Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • velizare

    nagyúr

    válasz do3om #892 üzenetére

    a legtöbb játék támogatni fogja az nvidia gameworks vr-jét. de a fejlesztők egyetértenek abban, hogy a legjobb csomagja hozzá az amdnek van (gcn+mantle+toolok). a demók is amd hardvereken futottak az e3on.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz do3om #892 üzenetére

    Tekintve, hogy VR-hez tervezett komplett csomagja csak az AMD-nek van, így nyilván, aki VR-hez vesz gépet sok választást nem engedhet meg magának a boltban.
    Arról már tudni, hogy a Pascal is támogatja például a finomszemcsés preempciót, ahogy az újabb AMD Radeonok, mint a Fiji. De mint mondtam az előbb, a gond nem a hardver, hanem az, hogy ehhez a funkcióhoz hozzányúlhass. Ugyanígy nagyon fontos funkció a LDL, ami nem hardveres dolog, de a grafikus API-ba kell beépíteni, tehát addig nem lesz az NV-nek és az Intelnek LDL-je, amíg a Microsoft és a Khronos úgy nem dönt, hogy kiad egy ilyen frissítést a DirectX 12-höz és a Vulkánhoz. Ezért gondolom, hogy az NV és az Intel hozni fog egy saját grafikus API-t, mert jelen helyzetben nem tartják a saját kezükben a sorsukat, és ez kellemetlen, mert nem tudnak a piac irányaira reagálni. Ez mint mondtam régen nem számított, mert senki sem volt erre képes, de ma az AMD megteremtette magának a lehetőséget, hogy ne csak reagáljanak az irányokra, hanem formálják is a szabványt. Nem hiszem, hogy rajtuk kívül bármelyik másik cégnek tetszik az, hogy az új szabványos API-kban a multiprocesszor processzorhasználat nélkül bekötheti az erőforrást. Erre csak a GCN képes, és következésképpen a bekötést mindenki másnak emulálnia kell valamilyen módon. Bármennyire is jó ötlet ezt így csinálni, csak akkor támogatná a piac az ötletet, ha meglenne hozzá a hardver, viszont a Microsoft és a Khronos nem kérdezte meg a hardvergyártókat, hogy támogatják-e, vagy sem, hanem úgy alakult ki ez a modell, hogy elmondták, hogy ez lesz és kész. Nehogy azt hidd, hogy ennek bárki is örül az AMD-n kívül, most mindenki más ülhet a tervezőasztalhoz pure bindless hardvereket tervezni úgy, hogy a levegőben sem volt benne, hogy erre belátható időn belül szükség lesz. Valószínűleg egy pár "precízen álcázott baszódjatok meg", vagy némi "vállról indítható kurvaanyátok" elhangzott a Microsoft és a Khronos felé a specifikációkat olvasva.

    Láthatod, hogy teljesen hidegen hagyja a piacot az AMD részesedése. Az E3-on bemutatott VR játékok a LiquidVR-t támogatják, de más még nem derült ki. Egyszerűen ez a csomag működik, és kész, nem tud a fejlesztő mit tenni ilyenkor. Nyilván a működő csomagot kell támogatni.

  • Crytek

    nagyúr

    válasz do3om #892 üzenetére

    Ez kb olyan mint amikor már évek óta temetve van az NV dx12-ben, holott kb 1 db tesztprogramon kivül még semmit nem láttunk.
    Ez is pont ugyanolyan. NV belsős itt bárki is? Szerintem nem. Akkor meg honnan a fenéből tudná bárki is hogy akár nv akár intel nem fejlesz/dolgozik évek óta API-n. Aztán lehet szimplán csak kivárnak merre mozduljanak mire gyurjanak mégjobban.
    Eddig is csak hátradőltek azt más dolgozott helyettük nekik nem kellett innoválni hova minek,majd megteszi a csődközeli amd ahhoz ért 20 évre előre.

Új hozzászólás Aktív témák