Hirdetés
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Apple asztali gépek
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Hobby elektronika
- Milyen alaplapot vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
doc
nagyúr
válasz
Jhonny06
#1285
üzenetére
na azert ugy latom vannak itt eleg alapveto hianyossagok
szoval
az adatszerkezet (akar tomb, akar vector, akar valami mas) puszta adatszerkezet, ha ugy tetszik, egy darab a memoriaban, ami pont akkora meretu, amiben elfer az altalad megjelolt szamu es tipusu adat (osztaly, valtozo, stb)
ha te deklaralsz egy tombot pl. int tomb[10] akkor a memoriaban egy akkora darabot, amiben 10 int tipusu ertek elfer, lefoglal a program. de arrol, hogy ott azon a memoriateruleten mi van, semmit nem tudsz (illetve annyit, hogy 'hasznalhatatlan szemet'). neked kell azzal az adattal feltoltened, amit utana ki akarsz majd olvasni belole
ebbol adodoan a vector<Adatbazis> lista valtozod annyit mond, hogy ez egy olyan vector, amiben Adatbazis tipusu objektumok vannak, semmi tobbet. nyilvan neked kell belepakolnod az abban tarolni kivant objektumokat, maga az adatszerkezet nem fogja helyetted kitalalni hogy mit akarsz belerakni...
raadasul teljes objektumpeldanyt (nalad Adatbazis) nem tarolunk sem tombben, sem mas adatszerkezetben, helyette az arra mutato pointert szokas (tehat vector<Adatbazis*> lista)
a feltoltesnel meg nyilvan neked kell minden elemet hozzaadnod, a pointer eseteben a new-val letrehozva
a vector eseteben a resize() csak annyit mond, hogy szerinted mi a maximalis darabszam, amit bele fogsz rakni, ennek megfeleloen optimalizal, ettol fuggetlenul akar kevesebb, akar tobb elem is lehet benne
tehat ha te akarsz egy vectort amiben 10 darab Adatbazis objektum van, akkor csinalsz egy ilyet:
for (int i=0; i<10; ++i)
lista [i]= new Adatbazis();es amikor mar nem kellenek, pl. a destruktorban meg is szunteted az ojjektumokat (ez nem C#, nincs garbage collector!)
for (int i=0; i<10; ++i)
delete lista[i];ez utobbi persze szebb egy olyan megoldassal, amiben nem tarolod elore az elemek darabszamat, hanem vegigmegy a teljes listan annak meretetol fuggetlenul es kitorli mindegyik elemet
kerdezni meg mindenki szokott az elejen, sot a kozepen is
ezen ne aggodj, ha normalis hangnemben kerdezel (mint ahogy eddig is tetted) szivesen segitunk 
MOD: ha a listat visszaado metodust csinalsz, figyelj arra hogy ne magat a listat, hanem arra mutato referenciat adj vissza, hogy ne kelljen feleslegesen egy csomo adatot a verembe pakolni/kivenni
tehat nem vector<Adatbazis*> addide() {return lista;} hanem const vector<Adatbazis*>& addide() const {return lista;}
a const ne zavarjon meg, nem feltetlenul muszaj, de erdemes raszokni a hasznalatara
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Apple iPhone 13 / 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / Akku:100%
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Cooler Master 750W
- Apple iPhone 14 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Steelseries Arctis Nova pro vezetékes gamer fejhallgató
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G7 - Ryzen 5 4650U I 8GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
ezen ne aggodj, ha normalis hangnemben kerdezel (mint ahogy eddig is tetted) szivesen segitunk 


