Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz AmPeX #41 üzenetére

    Mari néninek lehet, hogy nem tudom elmondani.
    Az egyik füles karakterét lekopírozzuk egy másik fülesre. Ez akkor működik kielégítően, ha céleszköz műszakilag tartalékokkal rendelkezik. Ez itt az én olcsó füldugaszom extrém érzékenysége. Mivel nekem nincs bonyolult műszerparkom, ezért a fülemet használom a hangzás megítélésében.
    /A héten még nem értem rá netközelbe kerülni. Most fabrikálom az antennát a kéményre, amivel elérem a teleház Wifi routerét remélhetőleg, azután naponta jelenkezem és a készülő honlapomról elérhetőek lesznek hanganyagok, meg flash videók. Most azonban vizsga-tenger lepi a fejemet és molyolgatni nem érek rá./
    Ha hallod hogy történik biztos világos lesz. Néha kissé zagyván magyarázok, csak ezt még soha sem fogalmaztam meg. Szóval nem tananyag.
    Miután végighallgatsz több száz 90perces magnókazettát, ami rosz, lemerülőfélben lévő kerregő magnóval, zajos termben készül, muszáj hallgathatóvá kell tenned és nincs rá eszköz, kreatívnak kell lenned. Volt úgy, hogy egy 3másodperces részletet két órán keresztül loopban hallgattam kis pihenőkkel és csavargattam, amíg kihámoztam a zajból a suttogást.
    Sokat hallgatóztam. Szoktam az utcán becsukott szemmel is sétálni, csak 15-20 lépésenként kipislantani. Ilyenkor kiélesedik a fülem mint sötétben. Elkezdesz bízni a hallott irányokban is. Az egyi F1-pilóta, mondta, hogy 160-al a kanyarban látta a bedobott érmén, hogy fej vagy írás. Valószínűleg lehet fejleszteni a hallás ''szoftveres'' részét.

  • kapcs-ford

    őstag

    válasz AmPeX #30 üzenetére

    Nem nagy művészet.. akkor hallgass 20hz-et és utána válts hirtelen 5khz-re ugyanzzal a hangerővel na az lesz a nem művészet. :DD

  • kapcs-ford

    őstag

    válasz AmPeX #26 üzenetére

    De hát ezek fizikai alapfogalmak! ;)
    Hátha te hallod azt a 20hz-et akkor le a kalappal a többit nem magyarázom mert nincs rá időm mert vizsgázok de van pár akusztikai jegyzet a neten!

  • kapcs-ford

    őstag

    válasz AmPeX #24 üzenetére

    Nem kell hozzá 17méter... freki tartomány szétcsúszik??
    Ezen is hasaltam: ''mivel a különböző frekvenciájú hangoknak (és hullámoknak) más-más terjedési sebessége van'' :Y

    Alapfogalmakkal nem vagy tisztában... :(

  • Auratech

    őstag

    válasz AmPeX #13 üzenetére

    Bocs!
    Nincs otthon netem. A teleházban meg nem vagyok mindig ott. A beállítás folyamtáról olyan alapossággal beszámolni, amilyen hozzáérésről már bizonyítottál nekem, nem is olyan egyszerű. Amikor összeszedtem a dolgokat ,rájöttem, hogy rendszereznem kell a dolgot, hogy tényleg érthető legyen másnak is, ne csak nekem.
    I. Van egy dt990-es fülesem egy kicsit csillapítva a kiemeléseben.
    Ez nekem elég jó, mint referencia a (füldugaszhoz képest). Jobb nincs és az Orpheust is fikázták már.
    Szóval a referencia az élő zene, amit meg tudsz hallhatni a keletkezés pillanatában és utána is a felvételről. Jó felvétel esetén a jelenlétérzet hasonló a mikrofonozás helyén szabad füllel hallhatóhoz. Ez persze csak minimalista akusztikus felvételre teljesülhet.
    Itt a mikrofonozás is, a felvételi lánc és minden befolyásolja a végső hangzást.
    Vannak jó felvételeim sok audiofil és sok saját készítésű. Hifista barátomat elhívtam, hogy fikázza le a láncot, amin dolgozni szoktam. Elfeledkezett a kért minősítésről és végighallgatott egy oratóriumot, amit egyébként útál. Kell ennél jobb minősítés?
    Itt a füldugasz eltérését az általam ref.-nak tartotthoz kell valahogyan megközelíteni.

    A bal fülemben a füldugasz, a jobbon a Dt jobb fele (a bal le van a fémpántról szerelve).
    Az interfész füles kimenetén a dt990, a főkimemnetre kötött kis keverőn meg a füldugasz.
    Hangerőben azonosra szintezem zajjellel (rózsazaj fázisvban, részsávos rózsazal fázisban, klikkjelek jobbról- balra...) és zenével. A zaj szintje -12 db digitálisan.
    Ezután a rózszaj jelet(mono! duplázva két sávra: 1-dt jobbra pan, 2-dugasz balra pan) hurokbakötöm, hogy sokáig fájjon. Megnyitok egy band pass filtert a master sekcióban és beállítom a sávszélességét 2 oktávra. A középponti frekvenciát csúsztatva a felső hallható tartományról lefelé figyelem, hol nem hallok fázisproblémát. Ezeket a tartományokat feljegyzem. Ahol hallottam valamit ott újra kezdem, de a sávszélességet lecsökkentem 1 oktávnyira (rázoomolok a frekvenciamenetre).
    Igyekszem megtalálni a középponti frekvenciát. Közben a sávszélességet csökkentem. Ekkor a zajjel spektrumából színuszszerű sávok keletkeznek: Zajból búgás. Ha a hangosságuk között különbség van féloldalasan szólnak. Ezt egyenlítem ki egy megynyitott fft filter segítségével a dugasz sávjában, vagy egy meredek szűrővel kiemelve.
    Ezt a tortúrát csak pihenés után folytatom, mert tehetetlen lesz a fülem a művi jelektől és ''szoftveresen bedugul''. Miután minden feljegyzett tartományon átfüleltem magam, és pihentem, megpróbálok egy jól ismert (sokszor, sokféle cuccon meghallgatott) zenét. Ez nálam az Emi Teszt lemez Purcell_O solitude - Lanttal kísért dal, és a Bidland Quincy Jones szülinapi lemezéről Back on The Block. Ha phaser szerű effekt hallatszik, elrontottam, ha csak elszínezett, könnyebben javítható. A végeredmény kb 3 óra alatt jó, de kell mindig egy utólagos visszahallgatás is, hátha ''túlszűrtem-színeztem''.
    Szóval, most ennyi jutott a fórumra. Viszont csinálok egy hangalámondásos audio demo fájl, amin a lépéseket hallhatóan próbálom illusztálni. Ehez viszont, hogy te is hallj különbséget a két oldalt el kell szűrnöm, hogy a végén halld, hova jutunk. Kevés időm van erre, de igyekszem a most következő héten elkészülni vele. Honlapom nincs, így levélben küldöm majd el a fájlokat. Egyenlőre ennyi telt.

  • Auratech

    őstag

    válasz AmPeX #2 üzenetére

    Wavelab5, jelek az EMI audio teszt cd ről, Sequia7saját-fft szűrője, Sonoscope analizátor (a 2d monitoron megy) a Sequia7 belső convouciós reverbje az impulzusválaszhoz.
    szűrők-pld Waves linemultiband (fázislineáris eq) lyukszűréshez wavetrak 1/100! oktáv meredekségű szűrője. Sir reverb az impulzusválaszhoz.
    A lényeg az, hogy először a két eltérő forrású mono zajjelet kell szűréssel a hehető legfókuszáltabbá tenni úgy, mintha egy fülesből szólna.
    Valamilyen referenciát ki kell választani először. A Beyer dt990 nekem elég jó.
    A végeredmémy hasonlóan szólm mint a beyeren. Az egyetlen feltétel, hogy a fülesnek/dugasznak érzékenynek kell lennie, hogy az akkusztikai kompenzáció után normális lehessen a hangereje. Próbáltam egy mx450-et is. A végeredményhez itt kevesebbet kellett szűrögetni, de a végén halk lett. Az érzékenysége asszem 104db/mw.
    Van egy pici hangfile, ami demonstrálja a változást. Legközelebb (holnap, holnapután elküldhetem, úgy tiszta lesz a dolog). Most viszont ronannom kell, mert agyonütnek!

Új hozzászólás Aktív témák