- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- DUNE médialejátszók topicja
- Milyen processzort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
- Egy módosított állománnyal több GPU-ra is engedélyezhető az AMD-féle FSR 4
- Apple MacBook
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Davs
tag
válasz
Dave-11 #1816 üzenetére
Ha ertesz angolul, akkor ajanlanam a Stanford egyetem programozas-eloadas triojat. Nem csak c/c++ van benne, hanem altalanos programozas, memoriarol es assemblerrol is van kicsit szo, hogy tudd mi folyik a hatterben..Youtube-on keress ra a programming methodology, programming abstractions es programming paradigms-re(ebben a sorrendben), mindharom playlist kb 25-28 ~50perces eloadast tartalmaz (nagyon jok, nekem nagyon tetszenek). A methodology a legkonnyebb, Java nyelven "tanitanak", de nem is igazan a nyelvet, hanem amolyan bevetezest a programozasba (kezdoknek valo). Az abstractions mar c++ orientaltabb, mindenfele sorting-algorithm-eket, adatstrukturakat taglal (array, vector,map, hashmap, binary search tree, queue, stack stb - ezekkel nagyon jo tisztaban lenni, hogy tudd melyik hol eros es miben verzik el). Aztan a 3. a programming abstractions (most nezem, kb 10. eloadasnal tartok). C-vel kezdi, nagyon ramegy a pointerekre, hogy megtalnuld kezelni a memoriat, aztan most kezdi kicsit az assembly-t, hogy kb tudd mi tortenik a hatterben pl egy i++ parancsnal, vagy egy funkciohivasnal, aztan lesz szo alap concurrecy-rol is ("parhuzamositas", szoval multithreaded alapok)..a harmadik elegge low-level szintu (hardver-hez kozeli). Amugy lattam meg MIT-nek is eloadasaint iTunes-on, de meg nem lestem nagyon belejuk..Amugy en is hobbiprogramozonak vallom magam, viszont fosuli utan ebbol szeretnek megelni.
-
Davs
tag
válasz
Dave-11 #1813 üzenetére
Ha van egy tombod, pl int x[10], akkor az x valojaban egy pointer a tomb elso elemere..
x[0] az ugyanaz, mint a *(x+0), x[1] ugyanaz, mint az *(x+1), szoval a char *y lenyegeben karaktertombot jelez. Amugy pointereket akkor is szokjak meg hasznalni, ha egy funkcioban egy masik funkcio (pl akar a main() ) valtozoit akarod modositani, vagy ha dinamikusan hozol letre valtozokat (a konyv remelem jobban elmagyarazza majd, mint en)
-
Davs
tag
válasz
Dave-11 #1800 üzenetére
Szerintem eloszor is egy kis alap memory management lecket kellene venned, aztan egyszerubb lesz megerteni (stack vs heap)..angol tudas jol jon, van par nagyon jo video Youtubeon (Stanford vagy MIT youtubeos videoi, egesz eloadassorozatok vannak fent playlistre osztva)
Azt meg, hogy mire jo, hat..tombokre pl., meg majd utananezhetsz a valtozok scope-janak (lokalis vs globalis valtozok) meg meg biztos kismillio dologra
-
Davs
tag
válasz
Sk8erPeter #1795 üzenetére
Igazabol aztan meg egyszer atgondoltam es szerintem megsincs koze a QStandardItem destructorahoz, hisz a setItem az adott cellaban csak "referenciat cserel", szoval mas itemre fog mutatni a heapben..de aztan talaltam a dokumentacioban olyant, hogy a setitem, mielott uj erteket allit be a cellara, torli annak tartalmat (ha van ott valami)
-
Davs
tag
válasz
Sk8erPeter #1792 üzenetére
Ertem, koszi!
-
Davs
tag
Hali!
Lenne egy Qt-s memory managmentes kerdesem memory leakkel kapcsolatban. Van egy Dialogom, a constructorjaban ez all:QStandardItemModel *model = new QStandardItemModel(0,numCols,this) ;
Ugye mivel most megadom parentnek (3. parameter) a this-t, ezert ha bezarodik a program, vagy a Dialog bezarul, akkor az automatikusan torli a child elemeit, koztuk a model-t is.
Ha ezt a model-t beallitom pl egy QTableView modeljenek, akkor minden egyes "cellaban" egy pointer lesz egy QStandardItem-re. Ezek az elemek ugyebar a QStandardItemModel childjei lesznek, tehat ha a Dialogom bezarult, torli a childjeit-> modelt, ami szinten torli az o childjeit, azaz a cellak egyes elemeit.
Mi tortenik azonban, ha meghivok egy
model->setItem(row,1,new QStandardItem(QString("Hello")));
Ilyenkor, ha a setItem elott nem hivom meg a delete-t arra a bizonyos cellara, akkor az torlodik magatol, vagy memory leak keletkezik? (termeszetesen a "magatol torlodest" ugy ertem, hogy a Qt automatikusan torli-e helyettem) -
Davs
tag
...ha jol fogtam fel a feladatot..a name vectorba elvileg rakhatsz annyi elemet, amennyit akarsz, bar en igy hirtelen csak 4 es 5ttel probaltam
#include <iostream>
#include <vector>
#include <string>
using namespace std;
vector<string> name ;
void sayhi(int id) ;
int main()
{
name.push_back("A");
name.push_back("B");
name.push_back("C");
name.push_back("D");
name.push_back("E");
sayhi(0) ;
return 0;
}
void sayhi(int id){
if(id==name.size()) return ;
for(int i=id+1;i<name.size();i++){
cout << name.at(id) << "\t" << name.at(i) << endl ;
}
sayhi(id+1) ;
} -
Davs
tag
Am Qt-ben a kulonbozo DB-khez valo csatlakozasban csak az addDatabase-nel van kulonbseg?
-
Davs
tag
Apropo nincs olyan lehetoseg Qt creatorban/azon kivul, hogy mindegyik *.cpp at lenne nezve a projectben es rendberakna az includeokat? (java-eclipseben azt hiszem volt hasonlo)
Pl. ha includeolom az egesz QtGui-t, de csak a QDialogot hasznalom belole, akkor irja at automatikusan, vagy torolje a nem hasznalt includeokat? Ugy faszan lehetne csokkenteni az includolas-t..Igy ahogy jobban belegondolok amugy Java-eclipse-ben tuti, hogy van.. -
Davs
tag
egyelore Win7 alatt a bepitett MKLINK parancs segitsegevel hoztam letre symlinkeket, pl az egesz qtcreatort benyomtam igy ramdiskbe (kb100MB), ~10+ helyett 3sec alatt indul el
gyorsan meg fogom ezt szeretni, aminek ugyis SSD lesz a vege
Amugy bedobtam a headereket is oda (include konyvtar) es maradt a compile ido, szoval tenyleg a proci dolgozik annyit, nem a HDD a szuk keresztmetszet..Koszonom a segitseget! -
Davs
tag
válasz
dabadab #1749 üzenetére
Ha 2magos+ht == nagyjabol 4 magos a gepem, akkor nem -j5 -ot kell megadni? szoval j(magok szama+1)?
Amugy Qt-s headereket hogyan lehet mozgatni? Windows Path-ban nem lattam jelet nekik, meg azt se tudom pontosan merre keressem oket
G:\QtSDK-ba lett telepitve a Qt, a headerek a Desktop/qt/../include konyvtarban vannak? Igy elsore talan a lib, bin es include mappakat is jo lenne odadobni, nem?
-
Davs
tag
Hali!
Most olyan dolog erdekelne, hogy a compile sebessege mitol fugg? i3-2330M-es notim van 8GB ram tarsasagaban egy 64bites win7 / arch linux-szal. Qt-ben kisebb projektek is neha 10++ masodpercig fordulnak(annyira nem veszes, de szeretnek javitani rajta), lehet, hogy a HDD fogja vissza a teljesitmenyt? Egy SSD kihatna a compile idore is? -
Davs
tag
szerintem most nagyon mellenyultam ezzel az otlettel igy :
mainwindow.cpp
#include "mainwindow.h"
#include "ui_mainwindow.h"
#include <QDebug>
#include <QtCore>
#include <QtGui>
class button : public QPushButton {
public:
button(QWidget *parent = 0);
void enterEvent(QEvent *event);
void leaveEvent(QEvent *event);
};
MainWindow::MainWindow(QWidget *parent) :
QMainWindow(parent),
ui(new Ui::MainWindow)
{
j=0 ;
ui->setupUi(this);
button xy ;
xy.show();
}
MainWindow::~MainWindow()
{
delete ui;
}
button::button(QWidget *parent)
: QPushButton(parent)
{
setText("default");
}
void button::enterEvent(QEvent *event){
setText("over");
}
void button::leaveEvent(QEvent *event){
setText("off");
}de nem jelenitodik meg a gomb
-
Davs
tag
Hi!
Qt-ben tanulgatok es szeretnek egy olyan programot irni, ami atirja a gomb szoveget, ha felemegyek a kurzorral..
Szoval van egy QMainWindow-om, benne egy darab PushButton-nal..
Ami eloszor az eszebe jutott, hogy irni egy void MainWindow::mouseMoveEvent(QMouseEvent *event){} fuggvenyt, amiben nezem a gombom x,y poziciojat, szelesseget, magassagat es lenyegeben irok egy szimpla collision-detection-t ra. A kerdesem, hogy ez-e a helyes megkozelites, vagy van ra valami direkttebb megoldas?
(itt nem a szovegvaltason van a hangsuly, hanem hogy az egyes Widgetekre tudjak mouse-eventet irni akar kulon-kulon..Javaban pl listener objektumokat kellett irni, de az mar regebben volt, el is felejtettem)
-
-
Davs
tag
nekem most a Qt creator IDE tetszik nagyon (autocomplete-tel egyutt, de van egy olyan gyanum, hogy csak Qt-t ismeri
)
-
Davs
tag
válasz
pckownz #1696 üzenetére
cplusplus.com - itt vannak fuggvenyek peldakkal magyarazva..Jo offline doksit regen en is kerestem, de nem talaltam, most Qt-t tanulok (crossplatform GUI c++-hoz), annak viszont nagyon jo a beepitett help-je, konnyen keresheto, peldakkal illusztralt..de az ugye sima c++-hoy nem jo
Amugy azt hiszem az auto-complete funkciot keresed, biztos van visual c++-ban, bar meg hasznaltam soha se, lehet be kell "kapcsolni" a beallitasokban..
-
Davs
tag
Hali!
Melyik Visual C++ tutorialt ajanlanatok egy kezdonek? Angol johet, c++ konzol ismereteim vannak, viszont GUI-ban abszolut nincs es a terv ezen valtoztatniszoval windows ablakos programokat szeretnek megtanulni "gyartani"
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- ELADÓ Logitech G29 Force Feedback kormány + pedálok
- Samsung Galaxy S23 FE 8/128GB, Normál, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Gamer laptop eladó Acer Nitro V ANV15-51-79X2 Intel Core i7-13620H RTX 4060 165Hz
- Dell Latitude 5340 gyönyörű állapot, gyári magyar! Core i7 1365u - 16GB - 512GB - mint az új!
- Vivobook Pro K3500PC 15.6" FHD OLED i7-11370H RTX 3050 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Bomba ár! Dell Latitude 7370 - Intel Core m7 I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
- Eladó AirPods 4 (non-ANC) 2 év jótállás
- iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3404
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest