- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Videószerkesztés
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- ZIDOO médialejátszók
- Raspberry Pi
- Hoztunk 15+ kevésbé ismert Windows-tippet és -trükköt
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Hobby elektronika
Új hozzászólás Aktív témák
-
taranis
addikt
Ha valaki a legszebb ingyenes deinterlacert keresné, elég sok időt töltöttem a kísérletezéssel. Sokan a Smooth deinterlacer-re esküsznek, de nekem ami a legjobb eredményt hozta, az az MSU Deinterlacer. Mindkettő 1 frame-et hoz létre 1 field-hez, azaz duplázva lesz a frame rate.
-
bacsisza
csendes tag
Sziasztok.
Olyan gondom lenne, hogy egy sima miniDV kamerát firewire porton összekötöttem egy géppel és azt élőben streemelném egy weboldalra, de nagyon becsíkoz a kamerakép. Erre tudnátok valamit tanácsolni? -
PuMbA
titán
válasz
Victoryus94 #90 üzenetére
Király
, nincs mit.
-
PuMbA
titán
válasz
Victoryus94 #88 üzenetére
Deinterlace helyett a decomb-ot válaszd és a slowert majd indíthatod a konvertálást
-
Victoryus94
őstag
válasz
Victoryus94 #87 üzenetére
Deinterlace-nél custom, fas, slow, slower, bob <- vannak. (itt gondolom, nem a fast, de a bob-ot nem tudom, micsoda).
-
PuMbA
titán
válasz
Victoryus94 #85 üzenetére
Nevezd át .mpg-re. Handbrake-kel deinterlace-eled és átkonvertálod, majd úgy meg kell vágnod valami szoftverrel. Handbrake-ben mit kell állítanod miután betetted a fájlt: high profile, mkv kiterjesztés, anamorphic off, video quality constant rf 20, kodek x264, framerate:50, Audio AC3 Passthrough, deinterlace-nél most nem jut eszembe, de írd le, hogy milyen opciók vannak és megvagyunk
-
Victoryus94
őstag
Általános
Teljes név : H:\émnösz\MOV005.MOD
Formátum : MPEG-PS
Fájlméret : 4,00 GiB
Időtartam : 59 perc
Teljes adatsebesség : változó
Teljes adatsebesség : 9 602 KbpsKép
Sáv száma : 224 (0xE0)
Formátum : MPEG Video
Formátum változat : Version 2
Formátum profil : Main@Main
Formátum beállítások, BVOP : igen
Formátum beállítások, mátrix : egyedi
Format_Settings_GOP : M=3, N=12
Időtartam : 59 perc
Adatsebesség mód : változó
Adatsebesség : 9 155 Kbps
Legnagyobb adatsebesség : 9 543 Kbps
Szélesség : 704 képpont
Magasság : 576 képpont
Képarány : 16:9
Képkockasebesség : 25,000 fps
Szabvány : PAL
ColorSpace : YUV
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bit
Sorváltás típusa : váltottsoros
Sorváltási sorrend : felső mezővel kezdődő
Bit/(képpont*képkocka) : 0.903
Adatfolyam mérete : 3,81 GiB (95%)Hang
Sáv száma : 189 (0xBD)-128 (0x80)
Formátum : AC-3
Formátum/adatok : Audio Coding 3
Format_Settings_ModeExtension : CM (complete main)
Keverési mód : DVD-Video
Időtartam : 59 perc
Adatsebesség mód : állandó
Adatsebesség : 256 Kbps
Csatornák száma : 2 csatorna
Csatorna kiosztás : Front: L R
Mintavételezési gyakoriság : 48,0 KHz
BitDepth/String : 16 bit
Videó késleltetés : -80emp
Adatfolyam mérete : 109 MiB (3%)Menü
-
PuMbA
titán
válasz
Victoryus94 #83 üzenetére
Mi az, hogy MOD fájl? Mediainfo programot töltsd le és rakd be ide a kimenetét Text módban, amiben benne vannak a tároló és kodek adatok
-
Victoryus94
őstag
Én MOD fájlt szeretnék letömöríteni (picit belevágni) és DVD-re írni. De mit kezdjek az "interlace"-val? El lehet tüntetni teljesen?
A gondom az, hogy a fájl 15GB. Egy címet szeretnék elé vágni, és kb 2 percet kivágni. Komolyabb videó-vágó programok nem futnak a gépemen, így át akartam konvertálni, és movie maker-rel belevágni.
A gondom az, hogy akárhogy konvertálom "csíkos" vagy hullámzó lesz a kép. Ráadásul 704x576 a felbontás és nyújtja a képet (tehát 16:9 arányú lenne a videó, de valamiért 4:3-ba nyújtotta).Mi a legegyszerűbb megoldás, amivel viszonylag gyorsan helyrehozhatom?
-
madrac
senior tag
tomsmocomp szuro + avisynth + virtualdub ?!
-
dchard
veterán
Látom elég régen jártak erre, pedig mostanában tobzódnak a hardware-es tunerek által kiköpött interlaced mpeg2 fileok.
Én személy szerint rögzítésnél 720x576 a lehető legnagyobb bitrátával (ez az én hw tuneremnél 10Mbit/s), majd pedig 2 lépcsős XviD a gordian Knot-tal, és ott a TomsMoComp deintelace fileter. Ez avisynth-re épül, szabályozható (avisynth script ből), és motion compensation technológiát használ, ami a 100fps.com szerint is a legjobb megoldás. Nemtudom valaki próbálta-e a Fraunhofer HiCon32 progiját (van hozzá törés), fent van a franuhufer institut honlapján (igen ők találták ki az mp3-mat is) néhány demo képpel, elég meggyőző. Bár nekem sosem sikerült használni.
Üdv:
Dchard -
Bhoeurh
tag
UP
-
PonPon
senior tag
Szóval valakinek müködik a 100fps-es módszer a 6os divix-el? Pleaseee
-
-
UP
-
Azt honnan látni, hogy egy filmghez milyen szűrőt kellene alkalmazni?
-
PonPon
senior tag
Sziasztok! Használja valaki a 100fps.com-os módszert divX6-al? Mert nekem nem akar müködni a kettő együtt! Ha megy valamelyikőtöknek akkor lécci segítsetek,hogy nektek miből milyen verzió van! Köszi!
-
zoli58
tag
Túl vagyok több Hi8-as videokazetta digitalizálásán azóta, folyamatosan kísérletezgetek a módszerekkel, és tegnap kitaláltam valami újat:
az anyagot 768*1152-es felbontásban vettem fel, aztán a legegyszerűbb discard field módszerrel deinterlace-eltem. Az eredmény 768*576 lett. A módszer előnyei-hátrányai a 100fps-en olvashatók.
Fogalmam nem volt, hogy a capture során az 1 sorból hogyan lesz 2, még arra is számítottam, hogy a sorok megduplázása azt eredményezi, hogy az 1-2 sorok, aztán a 3-4 sorok stb lesznek azonosak, azaz a field-ek összekeverednek, és ha ebből minden másodikat kiveszi a discard field, az eredmény ugyanolyan interlace-elt marad.
Nos, nem ez történt. Az eredmény 768*576-os anyagban semmi fésű nincs, tökéletesen éles és a film is folyamatos, semmi akadozás. Megcsináltam ugyanezt a videot 768*576-ban smart deinterlace-szel is, kivágtam belőle képeket és összehasonlítottam, többszörös nagyításban. A smart-os módszer egyáltalán nem tartlamazott több részletet, viszont néha látszanak enyhe fésűnyomok és zajok. A discard módszer viszont tiszta képet adott: állóképeknél szemmel láthatóan jobb, film nézésénél nem látható a különbség. Lehet, hogy ez az 1152 soros felvétel sikerrel küszöböli ki a discard módszer nagy hátrányát, a felbontás felére csökkenését? Nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez a feltevés megalapozott, ezért várom a véleményeteket, eseteleg próbáljátok ki! -
PonPon
senior tag
Cső fv! Köszi,hogy elküldted a szürőt, még ha ilyen későn is
Majd ha kiprobáltam, leirom tapasztalataim. Mégegyszer kössz!
-
fv
csendes tag
Ez egy kicsit off, de muszáj leírnom.
Ha a 100fps-os módszert megcsináljuk, és kapunk egy 50fps-os videót (amit nem is kell tömöríteni), és ezt 25fps-os sebességgel játszuk le, akkor kapunk egy tökéletes lassított felvételt. Minden kockán más képpel! Szóval nem a szokásos frameismételgető módszerrel lassítottunk.
Ebből a szempontból lehet, hogy érdemesebb interlaced-es kamerát venni! -
fv
csendes tag
Sziasztok!
Bocs, hogy csak most válaszolok, de annak idején nem bírtam belépni a topikba, úgyhogy azt hittem, törölték a DC++-os hozzászólás miatt, azt nem is próbálkoztam többet.
Szóval Email ment, a válaszom pedig a következő:
Én sosem értettem ezt az egész interlaced dolgot. Zavaró marhaságnak tartom, amit mindenképpen szeretnék eltűntetni a felvételeimből.
Egyébként felváltva nézem TV-n és számítógépen. És nem azt akarom, hogy ne látszódjon (ha például megfelelő lejátszóval nézem), hanem azt, hogy ne is legyen ott!
A TV-men is a progresszív a jobb. -
catyus
csendes tag
Sziasztok!
Segitsetek ha tudtok.
Adva vagyon egy Analog Videokamera, annak a tartalmát szeretném bedigizni a gépbe, ugy hogy legalább olyan legyen mintha átmásoltam volna egy videora, és azt megnézném TV-n.
Ez még sohasem sikerült.
PC-n lesz visszanézve.
Általában az a bajom vele hogy a gyors mozgásoknál (kamera) olyan mintha felerösiteni a digizés a gyors mozgásokat és szörnyü lesz a végeredmény.
Elég láma vagyok ezen a téren, ugyhogy lehetöség szerint kicsit szájbarágosan ha lehet.
VirtualDubbal probálkoztam már párszor.
Ja a kártya egy Nvidia 4400 full-os.
Azon keresztül digizek.
Ezer köszi! -
fv
csendes tag
Sziasztok!
Nem rég tanátam egy virtualdub szűrőt, ami tök ingyenesen letölthető a DC++-szal. Az a neve, hogy DeinterlacePALInterpolation.vdf. Az a különlegessége, hogy ha berakjuk alapvetően van egy ''Threshold'' beállítása 12-re. Na így tök béna lesz a kép, de ha átállítjuk 3-ra, akkor meg nagyon fasza!
Egyébként fogalmam sincs, hogy mit jelent a ''Threshold''.
De, ha háromra állítom pont olyan lesz, mint az alparysoft szűrője.
Amúgy én az 50 fps-os módszert nem tudom használni, mert nekem nem divX-ben, hanem normál avi-ban kell a file, mert én utólag vágom, aztán visszaírom miniDV-re. -
sliffy
csendes tag
Az mpeg2-re való kódolásnál természetesen progresszív üzemmódot választok a procoderrel.
-
sliffy
csendes tag
Sziasztok,
Azt olvastam a videopraktikában, hogy a de-interlace -t a DVD lejátszóra kell bízni. De melyik DVD lejátszó képes erre? Power DVD 5.0?
Én pro coderrel tömörítem mpeg2-re a dv avit (6000 kb/s) majd Ulead video factory-val írom a vincsire (menüvel), onnan meg Nero-val a dvd-re. Így TV-n is és PC-n is frankó.
Sliffy
[Szerkesztve] -
Márton
nagyúr
Ponpon: az en kameram (canon xm2) tud progressziv modban dolgozni, megsem hasznalom ezt az uzemmodjat, hiszen tv-n visszanezve darabos lesz a mozgas.
Meg aztan nem emiatt a funkcio miatt vettem, hanem a 3ccd miatt.
Aki pc-n nezi, hasznaljon olyan lejatszot, ami menet kozben vegzi el a deinterlace metodust. De az en szememnek jobban fekszik az 50 felkep/sec mint a 25 kep/sec. -
up
senior tag
Kernel Deinterlace nekem eddig bevált. A Gordian Knot-on belül használom, az pedig - bizonyos korlátok között - AVI inputot is elfogad.
-
Ben Cseng
tag
Sziasztok!
Elolvastam a topicot és kissé össze vagyok zavarodva. Cinergy600-am van, 100-as zajszűrős antennakábellel és WinDVR-el rögzítek MPEG2-ben, 7200 bps-en, 720x576-ban.
1.Itt írtátok, hogy a WinDVR-nek gyors a deinterlész fícsörje, de minőségileg hagy némi kivánni valót maga után. Na most mondjátok meg lécci, hogy mit is kellene észrevegyek, mert én akárhogy meresztem a szemem, tűéles képem van.
2.A másik kérdésem a szellemképre vonatkozik. A televízióközvetítésnek eleve van némi szellemképe, vagy ez az antenna, a kábel, árnyékolás stb. hibája? Pölö, a legjobban focipályán lehet kiszúrni ezt, ha megnézitek a ma esti meccset, akkor a focipályán a fehérrel meghúzott vonalaknak van egy ici-pici szellemképe. Ez eleve az adásból következik vagy pedig az antenna/kábel hibája? Mi a minimum ameddig le lehet csökkenteni?
3.Az Mpeg2-öt átkonvertálom DivX 5.1.1-be, kb. 1300 bps-en, így a mérete töredéke lesz az eredetinek. Én csak akkor vettem észre hangyafingnyi eltérést a színekben, ha a két állóképet lementettem ugyanannál a jelenetnél és párhuzamosan kinagyítva megnéztem őket. Ezt jónéhány filmjelenettel is eljátszottam, de önmagában nem tudnám megmondani, hogy melyik mpeg2 és melyik divx kép, csak ha nagyítva egymás mellé rakom. Ugyanakkor a kép élességében, az alakok kontűrjében még így semmi fedeztem fel semmi változást, mindkettő egyformán tűéles. -
PonPon
senior tag
AlparySoft deinterlace VirtulaDub szürő-höz nem talált vki serialt? mer én sehol csak a cleaner-hez! Nem jó az a logó ott.
-
PonPon
senior tag
Az igazi megoldás egy progresszív videokamera lenne, csak sajnos nem 2Ft egy ilyen... nézzétek meg: Bővebben: link
-
PonPon
senior tag
Az igazi megoldás egy progresszív videokamera lenne, csak sajnos nem 2Ft egy ilyen... nézzétek meg: Bővebben: link
[Szerkesztve] -
zoli58
tag
Mit szóltok a következőkhöz:
A deinterlace nem szükséges, ha az ember tv-n akarja megnézni a filmet.
Tehát adott esetben minden filmből 2 kellene, egy sima, egy meg deinterlace-elt.
Vagy pedig a deinterlace-t lejátszás közben kellene csak, ha szükséges, aktiválni.
Erre alkalmas a Dscaler tv progi, mert tud lejátszani, és vizsgálja a filmet, kiválasztja automatikusan a legmegfelelőbb módszert a sokból, amit helyből tud.
A gond az, hogy a lejátszási funkció nincs eléggé kidolgozva benne, és néha egyszerűen nem indul el (a lejátszás). -
PonPon
senior tag
Szóval tényleg jobbak ezek az Alparysoft-os videok , csak a 100fps-es módszer (AviSynth + VirtualDub: deinterlace smooth), szerintem sokkal folyékonyabbnak tűnik.
Mivel ezzel a módszerrel az AviSynth szétszedi az interlaced képet két field-re (amiből tényleges áll egy interlaced kép) és egymás után játsza le őket, igy egy 50fps-es videot kapunk,csak ugye a kép fele olyan magas lesz mert csak egy field kerül lejátszásra egyszerre. Majd eztuán a VirtualDub + deinterlace smooth filter szétnyújtja és igy lesz eredeti méretü.
Amíg nem láttam ilyen videot addig nem tünt fel, de most látom már pl. az Alparysoft-os is on hogy picit ''akadozik''.
Próbáld ki te is szerintem látni fogod a különbséget.
A Vegas5 pedig akkor kér még egy regisztárciót, ha valami mpg-el akarok dolgozni, de sehol nem találok hozzá patch-et.
Meg jólenne ehez az Alparysoft-hoz is key, mert azért nem kéne oda az a kis logo... -
fv
csendes tag
Ma egy erdei felvételt deinterlacing-eltem, és annyira király lett, hogy nem igaz! (AlparySoft-tal) Az eredeti felvételen a fák, mint megannyi fésű hajladoztak, most meg a levélrebbenéseket is ki lehet venni. Nagyon f@sza!
Hogy érted azt, hogy nem olyan szép folyamatos? Kérlek fejtsd ki bővebben, mert én azokat a 100 frame per másodperces módszereket nem nagyon akartam kipróbálni, de ha az ennél is jobb, akkor érdekelnek azok is!
Egyébként Dr.divX-el tömörítek, úgy hogy megadom neki, hogy mekkora legyen a végtermék. Ilyen egyszerűen.
Még valami! Nem tapasztaltam, hogy az 5-ös Vegashoz kéne mpeg pach. Nekem fullosan fönn volt a négyes, és úgy telepítettem, és tökéletesen működik.
A négyes egyébként csak akkor mpegezett, ha volt mellette DVDArchitect. Lehet, hogy az ötöshöz is ez kell. Nem tudom, de nálam jó, ez a lényeg. -
PonPon
senior tag
Ti hogyan tömörítitek a videoitokat? Milyen DivX-el és milyen beállításokkal?
-
fv
csendes tag
Sziasztok!
Kár, hogy nem működött az AlparySoft szűrője, mert szerintem nagyon zsír.
Berakok egy linket mindenesetre, hogy mindenki kipróbálhassa:
http://www.alparysoft.com/prod/deinterlace.php
Az ingyen letölthető verzió kis logót biggyeszt a jobb alsó sarokba, de olyan kicsit, hogy először észre se vettem; az ára pedig ennek a kis filterkének kevesebb, mint 10 000 Ft, úgyhogy ki is lehet köhögni.
Én a bonyodalmasabb deinterlace-eléseket nem próbálgattam, de ez teljesen kielégítő volt számomra. -
zoli58
tag
A remegésen segít , ha az avisynth scripthez hozzáírsz még egy vagy több sort az alábbiakból (kísérletezgess):
Complementparity
AssumeFrameBased
AssumeFieldBased
SwapFields
Nálam elég volt a complementparity.
Igen, igaz, egy komolyabb film ilyenfajta átmeneti tárolásához is kellhet sacc 200 giga. -
PonPon
senior tag
zoli58: Irtad hogy szerintetek is a 100fps módszere: deinterlace smooth 1.1(Gunnar Thalin) a legjobb, csak remegett(?) a kép de sikerült megcsinálni. Mit csináltál vele? Mert nálam is remeg és nemtudok mit kezdeni vele.
Elöző hozászolásodhoz: Tömörítetlenül bazi sokat foglal nincs az a vinyo amin elfér... -
PonPon
senior tag
Ja meg Vegas 5.0 MPEG 1-2 Plugin Crack vagy Patch nincs valakinek?
-
PonPon
senior tag
Hali! Nemtud valaki egy olyan VirtualDub filtert amivel a FrameRate-et lehet állítani, mert ha a video menübül állítom az ugy nekem nem jó.
Mivel:
1) a ww.100fps.com-os modszerrel (AviSynth-el) csinálok egy 50fps-es video-t ami ugye szép egyenletes mivel mindkét field-et lejátsza egymás után, csak ugye a kép fele olyan magas lesz.
2) Ezután VirtualDub-al és meg a deinterlace - smooth v1.1 filterrel lerenderelem. => lesz egy elég jó minőségü video csak sokat foglal mert 50fps-es.
- Ha itt a video menüből átállítom a FrameRate-et akkor nem lesz szép egyenletes a video olyan mintha csak minden második képkockát látnám.
Ha ennek a kész videonak a FrameRate-jét átállítom a VirtulaDub-ba és újra lelerenderelem akkor szép egyenletes lesz ez is csak igy kétszer tömörítem, ez pedig gáz mert romlik a minőség.
Ezért kéne Filter-ként egy FrameRate állító mert igy még az első renderelésnél minden jó lenne.
Huu..igy elolvasom hogy mit irtam nem biztos hogy érthető, de a lényeg hogy ha tud valaki egy FrameRate filtert akkor segítsen megtalálni, köszi -
Male
nagyúr
Az MPEG2-őt én a Windows Media Player 8-al néztem meg, az lejátszotta nálam, meg a PowerDVD is, csak az széthúzta valamiért. Azt rontottam el, hogy nem szabványos méretű az MPEG2, azért szórakoznak vele a lejátszók (704x160-as, nem gondoltam, hogy ez megfekteti a legtöbb lejátszót). Majd holnap lehet, hogy megcsinálom 720x576-osra az MPEG2-őt, annak mennie kell mindennel. Ha elkészült, akkor átküldöm, és össze tudod hasonlítani (ugyan azt tömörítem, csak alul-felul fekete sáv lesz rárakva).
-
Male
nagyúr
Mail ment. Az RGB888 verziót nem küldtem (amiből tömörítettem), mert 20 MB
.
Nálad DivX5 van fent? Ha igen akkor majd írd meg, hogy az kijavítja e a színátmenetet (elképzelhető, hogy az elmossa egy picit, és így eltünnek az ugrások). Ha igen, akkor szedek ki képet belőle DivX4 alatt, és elküldöm, mert ott látszik hogy rossz.
MPEG2-ből mivel szedtél ki képet?
Most csináltam a Pink - The last to know klipet. Úgy csinálták meg, hogy az eredeti felvétel progresszív, amire az effekteket váltottsorosban rakták rá -> látszik, hogy hol nyúltak bele a felvételbe. Érdekes volt megnézni. Mondjuk ilyet máskor is csináltak: A Discovery-n volt egy film Izlandról, mutogatták, hogy jön a gőz mindenütt -> felvettem, kiszedtem egy képet, és a táj progresszív volt, de a gőz váltottsoros, így kiderült, hogy utólag rakták rá a gőzt. Ki is szedtem egy képet, amin normál méretben látszik a gőz, de ha összenyomom a felére (minden második sort elhagyva), akkor élesen látszik a táj. -
Male
nagyúr
Akkor nem a megfelelő képeket vágtad össze, az átlagos dolgokat a DivX is átviszi, csak néhol jön elő látványosan ez a hiba. Ha gondolod átküldöm, amit csináltam (én nem TV-ből vettem ezt fel). Azon az MPEG2 kb egyenletes ugrásokat csinált (azért az sem tökéletes), míg a DivX elég ronda lett, főleg a sötétebb oldalán a színátmenetnek. Ha még lenne a Vágó műsor, akkor mondanám, hogy azt vedd fel és tömörítsd be DivX-be, azzal a kék megvilágítással sem igazán boldogult...
Azthiszem nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától.
Deinterlace-nél a blend fields szerintem nagyon zavaró egy idő után, főleg gyors mozgásnál -> kb olyan mint a kettőslátás. A Smart deinterlace meg benthagyott néhány vonalat nálam, mondjuk túl sokáig nem kísérleteztem vele (gondolom ha még állítgatom egy ideig, akkor jó lesz). (én mostmár megmaradok a TMPGEnc félénél, amíg valami látványosan jobbat nem találok, amire nem sok esély van) -
zoli58
tag
csináltam én is egy összevágott clipet, tv-ről, különböző adásokból, persze szép fokozatos színátmenetet nem sikerült kifogni.
aztán zsugor mpeg2-be, majd divx5.11-be, egyformán 10Mbit-tel, aztán snapshot a képek jpg-be.
összehasonlítás: én bizony nem látok különbséget, de ezzel nem akarom kétségbe vonni az állításodat, lehet, hogy a szemem nem elég éles, vagy nem olyan volt az anyag, hogy kijöhetett volna a különbség.
a deinterlace variációkat is kianalizáltam a párommal (több szem többet lát), és a következőre jutottunk: (az adott clipen)
1. 100fps módszere: deinterlace smooth 1.1(Gunnar Thalin) (kicsit játszani kellett
az avisynth-tel, hogy ne remegjen)
2. area based (Gunnar Thalin) és smart (Donald Graft)
3. map (Shaun Faulds)
4-5-6 fieldbob - dicardfield+resize - duplicatefields (vdub intern)
7 blendfields
az Alparysoft szűrője nem működött
de jelentősebb különbség csak az elsők és az utólsók között volt tapasztalható -
Male
nagyúr
A színgond bizonyítására, gyorsan csináltam egy színátmenetet, amit betömörítettem 6Mbit/s-os DivX-be és 10 Mbit/s-os MPEG2-be. Látható a különbség, különösen a sötétebb részen (704x160-as felbontás, szóval nem sávszélességhiány miatt van). Sajnos a kép kiszedése viszont nem akar összejönni MPEG2-ből (az AVI-ból még megy), mert a VegasVideo-m úgy döntött, hogy nem hajlandó többet elindulni, a Premiereből meg régi van, ami még nem tud MPEG2-őt megnyitni, a TMPGEnc sem tudja megnyitni. Ha valakit érdekel, az írjon egy helyet, ahová felrakhatom, és nem kell egy csomót vacakolni regisztrációval meg ilyenek (143 kbyte az egész). Esetleg e-mailben is elküldöm, de nem sokszor, mert modemmel netezek most.
-
Male
nagyúr
''az MPEG4 kevesebb színinformációt visz át''
Látszik, hogy rosszabbak a színek. Pl csinálj egy animációt 3D Studioban vagy Lightwave-ben, amin szép színátmenetek vannak (nem szivárvényra gondolok, hanem pl rózsaszín-bordó átmenet, föleg élénk színeknél jön ki a hiba), árnyékok, stb (így zajmentes, nehezen tömöríthető alapanyagot kapsz). Ezt tömörítsd be DivX-be és MPEG2-be, jó nagy bitrátával, hogy ne legyen blokkosodás, meg semmi. Látni fogod, hogy az MPEG2-vel szebbek a színek (DivX-nél bizonyos színátmenetekben ugrások lesznek). A pontos technikai magyarázatot is tudtam valaha, ha gondolod előkeresem (az MPEG4 algoritmus hiányossága ez).
Az 5.1.1-es DivX-et majd kipróbálom, bár sok esélye nincs, mert mostanában 6Mbit/s-al tömörítem a DivX-et is (úgyis kisebb lesz), vagy MPEG2-őt csinálok. Kivéve persze azokat a fimeket, amikre azt kérik, hogy ''férjen el 1 CD-n ez a két és fél órás film, meg még maradjon rajta 200MB hely is''. -
LordX
veterán
Én nem állítottam, hogy szebb képet tud adni az MPEG4
Viszont váltottsoros kódolás kétségtelelnül létezik benne. hipernagy bitrátákat is lehet csinálni. A szabványban meg csak ajánlás van a bitrátára, akkora, amekkorát nem szégyellsz. (Persze a DVD szabvány más - ott tényleg be kell tartani a korlátot). Persze nem 320x240-es képecskékhez kell ezt felhasználni, hanem a HDTV++ felbontásokhoz.
Egyébként használd a(z 5.1.1-es) DivX-et! Sokkal jobb képet képes adni, mint a 4.x-ek (teszteltük, szubjektíve kevesebb artifactot csinált ugyanakkora beállítások mellett)
Azt tudnád részletezni, hogy ''az MPEG4 kevesebb színinformációt visz át''? -
Agyzuzo
addikt
Van ott egy ''Free'' opció is, oda olyan felbontást írsz, amilyet akarsz.
Én azté 720x576-ban veszek fel, mert ez eleve a PAL szabványú DVD felbontása. A végeredmény pedig szerintem bőven kielégítő.
Amúgy én XViD-be szoktam felvenni, 5000-es bitrate mellett (a motion precision 4-esen van, a keyframe interval pedig 50). -
borely
tag
A 100fps.com-n nagyon sokféle deinterlece van valóban, de szerintem:
1: vagy túl pepecs meló megcsinálni,
2: vagy proci legyen a talpán ami le tudja játszani
3: a fenti kettő kombinálva.
SZVSZ a virtualdub-hoz ingyen beszerezhető DeinterleceMAP szűrő teljesen elfogadható eredményt ad, egyszerűen. Én ezt használom. -
DAni198
csendes tag
Nekem felajánl mindenfélét.
Bővebben: link -
DAni198
csendes tag
Az InterVideo WinDVR csúnyán átver, mert röptében deinterleceli a felvételt (blend metódussal, ami gyors de szellemképes eredményt ad)!!!!!!
A progresszív adás olyan amikor a két félképet egy eredeti képből származtatják, nem külön külön veszik fel. Megismerni onnan tudod hogy nincs az a jellegzetes fésűsödés. -
DAni198
csendes tag
Analóg forrásből csak 288 vagy 288*2=576 soros felbontásban szabad felvenni!!!!!
Ha be is tudsz állítani más értéket a felvevő progiban az biztos hogy e két felbontás valamelyikét veszi fel, majd röptében átméretezi a képet ami váltottsoros nyersanyagnál csúnya képet eredményez.
Ha mégsem jó az 576 soros felbontás akkor vedd fel ilyenben majd deinterlacelés után mértetezd át a képet. -
zoli58
tag
Köszi
Na most aztán jól össze vagyok keveredve...
Mi van akkor, ha egyből mpeg2-be veszem fel? (windvr)
Most próbáltam, és tényleg nem fésűs a kép. -
Male
nagyúr
Egy 14''-os monitoron tényleg elég a 352x288 vagy 384x288, de nagyobb méretben már túl homályos. (bár az 512x288 elég jó, főleg ha a monitor 1024x768-ban megy, és igy nincs interlace gond).
Az igazi a progresszív adás felvétele, csak az ritkán van -> utoljára a Féktelenül 2 volt az RTL-en, amit progresszívben adtak (már amiket felvettem, azok közül). Bár az MTV-n gyakran mennek a klipek progresszíven (az MTV-s felirat meg amit ráraknak váltottsoros -> érdekes hatású így a felvétel)
-
DAni198
csendes tag
Váltottsoros kódolás van mind az 5-ös DivX-ben és XviD-ben is.
Szerintem a váltottsoros kódolás capture közben a leghasznosabb, de a készre kódolásnál csak akkor érdemes használni ha biztosan nem monitoron lesz visszajátszva (pl DVD, SVCD).
(Az 50fps-es módszert nem szeretem, de ez egyéni vélemény.)
[Szerkesztve] -
Male
nagyúr
OK, hogy lehet, lehet 25 Mbit/s-os MPEG2-őt is csinálni... A szabványban mégis 6Mbit/s a maximum, mig a DVD-kre szánt MPEG2-nél 10 Mbit/s.
MPEG4-el akkor se tudsz olyan minőséget elérni, mint MPEG2-vel, ez tény (egyszerűen nem visz át annyi színinformációt), a 6Mbit/s a max volt még a DivX 4.12 idejében, OK, hogy azóta lehet több is, de nem tudja kihasználni (most nem HDTV felbontásra gondolok). 704x576/25fps vagy 720x576/25fps mellett a 6 Mbit/s-ot se tudja kihasználni, már ha nem nagyon zajos a kép.
Váltottsoros DivX tömörítést én nem láttam, de az 5-ös DivX-ben elképzelhető, hogy van (azt nem sokat használtam, a 4.12-es jobban tetszik), bár az MPEG4 alapvetően frame alapú tömörítés, és nem field alapú. Ráadásul az asztali lejátszók sem tudom, hogy mit szólnak a váltottsoros DivX-hez. -
Loha
veterán
Ha ennyire nem vagytok megelégedve a deinterlacing minőségével akkor használjatok például 384*288-as felbontást és az egész témát el lehet felejteni...
Nem mindenhova kell a 640*480. -
Male
nagyúr
Mert az MPEG2 alapvetően jobb minőséget (elsősorban szebb színeket, színátmeneteket) tud produkálni, mint az MPEG4, persze jóval nagyobb bitráta mellett. MPEG4-be hiába tömörítesz 6 Mbit/s-al (ez a maximum), akkor sem lesz olyan jó a kép, mintha MPEG2-be tömöríted 8-10 Mbit/s-al.
MPEG2-vel azért szűnik meg az interlace gond, mert azt lehet váltottsorosba tömöríteni, így lejátszáskor van a deinterlace, amit ha TV-n nézed, akkor nem kell elvégezni (már ha 50 Hz-es a TV, 100 Hz-eseknél van beépített szűrő, ami viszont rendesen optimalizált a TV-re, így jobb, mint az álltalános deinterlace szűrők, amiket mi használunk).
Amúgy érdemes kipróbálni a TMPGEnc deinterlace szűrőjét, én azt használom álltalában, mert nagyon jó. Én az Even-Odd filed, field adaptation beállítást használom, így 50 fps lesz, de ezt visszaállítom 25-re a beállítóablakában. Eddig ez a legjobb, amit használtam, persze magas bitrátával kell belőle DivX-et csinálni (gyakran 6Mbit/s-ra állítom, amit nem tölt ki teljesen, inkáb 3-4 Mbit/s-os lesz a végeredmény, de így megspórolom a kétmenetes tömörítést). -
zoli58
tag
Bocsi, de mi az a CCE?
És miért jobb az mpeg2 az mpeg4-nél? (a divx is mpeg4-et csinál, az, hogy avi-nak hívják, sztem mellékes) Az, hogy az asztali dvd lejátszó csak ezt szereti, az inkább korlát, nem? Vagy most vegyek még egy külön lejátszót is?
És miért szűnne meg mpeg2-ben a probléma? ( ha tv-n akarom nézni, akkor nem gond, semilyen avi-val sem, de ha monitoron, akkor igen, és mindennel, ha jól tudom) -
Agyzuzo
addikt
Én az AVI-t MPEG2-be nyomom CCE-vel, úgy megszűnik az Interlace. El kell felejteni lassan a DivX-et, régebben ez nekem is problémát jelentett, de mióta áttértem a DVD-re azóta a magas bitráta megoldja a problémát.
-
zoli58
tag
Próba megvolt, eredmény: elég jó, de nem folyamatos clip
Elkezdvén morfondírozni azon, hogy miért akadozik nekem szinte minden, rádöbbentem valamire:
NEM BÍRJA A VINYÓ ILYEN GYORSAN OLVASNI!!!!
francba, ez előbb is eszembe juthatott volna: tömörítetlenül (most épp 800*600-ban) felvéve 35MB/sec folyamatos olvasási sebességnek kell lenni. Elvileg a vinyóm átlagban tud 40-45 között a tesztek szerint, de ebből is látszik, hogy a valóvilág () más...
Betömörítettem Divx-szel és egyből szép folyamatos, akadásmentes clipet kaptam
Új próba, ezúttal a 100fps-es avisynth-es módszerrel:
betömörítve már ez sem akad
a két módszer hasonló eredményt ad, a paraméterezési lehetőségekből ítélve a módszerük nagyon hasonló -
DAni198
csendes tag
Én egy Smart Deinterlacer nevű VirtualDub szűrőt használok, ami meglehetősen jó eredményt ad anélkül hogy megváltoztatná az eredeti video felbontását vagy fps-t. Letölthető innen: Bővebben: link
Csináltam néhány mintát hogy hogyan dolgozik a filter.
Ezen a képen az látszik hogy viszonylag nagy elcsúszást is helyre tud hozni:
Bővebben: link
Itt az látszik hogy a visszaállítás során nem mosódik el a kép:
Bővebben: link
(mivel ez a szűrő több egymásutáni framet vesz figyelembe ezért a VD előnézeti képén nem lesz mindig ilyen tiszta a kép, de a kimeneti video anyag már jó lesz)
DAni
[Szerkesztve] -
zoli58
tag
A 100fps-ben leírt módszert (hasítás avisyth-tel, majd deinterlace smooth) próbáltam, de nem tudom lejátszani az 50fps-t, annyira nem fluid, és ráadásul 2-szer annyi ideig tart
Viszont találtam egy progit (Dscaler), ami tucatnyi módszer közül kiválasztja automatikusan a legmegfelelőbbet, de ez meg csak tv-videonézésre való, felvenni, lejátszani nem tud jól.
Szal egyelőre nincs jó megoldás, csak rossz és kevésbé rossz -
<Adamsky>
nagyúr
Szia!
Sajnos a témával kapcsolatosan már én is elég sok időt töltöttem annak a kikisérletezésével, hogy melyik a legjobb / legszebb megoldás, de ahogy Te is írtad, én sem láttam számottevő különbséget az egyes módszerek között. Nálam az jelentette a gondot, hogy ha fordult a kamera, akkor nem volt kellő dinamika a mozgásban (mondhatni akadozott). Ennek a kiküszöblésére az egyetlen megoldás vm. ''Bob'' használata. Nem véletlen -- ha megnézed --, hogy az 100fps-en is a legtöbb úgymond jó minőségű videó 50- vagy 60 fps-es. A ''Bob'' ugyanis szépen megduplázza a frame-ek számát. Ez viszont nagy mértékben rontja a tömörítés (XviD, DivX) hatásfokát.
Én is nagyon remélem, hogy lesz majd itt olyan, aki előáll egy jobb ötlettel. -
zoli58
tag
Hali
Próbálom egy ideje eldönteni a kérdést, de :
van néhány módszer, lásd
Bővebben: link
viszont az egyes programokban a szűrők a program nevét viselik, nem a módszerét, így nehéz azonosítani
és az eredményen akárhogy meresztgetem a szemem, jelentős különbséget csak néha sikerül felfedeznem.
most akkor vajon melyik a legjobb?
mik a tapasztalataitok?
mikor jobb deinterlace-elni: mindjárt a capture alatt, vagy utána, a szerkesztés-tömörítés során?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Könyvajánló
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Számítógép PC Játékra! I5 14400F / RTX 4060ti 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Lenovo Yoga Pro 9 (16IMH9) - Intel Core Ultra 9 185H, RTX 4060, 32GB, érintős ELKELT
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csomagfeladás Foxpost automataba XS/S/M/L/XL - 2390 Ft egységesen
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest