemet néznek és megpróbálják bevenni a másik főbázisát. Természetesen számtalan akadály van, amit előtte le kell küzdeni. A három oldalas támadási lehetőség, melyet a képen is láthattok nagy lehetőséget ad arra, hogy különböző taktikák segítségével vegyük be az ellenfél tornyát. A tornyok, amelyek az elején még védelmet biztosítanak a védő hősnek, egy idő után már csak egy tárgy lesz. Minél több tornyot verünk be, annál közelebb jutunk a főbázishoz, mely legyőzése után elkönyvelhetjük a győzelmet. A tornyok mellett utunkat állják még a creep-ek, vagy minionok, akik egy meghatározott időnként nagy számban elindulnak 3 felé. Ezeket ha elpusztítjuk, akkor pénzhez és tapasztalati ponthoz juthatunk.

    Hősök:

    Radiant Strength


    Dire Strength


    Radiant Agility


    Dire Agility


    Radiant Intelligence




    Dire Intelligence




    (Kattins a képre és bejön a Wiki oldala)

    Fogalmak (nemcsak kezdőknek)

    x tank = olyan hős, akit előreküldve felfogja a sebzést. Általában nagyon sok hp-val és armorral rendelkezik.
    x rune = rúna, amelyek plusz sebzést, gyorsaságot, stb. adnak
    x jungle = „egyik hős junglezik”, ez a mondatot főleg akkor fogjuk hallani, ha egy hős a pályán található neutrális ellenfeleket öli és így fejlődik. Vigyázni kell vele, mivel bármilyen helyen felbukkanhat és segíthet a csapattársának.
    x last hit = utolsó ütés
    x ks (kill steal) = egy legyőzött hősbe az illető az utolsót üti és ezzel ellopja a fraget attól a játékostól, aki ez idő alatt ütötte
    x cooldown = az az idő, amíg a képességed visszatöltődik és újra használatba veheted
    x pull = valamilyen creep, erősebb minion behúzása
    x push = „pusholni” vagyis támadni
    x lane = útvonal – down lane, mid lane, top lane
    x support hero = támogató hős, feladata a többi hős támogatása, akik a sebzést beviszik.
    x harass (rush) = gyors támadás, gyors lerohanása az ellenfeleknek
    x gank = 5 hős összeáll és együtt próbálják elkapni és legyőzni egy adott ellenfél hőst, aki erre nem számít..
    x dps (damage per second) = sebzés per másodperc
    x solo = egyedül harcoló hős egy adott lane-en
    x ranged = „távolsági harcos”, aki egy adott távolból is képes sebzést bevinni
    x stun = kábító ütés, egy adott ideig nem tudsz mozogni és támadni
    x dodge = kitérés egy adott támadás alól
    x miss = elhibázott sebzésbevitel
    x silence = képességeidet nem tudod használni egy adott intevallmuig

    (Folyamatosan bővítés alatt)

    Gépigény

    Minimum System Requirements:
    * OS: Windows® 7 / Vista / Vista64 / XP
    * Processor: Pentium 4 3.0GHz
    * Memory: 1 GB for XP / 2GB for Vista
    * Graphics: DirectX 9 compatible video card with 128 MB, Shader model 2.0. ATI X800, NVidia 6600 or better
    * Hard Drive: At least 2.5 GB of free space
    * Sound: DirectX 9.0c compatible sound card

    Recommended System Requirements:
    * OS: Windows® 7 / Vista / Vista64 / XP
    * Processor: Intel core 2 duo 2.4GHz
    * Memory: 1 GB for XP / 2GB for Vista
    * Graphics: DirectX 9 compatible video card with Shader model 3.0. NVidia 7600, ATI X1600 or better
    * Hard Drive: At least 2.5 GB of free space
    * Sound: DirectX 9.0c compatible sound card

    BÉTA jelentkezés
    A GameScon alatt a Valve lehetőséget biztosított és biztosít, a játék kipróbálásnak. Ehhez nincs más dolgot tenni csak ellátogatni a http://dota2.com címre és követni ezt a kis leírást.

    Miután rákattintottunk a kis zöld ikonra, nincs más dolgunk, mint beírni a Steam-es felhasználónevet és jelszavunkat. Ezután visszaugrik az előző oldalra itt rákattintunk a GET ON LIST-re, majd egy kis időt várni és csodálni, hogy minket is felírtak a béta tesztelők népes táborába. (Ha nincs Steam accountod feltétlenül készíts egyet, ezt megteheted az előző oldalon..)

    Hasznos Linkek:

    x DotA2 Offical Webpage
    x Magyar DotA2 hírportál
    x DotA RTS.hu hírportál
    x DotA2 Wiki
    x DotAfire
    x Wikipédia (angol)
    x DotA2 Facebook

    Videók:

    x Offical Trailer

    Remélem ez a kis bevezető meghozta a kedveteket a játékra. Ha bármi kérdésetek van nyugodtan írjátok ide a topicba.

    Topicnyitó: nepszter1
    Bevezetőt írta: iSonic

    Köszönöm a további segítséget: Kassadin, j0k3r!, ígyvanferi fórumtársnak.

    [ Módosította: ollie ]

Új hozzászólás Aktív témák