Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz -FreaK- #6616 üzenetére

    > Igen, ezt már vagy 6-8 éve hallgatom, hogy hamarosan kevés lesz.
    > A gyakorlat meg azt mutatja, hogy nem az

    8 éve valószínüleg még csak az akkori csúcs 4 magosra akarhattak rábeszélni ..
    vagyis akkor még csak egy kétmagost hajthattál ..

    A ZEN1 - pont 5 éve jelent meg. ( 2017 )
    és 2017 Q2 -ben az Anandtech szerint a "csúcs" procik:
    a "Peak Gaming / VR" proci
    - Intel Core i7-7740X 4c/8t
    - AMD Ryzen 7 1700 8c/16t
    Smart Gaming / VR
    - Core i5-7500 4c/4t
    - Ryzen 5 1600 6c/12t

    vagyis ami most csúcs .. az 4-6 év alatt mainstream lesz.

    a 12core -os 3900X - 2019 -ben jelent meg
    vagyis +2 év múlva (2024 ősz) már a 12-16 magos lesz a mainstream.
    és ha megnézed a roadmap-eket ..
    akkor ez az Intelen se fog múlni ..

    persze ma 12 magost csak akkor érdemes venni,
    hogyha ~3 évig meg is akarod tartani a procit.
    mert addigra már az UE5 és a WIN11 is mainstream lesz.
    A win10 - hivatalosan October 14th, 2025 - lesz támogatva,
    de szerintem a 2024-es új játékok fele már megköveteli a win11-et.
    ( és a win11 - szintén le-amortizál egy extra core-t )

    > hogy attól még, hogy egy játék tud terhelni

    a hw-es konfig szűk keresztmetszetét érdemes fejleszteni ..
    ( ~ Theory of Constraints )
    És mivel ez főleg a GPU-t jelenti manapság .. sokan már itt elakadnak ..
    és ennyiben tényleg jogos a felvetésed ..

    > Az ok pedig (szerintem), hogy egy játékban nagyon sok
    > olyan elem van, ami nem igazán párhuzamosítható

    game-engine-től is függ ..
    és újrairni őket - szintén kell 3-4 év ..
    Szerencsére az UE5-öt már Threadripperen is fejlesztik.
    de sajnos még mindig Preview -ben van ..

    (May 26, 2021)
    "Perhaps we could even see Unreal Engine 5 supporting core counts a full 64 cores :Y for real gameplay. For instance, space sim Star Citizen is already being developed to utilize more than eight CPU cores. The developers of Star Citizen, CIG, have stated that the game will utilize “all available cores” once the game has been updated to a new render engine (codenamed ‘Gen12’) and swapped to the Vulkan API. The game already utilizes eight cores to the max in certain areas (on the rather old DX11 API).
    In conjunction with lower-level APIs such as DX12 and Vulkan becoming widely adopted, there is a lot of opportunity for higher core count support in real gameplay. Still, AMD and Epic haven't shared that level of detail about the new engine yet. "
    https://www.tomshardware.com/news/unreal-engine-5-optimized-amd-threadripper

    Amúgy a teljesség kedvéért meg kell említeni azt a játékot,
    ami már most is ki tudja használni a 64 magot ..

    És ez a Sakk.

  • HSM

    félisten

    válasz -FreaK- #6616 üzenetére

    "sok olyan elem van, ami nem igazán párhuzamosítható"
    A véleményem szerint sokkal inkább az lehet az ok, hogy a játékot el is szeretnék adni. Ha pedig el is szeretnék adni, akkor nem fognak arra egy nagy halom pénzt költeni, hogy a játék mondjuk 64 magig jól skálázódjon, amikor a vásárlóbázis nagyjából 80%-a van jelenleg 6 vagy kevesebb magos számítógépen [link] , és egy számjegyű százalék 8 mag felett. Inkább fogják, és kivágják/le sem fejlesztik az igazán CPU-igényes részeket, mint pl. fizikai, komplex AI, geometria, térhatású hang, sorolhatnám.

Új hozzászólás Aktív témák