- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Lenovo Legion Go: a legsokoldalúbb kézikonzol
- OLED TV topic
- Kompakt vízhűtés
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
maestro87 #5473 üzenetére
Nem ismerem a fordítód #pragma-kezelését, de szerintem nem így működik. A #pragma fordító-függő, mindegyik azt csinál vele, amit akar, és a számára értelmezhetetlen #pragma-kat ignorálja. Szóval ha ezt nem tudja értelmezni, akkor is lefordul.
--FLOAT=32
Én úgy értelmeztem a dokumentációt, hogy ezt a parancssori argumentumok között kéne odaadni a fordítónak.
cc whatever.c --FLOAT=32
-
jattila48
aktív tag
válasz
maestro87 #5473 üzenetére
A float példádból az látszik, hogy a pontos bináris ábrázolásból az alsó legalább 7, de legfeljebb 12 bitet elhagyja, majd kerekít. Ha csak 6 bitet hagyna el, akkor a kiírásban pontos értéket, míg ha 13 bitet, akkor kisebb értéket (6119424) kaptál volna. Pl. lehet, hogy az alsó 8 bitet hagyja el (valószínűleg így van). Szerintem a float-od 24 bites, amiből a mantissza 16 bit (előjellel együtt, vagyis 15 értékes bit), a karakterisztika pedig 8 bit. Ha 32 bites float-ra is ugyanez a kiírás adódik, akkor a mantissza szintén 16 bit, viszont a karakterisztika is 16 bit (bár ennek nem sok értelme lenne). A float érték úgy ábrázolódik, hogy a mantissza 15 értékes bitjét 0,xxxxxxxxxxxxxxx értéknek tekinted (0, kettedes vessző után jönnek a mantissza bitjei), amit megszorzol 2^karakterisztika-val. 8 bites karakterisztikával kb. 2^127 nagyságrendű számokat tudsz ábrázolni, vagyis bőven elég nagyokat. Viszont 16 bites mantisszával legfeljebb 1/2^16 relatív pontosság érhető el. Az, hogy hány tizedes jegyre (vagy "kettedes" jegyre) pontos az ábrázolás (ez az abszolút hiba), függ a szám nagyságától, ezért csak relatív pontosságról van értelme beszélni (abszolút hiba/pontos érték). A példádban a relatív hiba 64/6123456, ami megfelel a 15-16 bites mantisszának. Ami a szorzást illeti: egész biztos, hogy mindkét operandusod float-ra fog konvertálódni, vagyis 8 bites karakterisztikával bőven ábrázolható lesz, viszont a relatív hiba ugyanúgy megmarad 1/2^16 felső korláttal. Mivel az operandusok már hibával terheltek, ezért a szorzat is az lesz (szorzásnál a relatív hibák összeadódnak). Tehát nem a kiírásnak vannak korlátai (legfeljebb normál alakban írja ki), hanem a szám ábrázolásnak, amit tudomásul kell venni, és így kell velük dolgozni. Természetesen ezekkel a korlátokkal is megvalósíthatsz tetszőleges pontosságú egész vagy float aritmetikát, azonban ez igen macerás.
Új hozzászólás Aktív témák
● olvasd el a téma összefoglalót!
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3056, 94% Akkumulátor
- Lenovo, Dell, HP, Panasonic Getac üzleti és ütésálló katonai laptopok + Ipad 6-13. gneráció
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest