Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen processzort vegyek?
- Szupermagos dizájnnal kísérletezik az Intel
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Analóg "félklaviatúra" jött a Lemokey (Keychron) színeiben
- Apple MacBook
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
Naked is elmondom:
Az nvidia a fermitől indult, és ezt most hagyjuk is, ugorjunk a keplerre, ahol még nagyjából fejfej mellett haladtak és akkor innen az nvidia tényleg biztos csak pucolt, csiszolt, vágott, de egy olyan architektúrát hozott össze, amely kiválóan skálázódik a feldolgozóegységek mennyiségével (és talán ezt a volta 3.5-4k shader számával is megőrzi) és kiválóan skálázódik a frekvencia is.
És igen, igazad van, az nvidia nem csinált egyebet, mint ezt a két potméter, amivel jól skálázódik, tekergette finoman fölfelé.Abu mindig azt mondta, ha valaki a frekvenciát kezdi felfelé tolni, azt jelenti, az architektúra elérte a skálázódásának határát. Az.nvidia viszont fegyvert kovácsolt a magasabb frekvenciából, hiszen ha ha minden feldolgozóegység magasabb frekvencián üzemel, alacsonyabb lehet. Frametime, és alacsony felbontáson el lehet érni magas fpst.
Ezzel szemben a tahitivel debütált GCN már a csak 40%-kal szélesebb hawaiival elérte a feldolgozóegységek szélességével való skálázódásának határát, és fekvemciával pedig soha nem skálázódott. Ennyi, a hawaiival az amd elérte a gcn hatékony skálázódásának határát és már csak a shader számot tudták növelni, amit láttunk a fijiben, mennyire hasznosult.
Persze mindig hozzá kell tenni, a hardver nem minden. A szoftver, illetve hogy hogy íródnak a szoftverek az nagyon nem mindegy. Most itt nem feltétlen a túltesszelálásra gondolok, de persze az is. Az amd és az nvidia is renxelkezik egy hardverrrel és az ahhoz illeszkedő szoftveres vízióval. Mindkettőnek olyan hardvere van, ami csak a neki szánt szoftveres környezetben működik ideálisan. Mint a curlingben a sikálók, úgy igyekeznek a cégek a szoftveres környezetet abba az irányba terelni, ami a saját érkező hardverének fekszik. Ebben nem is szerepet játszik a piaci részesedés.
Néhány éve abu arról értekezett, hogy az összes játék motor át fog állni a hagyományos vertex meg mittomém milyen futószalagokról compute futószalagokra. Minden így fog menni. Legalábbis ez volt az amd víziója, amelyet felvázolt, émelygő hardvert épített és amelynek kivitelezésére a hardvere érkeztéig néhány küzdelmes év áll rendelkezésre.
Mi történt? Sikeresen átvitték a lowlevel apikat, ismert az szsinkron compute fogalma is. Hát ennyi. Azt, hogy minden játékmotor olyan legyen, mint a doom, az nvidia sikeresen védte, sőt mindent megtett azért, hogy olyan szoftverek szülessenek, amik az ő hardveren futnak jól.
A még aktiválásra váró vega fícsörök valóban érdekesek lehetnek. De ha érkezik is, raja szabadságával elég valószínűvé vált, hogy azt december előtt nem fogják bevetni tényleg.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD 1TB HDD GTX 1060 6GB Zalman N5 MF ADATA 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2931, 100% Akkumulátor
- DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/ 56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 10G, áfás szla
- BESZÁMÍTÁS! ASRock H410M i3 10100F 16GB DDR4 120GB SSD 1TB HDD GTX 1050 Ti 4GB Zalman ZM-T7 400W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest