Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MasterMark

    titán

    válasz geckowize #5517 üzenetére

    Összemérni lehetetlen. Mivel a konzoloknak fix hardvere van, ezért arra a fejlesztők natívan programoznak ami 100%-ban kihasználja a hardver tudását. Na most PC-n ugye szinte végtelen kombináció létezik ezért van egy API amire fejlesztenek (pl. DirectX), és így nem lehet kihasználni teljesen amit a hardver tudna.
    Most vegyük csak az XBOX 360-at és a PlayStation 3-at. Ugye mivel már 6 és 5 éves hardverekről van szó, valójában egy ilyen régi géphez lehetne hasonlítani hardver szinten ami ma már nem lenne képes olyan szinten futtatni a játékokat mint ez a két konzol. (Ráadásul a PS3 Cell procija nagyon különbözik a PC-s prociktól.)
    Igazából az összehasonlítás úgy lenne megoldható, hogy egy játék a PC-s mindenkori grafikájának nagyjából medium és high közötti szintjével egyezik meg mindkét konzol. (Szigorúan multiplatform játékokat nézve.)

    [ Szerkesztve ]

    Switch Tax

  • Brian_GT

    őstag

    válasz geckowize #5517 üzenetére

    Hát igazából azt megtudod nézni, hogy milyen hardver specifikációja van az XboX 360nak meg a PS3nak...gondolok itt arra, hogy milyen proci ram stb vga van benük is mint egy rendes PCben. Viszont az a baj, hogy teljesen más technológia az egész. Erre a legjobb példa a most megjelent Witcher 2 XBOX360ra. Ott az Xbox360 ahol 512MB ram van benne és ennyire kicsi helyre kellett megoldani a fejlesztést. Vagyis 512MB hely áll rendelkezésre, hogy betöltse neked mindazt egy képre amit látnod kell, míg egy pc esetén ugye 2-4-8-16 stb. Óriási a különbség. Ezért sok trükkre és okos megoldásra van szükség hozzá. Ezért sem mérhető össze a 2 hardver világa.
    Nyilván azt tudni lehet konzolokon van egy alap élsimitás ami olyan mint PCn egy erőltetett 2x szűrés amit nem tudsz kikapcsolni....PCn viszont akár ugye 16xig is húzhatod. Nyilván itt azért erősebb a pc oldalról a vga.

    Lényegében sok oldalról lehet megközelíteni, de tömör lényeg az, hogy a konzol lényege az hogy kompromisszumok nélkül tudd futtatni a legújabb játékokat is akár, még ugye PCn azért folyamatos fejlesztést igényel ez.
    Másrészt ugye egy konzol tudását nehéz belőni mert 5-10 évet is megél egy konzol és abban ugye nem cserélsz hardvert, míg pc-n ugye szinte havonta lehetne új hardvert beletenni, mert mindig van valami új. Tehát lényegében a konzol mindig is hátrányból fog indulni, mert eljár felette az idő, viszont pénz ügyben meg verhetetlen ár/érték arányban. Egyszer kell megvenni és még ma is tud egy PS3 vagy XboX360 olyan játékot kiadni ami álleejtős. Aki nem vágyik oltári 16x élsimitásos full grafikára az konzolt mondja elegendőnek magának...aki meg csakis a legjobbat akarja az meg úgy is csúcskonfigos pcvel rendelkezik és nem fog a kérdéssel foglalkozni :)

    Szóval... azért egy ma is erős középkategóriás pcvel simán felveszi a versenyt...anno mikor meg megjelentek akkor a legerősebb PC szintjén voltak.

    - Csak a Puffin ad nekem erőt és mindent lebíró akaratot! -

Új hozzászólás Aktív témák