- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Gaming notebook topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Az AI-ra helyezi a fókuszt az Apple M4 SoC
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Projektor topic
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
MG5 menetpróba
ma Elektromos, kombi és most már elég jó áron van, de nem egy friss konstrukció. Vajon megéri?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kompakt AIO-k Thermalright recept szerint
ph A gyártó pozicionálható kijelzővel szállított üdvöskéjét variálható világítással vagy anélkül egyaránt választhatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azazel999
csendes tag
válasz Azazel999 #1975 üzenetére
Viszont a vágás megvalósításáról még lövésem sincs. Azt tudom, hogy kettévágom a fát két fává a vágási elem mentén. Az egyik fába kerülnek a nála kisebb elemeket tartalmazó részfák, a másikba a nála nagyobbak. Majd ő lesz az új fa gyökere és a két másik fát hozzácsapjuk bal-. és jobb leszármazottaknak. A hozzácsapással nincs is gond, az tulajdonképpen csak beszúrás, de hogyan hámozhatom ki az összes nála kisebb/nagyobb elemet, hogy aztán fát gyúrjak belőlük? Van erre valami bevált módszer?
[ Szerkesztve ]
-
Azazel999
csendes tag
válasz Azazel999 #1976 üzenetére
Ja, és a kereső metódusban meg kell fordítani a kacsacsőröket, mert különben nem jól dolgozik:
Fa* Fa::keres(int kulcs){
if (this->kulcs == kulcs){
return this;
} else if (this->kulcs > kulcs){
return this->bal->keres(kulcs);
} else {
return this->jobb->keres(kulcs);
}
} -
WonderCSabo
félisten
válasz Azazel999 #1976 üzenetére
Nem értem, miért kéne hámoznod? Megfogod a részgát a gyökerénél fogva, és átláncolod. Ez "húzza" magával a többit is, minden alatta lévő elem hozzá van láncolva (már ha jó az implementációd).
Ja és természetesen javában is lehet láncolt adatszerkezeteket csinálni, mivel a java referenciákkal dolgozik...
[ Szerkesztve ]
-
Azazel999
csendes tag
válasz Azazel999 #1987 üzenetére
És közben rájöttem, hogy a "szétszedem őket két csoportba és egyenként beszúrom a két fába" ötlet nem jó, mivel ha más a sorrend, nem ugyanazok lesznek a részfák megfelelő részei, mint az eredetiek voltak, mert telejsen újakat épít belőlük. Szóval marad az átláncolás, de hogy a jó életbe lehet azt megcsinálni? Ha Java-ban egyszerűbb, úgy is elmagyarázhatjátok, de C++ az elsődleges célom, mivel abban magamtól is eljutottam idáig.
-
kingabo
őstag
válasz Azazel999 #1988 üzenetére
Ha jól sejtem Te avl fát akarsz implementálni: m. wiki, a. wiki, egyetemi jegyzet ebben, ha a matekos részeket kihagyod, sztem jó le van írva, képekkel. Csak pár pointert kell átállítani a forgatástól függően. Talán próbáld meg papíron, ott elvileg könnyebbnek kell lennie.
-
kingabo
őstag
válasz Azazel999 #1994 üzenetére
Én ilyet nem tanultam, vagy nem rémlik. De ha ez ekkora művelet igénnyel jár, mint amit leírtál nem is csodálom. Szóval mit értesz önszerveződő bin kerfa alatt?
"Szóval tudom, minek kell történnie, ezt le is írtam."
Ha papíron le tudod játszani, akkor van kész algó. Miért nem írod le és segítünk lekódolni.[ Szerkesztve ]
-
Azazel999
csendes tag
válasz Azazel999 #1996 üzenetére
Nos, erre jutottam, de futtatáskor a vektoromból kifutok a számlálással valamiért:
void Fa::vag(Fa* v_pont){
vector<Fa*> kicsik;
vector<Fa*> nagyok;
Fa *aktualis = this, *kovetkezo;
//fa szétdarabolása
while (aktualis->kulcs != v_pont->kulcs){
if (aktualis->kulcs < v_pont->kulcs){
kicsik.push_back(aktualis);
kovetkezo = aktualis->jobb;
aktualis->jobb->apa = NULL;
aktualis->jobb = NULL;
} else if (aktualis->kulcs > v_pont->kulcs){
nagyok.push_back(aktualis);
kovetkezo = aktualis->bal;
aktualis->bal->apa = NULL;
aktualis->bal = NULL;
}
}
//vágási elem gyrekeinek levágása
if (aktualis->bal != NULL){
kicsik.push_back(aktualis->bal);
kovetkezo = aktualis->jobb;
aktualis->jobb->apa = NULL;
aktualis->jobb = NULL;
} else if (aktualis->jobb != NULL){
nagyok.push_back(aktualis->jobb);
kovetkezo = aktualis->bal;
aktualis->bal->apa = NULL;
aktualis->bal = NULL;
}
//a kisebb- és nagyobb fa felépítése
for(int i = 1; i < kicsik.size(); i++){
kicsik.at(0)->beszur(kicsik.at(i));
}
for(int j = 1; j < nagyok.size(); j++){
nagyok.at(0)->beszur(nagyok.at(j));
}
//a vágási pont gyökérré tétele, a két fa ráakasztása
v_pont->bal = kicsik.at(0);
v_pont->jobb = nagyok.at(0);
v_pont->bal->apa = v_pont;
v_pont->jobb->apa = v_pont;
}[ Szerkesztve ]
-
modder
aktív tag
válasz Azazel999 #2000 üzenetére
Az király ha sikerült. Tegnap én sem értettem az algoritmusodat, aztán lejátszottam papíron úgy, hogy a keresett elem (a vágási pont) tetszőleges a fában, aztán rekonstruáltam az új fát, és jó lett.
Viszont nem jöttem rá, hogy beszúrásnál mi a teendő, mert ha ez egy szimpla bináris fa, és keresünk egy nem létező elemet, akkor elérünk az egyik levélbe. akkor melyik lesz a vágási pont? Kipróbáltam több verziót: a vágási pont a létező levél, vagy a vágási pont az új elem, vagy a vágási pont a levél előtti elem, de egyik esetben sem kaptam kiegyensúlyozott fát. Ezt a lépést leírnád?
Amúgy meg rekurzióval tényleg egyszerűbb. az ugye csak egy Depth First Search, ahol minden lépés után vagy B vagy J tömbbe teszed a részfákat, a végén pedig mikor visszatérsz a keresésből építesz egy új fát a B és J elemekből. De általában "hatékonyabb" a nem rekurzív megoldás: erőforráskímélőbb, hiszen nem kell állandóan függvényt hívni.
Amúgy meg erről eszembe jutott, az 1. féléves C nagyházim. Egy logikai kifejezés kiértékelő program tetszőleges logikai kifejezést megadva, épít belőle egy fát (amit ma Abstract Syntax Tree-nek mondanék, mert az jó hangzatos), majd bejárja és közben kiértékeli a kifejezést. Miután működött, három napomba tellett, mire kijavítottam a pointerezést, és a Valgrind végre nem mutatott memória szivárgást
szerk: azt akartam kihozni belőle, hogy jó, hogy meg tudtad oldani egyedül, mert mire kiszeneded magadból a megoldást, sokat megtanulsz
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Suzuki topik
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Xbox Series X|S
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- HP Elitebook 850 G3 (6.gen i7, 256 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- HP Probook 450 G3 (6.gen i5, 256 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- Beszámítás/Garancia/Full panorámás Gamer : Core I9 12900K/32GB/RTX 3090 24GB/850W/512Gb SSD/2TB HDD/
- HP Elitebook 820 G3 (6.gen i7, 512 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- NuPrime DAC-9 XLR kimenetű, távos DAC/Előfok eladó - USB PCM384k-DSD256-AKM AK4490EQ ! - XMOS USB
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen