Hirdetés

Aktív témák

  • BaLinux

    tag

    válasz [Kovi] #15 üzenetére

    De jó látni hogy van még rajtam kívül ember aki az ilyen szimulációkat szereti :)

    A több labdás probléma már egy komoly dolog. Tavaly írtam egy 2d-s fizikai szimulátort c++-ban, ami támogatja a kör és poligon (konkáv is!) alapú ütközést. Egy lassan készülő kis játék fizikai motorja lesz amúgy. 2-3 hétig agyaltam rajta szüntelenül, összesen 77k kód.
    A kör alapú, ami neked kell, még nem olyan bonyi, mert egyszerűen meghatározható minden labda-párra az az idő, amikor a jövőben adott aktuális sebességükkel ütközni fognak. A poligonos viszont már bonyolult, és pontatlan is, de azért működik.
    Az ütközés számításához kell egy kis fizika (pl. én figyelembe veszem a tömeget, tehetetlenségi nyomatékot és rugalmasságot is).
    Az ütközés csak abból áll, hogy az abban résztvevő objektumok sebessége megváltozik az adott összefüggések alapján.
    A #13 hozzászólást intéző kollega által javasolt módszerrel kellene továbbvinni a programod, mert a tiéd a cos/sin miatt lassú, viszont közel ugyanolyan pontatlan, tehát nem sok előnye van.
    Ha érdekel, szívesen segítek.

Aktív témák