Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #2909 üzenetére
Mivel még nincs kész egy normális vISA sem, így az API korlátjai mindenkire vonatkoznak. Olyat tudok mutatni, hogy milyen, ha az API-t kizárod. [link] - Ezt az AMD low-level CTM-ben írta anno az RV770-re. Két Radeon HD 4870-en fut. Azóta a hardverek sokat fejlődtek, így a GPU jóval okosabb. Ez a demó is ugyanígy készült. [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #2907 üzenetére
Az is lesz, de a PC-s grafikát az API nagyon korlátozza. Ha ezt a részt kiveszed a képletből, akkor egy Llano APU-ra is sokkal jobb grafikájú játékot írhatsz, mint egy API-n keresztül működő dedikált csúcs-GPU-ra. Elég, ha a mai konzolokra gondolsz. Nézd meg a Forza 4-et. Leesik a grafikától az állad, és egy olyan rendszer csinálja, ami kb. annyit tud, mint egy GeForce 8400 vagy Radeon HD 2400. Logikus, hogy itt a szoftveres oldalon kell változtatni. Erre vannak opciók, hiszen az Intel, az AMD és az NVIDIA is a virtuális utasításkészletek irányát elemzi (ezt teszik az ARM-os gyártók is, csak nem sajátot fejlesztenek, hanem az AMD-ét veszik át, ez ugye annak köszönhető, hogy a HSA ingyenes, így bárki támogathatja). A valós utasításkészlet nyilván már sosem lesz közös, így olyan a GPU-k esetében nem lesz, hogy direkt lehetne programozni azokat, de a virtuális utasításkészlet az más. Arra megírod a programot és a hardveres réteg cserélhető, hiszen a vISA nem változik. [link] - erről itt írtam, hogy nagyjából mi a koncepció.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #2905 üzenetére
Nem számít. Amit egy mai kártya megérez az a PCI Express 2.0 x4. Itt már lassabb lehet a feldolgozás úgy 5-20%-kal játéktól függően. A PCI Express 2.0 x8 elég. Amíg a fejlesztők finoman bánnak a busz terhelésével, márpedig a magas késleltetés miatt finoman kell bánni vele, addig itt nem lesz jelentős előrelépés. A PCI Express 2.0 x8 nagyjából mindenhova elég lesz. Ha nem lenne elég, akkor az alaplapgyártók nem grafikont mutatnának a PCI Express 3.0-ról, hanem valós eredményt, ami mutatja, hogy gyorsabb. De nem kimutatható a sebessége.
Nem érted, hogy az IGP az nem feltétlenül grafikára szól. Arra is, de lehet rajta általános dolgokat is számolni ... az Ivy Bridge, a Llano, és a Brazos platform lapkái ilyenek, és a jövőben megjelenő termékek is ilyenek lesznek. A mai lapkáknak van két része. A processzormagok és az IGP. Előbbit nem tudják skálázni. Moore törvénye él, de a Dennard-féle skálázási szabálynak vége. Éveken keresztül ebből nyertük a teljesítményt. Most keresni kell más utat, és a grafikus processzor TOC-szerű felépítése pont jó a skálázás biztosítására.
A helyzet elméletben nagyon egyszerű. Egy processzornak egy operáció végrehajtása nagyjából 1600-1800 pJ energiába kerül. Egy GPU ugyanezt megcsinálja 100-300 pJ-ból. Logikus, hogy ha a Dennard-féle skálázási szabály zátonyra fut, akkor a skálázásra az ad lehetőséget, ha az operációk végrehajtásának energiaigényét csökkented. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #2890 üzenetére
A PCI Express 3.0 azért nincs, mert nincs ami kihasználja majd. A másik topikban írtam, hogy a fejlesztők a port terhelésével vigyáznak, hogy a magas késleltetés ne jelentsen korlátozást. Egy olyan marketinganyag nem volt, amiben azt mutatták, hogy a PCI Express 3.0 valós körülmények között mennyivel gyorsabb. Nyilván nem tudják megmutatni, mert nem kimutatható.
A gyártók azért mennek az IGP erősítésének irányába, mert ez az egység skálázható. A CPU-val már nem tudnak mit tenni. Annak a skálázása megállt. Az IGP-é viszont nem. Láthatod az Ivy Bridge-en, hogy nem a CPU része fejlődött, hanem az IGP. A Haswell dettó ez lesz. A CPU gyakorlatilag alig kap módosításokat, de az IGP-nél az EU-k száma 16-ról 40-re nő. Ugyanez az AMD-nél. Ott is az IGP erősítése a fő cél.
Egyik cég sem a grafika miatt csinálja egyébként. Arra is jók lesznek, de inkább az általános számítás játszik főszerepet. Már minden cég észrevette, hogy a processzormagok oldaláról vége a skálázásnak, így kell keresni egy olyan egységet, ahol ez biztosítható. Jelenleg úgy gondolják a cégek, hogy az IGP az.
Ugyanezt mantrázza az NV is. [link] - itt írtunk az elméleti alapokról, hiszen nekik is megvan erre a projektjük. Ez persze a hosszútávú projekt, de van rövidtávú is, ami a Maxwell APU. Ez jön a Kepler után. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
katt777 #2858 üzenetére
Most alapvetően el kell dönteni, hogy mit akarsz. Ha IGP-re építesz, akkor a game-ekben az AMD APU-knak nincs párja teljesítményben. A játékokban jelentősen jobban teljesítenek az A szériás APU-k, mint a legerősebb Core i7-3770K. Egyszerűen az IGP jóval jobb. A Trinity-t azért javaslom, mert nemsokára itt lesz, és az IGP-je tényleg rohadt erős lesz. Számottevően jobb, mint a Llano IGP-je. Márpedig, ha játékra kell egy IGP-s platform, akkor ez számít.
Nem mondták, hogy mivel teszteltek. A látott minőségből medium-high szint lehet. De hát ugye 5760x1080 pixelt kell számolni, amihez kell az erő. -
atti_2010
nagyúr
válasz
katt777 #2858 üzenetére
Ha fogalmad sincs az AMD CPU-rol akkor miért írogatsz olyanokat hogy bolhafing meg stb. A procim ami most van a gépben tökéletesen elég mindenre, holnap holnapután pedig úgyis az IGP-t használják számításokra, máris vannak kódoló dekódoló szoftverek amik sokkal gyorsabban futnak a GPU-n mint bármilyen Intel CPU-n, ha te elhiszed hogy mindenkinek egy I7-2600 teljesítménye kell az a te dolgod, kidobott pénz az ablakon, viszont villogni vele a haverek előtt nagyon jó, bar a szomszéd mikor meglátta hogy mennek nálam a játékok dVGA nélkül jobban elcsodálkozott mintha egy I7-2600 benchmarkot mutattam volna neki. Ha haver Sandykájában az IGP meg rég befosik mikor az enyémen még 30-40-50 FPS-el mennek ugyanazok a játékok.
-
echterion
nagyúr
-
#92888064
törölt tag
válasz
katt777 #2832 üzenetére
alapfesszel (~1,4v) 3200mhz a vége, és minimális +fesszel 3500mhz. mondjuk ezeket egy a6-3670k-val értem el, aminek a proci része teljesen megegyezik a 3870k-val. gyári szorzót nem vettem figyelembe, mert mind2 szorzózár mentes. a ram részletkérdés, ha nem használod az igp-t.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
AMD "Llano" APU topik
- FM1 tokozás
- Négy, három, vagy két mag
- Integrált DX11 Radeon GPU
- Integrált PCIe 2.0 vezérlő
- DDR3-1866 RAM támogatás
- Szorzózármentes "K" modellek
* Llano (Husky/K12 & VLIW5):
A8-38xx, A6-36xx/3500, A6-34xx/3300, E2-3200
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 9700X Processzor!
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 5700X3D Processzor!
- i5-8400 Processor, 6 mag, Max Turbo 4.00 GHz, ajándék hűtővel-elkelt TheCrafter22, értékelésre vár
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 8700G Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB Rampage SHIVA Chieftec 700W
- AKCIÓ! MSI B550 R7 3700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490s - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 14" WQHD HDR I Cam I W11 I Gari!
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest