Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alan

    aktív tag

    válasz atus #74 üzenetére

    Na jó, igazad van, az 1 ms kissé túlzás volt annak érzékeltetésére, hogy mekkora a különbség ezen a téren a CRT és a TFT között :)

    DcsabaS esszéje egyébként jól összefoglalja a lényeget. A mai katódsugárcsöves monitoroknál a mozgókép olyan, mintha egy papírlapra felírnál valamit és azt húzogatnád a képernyő előtt, majdnem tetszőleges sebességgel - tökéletes, semmi szellemkép, semmi csíkhúzás, utánvilágítás stb. Ilyen TFT-t nem találsz, és szerintem egy jó darabig nem is lesz még.

  • Alan

    aktív tag

    válasz Tibisz #68 üzenetére

    Oké, köszi a tippet, ha lesz alkalmam, megnézem.

    A helyzet egyébként az, hogy ez egyéni tűrőképesség kérdése is. Sokan pl. nem látják a különbséget CRT-n a 30 meg a 60 fps között (60Hz frissítésnél) vagy a 42,5 és a 85 fps között (85 Hz frissítésnél), pedig szerintem ég és föld. Öt méterről is látom és zavar, ha nem ugyanannyival megy egy animáció vagy játék, mint a CRT frissítési frekvenciája. Hasonló módon a TFT-nél is észreveszi az ember a pici ''csíkhúzást'' is, na meg a látószögtől függő elszíneződést - de a többi előny ismeretében elfogadja, mint ésszerű kompromisszumot.

  • Alan

    aktív tag

    válasz Phantom #65 üzenetére

    Régen a CRT monitoron ha valami animációt készítettem, akkor a képváltásokat a függőleges visszafutáshoz időzítettem, így kaptam villogásmentes képet. TFT-nél viszont értelemszerűen nincs függőleges visszafutás. De akkor mihez lehet időzíteni?

    Bizony, nagyon jó a problémafelvetés. Sajnos semmihez, mivel TFT-nél nincs képvisszafutás, sem sorvisszafutás. Ebből következően villogásmentes animáció sincs. Pontosabban, elvileg meg lehetne próbálkozni pl. olyasmivel, hogy a kép második részének frissítésekor rajzolod újra az első felét, de tudtommal a TFT-k nem tájékoztatják a gépet arról, hogy mikor hányadik pixel frissítésénél tartanak.

    Gondolkozzunk csak... a videokártyákra tett TMDS-ek 165 MHz-et szoktak tudni. Ez azt jelenti, hogy 1600x1200 pixelt 85,9 Hz frekvenciával tudnak legfeljebb frissíteni... tehát akkor gyakorlatilag nulla a tartalék, és muszáj egyenletesen frissíteniük - ahoyg a végére értek, nincs szuszogás, visszafutás és ilyenek, rögtön jön az első pixel megint.

    Ergo: minden animáció ''villogni'' fog TFT-n (ez egyébként megegyezik a tapasztalatommal is). További hátránya a TFT-nek, hogy súlyos utánhúzás van, ha nagy a kontrasztkülönbség a mozgó képrészlet és a háttér között. Ha pl. a www.hardocp.com oldalait böngészem, és görgetem az oldalt, a mozgó szöveg teljesen elszíneződik, amíg meg nem áll. Meg lehet szokni, de azért csodálkozom, milyen sokan mondják itt, hogy ''nincs utánhúzás'' és effélék. A CRT-k válaszideje szerintem 1 ms alatt lehet, majd ha ezt legalább megközelíti a TFT, akkor nem lesz utánhúzás.

    Mielőtt valaki megvádolna, hogy tapasztalatlanul kritizálok, itt csücsül előttem 2 db Acer AL922-es, 25ms-os válaszidővel. Igen, a képgeometria tökéletes, és ezt nagyon szeretjük is :), de olyat azért nem kell állítani, ami nem igaz.

    Ja, és a 16 ms biztos jobb, de egyáltalán nem nagyságrenddel.

Új hozzászólás Aktív témák